Ez a golyós fajta. Úgy működik, hogy van egy cső, benne a golyó. A cső hátsó végén mágnes, - nyugalmi helyzetben fogja a golyót. A cső elülső végén kapcsoló van, ütközéskor a golyó előre szalad benne, és kész a baj.
Úgy áll vissza a nyugalmi helyzet, hogy a cső lejt egy kicsit a mágnes felé, ezért kötött a felszerelési helyzet.
Gyakorlatilag nem volt dolgom ilyennel, ezért nem tudom pontosan, milyen ellenállást kell mérni a lábai közt. Ha nyugalmi zárt a kapcsolója, akkor nulla Ohm a nyugalmi állapotban.
Ha nyugalmi nyitott a kapcsolója, akkor van egy ellenállás a kapcsolóval párhuzamosan, amin keresztül ellenőrzi a rendszer a vezeték épségét és az érzékelő meglétét. Mérd meg, rázd meg, tapasztald meg a tulajdonságait.
1, Ez alapján nem lehet megmondani. Szervizek megvoltak? Fogyasztás nem változott? Kellenek további megfigyelések,- alapjáraton, fordulaton, terhelésre
Nem tudom milyen autóid voltak, de én még ilyet nem láttam. Elég bosszantó feature.
Ellenben a legtöbb távirányítós központizár automatikusan visszazár, ha a távirányítóról történt nyitást követő fél percen belül nem nyitnak ki egy ajtót sem. Szerintem a Jazz is.
Nálam is ugyanez. Órákat áll néha nyitva (portán belül), soha nem jutott eszébe visszazárni magát. (DSI Jazz)
(Úgy lehet kulcs nélkül rázárni, hogy meghúzom a kilincset, lenyomom a zárógombot, becsukom az ajtót, és elengedem a kilincset. De ehhez kifejezett szándékosság kell.)
Nekem 2005-ös Jazzem van, de kiszállás után nem zárja le az ajtókat automatikusan. Akkor zár vissza fél perc múlva, ha kinyitod, de aztán mégsem nyitod fel egyik ajtót sem.
Sok autót használtam, de eddig ilyet nem tapasztaltam. Fura...
Nekünk nem kellett nagy hideg, elég volt az elmúlt héten pár hűvösebb délután és már nem nyitotta a táv az autót. Melengettem, ahogy javasoltad alább és tényleg segített. Azóta kicseréltem az elemet (CR2016) és most frankó, a kis led is jó erősen világít rajta.
Tegnap fura dolog történt velünk... Gyermekem a Jazz-ből kiszállva az anyósülésen hagyta a kulcsot és becsukta az autó ajtaját. Alig 30-40mp elteltével próbáltam kinyitni kívülről az ajtót, sikertelenül... Így benn maradt a kulcs (távval) mi meg kinn maradtunk az autón kívül. Mi ennek az oka? Valami biztonsági mechanizmus? Jelzem nincs plusz riasztó az autóban, csak a gyári immo. (azt is bevallom, nem olvastam el a gépkönyvet, pedig lehet hogy le van írva világosan benne). Végülis megoldódott pótkulccsal a probléma, de azért nem volt örömteli a helyzet.
2 hét múlva lejár az autóm garanciája, így pont kapóra jött, hogy az NKH ingyenes átvizsgálást tart ma. Már az átvizsgálás előtt azt mondták, hogy látatlanban aláírják, hogy az autó hibátlan. És így is lett. Éltem a lehetőséggel megvan az újabb 3 év műszaki.
Köszi, a korábbi fagyálló hűtőfolyadékkal kapcsolatos kérdésemre a válaszokat, végül benzinkúton megmérettem a fagyáspontját, -30C fokot mértek, rátöltöttem 1dl vizet.
Most ismét kérdéssel fordulok hozzátok :)
Két apró jelenséget tapasztaltam 2003-as , 1.4-es Jazz-emnél:
1. Az autóban ülve eléggé érzem az alapjáraton járó motor vibrálását. Szerintem egy benzines motornak bent ülve nem kellene ennyire érezni a vibrálását... persze ez relatív.
2. Mostanában egy furcsa hangra lettem figyelmes gáz adásakor, halk csikorgást hallok, ami pár másodperc után meg is szűnik.
Lehet, hogy nincs jelentősége egyiknek se, de gondoltam egy kérdést megér.
Ha van valami ötletetek vagy javaslatotok, írjatok!
Egy elméleti kérdés: hová spriccel be a benzinbefecskendező? A szívótorokba, vagy egyenesen a hengerbe? Amúgy a műszaki beállítottságú tulajoknak itt egy kis video, hogyan is gyújt a hengerenkénti két gyertya... http://www.honda.co.nz/assets/Technologies/Driving/IDSI.SWF
Nem,,az a szoknyán van mindkét oldalt alul lent és elöl,,,ha sikerül ,1-én otthon leszek lefényképezem,,be szkennelem a szerviz hiba megállapitását és felteszem ide