Az „Excel” fórum célja, hogy keretet adjon az Excel felhasználók széles táborának tapasztalataik megosztására, és lehetőséget a segítséget kérőknek. Az alábbi összefoglaló azért készült, hogy segítse a helyes kérdésfeltevést.
– Írd le szabatosan a problémát. Úgy fogalmazz, hogy ne csak te magad, de a szakértő is megértse, mire szeretnél választ kapni.
– Írd le, hogy milyen verziójú Excellel dolgozol. (Vagy ha nem – ill. nem csak – Excel, akkor micsoda?)
– Írd le, hogy milyen úton indultál el, és hol akadtál el rajta.
– A kérdés megértése szempontjából sokat segíthet, ha feltölteszt egy képet, amin látszik, hogy mit szeretnél, vagy illusztrálja azt.
– Még jobb, ha feltöltesz egy minta munkafüzetet valahová (pl. data.hu). Feltöltés előtt távolítsd el belőle a nem publikus adatokat.
– Ha a feladat jellege olyan, célszerű az "előtte" és "utána" állapotokat bemutatni. (Miből kellene csinálni mit?)
– Ha VBA kódon kell javítani, másold be a releváns kódrészt. Rövid kód mehet hozzászólásba, hosszú kód inkább ide: http://pastebin.com/
– Ha valami nem úgy működik, ahogy kellene, add meg a rendellenes viselkedés jellemzőit, a hibaüzenetet, és a hibát okozó programsort.
Dim EleresiUt As String Dim xls As Object Dim MunkaFuzet As Workbook Set xls = CreateObject("Excel.Application") Set MunkaFuzet = xls.Workbooks.Open(EleresiUt)
....
Ekkor csak a feladatkezelőben fog látszani a munkafüzet. A kód végén ki is kell pucolni onnan pl. egy close-val.
Sub auto_open() Dim FN As String FN = "D:ValamiBook2.xls" Workbooks.Open Filename:=FN ActiveWindow.Visible = False End Sub
Az auto_open nevű makró a füzet megnyitásakor automatikusan lefut. Itt megnyitja a D:Valami könyvtárban lévő, Book2.xls nevű füzetet, és elrejti.
Hogy ne maradjon rejtett a Book2, érdemes egy másik makrót is beiktatni.
Sub auto_close() Windows("Book2.xls").Visible = True Application.DisplayAlerts = False ' itt a mentésre vonatkozó kérdést tiltja le ActiveWindow.Close Application.DisplayAlerts = True End Sub
Az auto_close című makró a füzet zárásakor indul automatikusan.
Szerintem amit ti írtok, az csak a megnyitáskor frissíti a Book1-ben a csukott Book2 értékeit. Mivel Book2 csukott, ezért onnantól az Excel nem számít rá, hogy a Book2 értéke csukott állapotban változik, így nem is update-eli az értékeket folyamatosan (a kérdező leírta, hogy Book1 értékeinek változására változnak bizonyos Book2 értékek, amik aztán ismét "visszajönnek" Book1-be).
Szerintem ehhez kellene egy olyan makrót írni, ami a Book2-t automatikusan megnyitja (akár láthatatlanul is, ha lehet) Book1 megnyitásakor.
Az ilyen cuccokban Delila feketeöves, én nem értek hozzá.
Excel 2007-em van, és ki van pipálva a Frissítés, mégsem működik. Amikor a T1-ben átírom az adatot, amíg nem nyitom meg a T2-t nem frissíti az eredményeket...
A másik munkafüzet megnyitásának szükségessége csak beállítás kérdése. 2007-ben pl: excel beállításai/Sepciális/Más dokumentumokra való hivatkozás frissítése. 2003-ban is megvan ez a lehetőség.
Szeretném röviden leírni a problémámat, és segítséget kérni, hogy miként lehet megoldani. Van két külön excel fájlom. Az T1-es táblába ha írok valamit, akkor bekerül a T2-be. A T2 (ami kb 40 megás már...) számolgat az adatokkal, majd az eredményt kiírja. A T1 hivatkozik erre az eredményre és kiírja egy másik lapján.
