Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Helter Skelter Creative Commons License 2015.01.19 0 0 634651

Akkor nem lettem volna durci, ha mondjuk a Michelin a Bridgestone és a csapatok közös elhatározása lett volna a befagyasztás.

 

Megértem a te álláspontodat és van is benne igazság, de képzeljük el azt hogy engedélyezik a fejlesztést és a Merga még jobban ellép a Ferkától.

A köv. hiszti majd azért megy, hogy legyen új motorformula? ;)

 

 

Előzmény: Titi120 (634645)
candle Creative Commons License 2015.01.19 0 0 634650

"Mindenki más ugyanúgy fejleszt."

 

Ha feltételezem, h egy adott technikai háttérre építhető egy 100%-os autó, akkor szerintem egy 80%-osat nehezebb és drágább fejleszteni 85%-ra, mint egy 50%-ost 80%-ra.

Előzmény: F1mre (634648)
candle Creative Commons License 2015.01.19 0 0 634649

"Allisonban én nagyon bízok... , nagyon csalódnék, ha nem tudna ütőképes autót összehozni."

 

Megy mellé Rory Byrne.

Előzmény: Törölt nick (634647)
F1mre Creative Commons License 2015.01.19 0 0 634648

na azért nemár....ennyire nem lehet minden szar. Elvileg kicserélik az egész teljesen elfucserált gépezetet és még majdnem hogy hátrább lépünk? :D Ez mégis hogy lehet....

 

A többiek meg fejlesztik tovább a nem elfuserált autót. Miért következik egy új autóból, hogy jó lesz, amit csinálnak??? 3 napja írod, hogy ezt cserélik, azt fejlesztik, így, úgy és milyen jó lesz az autó ettől. Ugyan miért? Mindenki más ugyanúgy fejleszt.

Előzmény: RyanHunterRay (634643)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.19 0 0 634647

Elvileg kicserélik az egész teljesen elfucserált gépezetet és még majdnem hogy hátrább lépünk? :D Ez mégis hogy lehet....

Én csak arra tudok gondolni, hogy koncepcionálisan van elrontva a kocsi. Newey eredetileg aero guru volt, de rá kellett jönnie, hogy a kiváló aerodinamika önmagában nem elég. 1990-ben a Leyton House a szélcsatorna-teszteken fantasztikus volt, elméletben kiváló autónak kellett volna lennie, de az eredmények nem jöttek. Mexikóban, a híresen egyenetlen aszfalton még csak be sem jutottak az első 26-ba és el sem indulhattak a versenyen. Newey-t ekkor kirúgták, erre a következő futamon, a kiváló felületű Paul Ricardon a verseny nagy részén át vezető Capellit alig tudta leelőzni Prost két körrel a vége előtt. Newey-t szerződtette a Williams, ő meg rájött, hogy a külön-külön kihegyezett alkotóelemekből nem állítható össze a legjobb autó. Ki kell dolgozni egy koncepciót és a kocsit a koncepció minél hatékonyabb teljesítésére kell fejleszteni. Ezt csinálta a Williamsnél, a McLarennél és a Red Bullnál is. Nem azért ő a legnagyobb, mert jól tud fogaskerekeket meg diffúzorokat tervezni, hanem mert jól eltalálja, hogy mi az, ami az adott körülmények között döntő fontosságú tulajdonság és arra építi rá a kocsit.

 

A Ferrarinál azt látom, hogy sorra vásárolják a jobbnál jobb szakembereket, akiket utána nem tudnak használni. Allisonban én nagyon bízok, a következő Newey-nak tartom, nagyon csalódnék, ha nem tudna ütőképes autót összehozni.

Előzmény: RyanHunterRay (634643)
and0626 Creative Commons License 2015.01.19 0 0 634646

Csórikáim... mekkorát röhögnék, ha a szombati hírek ezzel kezdődnének: "Sem a Ferrarik, sem Alonsoék nem jutottak be a Q2-be" : )))

Előzmény: RyanHunterRay (634643)
Titi120 Creative Commons License 2015.01.19 0 0 634645

"Ja hogy úgy gondolod, hogy akkor minden év végén módosítsanak a szabályokon?"

 

Nem feltétlenül szükséges, de az sem ördögtől való ha éppen igen.

 

Szerintem kicsit durci lettél volna, ha azokban az években, amikor pl a Bridgestone előnyben volt a Michelin-el szemben, azt mondták volna, hogy innentől kezdve nem lehet hozzányúlni a gumikhoz, nemhogy év közben, de még a következő évre sem.

