Szaroztok a spórolósokkal... Letúrom őket, mint vaddisznó a gyomot. :)))) Aztán a halálfélelmet is rájukküldöm, mikor index nélkül berántom eléjük a 40 tonnát. Genya állat vagyok az úton. ;)
Értem én , hogy drága a gázolaj, és spórolni kell neki, és ezért megy 70-80-al.Engem viszont feltart, és akadályoz a haladásban.Nekem viszont a kocsim nem fogyaszt jól 70-80-nál! Kifejezetten a 90 kell neki.Nemegyszer próbáltam.Ilyenkor mi a teendő?,Természetesen mindenki úgy spórol ahogy tud, de ne a másik kárára tegye!!
A sima parkolokba le lehet parkolni kamionnal és mondjuk egy éjszakai 11-est kivenni?? Benzinkuton igen, ezt teszteltem, de előtte egy sima wc-és parkoloba álltam be és olyan tábla volt kinn amit nem ismertem, igy elmentem megkérdezni egy külföldi kollégát, ö azt mondta, hogy nem lehet kivenni se 9-est se 11-est hanem max 4 orát lehet parkolni ellenkező esetbe sulyos büntetés lesz a vége. Most vagy én értettem félre amit mond, ezt kétlem, vagy igazat mondott, vagy csak simán átrázott, mert jo helyen álltam:D
Nem tudom, ezért kérdem a profikat. Ki tudja hátha kell menni egyszer még oda.
Engem se a hütős kamion, se a dülöngélés nem érdekel, épp egy hütős állt mellém majd átszolt, hogy hátrább áll, mert ne zavarjon a hütője. Mondtam neki nem kell, felőlem ágyu is döröghet.:D Nem zavar
Lehet hogy spórolni kell nekik ezt aláírom nekem nem mert magamnak termelek. De azt sokan elfelejtik a spórolás közben hogy miattuk meg a tetves kresz miatt nekünk lesz kevesebb a zsebünkben ha mondjuk du 6 ra nem érsz oda ezért majd csak reggel 6-kor szednek le mert nincs éjszakás műszak sok helyen.
7nap alatt max három annyit tudok de mivan ha három nap alatt megvan aztán csinálok egykifelé meg egy visszafelé kanyart és még csak 5nap telt el csinálhatok megint német belföldet
Osztrákban szerintem senki nem megy 60-nal. Ha kint a tábla, ha nincs.
Svájcban meg tényleg ott a parkoló. A nagyobbakba talán 10 kamion is elfér. Hogy mennyire lehet aludni az más kérdés ;)
Éjfél körül ébredtem fel, reggel 5-ig csak vergődtem. És nem a mögöttem álló hűtős miatt, egyszerűen csak akkora forgalom volt (A4/A1 Kemptthal kutas parkoló előtti wc-s parkoló). Minden autó lökött akkorát, hogy ülve is éreztem.
maci,
Nem tudjuk, így alakult. Én meg mondtam, hogy ha van valami amivel jöhetek vissza hétfőn, akkor inkább most megyek ki mint hét közepén. Szerdáig még dokihoz is el kellene jutnom, így még arra is látok egy kicsike esélyt.
hmm:) jó hogy így előre tudjátok a melókat! nálunk csak annyi a fix ,hogy szerdán elindul az öregem hollandba kávéért de még kéne neki valamit találni kifeleis. meg jólenne 1-2 belföldes kör is holnap meg kedden..
A mai menet se lesz jobb. Épp most szóltak, hogy ráérek 21:30-ig. Gondolom megint a kifele induló (22:00) nagyautósok fogják felrakni a cuccom. Ezt hétfőn reggel lerakom, 2 visszát bevállaltunk már szombaton, azokat meg kedd reggel le KELL raknom Kecsón. De még mindig azt mondom jobb ez így mint kedden-szerdán indulni, azt az ünnep miatt vagy haza tudok jönni, vagy nem. Vagy ha egész héten itthon lesek.
hmm nem emberi amit csinálsz!!! persze tudom km díjjban vagy de akkoris! Nálunk: Bp-Podgorica: rakodás bilken 8kor vám kész kb 2 re hazaviszem zugloba a verdát fater ilyenkorra már alszik és megebédelt kb este 10 kor felkel 11 körül startol éjjel pikk pakk megvan a határ. végigtolja szerb MNE határig. hajnalba határ 10-12 fele montemaksiba van dimitrivgradban a vámon 2-3 órát alszik majd mivel itt van zuhanykabin lezuhizk a vám kész. lerakás ha MNE böl nincs vissza semmi akkor visszajön vagy kosovora itt saját házban alszik vagy visszajön beogradba itt 1 10 eur os motelben alszik. ha van hazacucc felrakja vám ha nincs üresen hazajön. kaja általában grill helyeken vagy étteremben..
