Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

monyesz Creative Commons License 2007.01.15 0 0 735

Nem azt mondtam, hogy nem kell ránézni vétel után, és folyamatosan karbantartani. De azért másfél milla sok pénz !

A rozsdával barátkozni kell, vagy venni mindenből cinezett elemet... :)

Előzmény: Bence60 (733)
monyesz Creative Commons License 2007.01.15 0 0 734
Igen ez például bevállalhatónak tűnik !
Előzmény: szpacsek (732)
Bence60 Creative Commons License 2007.01.15 0 0 733

Tapasztalatból beszélek.

Egy Kacsa az Asszonynak, ha nem akarod hogy állandóan korholjon, legalább ennyi.

Ezeknél az autóknál a korrozióvédelem még ismeretlen fogalom volt.

Előzmény: monyesz (731)
szpacsek Creative Commons License 2007.01.15 0 0 732
Ez itt elég jó álapotban van...

http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=991198&command=ugras&screenwidth=1024

Előzmény: hurvinka (728)
monyesz Creative Commons License 2007.01.15 0 0 731

Azért nem olyan tragikus a helyzet, hogy másfél milla lenne egy Kacsa.

http://www.vi-sec.hu/others/COCH/default.html

Itt hirdetnek néha, meg a hasznaltauto.hu -n is (persze egy szerelővel érdemes megnézetni).

Ha elmész 1-2 találkozóra, lehet ott is akad "Eladó" felirattal gép...

Előzmény: hurvinka (728)
hurvinka Creative Commons License 2007.01.15 0 0 730
Nem érdemesebb akkor inkább e-bay en nézni egyet német v. francia honból?
Jobb állapotunak tünnek még fotóról is.
Előzmény: Bence60 (729)
Bence60 Creative Commons License 2007.01.14 0 0 729

Pontosan.

Szépen rendben lévőt nem kapsz 1 millió alatt, és annak még lehetnek rejtett hibái.

Előzmény: hurvinka (728)
hurvinka Creative Commons License 2007.01.14 0 0 728
Értsem úgy hogy veszek egy romot, 3-500 ezerért és kb 1 mille még a komplett felújítása?
Előzmény: Bence60 (727)
Bence60 Creative Commons License 2007.01.14 0 0 727

Szia !

 

Ha legalább 1.5 milliót szánsz rá, és van garázsod is hozzá, akkor érdemes a gondolattal foglalkozni. 

Előzmény: hurvinka (726)
hurvinka Creative Commons License 2007.01.14 0 0 726
Üdv mindenkinek!

Jár ide még valaki? Kérdezzek itt vásárlási tanácsokról kacsa ügyben, vagy forduljak másik fórumhoz? Szeretnék valamikor egy ilyen fantasztikus járgányt a páromnak, ebben keresek tanácsadó fülekre.
Bence60 Creative Commons License 2006.10.30 0 0 725

Köszi a gyors választ !

Bármikor szívesen látlak egy próbaútra.

Telefonszámom: 20/9342602

Segítségedet előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Bence

Előzmény: czi.gab (724)
czi.gab Creative Commons License 2006.10.30 0 0 724

Már éppen akartam rákérdezni, hogyan áll az átépítés?

A dobozos KÁTSÁ-nak "hosszabbak" a sebesség fokozatai!

Ennek is utána lehetne nézni!

Svájcban létezik 5 + 1-s sebességváltó! Megvariálták a fokozatokat

és a 4. "mögé" betették az 5.-t. Érdekes volt vele menni, azóta is keresem a sajátomban is az 5.-t! Svájcban lehet kapni un. átépító szettet a sebváltóba!

Azt nem tudom, hogy idehaza valakinek van-e ilyen 5 sebességes KÁTSÁ-a!

Sokan hoztak be a rend/mód-szer váltás óta Svájcból is KÁTSÁ-kat.

Mikor lehet megtekinteni az e.KÁTSÁ-t? Utána nézek majd, hogy mit tudok

segíteni ez ügyben! Gát.séros üdvözlettel, Gábor

 

Előzmény: Bence60 (723)
Bence60 Creative Commons License 2006.10.30 0 0 723

Szia !

Eljött a nagy nap ! Az elektromos kacsa szárnyrakelt.

Ma tettem meg vele az első próbautat.

Minden a tervek szerint működik rajta.

Mindössze két problémám akadt:

Már az átépítés előtt csúszott a kuplung és úgy tűnik megérett a cserére.

Ez a kisebbik gond.

A nagyobb az amire számítottam is:

Az elektromos motor névleges fordulatszáma: 2800, a maximális fordulatszáma: 3600. Ezen a maximális fordulatszámon azonban már a teljesítménye csak kb. 5kW.

A kacsa váltójában viszont a 60 km/ó sebességhez négyesben tartozik a 3600-as fordulat. A menetpróba éppen ezt bizonyította 45 km/óráig elfogadhatóan gyorsult, majd lassan küzdötte fel magát 60 km/órára.

