Kérdezem meg hogyan zajlik a wabi felvételi? :DDDDD
Nagy vonalakba leírom az elmúlt gyors fuvarokat, leírtam részletesen is de ide nem teszem be, mert túl hosszú lett így kiragadom a koppanásokat, és úgymond villogok a problémamegoldó kepeségemen:D a helyesirást nem szabad kritizálni nem vagyok benne biztos kijártam e a 8.-at:D
1. Magyar- svéd fuvar hajóval sassnitz
Itt nagyon sokat segítettek mikor odaértem szinte úgy éreztem mintha jártam már ott:D hála egyes embereknek, akik itt irkáltak. Nagy baj nem volt, max annyi hogy Prága előtt leszakadt a hó így inkább kiálltam a cseh hofba, és szomorúan tapasztaltam a semmiért jó sokba kerül, talán meglepi volt, hogy nekem kellett beszerezni a cseh és szlovák boxot, életembe nem csináltam ilyen de valahogy sikerült és működött a projekt, mert prütyögtek a szerkezetek
Mondjuk Sassnitzba tényleg, köröznek a Zoll-ok, engem is lekapcsoltak és pengetnem kellett valami régi szabálysértés miatt. Hiába magyaráztam én csóró magyar, vagyok, tetejébe én még abban az időbe nem is kamionoztam nehezen szabadultam tőlük. Rendesen elrontották a pihiidőmet, meg szegényebb lettem pár euroval. Így sikerült egy 10:25 perces vezetési időt nyomnom, pedig mondtam, inkább elsétálok utánuk, de ők ragaszkodtak a kocsihoz:D is.
A hajónál nem bontottam el semmit se, bár a placcmester nagyon akarta, de elmutogattam oda ahova ö akarja max daruval, tesznek be, mert vagy a mellettem lévő kamiont csapom meg a homlokfallal , vagy tényleg elbontom a hajó közepét. Meggyőztem
a svéd parkoló jó jeges volt, retyora mentem én is majd elestem párszor, de a kamion szépen kiment, aztán lerakodtam (ott megmakacsoltam magamat és megvártam a 45 percet, hiába sürgettek) és jöhetett az új cím
Lányos zavaromba elfelejtettem a kompraállitást meg leállást bejelezni a tachon, no de ez van. Hál istennek már elévült:D
2 svéd - osztrák
Jó bundás út a lerakóra, majd mikor felraktak akkor elkezdett esni, mit esni zuhogni a hó, az utat tippelésre saccoltam hogy remélem ott van, mert ha már dözs van lett hoátfuvás is
Mondjuk, ahogy kiértem az autópályára ott már nyugalom volt, esett az eső:D így reggeli elindulástól féltem mi lesz ha ez lefagy?? Nem fagyott
Kellemes meglepetés a svéd bundás út, tele pihenőkkel, úgyhogy ez majd jobb időbe sokkal lazábban lehet menni. Nekem bennem volt a félsz, volt pár árokba dőlt kamion, illetve hegyre fel és le volt, rizikóztam hogy ne akadjak el, mert a hólánccal nem mentem volna semmire se
osztrákba kis falukon kellett átmenni, hát nem voltam egy forma1-es autó óvatosan kanyarodtam hiába no 24 tonna volt fenn, hülyén nézett volna ki ha megdőlök. Ami talán fájt a svéd targoncás csaj megszívatott. Míg gyorsan szétbontottam, készítettem össze a dolgokat, ö sietősre vette és feltette az egész cuccot, ami nem lett volna baj, csak nem fértem a másik oldalhoz és el kellett bontanom a másik oldalt is, szakadó hóesésbe kinn, mert már itt a másik kocsi. Csak 1 gurigát kellett volna kivennie, no de .... mindegy
3 osztrákba új felrakó svác- majd német azt meg románba
Először azt hittem csehbe kell menni, de aztán gyanús lett és kiderült Svájcba van a felrakó egyik része. Mit mondjak életembe nem voltam ott, így utólag belegondolva nem értem miért mondta a kolléga szopni, fogok, mert az szar. Nem volt semmi gond a befele a papírokat 10-20 perc alatt elintéztem kifele meg kicsit töketlenkedtem, de aztán útbaigazítottak és szépen vámkezeltek, majd németbe léptettem magam és csá irány német
Ami probléma volt, hogy lányos zavaromba elhagytam a kis táskám, benne minden irattal, szerencsére a német zoll-os már mosolygott és adta is a táskámat
Kilépésnél félreállítottak, na mondom ez pech, de miután belenéztek az útlevélbe és gondolom a rendszerükbe látták pár napja perkáltan kegyesen továbbengedtek. Kicsit majréztam mert azt az árut sehogy se tudtam lekötözni normálisan, így mivel kis súlyú volt hagytam a francba, olyan látszat kötözés volt. Németbe 1 raklapért mentem, sikerült olyan helyen rámpára állítani ahol is sehogy nem bírtam rátolni a pótot, olyan 40 percet szenvedtem. Ez volt a kisebbik baj, mert a német problémázott és kiderült hogy nem 1 raklap van, hanem 3 darab. Szar nekik oldják meg 1-nek volt hely:D
Románba nem kellett menni, átakasztottam útközbe. Ekkor volt az első le és felakasztásom:D életembe nem csináltam ilyet, de magad uram, ha szolgád nincs alapon, okoskodtam, hogy hogyan lenne célszerű. Én is meglepődtem hogy mind a le és mind a fel mint kés a vajban úgy ment.
