Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

szzs04 Creative Commons License 2012.12.08 0 0 43368

A fogyasztás az utóbbi időben kicsit megnőt, jelenleg, városban megtett 80km után 7.8-at mutat az óra.

Esetleg tudnátok ajánlani "Jazz mestert" Bp.-en, akivel felvehetem a kapcsolatot további kivizsgálás ügyében, az email cimem publikus.

 

Üdv!

Előzmény: BekeToni (43312)
BekeToni Creative Commons License 2012.12.08 0 0 43367

hi, opi064! (mi van az indításgátlóval?)

 

Mint írtam, a kis T1-es izzók nagy változatosságban fordulnak elő a Jazzben, itt tudod megnézni melyik milyen. Járműtípust pontosítsd!

 

Van 40,60,70, akár 150mA-es csak amit láttam – attól függően, hogy milyen a búra fényáteresztő képessége.

 

Előzmény: opi064 (43363)
BekeToni Creative Commons License 2012.12.08 0 0 43366

Tény hogy nem tilos 4 ilyen 4 olyan, de kifejezetten nem előírás más-más típus soronként!

 

(Ahogy wastegata írja, elvileg akár pepitába is rakhatod.)

 

A Honda hivatalos Electronic Parts Catalogue ezt tartalmazza:

 

 

Előzmény: Hector Kutya (43358)
wastegate Creative Commons License 2012.12.08 0 0 43365

Vagy - vagy. de vehetsz 4-4 darabot is és azt bármilyen sorrenndbe szerelheted.

Azért ajánlom a Denso-t mert olcsóbb s nem mellesleg szebb is ... :O)

 

Ne agyalj rajta annyit cseréld ki a kettő közül bármelyikre és lessz öröm bódottá!

 

w

Előzmény: Hector Kutya (43358)
opi064 Creative Commons License 2012.12.08 0 0 43363

Bocsi, én a műszervil égőcserékről írtam, hogy nekilátok 1X

Előzmény: vidi313 (43362)
vidi313 Creative Commons License 2012.12.08 0 0 43362

Nem nagy szám, nem sok fáradtság, szerelés kell 8 db. gyertya cseréjéhez. :)

Előzmény: opi064 (43360)
kóboráram Creative Commons License 2012.12.08 0 0 43361

Nekem cserélték a gyertyákat. Gyárilag tényleg 2 féle volt benne (nem emlékszem melyik hol), de a szerviz csak egyfélét tett bele, azt mondták, nincs jelentősége. Érzetre az autó ugyanúgy ment vele.

Előzmény: opi064 (43360)
opi064 Creative Commons License 2012.12.08 0 0 43360

Értékelem a kimerítő segítséged! Egyszer erőt veszek magamon és nekilátok! ....A gyertyákhoz: Véleményem szerint azért van két gyertyatípus írva, mert gyártófüggő a típuszám, NGK-ból ez, Denso-ból meg a másik tip. jó bele. Amúgy nem hinném, hogy logikus lenne a gyártó részéről, hogy két különböző gyártótól kérje a gyertyákat. Szóval szerintem  (logikussági alapon) egyformák. ...de ez csak okoskodás a részemről, nem tapasztalat!

Előzmény: kóboráram (43357)
agro1 Creative Commons License 2012.12.08 0 0 43359

A felső sorba ment az   NKG, az alsóba pedig a Denso.

Habár régen volt nálam a csere,de úgy emlékszem hogy így csinálták.

Megnézni már nem tudom mert azóta eladtam.

Előzmény: BekeToni (43355)
Hector Kutya Creative Commons License 2012.12.08 0 0 43358

Elbizonytalanodtam, -igaz nem túlzottan... neopánick, wastagate, BekeToni, argo1 válaszaitok 4+4, ill. 8db azonos aránya éppen 2 : 2   :-)

Gondolom én ha valaki tudja esetleg, hogy az első 40 km-es cserekor egyformákat lelt', avagy sem az sorsdöntő lenne :-)

Ami miatt a kérdésem megfogalmazódott:

Előzmény: Hector Kutya (43343)
kóboráram Creative Commons License 2012.12.08 0 0 43357

Megértelek, én is arra törekszem, hogy a dolgaim rendben legyenek. De másképpen látnék hozzá.

Ha a rádiót úgyis ki kell majd szerelni az AUX miatt, akkor könnyen hozzá lehet férni a vészvillogó kapcsolóhoz.

