Sajnos ez az info tévesen jelent meg.Azért is írtam lejebb,hogy ott a járóköz a képen.Eleve gondold végig milyen belmagasság lenne egy 200-as felépítményben 300-as sík padlóvázzal.
Más részt olvastam valami olyan hüyleséget itt, hogy a Ik280 Ganz (283 pszú.) mit is akarnak vele pontosan milyen dubla csuklós tesztet végezni, (a jövőbeli esetleges duplacsuklós gépek beszerzését megelőző teszt?) vagy csak valaki megint hülyeségből írta? Bár gyakorlatilag és elméletben sem kivitelezhetetlen mert hát ott volt a jó öreg 293-as típus.
"a technika üzembiztonsága sem változik meg, önjáró se lesz, ellenben csökkentik a jóval nagyobb és tágasabb, komfortosabb buszok számát."
A BKV egy igenis önjáró, viszonylag üzembiztos járművet fog kapni. Ahogy azt itt lentebb beszélték, túl sok csuklós van, azaz nem éri meg fenntartani a jóval nagyobb, tágasabb buszokat, hisz nincs rájuk igény.
A GVM elektronika máig nem elavult, visszatáplálni képes, megbízható, ismert technika. A 412-es váz megerősített fenékvázzal lényegesen jobban bírja a gyűrődést és mivel troliról beszélünk még jobban kíméli a vázat. Egyébként de, önjáró lesz ugyanis kap vontatási akkukat illetve légkondit is. Az utastér szűkössége valós probléma, azért választották ezt mert ez van házon belül.
Ez a 412T projekt engem is érdekelne. Mit nyer ezzel a BKV? Sokkal kevesebbet fogyasztani nem fog, a technika üzembiztonsága sem változik meg, önjáró se lesz, ellenben csökkentik a jóval nagyobb és tágasabb, komfortosabb buszok számát. A 412 belseje pedig olyan szűk, hogy maximum gyerekszállításra alkalmas. Az utasok meg megszívják ezt a "grandiózus" tervet....
Szerezz pár leharcolt kasztnit, esetleg motorhibás gépezetet és pakold át bele a Ganz technikát némi önjárásra képes hadianyaggal. Tulajdonképpen, AP-kocsik számának növelése, utastérben nem igazán fog elütni a buszok kinézetétől és külsőre sem, csak csápos lesz, kb ennyi :D