Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

409 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 65709

"Nagyképűségből ötös!"

 

 Ja, bagoly mondja verébnek.......  :-/

Előzmény: peter513 (65707)
Jóskabátsi Creative Commons License 2014.12.17 0 0 65708

Most kellett 16-os menetet vágnom egy karterba, az előző szerelő kóccal rögzítette a 14-es leeresztőcsavart. Az is kibírt egy olajcsere-intervallumot:))

Előzmény: peter513 (65697)
peter513 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 65707

Ezzel a hozzászólással eltértél a tárgytól. 

 

A továbbadott információimat több évtizedes autószerelői tapasztalattal rendelkezőktől kaptam. (NDK, NSZK, orosz,  amerikai, ... gyártmányok javításával és karbantartásával foglalkozótól.)

 

Ha nincs "meggyepálva" a menet, akkor annak a kúpossága miatt van, hogy önmagában is kell tömítenie. A felhasználás helyétől függően van ahol a kúposság tömít, van ahol ez kisebb és tömítő alátéttel együtt tömít, és van ahol nem kúpos a menet, csak az alátét tömít.

Nagyképűségből ötös!

Előzmény: no_holy_shit (65705)
no_holy_shit Creative Commons License 2014.12.17 0 0 65706

:-)

Előzmény: no_holy_shit (65705)
no_holy_shit Creative Commons License 2014.12.17 0 0 65705

nem mondod?

Előzmény: peter513 (65704)
peter513 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 65704

Kúpos a menet.

Előzmény: no_holy_shit (65699)
no_holy_shit Creative Commons License 2014.12.17 0 0 65703

ok. ladat meg eletemben nem lattam kozelrol

Előzmény: 409 (65702)
409 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 65702

Ez most pont nem jó példa, abban és általában az olaszokban, öntömítő kúpos menetű csavar van.  Nem is értem, hogy a többiek miért szaroznak ezekkel a tömítésekkel, mikor évtizedek óta működik ez a megoldás.

Előzmény: no_holy_shit (65699)
409 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 65701

Mert amíg veréb van, a lószart is el lehet adni.....   A gumitömítés bele van vulkanizálva a csavarba.

Előzmény: B.GY (65700)
B.GY Creative Commons License 2014.12.16 0 0 65700

Akkor miért árulnak külön gumigyűrűt?

https://cromax.hu/110000000-motor/111530000-kenesi-rendszer-es-alkatreszei/111530520-olaj-leereszto-csavar-alatet/142924-olaj-leereszto-csavar-alatet-opel-suzuki

Előzmény: no_holy_shit (65699)
no_holy_shit Creative Commons License 2014.12.16 0 0 65699

nem tudom feltunt-e, hogy ezeknel a tomitogyuru a csavarban van es nem cserelheto, mig a zsiganal rezalatet tomitett

Előzmény: peter513 (65697)
B.GY Creative Commons License 2014.12.16 0 0 65698

Én sem nagyon ütögetném.Lejön az ha van normális szerszám.

Előzmény: peter513 (65697)
peter513 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 65697

Biztos, hogy nem kell olajcserénként a leeresztő csavart is cserélni. Még a szocialista idők autóban is bírta évtizedekig. Ha átlagosan csak kétévente cserélt olajat az ember (a kevés km miatt) akkor is 30 év alatt legalább 15 "használatot" kellett bírnia. Az utolsó Zsigánkat 18 évesen vettük és 35 évesen lett eladva. Ezzel a csavarral sose volt "gond". Ez nem szorítógyűrű a féltengelyre hátsókerék-meghajtásúaknál...

Szóval egyszerűen rendesen meg volt tépve. Az olajteknő aluöntvény, nem szívesen ütögetem.

Előzmény: B.GY (65695)
no_holy_shit Creative Commons License 2014.12.16 0 0 65696

az enyemben 156ekm van es gyari a csavar... csak gondoltam megemlitem

Előzmény: B.GY (65695)
B.GY Creative Commons License 2014.12.16 0 0 65695

Én már 4-szer cseréltem olajat,de még ugyanaz a csavar van benne ami volt. Ki tudja lehet még a gyári.145 ezer van benne.Semmi baja nincs.