Ez így van. De egy 80-90 km/h-ra korlátozó szerintem erős túlzás furgonba. Nekem nincs semmi, mégse tépek ezerrel. És ha valaki ilyet szereltet be akkor az ne is várjon el olyan időket amit egy normális furgonnal meg lehet csinálni. Azzal sem lesz előrébb ha emiatt pl. bealszik az embere. 110 helyett 90-ezéssel egy 10 órás úton igen sok alvásidőt lehet veszíteni (az amúgy is kevésből). Nekem a héten pl. szerda-csütörtökre jutott 2 óra, csütörtökön egy rendes éjszaka, péntek-szombatra 3 óra. Korlátozóval lett volna egy csütörtök, azt csá. Csütörtökön német kontrollnál a napszemüveget nem mertem levenni, nehogy kiszúrják a véreres piros kontaktlencsém.
A másfél éves Banyán szét volt ütve a nyeregpatkó. Az a műanyag persely a királycsapszegnek. Mondom kicseréltetem... Telefon. "Hogy tört el?" Mit tudom én, most ültem rá. Gondolom nem kéne padlógázon rácsattintani. "Feltétlen ki kell cserélni?" Nem bazmeg, jó ez így. Csak másfél centit kottyan, legfeljebb leakad valahol a pályán. :))))))))
A fuvardíjjak nem emelkedtek évek óta,viszont a költségek emelkednek.Ezért egyre többen a gázolajon próbálnak meg spórolni.Hiszen ha kiszámolod akkor egy fuvarnál több ezer forint is megspórolható a sebesség csökkentéssel.Vannak persze akiket nem érdekel.Ezek két esélyesek,közelebb vannak a tűzhöz (magasabb a bevétel) vagy pedig nem számolnak és majd később esik le a tantusz mikor nem marad pénz a kasszába.
Én is hallottam már pár furgonostól ezt a korlátozót vagy a GPS-en figyelik mennyivel tép és már dobják is az sms-t vagy hívják.
Amúgy nem hiszem. Viszont egyre több helyen berakják a korlátozót, a sofőrfigyelőt, meg ki tudja még milyen kis szerkezeteket. Nehogy sokat fogyasszon az autó, nehogy gyorsabban menjen, nehogy jó legyen a sofőrnek. Vagy pedig az lehetett amit XF kolléga írt :)
Áruld már el lécci,van olyan furgonyos,aki órabérre van fizetve?
Pénteken,németbe a 3-on Erlangen-ig,az előzni tilosba,75 és a halál közt...Mögötte 6km kamion... Hajdú-bihari megyeszékhely volt a ponyván,csilli-villi csíklámpás valami jószág...
Sokkal jobb lenne őket körbefalazni, azt feltölteni az egészet sósvízzel. Fasza kis szigetvilágot lehetne belőle létrehozni.
Héten pl. odaállok a céghez (lassan 1 éve járunk hozzájuk) büróba fel, szólok hoztam 3 raklapot amiből kettőt le tudok pakolni a szokásos módon kézzel (10 centivel magasabb a betonrámpa mint az autó), de a 3. az több mint 300kg (3*108kg-os papírtekercs), ahhoz nem ártana egy kis segítség. Hozzáteszem egy nyomdáról van szó, tehát dolgozik ott 1-2 hímnő is. Irodista kiscsaj (szószerint kicsi...lehet vagy 40kg) szólt is nekik, de hirtelen mindegyiknek gépet kellett olajozni, papírt kellett a gépbe fűzni, ebédelni kellett (holott előtte ott köcsögölték egymást egyrakáson). Végül a kiscsaj jött le segíteni, de elég hamar kidőlt a strechfóliás dobozoktól. Mindezt nőnapkor. Hiába ott a hímek is nőnek érzik magukat...
