Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

szili76. máj. 1. Creative Commons License 50375

és mennyibe kerül a gyári?

(mert arányaiban tuti az a legolcsóbb)

Előzmény: Bigfoot002 (50374)
Bigfoot002 máj. 1. Creative Commons License 50374

Értem!

És mi a vélemény a másik márkáról? (Maister) Erről azt mondják, hogy német országban készül. 70K körül árulják.

Vagy a Denckermannról is jókat mondott a kereskedés. Ez lengyel cég. http://alkatreszek.hu/hasznos_informaciok/markaink/hu/denckermann

Ez a szett 60K körül mozog.

Előzmény: stevie-13 (50373)
stevie-13 máj. 1. Creative Commons License 50373

a végén csak kifutott a száján, hogy a legtöbb gyártó mind-mind Kínában gyártatja a cuccait, lehet az Ruvill, Delphi, Lemförder.

 

 

Gyári első beszállítók alkatrészei a legritkább esetben készülnek Kínában. Az autógyárak költség okokból mind JIT-rendszerben működnek (Just-in-Time), azaz nem tartanak raktárkészleteket a beszerelendő alkatrészekből, hanem azt várják el, hogy a beszállító a műszak kezdésre tegyen le egy annyi raklap cuccot, amennyi az aznapi autógyártáshoz szükséges.

 

A távol-keleti gyárak innen kezdve nem nagyon rúgnak labdába, mert a repülőgépes szállítás túl drága, a tengeri szállítás pedig túl bizonytalan. Ha magadnak rendelsz az Alibabáról egy ledes, "hétzenés" fogkefét 2 euróért, és hétfő helyett csak csütörtökön kapod meg, az belefér, de ha Mlada Boleslav három napig áll, mert nem jött meg a lengőkar-szállítmány Kínából, akkor ott fejek hullanak (valószínűleg nem csak átvitt értelemben).

 

Nyugodtan szedd szét az autódat, és keress Made in China feliratú alkatrészt benne, nem sok ilyen lesz - az egyik Renault topikban ezt le is játszottuk, és valakinek sikerült is találni kínai alkatrészt, egy ablaktörlőt vezérlő relé személyében.

 

Az aftermarket piacon persze bármi előfordulhat, kínai autóalkatrész is. Itt viszont három kategóriát kell megkülönböztetni:

 

1) full kínai termék. Csang sokáig nézegeti az alkatrészt, megpróbálja visszafejteni, hogyan készülhet, végül az  eredeti dokumentáció nélkül alkot valami olyat, ami tényleg úgy néz ki, mint az eredeti darab. Ezek között bármi lehet, valóban ügyes másolatok mellett olyan cucc is, amit már be sem lehet szerelni, mert a csavarfuratok nem pont ugyanott vannak, mint az eredeti alkatrészen.

 

2) honosított kínai termék. Autóalkatrészben ritka, de nem lehetetlen, főleg a kiegészítők között: Csang gyára kitalál valamit, mondjuk egy kerékpárszállító állványt vagy egy hangszórót, és elviszi egy európai ipari vásárra. Az ott ténfergő európai cég üzletkötője meglátja, beleszeret, és megbeszéli Csang-gal, hogy a cuccot (esetleg némi változtatások után) a nevére veszi. Az biztos, hogy legalábbis a minőségellenőrzést az a cég irányítja, akinek a logója rákerül a termékre.

 

3) globális cég kínai gyártósora. Itt leginkább csak a segédmunka és a logisztika kínai (meg a gyártással, energia ellátással kapcsolatos környezeti károk - ettől lesz olcsó Kínában gyártatni), de a Nyugaton megtervezett termékeket nyugati anyagbeszerzéssel, munkaszervezéssel, nyugati technológiával, nyugati gépsorokon, nyugati minőségbiztosítással gyártják le, így a termék minősége is nyugati lehet.

 

 

 

Előzmény: Bigfoot002 (50369)
Octi19 máj. 1. Creative Commons License 50372

...hát azért ez nem csak skoda alkatrész ám...

Előzmény: stevie-13 (50371)
stevie-13 máj. 1. Creative Commons License 50371

Lengőkar szettből a KEIKO (elméletileg japánnak mondják)

 

 

Skoda alkatrész Japánból? Ráadásul egy nagy, nehéz és hülye alakú fémdarab? Ez elég gyanúsan hangzik....

Előzmény: Bigfoot002 (50369)
Octi19 máj. 1. Creative Commons License 50370

Kínában sok mindent gyártanak... rengeteg sz@rt és rengeteg magas minőségű cuccot is...

Szóval, ne eszerint válassz!
Szerintem a Lemförder, a Moog, vagy a Ruvill jó minőséget képvisel, de vehetsz eredeti cikkszámos alkatrészt is! Esetenként annak is versenyképes ára tud lenni és szerintem az is Kínában készül...

