olyan gyakorta nem utazom vele, én vagy családtagok évente egyszer, előfordult már közel 45-50 perces késés is, nekem leginkább a Királyhágó környéke, valamint Déda után a Maros völgye, Maroshévíz-Gyergyó-Csík egészen Szentgyörgyig tetszett, oda-vissza úton az esetleges sötétedés miatt kimaradó részeket a visszaúton láthatod.
ajánlom, ünnepek és dömping időszak kivétélével nincs tömeg.
elvileg a pótlóbusz aug. 6-ig van, de a pótlóbuszozás flottul ment tavaly, ellentétben az IC kocsi más vonathoz csatlakozással...de ez egy másik történet.
Az Isztria milyen kihasználtsággal közlekedik? Ma a 1281 Rijekába tényleg csak egyetlen B kocsiból és egy 70-80-ból állt? Nem két ülőhelyeset kellene erre kiadni?
Sziasztok. Én is pont a Hargitával kapcsolatban kérdeznék...tervben van egy Csíkszeredai vonatos kirándulás. Az egyik kérdésem, jól látom, hogy Pladány és Nagyvárad között pótlóbusz van? Ezt a románok adják?
Illetve mennyire van tömegnyomor?
A táj és a látnivalók miatt mennyire érdemes végig utazni a vonalat? A 15 óra elég soknak tűnik :)
Csütörtökön mennék haza Ljubljanából a Citadellával és a konnektor miatt a többcélúba próbálnék helyjegyet venni. Telefonon ugye ad amit ad, weben próbálkozok, de ott mindenképp a szlovén stokkba akarja adni. 424-es bringás kocsiba csak akkor ad jegyet, ha Őriszentpétert adom meg kezdő állomásnak. Valahogy rá lehet venni a rendszert, hogy Ljubljanától végig oda adja a jegyet, vagy vegyek Hodosig egy szlovén jegyet, majd Őriszentpétertől helyjegyet az arcképes mellé?
Igen, Kolozsvár, rosszul írtam. Viszont ez az az eset, amire nem tér ki az ÜSZ, lévén a vonat müszaki okok miatt csak első osztállyal közlekedik, hacsak nem kapartak össze valamit Szolnokon vagy Püspökladányban.
Elvileg meg pótolhat a másik vasút, a gyakorlatban ez a szokás megfigyeléseim szerint kimúlt - sehol sincsenek tartalékok, amiböl lehetne.
Csak az mehet át ilyenkor 1. osztályra, akinek volt 2. osztályra helyjegye és ott nem kapott megfelelő helyet. De még ott is opció, hogy visszafizetik neki a helyjegyet. Vagy ha forgalmi akadály miatt máshogy kell utaznia. Egyébként az 1. osztály az a folyosón és az előtérben is annak számít!
Amúgy meg nem Nagybányára, hanem Kolozsvárra mennek (mentek volna) a román kocsik. Amikor az egész Dacia Biharkeresztesen át ment, jellemző volt, hogy a magyar kocsik elmentek nélküle, a fekvőt meg a hálókat elvitte a 142 Bécsbe, a román ülők meg megvárták a 143-at Pesten. Ha nagyon muszáj, meg lehet azt a kocsit kalapálni Bécsben, vagy elvileg - ha nem állna olyan vacakul - be tudna pótolni az osztrák és a magyar is.