Nem tudom érhető-e, de a lényeg, hogy a T1 táblába csak be kellene vinni az adatokat, a T2 számol a háttérben, aztán az eredményt ismét a T'-en láthatom. A problémám csak az, hogy mindez akkor működik, ha minkét tábla meg van nyitva. Ez azonban nagyon lelassít, mivel a T2 40 megás (csak a megnyitása 5-6 perc). A kérdésem az, hogy miként tudom beállítani, úgy a T1-t, hogy frissüljenek az adatok, de ne kelljen megnyitnom hozzá a T2-t.
Be lehet. Nyom j egy alt+f11-et. Bal oldalt kattints a szükséges munkalap megnevzésére duplán és a jobb oldalon megjelenő területre írd be ezeket a kódokat a megfelelő munkalaphoz.
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range) Application.MoveAfterReturnDirection = xlToRight End Sub
Munka1 fül eseménykezelőjébe: Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range) Application.MoveAfterReturnDirection = xlDown End Sub
Sziasztok! Be lehet azt állítani valahogyan, hogy pl. a Munka1 fülön az ENTER billentyű lenyomására ne lefele, hanem jobbra ugorjon a cellakijelölés, a Munka2-n viszont továbbra is lefele ugorjon egyet, ha ENTER-t ütünk? :)
egyszerűen beírtam a B helyen lévő függvény a C függvényébe , így nem kell a B oszlop, vagyis azt írtad: =HA(B2=B1;C1;C1+1) ebbe beleírtam: =HA(NAGY($A$1:$A$8;1)=NAGY($A$1:$A$8;2);C1;C1+1) végre valamit te sem értettél :)))) amúgy tényleg köszi, nagyon jól működik, kezd tetszeni a goggle docs-om :)
Ezen a címen találsz egy fájlt, ami különböző példákat ad a dinamikus grafikonok előállítására. http://data.hu/get/3122014/Dinamikus_grafikon.xls.html
A grafikonok által alkalmazott adatok területét névadással, az OFSZET függvény segítségével határoztam meg. Ha a minták alapján nem sikerülne összehozni a két dátum közötti intervallum grafikonját, küldd el a fájlodat néhány (akár hamis) adattal.
(Valószínű, hogy ma nem érek rá, de addig jöhet más is a megoldással.)
Sziasztok. Egy kérdés. Van egy adathalmazom, amit diagramban szeretnék ábrázolni, az idő függvényében. Ez eddig oké, de olyan kellene, hogy a diagram felett, vagy bárhol be lehessen állítani egy időintervallumot, hogy melyik dátumtól melyikig szeretném listázni az adatokat. Lehetséges ez excelben?
A másik kérdés, hogy megoldható-e, hogy két csapat eredményeit szeretném egy diagramba betenni. Az adatok egy táblában vannak, és van mindkét csapatnak egy azonosító oszlopa. Ez alapján szét lehet szedni, hogy egy diagramban két grafikon legyen?
Private Sub TextBox71_Change() Me.TextBox71.Value = Format(Me.TextBox71.Value, "YYYY.MM.DD")
End Sub
Azt elfelejtettem írni, hogy nem használok UserFormot, minden vezérlőt egy "kép"-en helyezek el és csak az excel "tervező mód" vezérlőkészletét használom. (Már ami használható ilyen módon...) Ezek sok esetben nem működnek a VBA függvényeivel, de ezekkel jóval egyszerűbb a cellahivatkozások, lekérdezések, szűrések, stb. kivitelezése. (Egy munkalapon 100-150 vezérlőt használok több 10 ezer soros adat lekérdezésére.)
Először én is egy külön oszlopba vittem fel a sorszámozást, és arra hivatkoztam a NAGY függvénnyel. Ezt az oszlopot töröltem utóbb, és figyelmetlenségből nem írtam át a megjegyzésben a C2-re módosult D2 képletét.
Czipike
... úgy szerettem volna, hogy a B oszlop nem látszik ...
Ezt nem értem, hiszen az egyes előforduló számokhoz akarod rendelni azt, hogy nagyság szerint milyen helyet foglalnak el a listádban.