Itt hiba volt, mert keveset aludtam, de ekkor még úgy voltam vele nem lesz gond, ezt a pótot letettem györbe mármint az áruját és go az új felrakóra
4. magyar- francia Párizstól nyugatra
Itt már necces volt, mert az osztrák hof tele a munkaidőmből meg a vezetésből is csak 10 perc lehetett, tetejébe úgy bekavarodtam a parkoló kocsik között, hogy nem tettem volna egy 100-ast se, hogy onnan valahogy kikeveredek. Előre nem ment , így tolatva szlalomoztam a parkoló kocsik között be a körforgóba:D Ekkor morfondíroztam, hogy lehet így parkolni. Az égiek megsúgták az új helyett ami 5 euróm bánta, de ezt a parkolást megoldottam. Itt már lábbal mentem el megkérdezni hogy lehetne é e:D lehetett így boldogan használtam el utso perceimet pont befértem a 10 órás vezetésbe. Szinte lefejeltem a kormányt olyan álmos voltam
Talán annyi volt még hogy Bécsnél akkora szél fujt hogy éreztem mikor kocsit arrább tolta, de nyomni kellett mert a parkolót el kellett érnem. Így is necces volt
Párizsnál a középső gyűrűt céloztam meg, mondom 1x anno bevált nagyon féltem kicsúszok a 9 órából, mivel a német határtól indultam és 1x már szívtam Párizsba 3,5 órás áthaladással. Most vagy az égiek vigyáztak rám, vagy csak egyszerűen szerencsém volt 35 perc alatt levertem ezt a kört, az tény mentem mint a golyó:DD nem nagyon óvatoskodtam, mert a lerakóra oda akartam érni. Itt odaérve szóltak majd az időtől számítva 4 óra múlva szednek le. Mondom szupi, akkor kajálok egyet. El se kezdtem már szóltak ugyan már álljak rá a rámpára mert leszednének. Itt már ráéreztem a rámpára, elsőre szépen rátoltam a potott, mondjuk, rájöttem hogy talán hátul ki is kellett volna nyitni, no de semmi baj előre egy picit a blombát eltávolítottam és vissza hadd szedjék csak le a franciák:D
Egy Érdekeség. Magyarba ki kellett emelnem a pótot mert nem bírták betolni az árut így is alig volt hely a tetőnél. A franciának nem kellett kiemelnem, leszedte, bár csodálkoztam hogyan. Mondom, itt leparkolok, és majd reggel megyek az új címre, de a portás szemfüles volt és kizavart. Örültem neki, mert lezártam már a műszakot
5. Francia- német Rostock
Hajnalba indultam megint így a lerakóra időbe értem oda. Már ekkor untam kicsit, hogy hajnal 4-kor indulok mindig. Francia bundáson oda is értem és meg is pakoltak valami préselt falapokkal. Volt súlya rendesen. Ekkor a targoncással összevesztem. Azt mondta elég 2 spangli, mert a német sofőrnek is annyi kell, én meg mondtam annyi baj, legyen én magyar, vagyok és engem a német lelő, ha baj van, úgyhogy ebből 3 lekötözés lesz soronként ha tetszik neki ha nem. Illetve megjegyeztem az ö kötésük nem igazán strapabiro el fog pattanni akármilyen óvatos leszek. Ááh ez tökéletes.