Kicserélték az egyik izzót, ami most sokkal fényesebb, mint a többi - ez úgy is lehetséges, hogy az eredetinél erősebbet tettek bele, pl. csak ilyen volt raktáron. Nem igazán hiszem, hogy a por és a feketedés itt ennyire számítana.
Sajnos, a workshop_manual nem írja, hogy ezeken a helyeken milyen izzók vannak.

Ha rejtélyes módon ingadozik a rádió fénye, az nem valószínű, hogy az izzók hibája, inkább kontakhiba.
- meg kellene nézni, hogy más bekapcsolt izzók fénye is ingadozik-e ugyanakkor (pl. a belső világítás)
- közvetlenül az akku kivezetésein (az ólmon), műszeresen meg kellene mérni a feszültség ingadozását
- levenném az akkusarukat és megtisztítanám
- kiszedném és visszaraknám a biztosítékokat
- a rádióba menő csatlakozókat is meg kellene mozgatni, ill. a tápfeszültséget rajta megmérni (ehhez persze ki kell venni a rádiót)

A rádió ki- és beszerelése min. fél órás munka, de az izzóihoz akkor sem lehet közvetlenül hozzáférni. Nem lehet csak úgy kitekerni az izzókat. A rádió több részegységből áll, amik a műanyag előlapra vannak csavarozva, ezeket le- és szét kell szedni.

Előzmény: opi064 (43356)
opi064 Creative Commons License 2012.12.08 0 0 43356

Igazad van, de engem zavar, ha valami sántít a cuccaimmal. A rádió kijelzője, ha sötétben nézem, akkor minimálisan ingadozik a fényereje, mintha a zene ütemére meghúzná a feszültséget a rádió, de ezt lehalkítva is produkálja, tehát valami kontakt dolog lesz. Az ablakfűtés kspcsolómba tettek egy új égőt a szalonban, ahol vettem az autót, (használt...) mert ki volt égve és az most sokkal erősebben világít, mint a többi, engem zavar sajnos. (az új égő ugye mindíg fényesebb, nincs rajta por, nincs befeketedve az üveg.) A vészvillogót meg én is meglelem a sötétben, de ha világít, akkor teljes a vizuális élmény, én már csak ilyen vagyok. A fényerő poti meg úgy emléxem, csak a km óra részt szabályozza, az rendben van. Egyszer majd rászánom magam és szétborítom, de akkor egyben megcsinálom az AUX kimenetet is. Csak gondoltam, ha van itt pesten valami márkabuzi (jó értelemben értettem!) villanyász, aki szétdobja nekem szaxerűen, az nekem megérne pár ezer forintot az ésszerűség határán belül, minthogy szétbarmoljak valamit.

Előzmény: kóboráram (43354)
BekeToni Creative Commons License 2012.12.08 0 0 43355

Na, jó!? - És hova melyiket? Teszem fel a kérdést, csak hogy megdolgoztassalak.

Hibás az a szervizkönyv. Talán a fordítás pontatlan.

 

Előzmény: agro1 (43353)
kóboráram Creative Commons License 2012.12.08 0 0 43354

Én csak akkor cserélnék a műszerfalban izzót, ha kiégett.

Ha minden izzó fénye gyenge, akkor valami központi hiba lehet és nem egyenként az izzókat kellene kicserélni (ezek egy része egyébként LED).

 

A rádióhoz csak akkor nyúlnék, ha a kijelző foltosan világít.

A műszerfal fényszabályozó potmétere jól van beállítva? A fényerő változik aszerint is, hogy a világítás be van-e kapcsolva.

 

A vészvillogó kapcsolóval sem vacakolnék külön (legfeljebb, ha más miatt szedném szét a műszerfalat), a 6 és fél éves Jazz-es használatom alatt egyszer sem volt a vészvillogóra szükségem, de sötétben is megtaláltam volna.

Előzmény: opi064 (43348)
agro1 Creative Commons License 2012.12.08 0 0 43353

Különböző gyertyák kellenek bele.

A szervízkönyv is azt írja.

Előzmény: BekeToni (43351)
BekeToni Creative Commons License 2012.12.08 0 0 43352

Mindet kicserélni? - Na, ezzel el lehet vacakolni egy darabig, ahány annyi féle izzó van benne. Vészvillogóban valami ilyesmi van: 14V 60mA 

 

 

Előzmény: opi064 (43348)
BekeToni Creative Commons License 2012.12.08 0 0 43351

Különböző gyertyákat? - Dehogy is. Ez valami tévedés lesz. Nyolc egyformát!

