Ha nincs igazi repülés, akkor legalább meséljünk róla. Vasárnap Berekfürdőn volt a Vándor Karesz féle Kunmadaras múzeumban egy nyílt nap. (Meg előtte két szűkkörű szakmai.) A szereplők néhány anno itt szolgáló szovjet tiszt, (többek között az utolsó ezredparancsnok-helyettes), egy buszravaló nyögdíjas hadfi Kecskemétről és egy csomó "innen-onnan szalajtott" repülésbarát, hagyományőrző.
Schadl György fő-előadó és Vándor Karesz fő-szervező
A két szovjet ex-főnök.
Árpád és Viktor hajdan egymás mellett vendégeskedett Mezőkövesd diszpécserpultjánál.
Megnéztük, mi maradt a kunmadarasi reptérből. (Nem sok)
És már meg is jöttem. Az elmúlt 2 hétben 4 utam volt a hollandusokkal és azt kell, hogy mondjam, hogy a szervíz, a figyelem, a tájékoztatás, a beszállítás szervezettsége és a flight crew hozzáállása tökéletes volt.
Tudtommal idén a Repülőgép Emlékpark nem veszt rész a Múzeumok Éjszakáján, viszont a repülésbarátoknak idén is lesz éjszakai program a XVIII. kerületben:
"A Népszabadság által megkérdezett ellenzéki politikusok egyebek mellett azt kifogásolták, hogy nem tudni, a vásárlást miből finanszírozzák."
Az ellenzék mit csinál a parlamentben hogy nem tudják hogy a kormány miből finanszírozná?
Segítek: Trafikmutyi,földmutyi, tranzakciós díjak emelése, kamatokat terhelő EÜ járulék,E-útdíj, de ha ez kevés volna még biztos van a tarsolyukban jó pár hasonkó dolog.
Kiírták a pályázatot három repülőgép megvásárlására, amelyek az állami légiflottában repülnének, katonai üzemeltetésben - írta keddi számában a Népszabadság.
A tender szerint két csomagban lehet pályázni, az egyikben két személyszállító és egy személyszállításra is alkalmas teherszállító repülőgépet lehet megvételre ajánlani, a másik csomagban szintén három, merevszárnyas gépről van szó, csak fordított elosztásban. A pályázati dokumentációt ezerkétszáz euróért vehetik meg az érdeklődő hadiipari vállalkozások.
A szerződés határideje 2013 utolsó napja.
A lappal a szaktárca azt közölte: "a Malév megszűnésével olyan, az ország szempontjából stratégiai fontosságú képesség tűnt el, melyet szükséges pótolni.
A HM által javasolt Állami Légiszállító Flotta létrehozása nem a Malév szerepét kívánja betölteni, hanem egy a katonai, állami és civil igényeknek megfelelő, a nemzetbiztonsági szempontokat is figyelembe vevő légi szállítási megoldási javaslat állami légi járművel, katonai üzemeltetésben".
A Népszabadság által megkérdezett ellenzéki politikusok egyebek mellett azt kifogásolták, hogy nem tudni, a vásárlást miből finanszírozzák.
(Nekem) új vidám repülős sorozatok vannak a tévében. A Kék ég légitársaság a Pro4-en ausztrál légitaxi pilótákról szól. Nem mai gyerek (1997), még mobiltelefon sem (nagyon) volt.
A Szállj magasra (Film café) mai sztori a "mindenki mindekivel" stílusban, magával a repüléssel nem sokat foglalkozik, a légikisérők életével annál inkább.
Hidd el, így is nagy erőfeszítésébe kerülhetett a BA-nak, hogy ezt a területet visszadhassa a látogatóknak.
---------------------
Egy placc megnyitása (melyből sok ezer hasonló létezik a világon) valószínűleg olyan logisztikai csúcsteljesítmény mely létrehozása izgalomba hozza a repülőtér üzemelő szakmát.
