World champion Lewis Hamilton says the next target in his Formula 1 career is to emulate the achievements of his hero Ayrton Senna, as the Briton sets his sights on a third title in 2015
Mit mondott a tavalyi évben? Hogy remek évünk volt? :D Szenilis ez az ember. MEgmentette a szezont a merci? Hát nagyon, már spá után tudni lehetett h hamilton a vb....
"...ezek szerint ezzel csak jellemezted a vezetési stílusát..."
Pl.
Talán emlékszel, a közelmúltban írtunk arról, h mennyire nem tudott előzni vki egy szituban. Akkor azt írtam, h Senna tuti kitalált volna valamit, ami vagy bejön vagy nem. Konkrétan ezekre a váratlan helyeken való kifékezésekre gondoltam. Ezzel persze esze, ágában sincs azt mondani, h mindenkinek takarodnia kell az útból, ugyanakkor mindig kész volt valami váratlan manőverre, amelyeket a pályafutása végén egyre nagyobb pontosságal hajtott végre.
A PlanetF1 ilyenkor szokta elővenni az év eleji jóslataikat. Van köztük pár vicces, például volt olyan jóslat, hogy Alonso és Raikkönen olyan sokat állnak majd dobogón, hogy elhozzák a Ferrarinak a WCC-t :D
Akkor az első kérdésre: per pillanat tényleg nem értem :-) vagyis úgy értettem a "Sennától ez természetes", mintha a másik pilótára tolnád a felelősséget, de ezek szerint ezzel csak jellemezted a vezetési stílusát, mintha Checóra mondtad volna, hogy "Nála az a csoda, ha az autó orra a haladási irányba mutat"?
Néha nem tudom, h az értetlenséged neklem szól vagy tényleg nem érted.
"És visszajutottunk oda, hogy nem véletlenül Sennával történek ezek a dolgok..."
Megfogalmazom máshogy. Kérlek írd le nekem, hol említettem azt, h véletlen lett volna az, h Senna-nak rengeteg balesete volt. Sőt, írd le nekem lsz, mikor indultunk el onnan, ahova visszajutottál.
Akkor nem értem, hogy jön ide a váratlan faktor. Senna bevállalt mindenfélét, mert ő már csak ilyen volt, a többiek meg nem álltak félre, mert ők meg már csak olyanok voltak. És visszajutottunk oda, hogy nem véletlenül Sennával történek ezek a dolgok...
Senna az esetek többségében volt annyival gyorsabb, h olyan helyen is megpróbáljon előzni, ahol nem gondolták, h ott fog. Másik eset, nem hagytak neki elég helyet, de ha ő elkezdett egy előzést, akkor már végig csinálta.
A nyolcvanas években abszolút nem volt ritka vagy szokatlan, ha 1 másodpercnél nagyobb különbségek voltak a csapattársak között. Ha megnézzük az akkori feltételeket hogy milyen nehéz volt vezetni, vagy jól vezetni azokat a gépeket, akkor ezen nem is lehet csodálkozni.
Nézzük meg Prost versusait a csapattársai ellen (mínusz jelzi azt, ahol Prost volt a gyorsabb) nyilván ebben benne van az is, ha a csapattársnak gondjai voltak a technikával, vagy ha esetleg pénteken a száraz időben futott kvalin nem tette oda magát, szombaton meg leesett az eső:
Senna gyakoribb motorhibái is talán arra utalnak, hogy jobban kihasználhatta a motor adta lehetőségeket, vagy újabb fejlesztésekkel ment.
Ramirez elmondta az egyik interjúban, hogy a kivételezés rosszindulatú pletyka. Prosték választhatták ki, hogy melyik motort akarják, innentől kezdve felesleges jobb motorokról beszélni. Igazság az lehet, hogy Senna stílusából adódón gyorsabb tudott lenni Prostnál, ezt a prof is megerősítette 1988 után.
"ő az a pilóta, akinek a pályafutása talán a leginkább bővelkedik vitatott mozzanatokban"
Szokás mondani, hogy a balesetek akkor keletkeznek, amikor valaki húz valami váratlant. Nála ez teljesen rendszeres volt és ráadásul lényegesen gyorsabb is volt, mint a többiek.
Senna nem hallotta a rádiót és amikor ismételték, akkor volt a csatt. Állítólag.
"Ha ő sem látta, akkor Mansell becsülete meg van mentve, mert közvetlenül Senna mögött haladt, hihető, hogy egyikük sem látta."
Ez nem becsület kérdése, hanem kié a hiba. A hiba egyértelműen a kizárt pilótáé illetve csapaté. Nem emlékszem már, h komplett köre lett volna a csapatnak rádión jelezni a kizárást vagy több. Ha nem a ferrari lett volna, ahová várták az 1-es rajtszámot, akkor még akár el is hinnék bármit.
"Adelaide nem volt mindegy (nem véletlenül hajtott annyira Senna),"
Teljesen felesleges volt hajtania, körbeautózta a mezőnyt, körönként több mp-t adott az élbolynak. Nem tudom, mennyi idős vagy, de mindenki tudta, Balestre-vel neki nincs olyan nexusa, h elfogadják a fellebezést, ezért is állt ki Prost már az első kör végén. (Asszem elrajtolt, de nyilván esélye sem volt.)
"Franciaország vélhetően kuplung-hiba volt"
Én diffit olvastam valahol, de foggsincs hol.
"Ha ő is fut levezető kört, akkor vsz. meg se előzte volna."
Ezt máshogyan látom.
"A Lotusnál ő mondott fel, de a nyilvánosság előtt Piquet bejelentése hamarabb volt"
Nem néztem utána, de a közvetítésben szerintem más hangzott el. Azért is tudom elhinni, mert talán a legrossazbb versenye volt HRing, ami előtt kirúgták (vagy bejelentették).
"Semmivel sem volt lovagiasabb"
Nem is ezt mondtam. Racionális döntés volt.
"Ez nem Hilton véleménye volt, mindkét esetben csapattagot idézett."
Egy idézetet rengeteg módon lehet tálalni. Ha elolvasod a könyveit, mindig az a pilóta jön ki az esetből jobban, akiről szó van.
"Tehát míg Senna nyilatkozatai ténynek, Prostéi elfogult véleménynek minősülnek? "
Nem. Senna estorili esetében is azt mondtam, állítólag. A te hsz-ednél arra szerettem volna felhívni a figyelmet, h direktben Prost állította ezt.
"de Monzában aligha"
Szerintem pedig de. Senna szerintem gyengébb leszorító erővel ment és szét is hajtotta a cuccot, hiába vezetett.
"Végül Osamu Gotónak, a Honda sportigazgatójának volt egy talányos nyilatkozata egy évvel korábban, szintén Suzuka előtt, amire felhördült a közvélemény: a cég az utolsó versenyen kész azonos feltételeket biztosítani mindkét pilótának. Miért, addig nem ezt tette?"
Ne feledd az előzményeket. A végig 1-2-ket autózó Mclarennel - az addig a győzelmeket tekintve 7-4-re nyerésben levő - Senna összehoz egy 4. és egy 6. helyet, míg Prost feljön 7:6-ra. Mindenki arról beszélt, hogy Senna motorját "letekerték". Ekkor - Suzuka előtt - jött Balestre azzal, h ácsi. Tehát ebben a szituban pont Senna gyengébb teljesítménye volt furcsa sokaknak.
"Senna gyakoribb motorhibái is talán arra utalnak"