Mintha éreztem volna.
Elinduláskor mentem szépen a pálya felé mikor oldalra nézve elhűltem . Egy akkora lódarázs volt a kocsiba, mint egy ló. Ekkorát még nem láttam, gyorsan pályáról le és kihajkurásztam azt a vadálatott. Gőzöm se volt hogy került be, de kicsit majréztam. Szerencsém volt, hogy csak erősködtem a 3 kötéshez, mert a kötésük elszakadt, nekem meg megmozdult az egész hátsó rakomány, úgy elkúszott oldalra. Párizst kolléga tanácsára a szélsőn kerültem, mondjuk meg is bántam sokkal tovább tartott, tetejébe elég ótvar volt az út. Finnyás vagyok
Párizs után a francia határnál mondom ennyi, jön a 11 óra, úgyhogy parkolóba be, majd szokás szerint hajnalba indulok tovább, elég volt ennyi is
Háát egyszerűnek tűnt , de a spanyol kamionos olyan jól vette ki a 45-öst hogy sehogy se tudtam ráfordítani magamat az üres helyre. Mert keresztbe állt az üres helyek előtt, az út meg szűk. Én, pedig ha már kinéztem, akkor oda parkolok, mégha piros hó esik is.
Úgyhogy szépen centizve bekanyarodtam, néha kiszálltam és néztem hogy eddig ok. Spanyolba volt becsület kiszállt is integetett, mondjuk az ok hogy nézte ne menjek neki a kocsijának, de ki kellett szállnom megnézni a másik oldalt is:D
Mikor beálltam akkor jöttem, rá megoldhattam volna egyszerűbben is, de azzal zártam le az egészet hogy akkor hol lett volna a kihívás, izgalom??:D
Francia határnál vettem észre hogy elcsúszott az utso része a rakománynak, kb. 1 órát agyaltam mi legyen, addig variáltam míg úgy gondoltam ez jó lesz. Szerencsére ezt a kötözést nem látta senki se, főleg nem rendőr:D de a célnak megfelelt, mire Rostockba értem sööt mire a német határra a rakomány szépen visszakúszott ahova kellett, igaz szinte minden
Megállónál feszítettem egyet, illetve engedtem a másik oldalon, így a projekt bevált, de seggembe a zabszem hogy mi lesz, ha felborulok
Rostock előtt megszabadultam az egyik részétől majd Rostockba a másiktól semmi probléma nem volt, max szopott a német, mert a francia kötözése elszakadt, de nem voltam úgymond bunkó magyar, összekötöttem neki majd mikor behordta, szépen visszaadta a kötözőket:D és meg is köszönte.
Ekkor mondtam nem is olyan merev a német
Tévedtem
6. új felrakó Rostockból- magyar
10 km volt mondom nem tollcollectezek plusz 4 km nem számit, megyek az aluton. Érdekes volt, ott már félúton azt néztem, hogy nehogy olyan helyre menjek ahova ki vagyok tiltva. GPS jól dolgozott csak odaértem a kikötőbe. Mondjuk aznap nem pakoltak meg így ledekkoltam a céggel szembe, hogy majd reggel megtámadom őket és uzsgyi pest az egyik nyomda
Másnap reggel itt találkoztam a német merevséggel, vagy inkább írjam bunkósággal?? utólag inkább bunkóságot írnák. Tehát bementem bejelentkeztem és mondták hova álljak
Szétbontottam, a spanglit az élvédőt és a racsnit bekészítettem és ekkor jött a rémálom
- belekötött a főmufti hogy nem munkavédelmi cipő van rajtam, mondtam neki de és belerúgtam egy ilyen fába, az nem azt mondja ő. Ekkor mondtam neki majd jól belédrugok és akkor kiderül hogy acélbetétes e vagy sem (persze ezt magyarul), mindegy kolléga adott bakancsot így ez a dolog kipipálva
- Nem jók a racsnik csak 280-as neki meg 500-as kell. Néztem, mit kell vinnem, ilyen papírgurigákat, kicsiket, svédbe vagy 2x nagyobbat vittem, mi a szart kötözködik??
