Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zida Creative Commons License 2017.01.20 0 1 52606

Nincsenek jó hírem, lemértem a kisebbik ajzatot ill. a helyet ahova be kellene mennie. 22x20,5mm a hely, az aljzatnak pedig ~24x24mm a mérete.

Alul és felül még le lehetne szedni ennyit, de a két oldalon nem maradna szinte semmi a kinyitható fedél mellett. Úgyhogy ez a fajta aljzat nem lesz Neked jó.

 

Előzmény: zida (52603)
zida Creative Commons License 2017.01.20 0 1 52605

Első körben kitörölném a hibakódokat, hogy visszajönnek-e vagy tényleg csak időszakosak.

Másodszor leszedném a kárpitokat, hogy a vezetékekkel mi a helyzet, ott méregetnék feszültségeket. A csomagtér kapcsoló csatlakozójához pl. könnyű hozzáférni, az ajtózárak macerásabbak. 

Előzmény: Géza Fodor (52602)
zida Creative Commons License 2017.01.20 0 0 52604

Nekem vegyesek kicsit. Nem volt még olyan, hogy lefagyott volna, alapvetően működik, de van pár számomra bosszantó dolog.

Az is hozzátartozik, hogy nem nyomkodtam még sokat, ilyen hidegben nincs sok kedvem kimenni és kísérletezni.

Amik zavarnak:

  • A rádió időnként, ha gyengébb a jel, fogja magát és átmegy másik csatornára, rá kell nyomni, hogy megint az szóljon amit szeretnék. Ez független attól, hogy be van-e kapcsolva az rds és azon belül az alternatív frekvencia (AF)
  • Nem írja ki a csatornaváltó gomboknál az adó nevét, csak a frekvencia van feltüntetve. Pedig amúgy tudja a rádió, mert amikor beállítom ki tudja írni, bár nekem ez is kicsit bizonytalanul működik
  • Kijelző fényerőt nem változtatja automatán, csak kézzel lehet állítani, úgyis csak minimálisan. Pedig be van kötve egy vezeték a rádióba, ami a műszerfalmegvilágítás függvényében ad változó feszültséget, de nem igazán látom a hatását. Így most beállítottam a legkisebbre a fényerőt, így kevésbé zavaró éjszaka, hogy nagyon világít.
  • Csak akkor működik jelenleg, ha a kulcs a gyújtáskapcsolóban van, csak ekkor van 12v azon a vezetéken, ami kell a rádiónak. Gyújtásnak ugynakkor nem kell rajta lenni.
  • Időnként kiírja, hogy valamilyen google alkalmazás leállt, ezzel nem nagyon foglalkoztam, de tegnap pl. kiírta, hogy a rádió alkalmazás leállt. Ez nem tudom mit takart, mert a rádió működött, az a felület is bejött, amin állítgatni lehet.
  • A video lejátszó alkalmazáson nem tudtam a a képarányt állítani, így egy szélesvásznú film nyomott lett, de majd rátelepítek valami appot aztán azzal kiderül. 

Egyelőre ennyi amit negatívumként fel tudok sorolni, a tolatókamerát még nem raktam be, az nem tudom milyen lesz, a telefon mirroringot sem próbáltam még ki, a többi funkció jónak tűnik, navija igo, de valami 2013-as, egyrészt azt majd frissíteni akarom, másrészt amúgy is waze-t akarok rátenni. A zenelejátszó funciót is akarom tesztelni, kíváncsi vagyok ennek a random funkciója hogy működik, van-e sok ismétlés, maradnak-e ki számok, az előző kütyüm, amit a gyári rádióra kötöttem, ezen a téren elég gyenge volt.

A fentiekkel együtt nem bántam meg egyelőre, hogy lecseréltem a gyárit, jobb ez mint a symphony volt, igazából csak az hiányzik a gyári rádióból, hogy a hangerőt az a sebbesség függvényében változtatta, ezen ez nincs.

