Lehet, hogy kissé elvakult vagyok vagy talán túlzottan is Swift témában, :) .... de kitudja, ha azt veszem alapul, hogy ebben az országban minden kelendő .... így talán volna aki megvenné és elhozná a kereskedésből a (régi) új Swiftjét, egy normál alap áron egy olyan 2.5 - 2.8 millió körül. Hiszen az alapvető (és lassan kötelező) dolgok anno is benne voltak, mint pl.: 2 légzsák, ABS, klíma, el. ablakok.
A Gti-t már nem hozták magyar gyártásban sőt soha nem is forgalmazták magyarországon .Ami a legjobb , hogy semmi műszaki infó nem létezett hozzá Esztergomban . Annó mikor még versenyeztettünk Gti Swiftet kellett volna néhány adat , de nem tudtak segíteni . Az összes ilyen autó szürke importos hazánkban és sajnos már nem is nagyon van
Az első komolyabb változás akkor jött amikor átálltak a dunaferr-es lemezre ez kb a facelift időszak . A 2000 -es évek elején elkezdődött egy szemléletváltás a gyárban elkezdtek kicsit spórolni . Pl a gyártósorról lejövő autókba az addiginak a fele mennyiségű benzint töltöttek (volt olyan , hogy a tréleren már nem tudták beindítani a kocsit . Olyan szerencsés helyzetben voltam , hogy ismertem azokat az embereket akiket az AKZO mint festékszállító küldött az esztergomi gyárba a fényezési folyamatokat felügyelni . Tőlük van az infó is , hogy az akkori spórolás őket is érintette . Már tudták , hogy a swift kivezetésre kerül a piacról a korrózióvédelmen és a ráfújt festék mennyiségén is jócskán csökkentettek .
Van egy 1 es suzukim és már 2 szer úgy jártam hogy lükvercbe akartam tenni és nem vette be valahogy be akadt a sebesség közt a 4 es és lükverc közzé es alig tudtam kivenni belőle. Tudja valaki hogy mi baja lehet? Válaszokat előre is köszönöm.
Kolléganőmnek Depo fényszórói vannak, kb. 5 éve tették fel, amikor is megtörték a 2002-es autóján a fényszóróit. Mára gyönyörűen elmattult, sőt talán sárgult is, de erősen !
A rozsdáról meg csak annyit, hogy (példaként) az ő 2002-es 5 ajtósa, sokkal rohadtabb, mint az én (2000-es Sedan-om). ... az aljáról ő panaszkodott, mert nem rég vizsgázott, a kasztnit viszont jól láthatom én is, pl. küszöb és az elsősárvédő találkozása, aztán hátsóajtó alsó és külső ivei, stb. egyszerűen ledöbbentem.....
Illetve "pletyka szinten" de úgy hallottam, hogy az utolsó frissítéstől, tehát 2001-es modellévtől számítva, rohadnak a legjobban a Swiftek. :( és ahogy vadászom a Swifteket, valóban ezt tapasztalom, hogy előbb jelentkezik a rozsda, minthogy sem elveszítse mondjuk a fényét a lakkozás (2000 utániaknál).
Szia ! Nagymértékben tudja befolyásolni a szonda a fogyasztást . Viszont amit leírtál tünetet az nem lambdahibára utal . A motorvezérlő kb 70 fokos hőmérsékletig nem veszi figyelembe a lambda jelét tehát ha hidegen torpan az nem lambda probléma . Ha hidegen torpan az legtöbbször üzemanyagnyomás probléma szokott lenni (ha hangos a szivattyú akkor gyanús) . De mivel a benzinbefecskendezés egy összetett rendszer nem érdemes találgatni (illetve lehet csak az egy kicsit drágább szokott lenni) mérni kell , diagolni illetve átnézni a vákuumrendszert .
Nálam viszonylag sok autó fordul meg igaz többsége nem Suzuki . A legtöbb utángyártott kommersz kategóriás TYC , DEPO , KLOKKERHOLM STB lámpával van baj bőven . Nem lehet beállítani , izzópozicíó miatt rossz vetítési kép , gagyi alkatrészek miatt remeg a foncsor . Szóval én nem ajánlanám egyiket sem . Mivel ezek még üveg búrásak az nem mattul be . Ha a tükörrel van baj a lámpát szét lehet szedni el lehet küldeni foncsorozóhoz , jobb eredményt fogsz kapni mint a kommersz szarokkal . Nekem xenon projektort csináltak hibátlan lett a pár 10.000 Ft volt . http://www.foncsorozas.hu/ Nem reklámozni akarom őket de tényleg tisztességes munkát csináltak hétfőn postára adtam csütörtökön már vissza is ért
Eszméletlen kezes ez a kocsi. Már elefelejtettem 8 év után, hogy mennyire. A Quattro olyan utána mint a vizes mosogató szivacs. Én felépítem és megtartom, ha beledöglök is.
Mondjuk egy Swift Cabriora még beneveznék de ezek is teljesen elfogytak . Kint pedig elkezdett felkúszni az áruk 1000 € alatt nem igazán lehet találni autót .
Kb 4-5 év és el fognak tűnni ezek az autók az utakról Gti swift szinte már nincs is . Amikkel találkozok vizsgán szinte már mindegyiken korrodált a küszöb , első kereszttartó , lengőkart tartó nyúlvány , padlólemez , hátsó lengőkar bekötési pontjai . Több swiftnél a fékpadban durrant el a fémfékcső . Nekem az az álláspontom ezeket az autókat illetően , hogy amint komolyabban kell harcolni a rozsdával az egy feneketlen kút lesz . Rengeteg pénzt fog felemészteni és annyival nem növeli meg az autó élettartamát . Ja és feltéve ha találsz rá embert aki tisztességesen meg fogja csinálni . Nálunk pl a tisztességesen dolgozó karosszériások már el sem vállalnak ilyen melókat csak törött , horpadt kocsikat csinálnak nincs kedvük a rozsdával harcolni.
Sajnos a rozsda a legnagyobb ellenfele ezeknek a járgányoknak . 2006-ban hagytam ott a Suzukit de mai napig vannak a Suzukis korszakomból ügyfeleim . Van egy papós verda annó még én adtam át az öregnek .2003-as 1.3 16V 27.000 km van benne . Még a gyári konzerváló vax sok helyen fellelhető rajta . No rozsda viszont az öreg ennek-annak már nekiment kicsit horpadt a kasztni ,jó vétel lenne de az öreg nem akarja eladni . A másik szintén ugyanez a kocsi kb 60000 km szintén egygazdás végig garázsos sérülésmentes viszont kezd a felületi rozsda burjánzani rajta .
A 96 előttiekben a magyar piacra szánt autókban nem volt elektromos magasságállítás . Viszont az export modellek kábelkötegei megegyeznek tehát elvileg vezeték van . Mindkét lámpa mögött kell keresni egy fekete csatlakozót 3 szál vezetékkel . Az már más dolog , hogy motoros lámpát fogsz-e találni.
A 96 utániakban emlekeim szerint benne volt a kabelezes.
Nekem cserelni kellett ugye a fenyszorokat,igy depo ment bele. Nekem megfelelt. Azok elve olyanok, hogy a motor helye benne van, csak bele kell rakni a torott lámpából.