Ismét itt, egy újabb problémával! Gyerekülést szeretnék a JAZZ-ben (2004) rögzíteni. ISOFIX-es az ülés (CHICCO KEY1) és a 2db ISOFIX csatlakozón túl van rajta egy harmadik, hevederes, kampós rögzítő is. A JAZZ gépkönyve szerint ezt lehet rögzíteni a tetőn taláható 2db rögzítő pont valamelyikére, amiből az egyik a hátsó, középső biztonsági öv felszerelési pontjánál található a tetőn. Ezt megbontva viszont nem találtam meg azt a rögzítő fület, amibe a kampót beakaszthatnám... (lásd fotó). Most akkor hogy? Miért nincs ott a kapmós fül? Mi a gyakorlat/tapasztalat? Hogyan tudom ezt rögzíteni?
Hali Toni! Indításgátló? NINCS IDŐM!!! Majd egyszercsak! Jön a Karácsony, melóhelyen rengeteg dolog, otthon takarítás, vásárlás...stb. Faterom vett egy Yarist, szabadidőmben azt szögelgetem (vízpumpa, szíjgörgők, kerékcsapágy...) a saját az "ráér".
Nekem cserélték a gyertyákat. Gyárilag tényleg 2 féle volt benne (nem emlékszem melyik hol), de a szerviz csak egyfélét tett bele, azt mondták, nincs jelentősége. Érzetre az autó ugyanúgy ment vele.
Értékelem a kimerítő segítséged! Egyszer erőt veszek magamon és nekilátok! ....A gyertyákhoz: Véleményem szerint azért van két gyertyatípus írva, mert gyártófüggő a típuszám, NGK-ból ez, Denso-ból meg a másik tip. jó bele. Amúgy nem hinném, hogy logikus lenne a gyártó részéről, hogy két különböző gyártótól kérje a gyertyákat. Szóval szerintem (logikussági alapon) egyformák. ...de ez csak okoskodás a részemről, nem tapasztalat!
Megértelek, én is arra törekszem, hogy a dolgaim rendben legyenek. De másképpen látnék hozzá.
Ha a rádiót úgyis ki kell majd szerelni az AUX miatt, akkor könnyen hozzá lehet férni a vészvillogó kapcsolóhoz.
Kicserélték az egyik izzót, ami most sokkal fényesebb, mint a többi - ez úgy is lehetséges, hogy az eredetinél erősebbet tettek bele, pl. csak ilyen volt raktáron. Nem igazán hiszem, hogy a por és a feketedés itt ennyire számítana. Sajnos, a workshop_manual nem írja, hogy ezeken a helyeken milyen izzók vannak.
Ha rejtélyes módon ingadozik a rádió fénye, az nem valószínű, hogy az izzók hibája, inkább kontakhiba. - meg kellene nézni, hogy más bekapcsolt izzók fénye is ingadozik-e ugyanakkor (pl. a belső világítás) - közvetlenül az akku kivezetésein (az ólmon), műszeresen meg kellene mérni a feszültség ingadozását - levenném az akkusarukat és megtisztítanám - kiszedném és visszaraknám a biztosítékokat - a rádióba menő csatlakozókat is meg kellene mozgatni, ill. a tápfeszültséget rajta megmérni (ehhez persze ki kell venni a rádiót)
A rádió ki- és beszerelése min. fél órás munka, de az izzóihoz akkor sem lehet közvetlenül hozzáférni. Nem lehet csak úgy kitekerni az izzókat. A rádió több részegységből áll, amik a műanyag előlapra vannak csavarozva, ezeket le- és szét kell szedni.
Igazad van, de engem zavar, ha valami sántít a cuccaimmal. A rádió kijelzője, ha sötétben nézem, akkor minimálisan ingadozik a fényereje, mintha a zene ütemére meghúzná a feszültséget a rádió, de ezt lehalkítva is produkálja, tehát valami kontakt dolog lesz. Az ablakfűtés kspcsolómba tettek egy új égőt a szalonban, ahol vettem az autót, (használt...) mert ki volt égve és az most sokkal erősebben világít, mint a többi, engem zavar sajnos. (az új égő ugye mindíg fényesebb, nincs rajta por, nincs befeketedve az üveg.) A vészvillogót meg én is meglelem a sötétben, de ha világít, akkor teljes a vizuális élmény, én már csak ilyen vagyok. A fényerő poti meg úgy emléxem, csak a km óra részt szabályozza, az rendben van. Egyszer majd rászánom magam és szétborítom, de akkor egyben megcsinálom az AUX kimenetet is. Csak gondoltam, ha van itt pesten valami márkabuzi (jó értelemben értettem!) villanyász, aki szétdobja nekem szaxerűen, az nekem megérne pár ezer forintot az ésszerűség határán belül, minthogy szétbarmoljak valamit.
Én csak akkor cserélnék a műszerfalban izzót, ha kiégett.
Ha minden izzó fénye gyenge, akkor valami központi hiba lehet és nem egyenként az izzókat kellene kicserélni (ezek egy része egyébként LED).
A rádióhoz csak akkor nyúlnék, ha a kijelző foltosan világít.
A műszerfal fényszabályozó potmétere jól van beállítva? A fényerő változik aszerint is, hogy a világítás be van-e kapcsolva.
A vészvillogó kapcsolóval sem vacakolnék külön (legfeljebb, ha más miatt szedném szét a műszerfalat), a 6 és fél éves Jazz-es használatom alatt egyszer sem volt a vészvillogóra szükségem, de sötétben is megtaláltam volna.
Köszi, úgy érzem lesznek még műszerfal-világításos gondjaim, a rádió kijelzője is halványodik...Lehet szét kéne borítani az egészet és az összes égőt újra cserélni. Esetleg itt Pesten van valaki aki benne van a témában? (mielőtt szétbarmolnák valamit)