Előzmény: Bigfoot002 (50369)
Bigfoot002 máj. 1. Creative Commons License 50369

Sziasztok!

 

Lengőkar szettből a KEIKO (elméletileg japánnak mondják) vagy a MAISTER (ezt pedig németnek) milyen minőség? Érdemes megvenni? Van valakinek tapasztalata ezekkel kapcsolatban? Vett már ilyet valaki?

Beszélgettem a szerelővel, ő jóval drágábban ajánlott szettet, de a végén csak kifutott a száján, hogy a legtöbb gyártó mind-mind Kínában gyártatja a cuccait, lehet az Ruvill, Delphi, Lemförder.

Szóval milyen minőséget képvisel a fenti két gyártmány?

JW ápr. 30. Creative Commons License 50368

Köszönöm!

 

Meglátom, hogyan alakul. :)

Előzmény: Buksi842 (50367)
Buksi842 ápr. 27. Creative Commons License 50367

JW!

Mail ment. :-)

JW ápr. 27. Creative Commons License 50366

Szia!

 

Képet tudnál róla prezentálni az itt megadott mail címemre? :]

Előzmény: Buksi842 (50364)
széles tamás ápr. 27. Creative Commons License 50365

Én ugyan nem győri vagyok, de tiszta szívből tudom ajánlani Komarno-ban a Skoda szervízt.
Tapasztalataimat a II-es topicban olvashatod rövidesen.

Előzmény: GYA (50347)
Buksi842 ápr. 27. Creative Commons License 50364
Bigfoot002 ápr. 26. Creative Commons License 50363

Az 5.5-ös a tartó csavarokhoz kellett. A T15-ös torx imbuszt az istenért sem tudtam beledugni a csavat fejébe. Egyszerűen nem lehet beletalálni. Ráadásul ahogy jönne kifelé a csavar bele ütközik agy műagyag falba. 

Nekem ez a fajta van bent:  http://autopartmaster.com/imgbank/cat/audi1/img..asp@mdl=223&unit=8F10BA50   A 14-es kütyüt kellett kibányásznom.     

Vagy itt egy másik kép is:    http://i866.photobucket.com/albums/ab224/vicius_the_one/www_passatb5_ro/DIY-%20Motorase%20climatronic%20si%20remediere%20Passat%20B5_5/Motorase_climatronic_06.jpg   a V71-es.

A potmétert is próbáltam kipucolni, de nem sikerült leszedni a tetejét csak úgy, hogy ha törik is egyben. Nekem ilyen van benne:  http://i866.photobucket.com/albums/ab224/vicius_the_one/www_passatb5_ro/DIY-%20Motorase%20climatronic%20si%20remediere%20Passat%20B5_5/th_Motorase_climatronic_10.jpg

Az a fekete középen félig így is letört. Nem mertem tovább feszegetni.

Előzmény: bigjohni (50362)
bigjohni ápr. 26. Creative Commons License 50362
A potmétert is kipucoltad? (mert az kopik el, nem a fogaskerék)
Az 5.5-s kulcs mihez kellett?
Előzmény: Bigfoot002 (50361)
Bigfoot002 ápr. 26. Creative Commons License 50361

Szia, sziasztok!

Na, mára nagy nehézségek árán végre sikerült kibűvészkednem a külső/belső állító motort. Be kellett szereznem torx csavarhúzót, torx imbusz kulcsot meg egy 5.5mm-es csillagkulcsot. Nem volt egyszerű. Jó pár kőrt futottam értük.

A kiszerelésről meg ne is beszéljünk. 2-3 napja fejen állva tornázok a kesztyűtartó alatt. :)

Hogy vissza hogyan megy majd, na az még a jövő titka.

Amiért itt vagyok megint, az az, hogy szétszedtem a kis dobozkát, kiszedtem belőle a fogaskerekeket meg a motort. Kipucoltam az egészet, jól bezsíroztam és próbaként rádugtam a csatlakozót, majd lefuttattam a climatronik diagnosztikáját. És lám csodát minden működik megfelelően. Hibakódot sem adott vissza.

Na de most legyek okos. Vissza ügyeskedjem a helyére vagy nem? Érdemes vele próbálkozni vagy ha már kibányásztam, akkor vegyek inkább egy újat? Mondjuk ha nem kínaiak lennének az utángyártottak, akkor nem gondolkoznék rajta. Elképzelhető, hogy ez a javulás egy kis zsírozástól meg pucolástól tartósan megoldotta a problémát? Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata?

Előzmény: bigjohni (50330)
bigjohni ápr. 26. Creative Commons License 50360

Pedig mennyit filóztam a vásárlás előtt.