 

Előzmény: Sunny65 (52601)
zida Creative Commons License 2017.01.20 0 1 52603

Alin rendeltem egy ilyet és egy ilyet, az egyik csak jó lesz címszóval. Szerencsére a nagyobbikat sikerült befaragni, talán olyan 0,5-1 millimétert kellett leszedni a széléből, hogy beférjen a burkolatba. Neked esetleg a kisebb jó lehet, de nehéz megmondani vakon, hogy befér-e. Még úgy sem voltam benne biztos, hogy a kezemben volt az ajzat meg a vakdugó, amibe befaragtam. Szerencsére belefért, de eléggé határeset volt, mondjuk most pont jó, mert kicsit szétnyomja a vagdugón levő műanyagot, de ezzel annyira beszorul, hogy külön nincs is rögzítve, mert nem lehet kihúzni, csak hátulról kinyomni. Ha gondolod délután megyek az autóval és ha átmelegszik a belseje, leszedhetem a takarót megint és megnézem, hogy a kisebb hogyan férhet el esetleg.  

Előzmény: Ursu1 (52600)
Géza Fodor Creative Commons License 2017.01.20 0 0 52602

Sziasztok!
Van egy kis problémám, kérnék egy kis segítséget, hátha találkozott már valaki hasonlóval, vagy tud tanácsot adni.
Skoda SuperB 131lovas sedán,
Úgy lett vásárolva hogy csak a beltér világítás nem ment, majd 1 hónap után beragadtak a hátsó ajtók zárai, majd az ablakok sem kezdtek működni... Lett cserélve comfort elektronika doboz, de annyival változott a helyzet hogy a csomagtér nyílik kulcsgomb-ra és ajtógomb meghúzására, de a csomagtérajtót nyomkodva nem. Kulcsok betanítva. Valamilyen CAN-Bus hibát jelez a két hátsó ajtóra amiben zárak lettek cserélve (szerintem kár volt) a tulaj "mehanikus" szakihoz vitte, visszatenni nem lehet mert valamit eltörtek benne. A hátsó ajtók belülről nyithatóak.

01336 - Data Bus for Comfort System
            80-10 - Single-Wire Operation - Intermittent
01333 - Door Control Module; Rear Left (J388)
            49-10 - No Communications - Intermittent
01334 - Door Control Module; Rear Right (J398)
            49-10 - No Communications - Intermittent

Sunny65 Creative Commons License 2017.01.20 0 0 52601

Én is már régóta szemezgetek egy 2 DIN-es fejegységgel amilyent páran itt a fórumon is beszereltek.

De az ismerősök mindig visszahúznak, hogy majd ilyen meg olyan lesz, lefagy stb...

 

Mik a tapasztalatok?

Ursu1 Creative Commons License 2017.01.19 0 0 52600

A te USB portod sokkal esztétikusba, nekem "egy dines" kellene.

Hol sikerült beszerezni?

 

Előzmény: zida (52599)
zida Creative Commons License 2017.01.19 0 2 52599

Elkészültem én is a rádióbeszereléssel, nagyjából illeszkedik az autó összképébe, féltem, hogy hogyan fog kinézni, de szerintem nem vészes, úgyhogy marad.

 

 

Ha valakit érdekel a dolog, felraktam a képeket amiket a rádió keretbe szerelése közbe csináltam, talán segítség, ha még valaki hozzám hasonlóan nem látott korábban ilyet:

https://drive.google.com/drive/folders/0B74khGCzN1V9RW1ZQkN1UE1qSnc?usp=sharing

Előzmény: zida (52523)
1kabo1 Creative Commons License 2017.01.16 0 0 52598

Értem.
Köszönöm azért a segítséget :)

Előzmény: 409 (52597)
409 Creative Commons License 2017.01.14 0 0 52597

"..konkrétan milyen alkatrészek cseréje szükséges?"

 

 Ezt konkrétan senki sem tudja megmondani. A hibakódok nem egy konkrét alkatrész hibáját jelentik, hanem annak az alkatrésznek az áramkörére vonatkoznak. Ennek csak egy része a bármelyik léptető motor. A CAN-BUS hiba valószínűleg kommunikációs gondot takar, de ezek a kódok nekem nem mondanak semmit, ezek nem VAG kódok. Szóval azt kell kideríteni, hogy mi a hibás és azt javítani/cserélni. Az meg így on-line nem fog menni. Az is megeshet, hogy minden hibának egyetlen közös oka van.

Előzmény: 1kabo1 (52596)
1kabo1 Creative Commons License 2017.01.14 0 0 52596

Sziasztok!