Előzmény: Helter Skelter (634630)
autodata Creative Commons License 2015.01.19 0 0 634644

"Még pikánsabb, hogy a Habsburgok lemondtak az osztrák trónról, de a magyarról nem."

 

A magyarok mondtak le a Habsburgokról 1921-ben ;-)

 

Előzmény: Inner Circle (634597)
RyanHunterRay Creative Commons License 2015.01.19 0 0 634643

http://www.motorsportal.hu/forma1/a-ferrari-mar-a-q3-ba-jutassal-is-elegedett-lehet-ausztraliaban-c59840.html

 

na azért nemár....ennyire nem lehet minden szar. Elvileg kicserélik az egész teljesen elfucserált gépezetet és még majdnem hogy hátrább lépünk? :D Ez mégis hogy lehet....

 

A motor miatt nyilván nem várom el hogy egyből verjék a merciket de egy stabil 3-6 hely között elvárnám ha beérnének. Erre fel azt kell olvasni hogy csoda lesz kishíján a Q3 is....

JarnoTrulli Creative Commons License 2015.01.19 0 0 634642

Elhunyt Robert Manzon, az első, 1950-es Formula–1-es mezőny legutolsó élő tagja. A francia versenyző 97 évet élt.

 

http://www.nemzetisport.hu/f1/gyasz-az-elso-f1-es-szezon-utolso-elo-tagja-tavozott-2389123

Inner Circle Creative Commons License 2015.01.19 0 0 634641
RyanHunterRay Creative Commons License 2015.01.19 0 0 634640

Megmenekül a marussia?  És a Caterhamről mi a hírek?  Mert most olvastam h közel vannak egy dealhez.

JarnoTrulli Creative Commons License 2015.01.19 0 0 634639

tavaly az Audi engedte Lotterert egy Renault motoros kocsiba (Caterham) sőt WEC mellett versenyez a Super Formulában (egykori Nippon) Toyota motoros autóval ami a WEC-ben ugye a legnagyobb riválisuk

 

F1-es korában a Ferrari motoros Toro Rossoval ment a 24 óráson a Peugeot csapattal Bourdais

 

vagy pont idén megy majd Porschéval a Mercedes motort hajtó Hülkenberg

Előzmény: candle (634636)
Inner Circle Creative Commons License 2015.01.19 0 0 634638

2005 jó példa.

Előzmény: Titi120 (634628)
Inner Circle Creative Commons License 2015.01.19 0 0 634637

Mindenki Alonsót akarja, a Le Mans is.

Előzmény: candle (634636)
candle Creative Commons License 2015.01.19 0 0 634636

Alo komolyan gondolta, h a Hona belemegy abba, h le mans-ban elinduljon egy porsche-val?

 

"...Honda scuppered Fernando Alonso's plans to drive for Porsche in the 2015 Le Mans..."

candle Creative Commons License 2015.01.19 0 0 634635

Örülök neki. Én kitiltanám az összeset H-t innen, de részemről itt be is fejeztem.

Előzmény: Inner Circle (634634)
Inner Circle Creative Commons License 2015.01.19 0 0 634634

Asszem H. Ottó csak ezzel a feltétellel térhetett vissza Ausztriába, de a Magyar Népköztársaság sose kérte tőle a magyar trónnal kapcsolatban.

Előzmény: candle (634631)
Inner Circle Creative Commons License 2015.01.19 0 0 634633

Még BZoli is kioszthatja a feudalizmusban rekedt k-európaiakat, akik nem is értik, hogy manapság ennek már nem lenne szabad felmerülnie.

Előzmény: Törölt nick (634600)
Inner Circle Creative Commons License 2015.01.18 0 0 634632

És nagyon gyakori nemesi név a Secondary.

Előzmény: Törölt nick (634613)
candle Creative Commons License 2015.01.18 0 0 634631

"Habsburgok lemondtak az osztrák trónról, de a magyarról nem"

 

A történelmet tekintve, szerintem a qrva anyjukat.

Előzmény: Inner Circle (634597)
Helter Skelter Creative Commons License 2015.01.18 0 0 634630

Ja hogy úgy gondolod, hogy akkor minden év végén módosítsanak a szabályokon?

 

A 2005 előtti időszakról szerintem hallgassuk meg Bate véleményét! :)

Milyen típusú dominancia volt az a tavalyi Merga domival szemben? ;)

Előzmény: Titi120 (634628)
Helter Skelter Creative Commons License 2015.01.18 0 0 634629

Azt nem tudom, hogy mennyire igazságos, inkább arra leszek kíváncsi, hogy mi lesz ha ez sem segít...