Magyarul valahogy a váltó áttételezését úgy kellene megváltoztatnom, hogy a 2800-as fordulathoz 90km/óra sebesség tartozzon. Ha ez sikerülne, akkor a végsebességem 80-90 km/óra körüli lehetne.

Van valami ötleted ?

Üdv. Bence60

Előzmény: czi.gab (718)
METYA Creative Commons License 2006.10.20 0 0 722

Bicskén biztos nem. Éppen külföldön voltam sajna.

Egyébként meg ki tudja?

Elég közismert vagyok...

:-)

Előzmény: BALOOO 83 (721)
BALOOO 83 Creative Commons License 2006.10.19 0 0 721
Mi nem találkozrunk már valaha? A 2 hete a bicskei találkozón voltál?
Előzmény: METYA (719)
BALOOO 83 Creative Commons License 2006.10.19 0 0 720

Mondom mániákus, és skótzsidó vagyok amennyire csak lehet költséget csökkentek mindenütt :).

De már letettem az átalakításról mert annyi a hátránya mint az előnye, inkább egy másik nagyobb volumenű tervemet forralom, ami szintén a kacsával és annak minél kisebb költségű üzemeltetéséről szól.

METYA Creative Commons License 2006.10.19 0 0 719

Nem lesz igazán tökéletes.

A Kacsa motorja viszonylag nagy illesztéssel készült, így vélhetően jelentős gázveszteséggel fog üzemelni.

Ráadásul a gáz savas közeget teremt, amit nem minden motor visel el tartósan.

A gáz révén egy ilyen könnyű és kisfogyasztású autónál elérhető 10, max 15% fogyicsökkenés pontosan 2075-re termeli ki a gázos üzemre átalakítás árát.

Inkább elektronikus gyújtást rakjál bele.

A Kacsa nagyon alacsony költséggel üzemel. Ezen már mit lehet még csökkenteni?

 

Előzmény: BALOOO 83 (717)
czi.gab Creative Commons License 2006.10.19 0 0 718
Nyolcvanas évek végén találkoztam benzin + gáz vegyes üzemű KÁTSÁ-val, egy KOPER-i, akkor még jugoszláviai fiatal embernek volt ilyen autója! Sajnos az utóbbi években már nem találkoztam vele! Állítólag az olaszoktól hozta be a gázos kiegészítőket! Itthon elterjedjedt egy tévhit, hogy 1000 kcm alatt nem hoz annyi megtakarítást a "konyhára", mint amit elvárnak egy vegyes üzemű autótól. Nossza rajta törd az utat "pionir"! Kivácsian várom a több9ek hozzá szólását is!
Előzmény: BALOOO 83 (717)
BALOOO 83 Creative Commons License 2006.10.18 0 0 717

Üdvözletem!

 

Régi mániám a költségcsökkentés, és az innováció.

Fejleszteni szeretnék a kacsámon, konkrétan gázüzemre gondoltam.

Mi a véleményetek róla?

czi.gab Creative Commons License 2006.10.18 0 0 716
Sikerült a müvelet? Nyikorog még, vagy már csak kattog? Most készül egy "angol" megoldás "magyarítása"! Ha visszajöttem majd értekezünk róla!
Előzmény: bp0414 (715)
bp0414 Creative Commons License 2006.10.18 0 0 715

Kösz!

Tibor

Előzmény: czi.gab (714)
czi.gab Creative Commons License 2006.10.17 0 0 714
Mielőtt megfáznának a kedvenc házi szárvnyasaink, kéretik a téli hütőmaszkokat feltenni! Bár holnaptól ismét olcsób lesz a 95-s! Éppen ezért ne verjétek magatokat + költségbe! Mert a KÁTSÁK motorjainak sem használ, ha üzemi hőfok alatt használjátok! Vive la 2CV!
METYA Creative Commons License 2006.10.14 0 0 713

Ezt a sztorit ismerem, tudom ki kókányolta össze, aztán a második körben ki javította az előző "doktor" hibáit.

Inkább az érdekelne, hogy ha jártadban-keltedben külhonban találnál olcsón alapanyagot.

De majd erről személyesen...

Előzmény: czi.gab (712)
czi.gab Creative Commons License 2006.10.14 0 0 712
652 kcm-s motor a KÁTSÁ-ban. Metya (4637), Nem szeretném a nagyérdeműt, ilyen csekélységekkel megterhelni! A németek által kitalált módszert próbáltuk megvalósítani itthon! Az általuk átadott technológia szerint! Két próbálkozás történt idehaza a közre müködésemmel, mert az eredeti dugókat 2 párt, én szereztem be. Sajnos a hengerfúrással foglalkozó "nagy tudású" mester azt állította, hogy nem tudta, hogy ez a felfúrt henger nem vízhűtéses motorba kerül, hanem léghűtésesbe, nem úgy illesztette állítólag! Így "simán" megszorult a dugó a felfúrt hengerben! Hogy kiszerelte össze, s ki volt az aki besütötte azt inkább személyesen! Ugyanis az M7-en 4 fővel + utánfutó csónakkal megrakottan a 2CV6-nak, bizony nem éppen bejáratás! Természetesen, még egy garníturát bocsájtottam a rendelkezésükre, de az újabb próbálkozásról már nem értesítettek, hogy mi lett a végeredmény, mert "megszakadt" köztünk a kapcsolat! Én is foglalkozom a gondolattal, hogy a nálam lévő "besütött" hengerekkel kellene kezdeni valamit! A német ötlet gazda honlapját itt éred el: http://www.2cv-power.de/index1.htm Angolul is lehet olvasgatni. Jó nyelvgyakorlást!
cs.ádám Creative Commons License 2006.10.14 0 0 711