 

Superbem kapcsán szeretnék pár hozzáértőhöz fordulni  hátha találkozott/tapasztalt már valaki hasonlót.
A szokásos gyári climatronic rendszerem van. Ami hol bekacsolja a háttérvilágítását hol nem..illetve van néha hogy nem is jelzi a külső  hőmérsékletet (2*is cserélve lett külső érézékelő és újra lett forrasztva) és ilyenkor se nem hűt se nem fűt ahogy épp kedve tartja. (aztan van hogy magához tér) Klímagáz rendben. Ez az egyik része a kérdésemnek a másik pedig hogy kiolvastam a hibákat a rendszeréből (belső cirkulációs gomb+ECO gomb egyidejű lenyomásával pár másodpercig majd a hideg meleg szabályozó gombokkal lehet lépkedni a kódok között) és az alábbi hibákat adta ki a rendszer:

 

-04F7 Temperature Flap Servo Motor

-04F8 Central Flap Servo Motor

-04FA Recirculation Flap Servo Motor

-0538 CAN-Bus

 

Csak az angol megfelelőjüket találtam meg. Tudja esetleg valaki magyarul szakszoval mit jelentenek?
konkrétan milyen alkatrészek cseréje szükséges?

Skoda Superb 1.9 PD TDI 131le 96KW 2003
AWX
TMBDU
http://indafoto.hu/kabo/image/24808701-d39e7158

Octi19 Creative Commons License 2017.01.09 0 0 52595

A kormány alatti környéken lennie kellene egy fedélnek és az alatt valahol...

Előzmény: DaKaJu (52594)
DaKaJu Creative Commons License 2017.01.09 0 0 52594

Nekem is nullázódik. (3U4 Superb) Újabban az is feltűnt, hogy az indítás utáni percekben pislákolnak az LCD kijelzők. (Legjobban a Climatronic.)

Mindezektől függetlenül egy kérdés:

Merre keressem a 109-es relét?

allmodo Creative Commons License 2017.01.08 0 0 52593

Régen sose nullázott csak ha én manuálisan nulláztam. Köszönöm a tanácsot. Átnézem a biztosítékokat hátha. Bár én az akkura gyanakodtam. bár indul az autó pöccre . Kíváncsi leszek.  Köszönöm a segítséget.

Ákos75 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 52592

Sajnos számomra is rejtély. Mindenesetre Köszönöm. Tudsz esetleg valakit aki nagyon ért a superbekhez, és még tudná oldani a gondomat?

Előzmény: 409 (52588)
Sunny65 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 52591

Sziasztok!

 

Valószínűleg a közeljövőben szükségem lesz egy kuplungszettre. Nézegetem a szetteket de még nem döntöttem el, hogy milyet is vegyek.

Ezért is érdeklődnék, hogy kinek mi vált be.

LUK vagy Sachs esetleg Valeo?

 

Figyelgetve a szettek fotóit, pl. a LUK kuplungtárcsákon nem látom a rezgéscsillapító spirál rugókat, a Sachs-nál ott vannak.

Ez csak egy kis apróság ami szemet szúrt, a LUK biztosan más módon oldja meg.

A szettet amúgy úgy értem, hogy a kettőstömegű lendkerékkel együtt. ( Szimeringeket is cserélek ha már lent van a váltó.)

TraguAre Creative Commons License 2017.01.08 0 0 52590

Nem csak 2 óra állás után nulláz?

Előzmény: allmodo (52587)
409 Creative Commons License 2017.01.07 0 0 52589

Nem kap állandó tápot a műszercsoport. Nézd végig a biztosítékokat.

Előzmény: allmodo (52587)
409 Creative Commons License 2017.01.07 0 0 52588

"És azt , hogy előfűtő radiátor  van benne azt is ő mondta."

 

 Az egy elektromos "hősugárzó". Addig működik, míg bemelegszik a motor. Innentől számomra is rejtély, hogy mi történik a fél oldallal amikor elmúlik a fűtés. A radiátor és a hősugárzó is azonos csatornán engedi be a meleg levegőt, amit aztán a levegőterelő csappantyúk szabályoznak.

Előzmény: Ákos75 (52586)
allmodo Creative Commons License 2017.01.07 0 0 52587

Sziasztok.

 

Tanácsot szeretnék kérni mert hiba is meg nem  is de mégis bosszantó...

Feledékeny lett az autóm. Minden indításkor újra kezdi a számláló a fogyasztás , a megtett km, az eltelt idő stb . Amit eddig nem csinált. :( Mi okozhatja ezt ?

Várom a válaszokat. Köszönöm.

