Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
409 2014.05.18 Creative Commons License 50514

"muszerfal 90°C -ot mutat a radugott computer is azt a homersekletet latja."

 

 Melyik vezérlőben lát ennyit?

 

"A valasz egyszeru a viz ami a tartalyba van hideg!"

 

Nem nem ez a válasz. Ennek nincs köze a nyomáshoz, ha egyébként a többi folyadék üzemmeleg. Azért tudod kinyitni, mert nincs nyomás, ami valószínűleg a nem záró hűtősapka eredménye. (amennyiben hideg motornál lezártad a tágulásit és csak üzemmelegnél nyitottad ki. Ha közben is nyitva volt, nincs mitől nyomás legyen benne) A tágulásiban nem kering a folyadék, az a hűtő alsó csövére van kötve, abban akkor van keringés, ha kinyitott a termosztát, de ekkor sem keringeti a tágulási felé. A vékony cső az légtelenítő, azon kevés folyadék megy, az sem folyamatosan.

Szóval, könnyen lehet, hogy kreáltál magadnak egy nem létező problémát. :-))

 

Donibcsivel egyetértve a trisó miatt jobban aggódnék...... :-//  (a trisó igen erősen oldja az alumíniumot)

 

 

Előzmény: rpeti85 (50508)
rpeti85 2014.05.18 Creative Commons License 50513

Mint irtam , nem töményen  kerult bele.

Tok mindegy.. ha udvarban all ha megyek vele akkor  is felmelegszik mutato szerint! De a tartalyban levo viz az max langyos (testmeleg) ahogy irtam is . Idojaras most  hetvege 11-19 °C  volt kb. Tehat menet kozben ez a menetszel hutotte.

Előzmény: Donibcsi (50512)
Donibcsi 2014.05.18 Creative Commons License 50512

Ha mész vele (nem 1500ford.-on) és megállsz, utána is hideg, vagy csak az udvarban állva nem melegszik fel alapjáratról?

Előzmény: rpeti85 (50510)
Donibcsi 2014.05.18 Creative Commons License 50511

A trisó iszonyat lúgosít, akár 9 is lehet a ph-ja, ezért az aluminiumot szinte harapja.

Előzmény: rpeti85 (50510)
rpeti85 2014.05.18 Creative Commons License 50510

Szia Doni !

Nem  olyan nagy mennyisegu kerult bele, nem habzott fel meg semmi extra nem tortent. Mi bajt okozhat ?  Miert irod , hogy csere?   Egyebkent nem utangyartott egyik alkatresz sem ! Arra gondolsz , hogy a vizpumpa nem keringettet? 

Előzmény: Donibcsi (50509)
Donibcsi 2014.05.18 Creative Commons License 50509

Trisó után, most gyűjthetsz új hűtőre, és fűtőradiátorra.

A vízpumpa nem valami ótvar után gyártott kevés lapáttal?

Előzmény: rpeti85 (50508)
rpeti85 2014.05.18 Creative Commons License 50508

Sziasztok !

 

Erdekes problemam adodott egy egyszeru dologbol. 2007-es SI-es. Elerkezett a vezermuszij csere ideje. Termeszetesen szij , gorgok , vizpumpa. A vezerles csereje sikeresen megtortent , kapott uj hutovizet ami altal persze szegeny rendszer levegos lett. Innen derult ki a hiba amugy szoval a lenyeg futes van a hajam leeg olyan :) , muszerfal 90°C -ot mutat a radugott computer is azt a homersekletet latja. DE ha kinyitom a hutoviztartalyt - 90°C- os viz mellett ezt ki se kene tudnom nyitni de kitudom ! Hogyan? A valasz egyszeru a viz ami a tartalyba van hideg! Egy dugulas volt a visszatero vekony csonel ami a tartaly tetejebe megy ott nem jott vissza a viz ez orvosolva lett . Korulotte levo csovek forroak tehat valamilyen szintu aramlas van.. de Nekem ez olyan fura , hogy hideg viz van a tartalyban. Annyi lett csinalva , hogy le lett eresztve a viz majd ujrafeltolt mentem KB 100km-t leereszt majd megint feltolt. Most ott tartok , hogy a mutato 90°C-ot mutat a tartalyt ha lenyitom jon ki kis goz a viz langyos mondjuk azt hogy testmeleg...mivel siman bele tudok nyulni nem eget nem is hideg. A vizbe amugy lett teve triso az kozismert a tisztito , zsiroldo hatasarol...hat az elso leeresztesnel volt is meglepi... egyebkent a lentrol erkezo viz forro is volt... ugye leereszteskor erezni.. erzetkuszob meg nem forrazott. 