A terasz nincs lerohadva, de amint a fotón látszik, a járólapok között a természet egészen szépen átvette a hatalmat. Ahhoz képest, hogy ez egy beton építmény és jó néhány szinttel feljebb van a talaj fölött, mégis csak figyelemre méltó. Annak meg tényleg örüljetek, hogy itt is leakasztanak majd 400 Ft-ot/fő/kukucs. Gyanítom, hogy ha a poggyászkocsik után itt is adakozni kell, rövidesen bevezetik majd a peronjegyet is. Kísérők csak 1 juro (vagy 400 Ft) léphetnek be, ha nincs repülőjegyük. Nyilván a kanadai nyugdíjalap ebből fogja törleszteni a felvett tőkét + kamatait :-)) Egyébként erre a témára van egy külön topic, bár kétségtelenül a repülőtér önmagában egy élmény. Régen is az volt.
Mai legnagyobb. Ma és holnap tartják a német repülőtereken a "Légiközlekedés napja" rendezvényeket. Münchenben ingyenes a Látogatópark és buszos reptérnézés, valamint ki lehet próbálni különféle kiszolgáló gépeket. Ezen kívül állásbörze, koncert és vetélkedők gazdagítják a programot. Készítette pár képet, itt https://picasaweb.google.com/116945543598920411449/08062013TagDerLuftfahrt érhető el.
Te most nagyon tévedsz semmi fanyalgás nem volt a hozzászolásomban, de ha ezt olvastad ki sajnálom sajnállak téged
De azt észrevettem ha az én válaszaimrar eagálsz csak is lebojszintani (durvábban nem írom) tudsz amit köszönök de nagyon
Úgyhogy ha vmi nem tetszik a hsz-ban inkább ugord át, egyébként meg azt gondolom vannak empatikusabb emberek itt akik nem csak lenézni tudnak
Egyébként jó ideje inkább kerülöm ezt a fórumot a konfrontrálódás elkerülése végett (van elég bajom hogy még itt is lecsesszenek kvázi arctalan - személyesen nem ismert emberek)
Már megint ez a fanyalgás! Te tényleg semminek nem tudsz örülni?
A teraszok bezárása után is a látogatók folyamatosan keresték azokat a helyeket, ahonnan vethetnek egy búcsúpillantást a szerettek gépére. Amig ott dolgoztam, számtalanszor kérdezték tőlem is a teraszt, igen, jelentős igény volt-van rá.
A terasz eleve nem volt "rohasztva", új épületrész épült rá, gépészeti légtechnikai berendezések kerültek rá, amik a megújuló terminált szolgálták ki, növelve a terület komfortját. Mindezek mellett az épitkezés és átépítések során folyamatosan munkaterületként volt használva, tehát igazán mozgalmas élet zajlott ott, annak ellenére, hogy a látogatók nem használhatták.
Hidd el, így is nagy erőfeszítésébe kerülhetett a BA-nak, hogy ezt a területet visszadhassa a látogatóknak.
köszi, kár oda is építik az üvegfalat, de ugye (állítólag) biztonsági előírás
Vmi hálóról is magyaráztak a bud.hu oldalán (1esen nem volt ilyet) ami megakadályozza oda nem való tárgyat "juttasanhak" a reptér területére (magyarul bedobáljanak)
Azért az is vicces, azt írták nagy volt az igény, (beírtak, betelefonáltak a jónépek?) hogy a repüllés szerelmesei itt nézelődjenek ezért teszik rendbe a teraszt.
Ha nem lett volna igény, akkor hagyták volna lerohadni a teraszt vajon?
" a lanyok sem voltak annyira szepek (sot, ellenben legalabb a dolgukat jol csinaltak)": 4-5 éve rengeteget repültem a Germanwings-szel, az átjött, hogy mindannyian milyen profik voltak. Bár ott azért akadtak szemrevaló csajok!
Üzleti út, vagy valami különös mazochizmus vezetett arra, hogy ezen a járaton repülj?! :)