De nem ez volt a legszebb a dologban. Letrógeroltam a 2 kartondobozos raklapot (olyan 900 kilót), és pont mire végeztem előkerült valahonnan egy homár kezében egy vasrámpával. Egy pont ugyanolyannal aminek a rajzát valamikor decemberben küldtem el a magyar céghez (gondolom látták a belső levelezésben).
Nagy vonalakba igen van cetlim külön. Elmutogatta a Zollos ez az enyém ez meg a cégé
Sájc biztos egy idő után unalmas, de azt mondták hogy huuu meg háááá. Sööt kolléga már azzal kezdte mikor kérdeztem valamit telcsin (a parkolásnál kicsit behülyitettek), hogy svájcba mi nem megyünk ugyhogy gyorsan gyere ki onnan. Mondom persze csak elöször megrakodok:D
Lutri a párizsi napközbeni átkelő, mentem én már 3 orát is a 86-on most meg ugye secc perc. Talán dél ami temposabb, a hajnalt ugye egyértelmű. Tempos volt a 104-es is,
A franciával nem kiabálva veszekedtem, hanem inkább mutogattam és nem engedtem neki a másik adagot feltenni mig le nem kötözöm:D Tanultam svéd hibábol, ott plusz melom volt, innentől eldöntött tény, hogy hogyan csinálom. Illetve csak elértem hogy a felső adagot kelapja mig leközözöm középen az alsó csomagot:D
Más kérdés a kötözési technikájuk rosz, ezt még anno a régi melohelyemen tapasztaltam. El is szakadt én meg vehettem egy plusz csomagot 30-35 euro körül
Belga tényleg szar:D
A német megpakkolt szinte ua az áruval és a feltételek nem változtak:D féluton már filoztam hogy esetleg papucsot veszek fel kiváncsiságbol:D Más csapat pakkolt, semmi se érdekelte öket, max annyi hogy a csuszásgátlo csak 1 cm-re logjon ki az áru szélétől. Elcsesztem 4 napot a semmiért. Ennek fényébe nem hiszem, hogy nem kellene kiakadnom:D
Mondjuk az is igaz jo volt az első lerakó, kis szerencsével a hétvégét majdnem :D otthon töltöttem volna. Igaz nyomni kellett volna neki. Na ezt vették el, igy füstölögtem hétvégén, De inkább csak legyintek
Tiszta olyan a német majdnem mint az amerikai, a váratlan huzásra ami nem szabályos, de célszerű kiakad:D tudom , mert voltam már párszor ott:D
Azért erősen függ a talajtól meg hogy hogyan tekerted le a lábat, mert ha csak hosszúban tekered le akkor tuti megsülyed kicsit. Persze ez mind rakott pótra érvényes.
Neked nem volt még, hogy hosszabb út után a kis kocsiban is úgy akarsz váltasz mint a merciben? Én mikor ilyen 24-36 órás műszakot csináltam volt hogy beültem golfba kinyomtam a kuplungot és csak csuklóval lökdöstem a váltón előre majd el akartam indulni és csodálkoztam, hogy pörög a motor a kocsi meg nem megy :O)
Tesómék azon röhögnek, hogy piroslámpánál vagy stoptáblánál mindig "kiütöm" alsó sorba a golfot is :O)
Kicsit megkesve ugyan, de egy nonapi "hulyeseg-csokor" reszemrol is:
Alap szitu: teli parkoloba siman elsore, beallas-es-maris-alvas. Tok ures parkoloba egy kicsi varialas: nem parhuzamos, ujbol. Itt ram allhatnak, nagyon nem jo. Itt nem jo mert kozel a palya, ott nem jo mert messze a Wc. Itt nincs kuka nem jo, itt van kuka, nem jo (fedelet csattogtathatjak), itt nincs wifi-jel, itt meg terero sem..stb. nemis tudom honnan szedtem ezeket...:))
Igen en is. Nem kicsit:
Alig 2 hettel azutan hogy idekoltoztem a Szigetre, kezdtem rutinosnak erezni magam a jobbkormannyal a baloldali kozlekedesben.
Egy alkalommal utcasarokhoz erkezve, gazt el sem veve kikerultem vagy 5 "uresen" acsorgo autot, amikor az elsobol kerdo pillantassal fordultak felem a jobb1-bol hogy "na mi a fakk van, te hulye??????"