Ákos75 Creative Commons License 2017.01.07 0 0 52586

 Hideg motornál ha elindítom, 90 fokig mindenhol meleg jön, de érezhető hogy a jobb oldalon akkor is egy kicsit gyengébb. Közben bal oldalon gyakori relé kattogás  is hallatszik. Majd 90 foknál szépen elmegy a jobb oldal. Kivettük a reléket, megnéztük hogy jók e. Elvileg a szerelő szerint jó mindegyik. És azt , hogy előfűtő radiátor  van benne azt is ő mondta. De álló fűtés az nincs.

Előzmény: 409 (52585)
409 Creative Commons License 2017.01.06 0 0 52585

 

 Miután csak 1db radiátor van benne, nem gondolom, hogy az lenne a bűnös, ha a másik oldalon meg meleget fúj.

 Viszont nem értem. Amíg nem éri el a 90°C-t a motor, addig jön a meleg mindkét oldalon és utána kezd hideget fújni a jobb oldalon??

Milyen kiegészítőfűtés van ebben? Elektromos, vagy webasto kazán?

Előzmény: Ákos75 (52584)
Ákos75 Creative Commons License 2017.01.06 0 0 52584

Sziasztok! 

Egy kis segítséget szeretnék kérni, van egy superbem  2009-es. 2.0 pdtdi. Az a jelenség ,hogy ahogy eléri a 90 fokot a víz, elmegy a fűtés a jobb oldalon. Egyedül a vezető oldalon jön a meleg.első körben kicseréltették velem a hideg meleg állító motort, nem változott semmi. Most azt mondják, hogy radiátor, de persze nem biztos szóval nem szeretném linkre kivetetni a műszerfalat.

Egyébként élő értékben minden állító motor rendes tartományban mozog, viszont a beérkező levegő a jobb oldalon 15fokos a bal oldalon pedig 40 fokos. Nem volt még hűtő csere,és nem raktam bele hűtő tömítőt sem. Létezik ,hogy a most a meleget csak az előfűtő radiátor csinálja, és tényleg a radiátor a gond, vagy van esetleg valami más ötlet?

És esetleg tudnátok e egy jó villamossági szerelőt aki megcsinálná a kocsimat.

A válaszokat előre is köszönöm.

Üdv

 

www.octinfo.com Creative Commons License 2017.01.05 0 0 52583

"kiegyenlítő tartály szintjelzőjének csatlakozóját lehúzni és a dugón és a szintjelzőn lévő érintkezőket egy kis NEM olajos, hanem alkoholos kontakt spray-vel befújni."

 

Természetesen nem a tartály belsejében, a hűtőfolyadék által ellepet érintkezőkre gondoltam hanem a szintjelző külső érintkezőire amelyekre a csatlakozódugóval a vezetéket csatlakoztatjuk.

 

Előzmény: www.octinfo.com (52582)
www.octinfo.com Creative Commons License 2017.01.05 0 0 52582

Meg lehetne nézni a motortéri és utastéri biztosíték táblákat is, beázás nyomok után kutatva.

A tolatólámpa biztosítékát kivéve annak környékét is megnézni hasonló nyomok után kutatva.

Érintett tolatólámpa izzó foglalatában az érintkezők tisztítása. Ha már szét van szedve akkor izzó csere.

 

A hűtőfolyadék kiegyenlítő tartály szintjelzőjének csatlakozóját lehúzni és a dugón és a szintjelzőn lévő érintkezőket egy kis NEM olajos, hanem alkoholos kontakt spray-vel befújni. (NEM WD40-nel!)

 

Esetleg a tartályból leszívni annyi folyadékot tiszta edénybe hogy a szintjelző érintkezőit ne érje el és az érintkezőket óvatosan megtisztogatni (csak ne kerüljön szennyeződés a folyadékba).

Szintjelző csere vagy tartály csere szintjelzővel együtt.

Előzmény: superbus91 (52580)
yak54 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 52581

Hali

2. esetben én is az izzóra gondolnék nekem is sokáig "játszott" mire kiégett egyszer volt jelzés egyszer nem.

1. Szerintem a hőmérsékletnek annyi köze lehet a hibajelzéshez, hogy a garázsban nem csapódik ki a pára a 15 fokon, viszont kint már van párásodás ami okozhat esetleges kontakt hibát valamelyik csatlakozónál és talán ezért vannak a hibajelzések.

 

Én ezekre gondolok.