Én meg jól elfelejtettem :(

Na mindegy:)

Előzmény: czi.gab (710)
czi.gab Creative Commons License 2006.10.07 0 0 710
Ma 58 éve, hogy a 2CV-t bemutatták a nagyközönségnek a párizsi autószalonon!  Vajon milyen gondolatokkal mentek haza akkortájt az autókiállítás látogatói! Gondolok itt az "egy lovas" kordéval járókra, valamint a "kétlovas" parasztkocsival szekerezőkre meg a városi emberekre! Végre eléhető közelségbe került az autómobilizáció! Mint köztudott pár évig elő kellett jegyeztetni, sőt még pár évet várniuk kellett, hogy a saját 2CV-jükre beülhessenek, mint nálunk annak idején az "átkosban" a TRABIra + egyéb keleti márkákra!  A világ ranglistán a 2CV a HARMADIK helyet foglalja el a legnagyobb szériában legyártott autó tipusok közöt! Bizony, hogy elrepült az idő, s ma már "kultautó" lett a 2CV-ből! Már most tervezgetem, hogy 2008-ban a 2CV bemutatásának a 60. évfordulójára szervezendő talin részt vehessek! De előtte lesz még 2007-ben a 2CV barátainak a világtalija Svédországban! S remélem, hogy a DONALD'85 jövőre "megfelelő" állapotba kerül, s indulhatunk vele a "nagy útra"! Vive La DEUX CHEVAUX! 
Bence60 Creative Commons License 2006.10.04 0 0 709

Haladunk, haladunk.

Vannak fent új képek.

A motor már végleges helyén van. A kocsit sem kell már kézzel tologatni, csak ráakasztani 12V-ot a motorra és gurul ide-oda a kb. 200W-tól.

Az akkumulátor helyek kialakítása folyamatban van.

Időt inkább nem mondok.

Előzmény: czi.gab (708)
czi.gab Creative Commons License 2006.10.02 0 0 708

Szerinteg mikor kerülhet sor a próba útra? Mikor lehet kilátogatni a "tetthelyre"?

Vagy már megis történt? Kiváncsian várom a fejleményeket!

Előzmény: Bence60 (704)
czi.gab Creative Commons License 2006.10.02 0 0 707

Ne fúrkáljatok senkit, s semmit!

Hogy mi a jobb a zsir vagy a fáradt motorolaj? Azt mindenki döntse el maga!

A probléma gyökere, hogy a rugódobban lévő feszítőtárcsa homlokfaláról lekopott a ferrodol, s így keletlezik ez az "érdekes" nyikorgó hang! Bár tudom, hogy nem helyes környezetvédelmi szempontból, de a legegyszerübb megoldás szerintem a "fáradt motorolaj" betöltése a két rugódobba! Nem kell hozzá más csak egy régi kivitelú "csörös olajos kanna" valamint félre kell húzni a gumiharagokat mind a négyet és már lehet is bepumpálni a "fáradt motorolajat"! Így egyuttal megszabadulunk a motorból leresztett "használhatatlanná" vált motorolajtól is! Bár az igazi megoldás a rugódobok leszerelése, szétfürészelése lenne, majd új ferrodol felszegecselése a feszítőtárcsára, aztán a dobok behegesztése majd csak a vusszaszerelés lenne a müvelet befejező része! Ezek után el lehet dönteni, hogy zsirzógombokat furunk fel

a rugódobokra, s zsírzópumpával nyomjuk tele! Az általam ajánlott "egyszerübb" megoldást követitek? Jó döntést, s hozzá jó munkát! Vive la DEUX CHEVAUX

pero78 Creative Commons License 2006.10.02 0 0 706

Szia!

Próbálkoztam én is képet küldeni az autómról, de választ nem kaptam. Eléggé halottnak tűnik az oldal mostanság. Kár lenne érte...

 

Az én kacsám is nyöszörög, nem kicsit, nagyon. És nem a rugóból jön, hanem a lengőkar felől, de kenési helyet nem találtam, igaz alámászni nem tudtam emelő híján. Nekem azt mondták, ha rugó nyiszog, fúrjak egy 5-ös likat a rugódobba aztán nyomjak bele valami zsírsprét, a teflonosra azt mondják, jó.

Előzmény: bp0414 (705)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!