 

Talalkozott valaki hasonloval ?

Vagy van valakinek otlete mitol lehet ilyen homersekletkulonbseg a tartaly es a rendszerben levo viz kozott ( ami amugy ugyanaz a viz )?

 

 

 

bigjohni 2014.05.17 Creative Commons License 50507

"superb mèltó ellenfele egy passat-nak vagy egy a6 -nak, sőt.."

 

Lenne néhány gondolatom.

Nem mindegy, hogy mi alapján hasonlítjuk össze a típusokat.

1. Lehet pl. a tartósság, üzembiztosság alapján.

Az SI ebben a fordulóban dobogós lehet, bár ne felejtsük el, hogy nem Skoda-ról hanem más piacon már gyártott hosszított Passat-ról beszélünk.

Mivel lényegében ua. a két autó jelentős különbség sincs közöttük.

Formatervben nálam egyértelműen a Superb a nyerő. A hátsó ajtó formája, az autó eleje, hátulja, és a műszerfal is jobban tetszik mint a Passat-ban.

A hasonló korú Octavia is egy igásló, bár a kényelmet (it nem a bődületes helykínálatra gondolok, hanem az ülések kialakítására) fékeket, kidolgozást, belső anyagok minőségét, szigetelést nézve igencsak gyenge eresztés. Szerencsére ezek a jellemzők nem mentek a strapabíróság rovására, de az SI nyomába sem ért.

Az SII-nél hallani ordas hibákról, ami miatt nem közelíti meg az SI-et, Passat-hoz viszont nem tudom hasonlítani mert nincs tapasztalatom.

2. Másik szempont (szerintem ez az elterjedtebb) a külső/belső forma, kidolgozás, anyagválasztás.....

Az SI és a hasonló korú Passat közötti, egyszerű okok miatt nem létező különbséget már megbeszéltük.

Viszont az azutáni szériáknál már van különbség. Lehet, hogy ezt nehéz elviselni, de így van rendjén.

Aki beül egy új Passat-ba megy vele egy kört, esetleg használja néhány napig, majd megismétli ugyanezt egy SII-vel, és nem érzi a különbséget, az az autógyártók ideális vásárlója.

Én néhány napig jártam egy Golf VI-al. Azt kell mondjam soha nem lesz olyan Skoda. Ez így van rendjén, mint ahogy a Passat is sokkal jobb autó mint az SII.

Pl. a Golf VI-ban ua. a motor és váltó volt mint a mostani Yeti-ben. A két autó között nem fényévnyi volt a különbség, hanem fényévszázadnyi. (anyagok, hangok, futómű, fék, motor, váltó.....)

Ez a távolság egyre nagyobb lesz.

Aki pedig Superb-et, Passat-ot egy lapon emlegeti az A6-al, annak komoly hiányosságai vannak pl. tesztvezetés, vagy műszaki érzék terén.

Nyugodtan be lehet ülni egy 2007-es SI-be, Passat-ba, A6-ba, de akár egy mostani évjáratú autóba is az említett típusokból.

Az SI egy elnyűhetetlen tank. Maga idejében az akkori autók között még szép is volt, de ne keverjük a szezont a fazonnal.

 

Szerintem

Előzmény: Dawyd66 (50501)
Dawyd66 2014.05.17 Creative Commons License 50506

Szerintem anèlkül is.. de persze èn nem is vagyok egy nagy kombis.

TraguAre 2014.05.17 Creative Commons License 50505

"egy superb mèltó ellenfele egy passat-nak vagy egy a6 -nak, sőt.. "

 

Ha az egyesből lett volna kombi....

Előzmény: Dawyd66 (50501)
Dawyd66 2014.05.16 Creative Commons License 50504

Hàt na igen..

Persze pl. asszonykámnak egy c3asa van ès nincs vele baj, de nem is hasznàlja nagy kilomèter szàmban.

 

Vègülis az autó tesztekről meg annyit, hogy nekik is tartaniuk kell a sort a hàrom màrka között.. mert hàt hogy nézne ki hogy egy auditól jobb egy skoda...

 

De lènyeg, hogy mi akik hasznàljuk tudjuk hogy a vilàg egyik legjobb autójàt vezetjük, ràadàsul megfizethető àron!

 

stevie-13 2014.05.16 Creative Commons License 50503

Hát most hírtelen nem jut eszébe,hogy miket mondtak de rosszakat.Namost vett egy citroen szarát.

 

 

A Xsarákból a legdrágább sem kerül 1 millánál többe.

 

Az a Superb, amit meg tudott volna venni 1 millából, az nem lett volna olyan jó.