Pirulva, suru elnezest kerve visszatolattam mert az a hulye en voltam!!!!!!....
:))
Igen mas is. Nem kicsit es ez sokkal jobb.
Haverom meselte, hogy keson ejszaka ment haza, kicsit spiccesen. Ajtoba kulcs bedug, de nem tudta teljesen betolni, es nyitni mert belulrol benne hagyta a kulcsot a csalad. Hogy ne zavarja fel oket, kisetalt az utcan allo kocsijahoz, amibe beult aludni.
Reggel az ujsagozhoz indulo felesege ebresztette, "mi a francot csinalsz itt dragam?"-kerdessel, mire a fentebbiek szolgaltak magyarazatkent.
Majd a feleseg igy folytatta (rohogogorcs kozepette), "pedig az ajtot nem is zartuk be neked...."
:)
...
8.-an Zotya nem csak kamionozott, hanem nevnapozott is, ezert Isten eltesse ot, es a tobbi druszajat is.
Vegul, de nem utolso sorban, boldog nonapot a topic Holgy tagjainak, olvasoinak ...
Szerintem egy bizonyos foku "biztonsagi" szintet betartva nem fordulhat elo.
18 ev alatt egyszer sem akadt le vagy talan ez meg keves ido?:)
-atakasztaskor nem dumalok senkivel ha megy a szoveg a kocsi korul, csinalom a dolgom.Volt ilyen masnak: leejtette,
-alaallaskor a tipikus csattano hang a "tuti" (tutitututi...:)) mar megint), ha nincs, akkor szintezes, varia amig nincs,
-ha akasztva veszem at biztosito ellenorzese, sot potfekkel megrangatas, illetve eroteljes fekezes indulas utan volt ilyen nekem: ejszakas ala allva hagyta, osszekapcsolatlanul, (kabelek igen, lab fent) lusta volt? sztem genya...
stb, sztem jocskan lehet mit tenni hogy megelozheto legyen...
Remélem a büntit lemásoltad és a cégnél elkérted, verjék le azon aki csinálta. Vezetésnél is nyomtatás mellé a kontrolblatt+bünti másolat meglegyen, az a tuti.
Svájc elsőre tényleg "okés", de ha sokat jársz Te is lágerbe zárnád az egészet. Kérdezd csak Gabeszt:)
Ha elbastad, inkább húzd ki rendesen és kezd el előlről újragondolva.
Párisnál szerencséd volt, általában a legkülső (N104) a jó, de vannak időszakok amikor inkább a középső (A86-A3) a "haladósabb". Legbelső az inkább városnézés napközben.
Sehol se szeretik a bentalvást, főleg a francia. De ha odamész és megkérded hol aludhatsz akkor több esélyed van arra, hogy enged bent aludni.
Nem vitatkozni kell, hanem simán megkötni, majd pár év alatt megjön a tapasztalat és a rutin is mit hová kellene. De úgysem úgy raknak ahogy szeretnéd:) Igazából rakatonként 4 spani a minimum fánál, mert magas, nehéz, csúszkálós és csúszásgátló is kellene stafninként 2.
Belgába ne menj, ha a 104es nem tetszett, akkor ott sírva fakadsz:)
Lehet a Spanyol mellől elmentek azok akik helyére beálltál. "Főidőben" sokszor van ilyen, de ez természetes hisz kb egyforma a ritmus.
Nem merev a német ha Te segítesz neki, de ha valamit meg kell oldani akkor 1 sörösló is rugalmasabb a szemellenzőjével.
Inkább a flegma rugdosás és társai a bunkóság: cipőre elég ha megmutatod nyelvén az "S" és "EN" igazolást, spaniba egyszerűen hülyék némelyek (nálam még 4*5t és 5*4t is 20t, náluk nem), élvédőből a tré (olcsójános) összenyomja árut és néhol nem veszik át, 13spani karcsú mit csinálsz 32pal-val ha le kell kötni az mindjárt 16, 13 fülre elég a pótot mutatni hogy német egyébként alvázhoz (teherviselőhöz) köthetsz.
Prágánál értelmetlen a terelés Teplice felöl, csak csinál egy plusz kurflit és visszavisz a domb aljára:(
Tanulsz a hibáidból, másodszorra már gyalog időztél parkolót keresve:)