Egy kicsit hozzátettem volna, és máris meglett volna egy megafull fapad SII 1.4tsi motorral. :)

 

Azon kívül, hogy életem utolsó új autója miatt nap mint nap szétbasz az ideg, egy dolgot kiírtott az agyamból,

mégpedig az új autó iránti vágyat.

Ennek viszont örülök.

Előzmény: Octi19 (50359)
Octi19 ápr. 24. Creative Commons License 50359

Semmi-semmi, csak gyötör az irigység... mostanában én is egyre erősebben gondolkozom egy négykarikásban és hát, tudod szeretem a nagy és erős dízeleket!

Előzmény: bigjohni (50350)
ckerti ápr. 23. Creative Commons License 50358

Örülök, hogy legalább egy kicsi mosolyt tudtam csalni az arcodra :-))

Előzmény: bigjohni (50356)
ckerti ápr. 23. Creative Commons License 50357

Harmadik szezonomat motorozom, közel 10 ekm van már bennünk a Deauvillel, de nem találkoztam agressziv autóssal, csak egyszer volt egy autó, aki direkt kikanyarodott elém amikor a védett úton jöttem és leszorított a járdaszegélyhez.

Ritkán veszekszem az utakon, de mivel akkor pont a gyerek is a motoron ült, érzékenyebben reagáltam és a felhúzott ablakon át leordítottam a fejét. Ahogy néztem meg is rettent, de nem sajnáltam.

 

szóval én jónak látom a közlekedési morált, tényleg pozitiv élmény minden kilométer a motoron.

Azért a tréninget nagyon fontosnak tartom és örülök, hogy sikerült ennyit megszerveznem/finanszíroznom. 

Előzmény: bigjohni (50353)
bigjohni ápr. 23. Creative Commons License 50356
Hát bakker,
soha nem jöttem volna rá.
:)
Előzmény: ckerti (50354)
ckerti ápr. 23. Creative Commons License 50355

No, ezt nem ide szántam, de a címzett azonos...

Előzmény: ckerti (50354)
ckerti ápr. 23. Creative Commons License 50354

 

 

Előzmény: bigjohni (50353)
bigjohni ápr. 23. Creative Commons License 50353
Köszönöm!

Tényleg szép nyarad lesz. Vigyázz magadra.
(Régen sokat motoroztam, de most már félnék. Egyre ritkábban jön rám a húúdekéneegymotor érzés)
Előzmény: ckerti (50352)
ckerti ápr. 23. Creative Commons License 50352

Megint egy évvel öregebb lettél?

Hát sok boldogságot!

Ha tényleg erre jársz, akkor majd jól meg is vendégellek.

 

A 8-ért Skodri nem fenyeget, ahogy 5-öt vagy annál többet se adnék motorért.

Én azt hiszem most bőven elégedett vagyok azzal amim van, inkább az élményeket gyűjtöm, meg megtanulok rendesen motorozni.

Idén 2 2 napos és 2 egy napos motoros tréning van betervezve, meg legalább egy 2 napos és egy 4-5 napos túra...

Szép nyaram lesz :-)

Előzmény: bigjohni (50346)
bigjohni ápr. 23. Creative Commons License 50351
Nekem most kicsit csömöröm van a Skodritól.
8-ért biztos nem vennék, főleg nem Octávot.
Előzmény: ckerti (50349)
bigjohni ápr. 23. Creative Commons License 50350
Likasodik a zódalam.....
Előzmény: Octi19 (50345)
ckerti ápr. 23. Creative Commons License 50349

Azért mondtam, mert úgy is van :-)

Érdekességként azért megnézném, bár a mostani Audik közül az A8 tetszik :-)

 

Tegnap vezettem egy 520d BMW-t a 8 fokozatú automata váltóval, de sima hátsókerekesben.

Nem rossz, de 13 misit nem adnék érte, inkább 8-ért egy OIII RS és 5-ért egy BMW R1200RT... :-)

Na jó, ráteszem a Deauville-t is, mert 5-ért fapados lesz a BMW motor :-)))

Előzmény: bigjohni (50344)
ckerti ápr. 23. Creative Commons License 50348

Írtam emailt!

Előzmény: GYA (50347)
GYA ápr. 23. Creative Commons License 50347

@ckerti

 

Szia!

 

Úgy tudom Te Győri vagy.

Tudsz egy Győri vagy környékbeli megbízható szervizt, ahova elvihetném az

O2 1,9 PD TDI-met vezérlés cserére?

 

Köszi:

GYA 

Előzmény: ckerti (50343)
bigjohni ápr. 23. Creative Commons License 50346
Mond, mond, mond
lécci, lécci, lécci, lécci

Köszönöm!
Előzmény: Octi19 (50345)