 

 

Előzmény: yotti (50502)
yotti 2014.05.16 Creative Commons License 50502
Van egy ismerősöm,használtautót akart venni...mondtam vegyen Superb1est..á azt nem vesz mert rosszakat mondtak róla,kerdezem kik mondták és miket?Hát most hírtelen nem jut eszébe,hogy miket mondtak de rosszakat.Namost vett egy citroen szarát.Erre mit lehet mondani?Egészségére.(a hülye)
Előzmény: Dawyd66 (50501)
Dawyd66 2014.05.16 Creative Commons License 50501

Èrdekes dolog szokott lenni hogy az emberek lenézik sokszor a skodàkat, pedig azért egy superb mèltó ellenfele egy passat-nak vagy egy a6 -nak, sőt.. persze kinek mi tettszik. De nekkem az pont szimpatikus a skodàba hogy nincs annyi fölösleges folyton hibaforàskènt szolgàló elektronikai vacakkal. 

 

Igazàn ne haragudjon senki de olyan dolgok mint a tàbla felismerő is...  Ràadàsul le is szoltàk egy tesztben emiatt az új superbet..

A tàblàt nekem kell felismerni mert èn vezetek, nem az autó dolga figyelmeztetni...

Donibcsi 2014.05.16 Creative Commons License 50500

Sajnos az új Superb sem a régi már, átvette a típusbajokat a Vw-től, de még mindig inkább Superb 2 mint Vw....a csigás autók pedig nem ezen a pályán futnak:)

Előzmény: yotti (50495)
yotti 2014.05.16 Creative Commons License 50499
Az enyém 2003-as.268 ezer nem sok:))Pont bevan járatva:)))
Előzmény: Dawyd66 (50498)
Dawyd66 2014.05.16 Creative Commons License 50498

Jajj, dehogy!

A szerencsét pedig úgy gondoltam hogy még sokàig ne is legyen baja.

 

Az enyémbe "még csak" 268 000 van de tudom hogy a vilàgbol kimehetnèk vele, bàrmilyen nagyobb útra gondolkodàs nèlkül elindulnèk vele.

 

 A superb előtt egy  2005-ös b6 passatal jàrtam 1 èvig, 2.0 pdtdi manuàlis vàltóval. Nagyon jó autó szerettem is ès szeretem is,

de nem tudok benne úgy bízni mint a 2004 es 1.9es

 

superb-ben. A mai napig ha vissza kell bele ülnöm, azt a pillanatot szeretem a legjobban mikor kiszàlok ès megyek a beülni a skodàba! :)

 

( nem beszèlve arról, hogy a skoda 5ös vàltója ezerszer kellemesebb mint a passat 6osa, de ez csak az èn vèlemènyem)

yotti 2014.05.16 Creative Commons License 50497
Oké,persze nincs azzal semmi baj ha valaki odafigyel az autójára,legyen az bármilyen márka.De szerintem csak pénzkidobás 15 ezrenként cserélni olajat a mai korszerű olajak mellett.A 400 ezer meg nem szerencse mert sokunknak ment bele nagyobb probléma nélkül ennyi.És még hol van a vége???
De azért nincs harag?
Előzmény: Dawyd66 (50496)
Dawyd66 2014.05.16 Creative Commons License 50496

Egy szóval sem mondram hogy kell. Igazàbol csak èrdemes szerintem, persze ez mindenkinek sajàt dolga. Ha neked 400 000 km utàn sincs baj a 30körüli cserèvel, akkor gratulàlok ès tovàbbi ilyen jó szerencsèt az autóhoz!

 

 

 

Bàr azt nem èrtem hogy " az autó meghàlàlja" mondattal mi a baj, mert szerintem az oda figyelèst tènyleg meghàlàlja legyen az olaj vagy bàrminek a cserèje

Előzmény: yotti (50495)
yotti 2014.05.15 Creative Commons License 50495
Ismerőseim akik autóvásárlásban gondolkodtak egyikük se vett Superbet vettek inkább citroent meg rönót.Nem hallgattak rám.Most meg kínlódnak veszettűl,valamit mindig kell szerelni...
Előzmény: bigjohni (50493)
bigjohni 2014.05.15 Creative Commons License 50494

De azért tegyük hozzá, hogy ez csupán feltételezés.

Előzmény: gsis (50484)
bigjohni 2014.05.15 Creative Commons License 50493

"Amúgy 400 ezer van a gépben.Gond egy szál se."

 

Majd néhány év múlva, amikor ezek a gondosan megtervezett gépek megritkulnak, és idetéved valaki a mostani műanyagautók használói közül,

azt fogják hinni, hogy nagyot lódítottál/lódítottunk. Ma ilyen Skoda már nincs. Akkoriban még a tartósság volt a fontos, ma pedig visszakerülnek a csoffadt alkatrészek, a mérnöki trehánysággal.