Előzmény: no_holy_shit (65694)
no_holy_shit Creative Commons License 2014.12.16 0 0 65694

elmeletelige 1x hasznalatos a csavar :-)

 

egy kis wd40 es kalapaccsal megkocogtatas segit, ha nagyon nem akar jönni

Előzmény: peter513 (65691)
B.GY Creative Commons License 2014.12.15 0 0 65693

Gondolom valaki jól meghúzta.Én is jártam már úgy,hogy a nyomatékkulccsal kellett levennem.Azóta csak óvatosan húzom meg.

Előzmény: peter513 (65691)
peter513 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 65692

T45

Előzmény: ha4nz (65689)
peter513 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 65691

Köszi a tanácsokat!

 

Az üzenetet sikerült törölni, ma reggel meg elmentem egy asztalosok kisboltja félébe és sikerült vennem egy torx kulcs készletet (1230 Ft), majd délután le tudtam cserélni az olajat. Olyan fekete volt, mint a testvérem 1.9 TDI-jéből leeresztett. (Most Opel 5W-30-as került bele.)

Úgy meg volt húzva a csavar, hogy csak az olajemelő csövét rátéve tudtam megindítani! Akkorát pattant, hogy azt hittem, eltört az új torx kulcs.

Előzmény: B.GY (65684)
B.GY Creative Commons License 2014.12.15 0 0 65690

Lehet.5-ös végűre emlékeztem :)

Előzmény: ha4nz (65689)
ha4nz Creative Commons License 2014.12.15 0 0 65689

T 40 lesz az!

Előzmény: B.GY (65684)
x25xe Creative Commons License 2014.12.15 0 0 65688

Üdv!

Az lenne a kérdésem hogy x25xe motornál a vezérműtengely szimering cseréhez ki kell e szedni a vez. tengelyeket vagy elég lehúzni róluk a bordás kerekeket?

 

 

RokusG Creative Commons License 2014.12.15 0 0 65687

Köszi!

Előzmény: KyGa29 (65686)
KyGa29 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 65686

Szia! Próbáld meg itt is, ez kifejezetten zafis topic:

 

http://forum.index.hu/Topic/showTopicList?t=9010651&la=132870069

Előzmény: RokusG (65685)
RokusG Creative Commons License 2014.12.15 0 0 65685

Sziasztok!
2005-ös, 1.6-os benzines Opel Zafira B autóm központi zára tegnap óta nem nyitja a csomagteret (a többi ajtót minden probléma nélkül nyitja és zárja).
A kocsi csomagtere kulccsal nem nyitható, ezért most csak belülről lehet hozzáférni. Mi lehet a gond? Tapasztalt már bárki hasonlót? Van rá mód, hogy a központi zár használata nélül kinyissam az ajtót?

Köszönettel: Gábor

B.GY Creative Commons License 2014.12.13 0 0 65684

T45 torx.

Előzmény: peter513 (65683)
peter513 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 65683

Ja, és ez lemaradt: 2005-ös G Astra

Előzmény: peter513 (65682)
peter513 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 65682

motor Z16XE DOHC 16V 74kW

Előzmény: no_holy_shit (65681)
no_holy_shit Creative Commons License 2014.12.13 0 0 65681

kene tudni a motorkodot, de az en 2003-s corsamnal T45 torx. en arra tippelnek a G astranal is mert evjaratban hasonlo

Előzmény: peter513 (65680)
peter513 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 65680

Újabb kérdésem van:

Milyen a G Astra olajleeresztő csavar "feje"? (pl. 17-es hatlapfejű, 12-es imbusz,... Remélem nem torx.)

Elnézést a lustaságért, de most úgy sem látom, gondoltam tájékozódom.

Előzmény: B.GY (65679)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!