 

Előzmény: superbus91 (52578)
superbus91 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 52580

Üdv!

 

Igen, a folyadékszint ellenőrizve, a min és a max között van de inkább a maximumhoz közel hideg motornál.

 

Az izzó jelzés meg már kb egy éve játszadozik velem. De megpróbálok majd egy izzó cserét, hátha az segít.

Előzmény: Varshi (52579)
Varshi Creative Commons License 2017.01.04 0 0 52579

Szia!

 

1. "A hűtőfolyadék szint megfelelő"

 

Ez mit jelent? MAX-on van? Hidegindítás _előtt_ nézve?

 

2. Próbáltad kicserélni az izzókat?  Nekem volt olyan, hogy hibát jelzett, de még világított. Aztán pár hónap múlva meghalt, de addig volt fals jelzésem, néha meg nem. Legutóbb 1 hónapja jelzett a féklámpa izzóra, azóta egyszer se, és (még) jól működik.

Előzmény: superbus91 (52578)
superbus91 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 52578

Sziasztok!

 

Az alábbi kérdésekkel fordulok hozzátok!

 

Az autó Skoda Superb II. 2008-as évjárat, 2.0 TDI 140LE DSG, sedán (limusin) kivitel. 4 éve használom, új korától fogva szakszervizben szervizelt, és az elmúlt időszakban az alábbi problémák merültek fel.

 

1. A kocsi garázsban tartott (kb. 14-16 fokos állandó hőmérsékleten). Ha garázsból indulok semmi probléma. Azonban az utóbbi időszakban néhány éjszakát a szabad ég alatt töltött az autó, és minden esetben fagypont alatti hőmérséklet volt a jellemző éjszakánként. A kocsi a mínusz fokok ellenére is pöcc röffre indult.  Azonban a hűtőfolyadék visszajelző lámpa minden ilyen hideg indítás után kigyulladt, majd villogni kezdett, valamint sípolással és hibaüzenet kiírásával jelzett. Ez a motor bemelegedése után (20-100 km megtétele) sem múlik el. Azonban ha az autót az út megtétele után újraindítom, akkor a visszajelző lámpa már nem jelez hibát, és a fedélzeti computerből is törlődik a hibaüzenet. Ez a jelenség 0 celsius fok alatt már állandó. A hűtőfolyadék szint megfelelő, és a hűtőfolyadék fagyáspontja -40 celsius fok (műszerrel ellenőrizve). A hűtőfolyadék hőmérséklet jelzője minden esetben normálisan működik, és eléri az üzemi hőmérsékletet! Jelentős fogyasztás különbséget sem tapasztaltam, ami esetleg a termosztát meghibásodására adna gyanút.

Továbbá aggasztó, hogy ma reggel szintén egy ilyen hideg indítást követően a kormányszervó visszajelző lámpa is csak később aludt el. A kormányzáson ugyancsak nem éreztem változást.

 

 

2. Továbbá ugyanilyen módon, azonban hőmérséklettől függetlenül szokott az autó tolató lámpa izzó meghibásodást is jelezni. A tolatólámpa minden esetben működik. És a jelzés teljesen add hoc alapon jelenik meg. Ennél a modellnél twindoor megoldást alkalmaztak a csomagtartó ajtónál, azonban ezt, mint hibaforrást szintén cáfolja, hogy nemrégiben a csomagtérajtó vezetékkötegét (mivel a sok nyitogatástól megtörhet) cserélték, ennek a fals hibajelzés megszüntetése céljából. Azonban a fals jelzés ismételten megjelenik néhány alkalommal.

 

Kérdésem, hogy volt e valakinek hasonló tapasztalata, és ha igen mi volt a hiba forrása. Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy ez "skoda betegség", hiszen más fórumon az octaviák esetében is számoltak már be hasonló jelenségekről. Én a hőmérséklet változást tartom ludasnak, hiszen az elektronika érzékeny a hidegre. A leírt problémák nem életbevágóak, hiszen azt autó megfelelően működik, de igényes Skoda tulajdonosként zavaró a hibák forrása. Azonban mérlegelnem kell, hogy ha ezek "szükségeszerű" hibák, érdemes e időt és pénzt nem sajnálva utánuk járni.

 

Válaszotokat előre is köszönöm!

 

Superbus 91

 

 

atos19881101 Creative Commons License 2017.01.01 0 1 52577

Boldog Új Évet mindenkinek!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!