- Nem jó az élvédő, hehe peches gyorsan elővettem még 2 fajtát (svédbe gyűjtögető életmodott folytattam), és volt olyan, ami kellett neki sööt mennyiségre is megvolt:D még kollégának is adtam belőle
- Csak 13 spanim van, és neki 14 kell. Egyem e lelked 12-vel indultam 1-et már vettem útközbe, mit kötözködik ez?? Egy román kolléga adott egyet, úgyhogy ez is kipipálva
- csak 13 luk van a póton. Na ekkor durrantam el agyilag. Mutogattam nem baj, majd megoldom, beakasztom a pótszélére é voilá meg van oldva a probléma. Az nem jó szerinte. Mutogattam fúrója nincs?? fúrok még egy akasztó helyett, ha ezen múlik
Elcsesztem 4 órát és kiderült nem pakolnak meg úgyhogy pénteken délbe kikulloghattam a parkolóba vissza, kicsit evett a penész
Jött az új feladat
7 a felrakó ua. a hely, csak ezt románba kell vinni, és hétfőn kell felrakni.
Azt hittem csak rosszul láttok, úgyhogy megkérdeztem biztos?? Jaja. a hétvégém jól telt ott:D morfondíroztam hogy most mibe kötnek bele.
Amúgy elég biztonságos helyen álltam, mert vagy a Zollos autó körözgetett vagy éppen mellettem egy Police autó állt. Legalább nem csapolták meg az üzemanyagot:D Csak 2x ellenőrizték a papírokat, mikor látták a papírokat, ellenőrizték, mind jött mosollyal hogy probléma van, csak miután odaadtam az útlevelem meg a büntető cetlin, akkor mondták non probléma
Hétfőn bementem és csodába bíztam, hátha megpakolnak. Engem kedvelhet az isten, mert olyan gyorsan megpakoltak, mint a sejjhaj, filoztam ne menjek el a papucsért mert véleményem szerint abba is megpakoltak volna, új placcmester vagy boss volt. Azt se érdekelte volna, ha nem kötöm le az árut. Mondjuk lekötöttem szuperül, ok ok azért volt puskám így utánoztam azt, de profitól lopni nem bűn:D Meg voltam elégedve magammal:D
És elindultam, mint a golyó max sebbeséggel, Háát németbe nem is volt gond, de csehbe megszívtam. nem figyeltem és elfelejtettem hogy kerülőút van a 8-on. Háát tettem vagy 25-30 km feleslegesen, csak azt vettem észre valami gond van, mert német felé megyek megint:D Leállósávba ki amennyire lehet és gyorsan megterveztem a kerülőutat. Ok láma vagyok, de nekem fejből még nem megy, nem jártam arrafele visszafelé.
Illetve Prágánál akadtam el, ott is kavarogtam egyet míg rátaláltam a helyes útra. Nem tudom, hogy történhetett.
Magyar Rajkánál még egy esemény volt, integet a csávó, na mondom tengelyterhelés nézés. Erősen fohászkodtam jó legyek, lelassítok, megállok, aztán mondta az emberke, hogy nem engem akar megállítani, hanem a mögöttem lévőt csak nagyon el van bújva mögém:D úgyhogy én mehetek
Mentem is ......:DD
Pesten leszálltam a kocsiról és hazajöttem. Mondjuk itt is volt egy tanulság, ne higgy a műszernek:D ja meg a portást kiakasztottam, odamegyek és felnyílik a sorompó előttem. Filoztam hogy nem valami papírt kellene kapnom?? no de ha már felnyílt, akkor bemegyek...
Be is mentem és elmentem utána a papírért:D ott okoskodott. Mondtam neki akkor miért nyitottad fel a sorompót?? Logikus nem??
Semmi bajom nem volt az úttal, jopár helyen agyalnom kellett, de ahogy látszik sikeresen agyaltam, még az ilyen kezdő láma is szerencsés lehet. Volt pár kihívás, illetve saját magamnak nehezítettem meg a parkolásokat, de legalább tanulok:D
Volt hogy balról tolattam be, csak mert olyan volt a kedvem. Mondjuk nem törtem össze semmit:D tetszett igy utolag az egész kör:D
Ennyi volt ez a kör, most egyelőre itthon bosszankodom, mert itthon meg összedőltek a dolgok, és helyre kell ezt is tenni:D bár kiutat itt pl nem láttok, de hátha sikerül ezeket is megoldani:DD
remélem nem zavar hogy leirtam