(pl. az én másik autómban a csodálatos mérnöki munkának köszönhetően gyakrabban kell kuplungot cserélni mint olajat, pedig csak 50e van benne)

Előzmény: yotti (50485)
409 2014.05.15 Creative Commons License 50492

Többségében 5-8éves autókról beszélnek, nem hinném, hogy Angliában hosszabb lenne a VW garancia mint a világ más részein. A PD-k szerintem már bőven kifutottak a garanciából.

Előzmény: gsis (50484)
409 2014.05.15 Creative Commons License 50491

"Azt meg tán olvasod asszem."

 

Nem, nem olvasom. Néhány éve belenéztem, de siralmas volt ami ott ment, azóta nem is "jártam" arra.

Előzmény: Varshi (50483)
gsis 2014.05.15 Creative Commons License 50490

Örüljetek , hogy Ti vagytok a kivételezettek, és tegyétek el a spórolt pénzt az újabb autóra . Szokták mondani, se

megerősíteni , se cáfolni nem lehet valamit , így marad az " öröm és bódottság " .

Előzmény: yotti (50489)
yotti 2014.05.15 Creative Commons License 50489
Jönnek,hogy meghálálja az autó:)))Azt hálálja meg ha nincs agyon babusgatva!Ő tudja,hogy mi a dolga ha kell olyan mint egy vaddisznó de tud kezes bárany is lenni.Jönnek,hogy kétszázezernél majd ezt meg azt kell cserélni.Nem kellett még cserélni ezen semmit(most nem a kötelező dolgokra gondolok)de még négyszáznál sem.A vizsgán meg ki vannak akadva,hogy nem találnak rajta fogást.
Előzmény: Octi19 (50488)
Octi19 2014.05.15 Creative Commons License 50488

Szerintem mindenki arra költi a pénzét amire akarja. Én csak azt nem bírom amikor valaki lehülyéz mert nem fix periódusban 15 ezrenként cserélek olajat...

Előzmény: yotti (50487)
yotti 2014.05.15 Creative Commons License 50487
Ennyi.Nincs miről beszélni.Ezért nem értem meg azokat akik 10-15 ezrenként cserélnek olajat.
Előzmény: Octi19 (50486)
Octi19 2014.05.15 Creative Commons License 50486

Mint azt mondtam, nekem most van 280 ezer a verdában. első pillanattól amióta nálam van törekedtem a 30 ezres periódusra. Mivel én használtan, 15200km-rel vettem meg és állítólag az első gazdája 5000-nél lecserélte a gyári olajat és 15000-nél akarta cseréltetni a másodikat, de inkább becserélte egy új Superbre... Amikor én megvettem akkor belealkudtam a vételárba egy teljes olajszervizt is amit szerintem nem csináltak meg, csak felöntötték... (Castrol olaj volt benne és ha megcsinálták akkor szintén Castrol olajat használtak. Azután olyan 35 ezer környékén elkezdett kiabálni, hogy kell neki olaj, majd pár olyan 40 ezernél ismét, ezért kb 42 ezernél lecseréltettem és akkor már Shell Helix Ultra VX ment bele. Azután praktikussági okokból 60 ezernél vissza álltam a gyári ciklusokra és azóta 90-120-150-180-210-240-(250-nél is mert akkor volt lendkerék és hajtókar csavarok cseréje)-280 és tervek szerint 300-nál ismét vissza a gyári időzítésre! (végig a Helix Ultra VX olajat használtam amíg fel nem váltotta az Ultra AV-L)

Amikor 250-nél a hajtókar csavarokat cseréltük, akkor az olajszivattyútól legtávolabbi csapágycsészét levettük és teljesen makulátlan volt!!!! Semmilyen kopásnyom nem volt rajta csak olyan ami már egy 100km-t futott csapágyon is látszik... és az olajteknőben semmilyen lerakódás sem volt!
Ja! ...és egy 30 ezres ciklusban egyszer, olyan 15-20 ezer között kell 3-4dl olajat utánatölteni, ami azért nem rossz egy turbós autótól amiben közel 300 ezer km van és még az eredeti turbó...

Előzmény: yotti (50485)
yotti 2014.05.14 Creative Commons License 50485
Igen,ez érdekes...én tíz éve 28-30 ezrenként cserélek olajat.Ilyenkor szokták azt mondani,hogy ez nem jó megoldás meghogy rövid időn belül el fog "romlani".Namost ezt hallgatom kilenc éve.Amúgy 400 ezer van a gépben.Gond egy szál se.
Előzmény: 409 (50482)