Előzmény: Törölt nick (634627)
Titi120 Creative Commons License 2015.01.18 0 0 634628

Na, de mi köze a tavalyi évnek az ideihez?

Amiatt, mert a Mercedes jobb munkát végzett a motorfejlesztés terén (is) ők elnyerték jutalmunkat a tavalyi tarolásukkal.

Most viszont új év jön, új világbajnoki - címért megy majd a harc, amelyhez az idén elvégzett munkának kellene elsősorban rangsorolnia, nem?

 

Úgy emlékszem, hogy például 2005-ben valahogy nem agitáltatok ennyire az ellen, hogy miért nyúltak hozzá a 2004-es szabályrendszerhez hasonló szándékból (ennél jóval drasztikusabb mértékben). Most meg pont az a baj, hogy hozzányúlnak a tavalyihoz?

Ki érti ezt?:)

Előzmény: Helter Skelter (634624)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.18 0 0 634627

itt mindenkinek ugyanannyi ideje volt motort fejleszteni

 

Most is ugyanannyi van. Eleve nonszensz volt az, hogy egy teljesen új erőforrás szabályzat bevezetése után befagyasztják a fejlesztéseket. Ha a hatékonyság és ezen keresztül környezetvédelem a cél, akkor nem értem miért nem engedik a mérnököket, hogy felhasználják a tapasztalataikat és jobb erőforrásokat tervezzenek. Ez az egész befagyasztósdi hülyeség, én csak annyit írnék elő, hogy év elején le kell adni az egész évben használt konstrukció terveit, vagy akár magukat az erőforrásokat, az év közbeni fejlesztéseket meg majd csak a jövő évi konstrukciónál lehetne bevetni. Egyébként szerinted mennyi ideig lenne igazságos arra kényszeríteni cégeket, hogy sikertelen, be nem vált konstrukciókat gyártsanak magas költséggel a siker legkisebb reménye nélkül?

Előzmény: Helter Skelter (634624)
Darklighter Creative Commons License 2015.01.18 0 0 634626

Magyarán Monza előtt Massa egyetlen ponttal előzte meg Kimit. Azt pedig láthatjuk, hogy az állás többször is átfordult, sőt, az év második felében futamról futamra váltakozott. Tegyük még hozzá, hogy abban az évben Massának egyedül Monzában kellett technikai hibával kiállnia, míg Kiminek kétszer (Barcelona, Nürburgring).

 

Massa műszaki hiba miatt csak a mezőny végéről indult Ausztráliában, és a Ferrari tempóját látva nyugodtan mondhatjuk, hogy az mh nélkül minimum második. Monzában, ahogy mondta Kimi elől esett ki, míg a finn mindig Massa mögül, ez is lényeges pont. Vagyis amíg Kimi profitált Massa kieséseiből, addig Massa semmivel nem szerzett jobb helyezést vagy több pontot. A mázli meg pont az, hogy Massa éppen akkor esett ki előle és esett vissza mögé, amikor a megállapodás érvénybe lépett.  És akkor a második mázli, hogy Massa nélkül nem nyert volna vb címet, ha nem adja át a helyét, vagy kiesik, Hamilton a bajnok.

Előzmény: F1 Hierro (634594)
Helter Skelter Creative Commons License 2015.01.18 0 0 634625

Idén nagyon bénán kezelem a tippeldét, sajna!

Pill és jövök!

Előzmény: FaberK (634619)
Helter Skelter Creative Commons License 2015.01.18 0 0 634624

Pont ez az ami nem igaz, mert itt mindenkinek ugyanannyi ideje volt motort fejleszteni, szó nincs kivételezett helyzetben lévő csapatról, csak arról, hogy az egyeseknek nem sikerült a fejlesztés az adott feltételek mellett és ezért módosítsunk a szabályokon. Szerintem meg pont ez az eljárás ami ellen te sokszor tiltakoztál anno. Erre reagált CH is ha jól értelmezem a szavait.

Na mindegy is mert nagyon nem akarod ezt megérteni! ;)

 

Mi lesz ha ez sem segít pl. a Ferkán? :)

 

Előzmény: Bateman (634620)
RyanHunterRay Creative Commons License 2015.01.18 0 0 634623

A mislen több csapatot is segített az érdekes gumijaival, ez mondjuk igaz.

Előzmény: Bateman (634622)
Bateman Creative Commons License 2015.01.18 0 0 634622

mert csak 1 csapatot előnyben részesíteni koránt sem etikus!

Előzmény: RyanHunterRay (634621)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!