 

Előzmény: Hector Kutya (43346)
BekeToni Creative Commons License 2012.12.08 0 0 43350

Pár hónapja? - Jól bírod… A kuplung főhenger nyomórúdja szokott nyekeregni. Tégy rongyot a pedál alá és fúj be egy kis WD40-et a nyomórúd mellett.

 

Előzmény: kellisz80 (43342)
Hector Kutya Creative Commons License 2012.12.07 0 0 43349

 Kedves wastegate!

Nagyon köszönöm!

Próbálom ...  :)

üdv.:

Hector

Előzmény: wastegate (43347)
opi064 Creative Commons License 2012.12.07 0 0 43348

Köszi, úgy érzem lesznek még műszerfal-világításos gondjaim, a rádió kijelzője is halványodik...Lehet szét kéne borítani az egészet és az összes égőt újra cserélni. Esetleg itt Pesten van valaki aki benne van a témában? (mielőtt szétbarmolnák valamit)

Előzmény: kóboráram (43345)
wastegate Creative Commons License 2012.12.07 0 0 43347

Vagy .. vagy teljesen mind1.

Mindkettő gyári referencia.

 

NGK francia ...

Denso japcsi ...

 

Én az utóbbit használom és sok jazzba szereltem belőle, hibamentesen teszi a dolgát.

 

w

Előzmény: Hector Kutya (43343)
Hector Kutya Creative Commons License 2012.12.07 0 0 43346

nagyon köszönöm, a gyorsaságot külön...

első sor NGK? -v. mindegy?

Előzmény: nopánick (43344)
kóboráram Creative Commons License 2012.12.07 0 0 43345

A workshop_manual szerint a kapcsolót hátulról előre lehet kitolni. Ehhez azt ajánlja, hogy ki kell előbb venni a műszeregységet, hogy hozzá lehessen férni a hátuljához. (Lehet, hogy egyszerűbben is ki lehet piszkálni valahogy óvatosan.)

 

 

 

 

Előzmény: opi064 (43340)
nopánick Creative Commons License 2012.12.07 0 0 43344

4+4 módon értendő ... más való az egyik sorba, mint a másikba

Előzmény: Hector Kutya (43343)
Hector Kutya Creative Commons License 2012.12.07 0 0 43343

Közelmúltban vásárolt Jazz Cool 1.2 (2006 L12A1), 40e km periodusú gyújtógyertya cseréje vált aktuálissá.

Kezelői könyve NGK és Denso márkákat ír elő.

Vagylagosan értsem -8 db. azonos-, vagy 4db. egyik sor, másik 4 a másik...?

Szíves választ nagyon köszönök :)

Hector

kellisz80 Creative Commons License 2012.12.07 0 0 43342

Sziasztok!

 

Pár hónapja nyikorog a kuplungpedálom felső pár cm-e. Tökéletesen működik, csak zavar. Mitől lehet ez?

Érdemes komolyan venni vagy nem kell vele foglalkozni?

Mezei szerelő hozzányúlhat vagy inkább ne?

 

2006 LS

nopánick Creative Commons License 2012.12.07 0 0 43341

ha megütögetem, néha még magához tér

 

Akkor nem égett ki, csak kontakt hibás ...

Előzmény: opi064 (43340)
opi064 Creative Commons License 2012.12.06 0 0 43340

Üdv Mindenkinek!  Kiégett az izzó a vészvillogókapcsolómban, ha megütögetem, néha még magához tér. Kézdezném, hogy miképp cseréljem, merre felé jön ki, előre, vagy hátra? És milyen izzó kell bele?

kisfo Creative Commons License 2012.12.04 0 0 43339

nekem olyan kinezetü a kulcs, mint prs  43329-es hozzaszolasaban  (1.2i LS, 2004. 09.-ben vasarolva)

Előzmény: FIATowner (43334)
almacsiga Creative Commons License 2012.12.04 0 0 43338

Megnyudodhatsz nekem is ilyen gyári, Omron távirányítós kulcsom van a 2003 augusztusi Jazz-emhez. Szintén még mindig a gyári elemmel működik.

Előzmény: FIATowner (43337)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!