Jár ide még valaki? Kérdezzek itt vásárlási tanácsokról kacsa ügyben, vagy forduljak másik fórumhoz? Szeretnék valamikor egy ilyen fantasztikus járgányt a páromnak, ebben keresek tanácsadó fülekre.
Már éppen akartam rákérdezni, hogyan áll az átépítés?
A dobozos KÁTSÁ-nak "hosszabbak" a sebesség fokozatai!
Ennek is utána lehetne nézni!
Svájcban létezik 5 + 1-s sebességváltó! Megvariálták a fokozatokat
és a 4. "mögé" betették az 5.-t. Érdekes volt vele menni, azóta is keresem a sajátomban is az 5.-t! Svájcban lehet kapni un. átépító szettet a sebváltóba!
Azt nem tudom, hogy idehaza valakinek van-e ilyen 5 sebességes KÁTSÁ-a!
Sokan hoztak be a rend/mód-szer váltás óta Svájcból is KÁTSÁ-kat.
Mikor lehet megtekinteni az e.KÁTSÁ-t? Utána nézek majd, hogy mit tudok
Eljött a nagy nap ! Az elektromos kacsa szárnyrakelt.
Ma tettem meg vele az első próbautat.
Minden a tervek szerint működik rajta.
Mindössze két problémám akadt:
Már az átépítés előtt csúszott a kuplung és úgy tűnik megérett a cserére.
Ez a kisebbik gond.
A nagyobb az amire számítottam is:
Az elektromos motor névleges fordulatszáma: 2800, a maximális fordulatszáma: 3600. Ezen a maximális fordulatszámon azonban már a teljesítménye csak kb. 5kW.
A kacsa váltójában viszont a 60 km/ó sebességhez négyesben tartozik a 3600-as fordulat. A menetpróba éppen ezt bizonyította 45 km/óráig elfogadhatóan gyorsult, majd lassan küzdötte fel magát 60 km/órára.
Magyarul valahogy a váltó áttételezését úgy kellene megváltoztatnom, hogy a 2800-as fordulathoz 90km/óra sebesség tartozzon. Ha ez sikerülne, akkor a végsebességem 80-90 km/óra körüli lehetne.
Mondom mániákus, és skótzsidó vagyok amennyire csak lehet költséget csökkentek mindenütt :).
De már letettem az átalakításról mert annyi a hátránya mint az előnye, inkább egy másik nagyobb volumenű tervemet forralom, ami szintén a kacsával és annak minél kisebb költségű üzemeltetéséről szól.
Nyolcvanas évek végén találkoztam benzin + gáz vegyes üzemű KÁTSÁ-val, egy KOPER-i, akkor még jugoszláviai fiatal embernek volt ilyen autója! Sajnos az utóbbi években már nem találkoztam vele! Állítólag az olaszoktól hozta be a gázos kiegészítőket! Itthon elterjedjedt egy tévhit, hogy 1000 kcm alatt nem hoz annyi megtakarítást a "konyhára", mint amit elvárnak egy vegyes üzemű autótól. Nossza rajta törd az utat "pionir"! Kivácsian várom a több9ek hozzá szólását is!
Mielőtt megfáznának a kedvenc házi szárvnyasaink, kéretik a téli hütőmaszkokat feltenni! Bár holnaptól ismét olcsób lesz a 95-s! Éppen ezért ne verjétek magatokat + költségbe! Mert a KÁTSÁK motorjainak sem használ, ha üzemi hőfok alatt használjátok! Vive la 2CV!
652 kcm-s motor a KÁTSÁ-ban. Metya (4637), Nem szeretném a nagyérdeműt, ilyen csekélységekkel megterhelni! A németek által kitalált módszert próbáltuk megvalósítani itthon! Az általuk átadott technológia szerint! Két próbálkozás történt idehaza a közre müködésemmel, mert az eredeti dugókat 2 párt, én szereztem be. Sajnos a hengerfúrással foglalkozó "nagy tudású" mester azt állította, hogy nem tudta, hogy ez a felfúrt henger nem vízhűtéses motorba kerül, hanem léghűtésesbe, nem úgy illesztette állítólag! Így "simán" megszorult a dugó a felfúrt hengerben! Hogy kiszerelte össze, s ki volt az aki besütötte azt inkább személyesen! Ugyanis az M7-en 4 fővel + utánfutó csónakkal megrakottan a 2CV6-nak, bizony nem éppen bejáratás! Természetesen, még egy garníturát bocsájtottam a rendelkezésükre, de az újabb próbálkozásról már nem értesítettek, hogy mi lett a végeredmény, mert "megszakadt" köztünk a kapcsolat!
Én is foglalkozom a gondolattal, hogy a nálam lévő "besütött" hengerekkel kellene kezdeni valamit! A német ötlet gazda honlapját itt éred el: http://www.2cv-power.de/index1.htm Angolul is lehet olvasgatni. Jó nyelvgyakorlást!
Ma 58 éve, hogy a 2CV-t bemutatták a nagyközönségnek a párizsi autószalonon! Vajon milyen gondolatokkal mentek haza akkortájt az autókiállítás látogatói! Gondolok itt az "egy lovas" kordéval járókra, valamint a "kétlovas" parasztkocsival szekerezőkre meg a városi emberekre! Végre eléhető közelségbe került az autómobilizáció! Mint köztudott pár évig elő kellett jegyeztetni, sőt még pár évet várniuk kellett, hogy a saját 2CV-jükre beülhessenek, mint nálunk annak idején az "átkosban" a TRABIra + egyéb keleti márkákra! A világ ranglistán a 2CV a HARMADIK helyet foglalja el a legnagyobb szériában legyártott autó tipusok közöt! Bizony, hogy elrepült az idő, s ma már "kultautó" lett a 2CV-ből! Már most tervezgetem, hogy 2008-ban a 2CV bemutatásának a 60. évfordulójára szervezendő talin részt vehessek! De előtte lesz még 2007-ben a 2CV barátainak a világtalija Svédországban! S remélem, hogy a DONALD'85 jövőre "megfelelő" állapotba kerül, s indulhatunk vele a "nagy útra"! Vive La DEUX CHEVAUX!
Hogy mi a jobb a zsir vagy a fáradt motorolaj? Azt mindenki döntse el maga!
A probléma gyökere, hogy a rugódobban lévő feszítőtárcsa homlokfaláról lekopott a ferrodol, s így keletlezik ez az "érdekes" nyikorgó hang! Bár tudom, hogy nem helyes környezetvédelmi szempontból, de a legegyszerübb megoldás szerintem a "fáradt motorolaj" betöltése a két rugódobba! Nem kell hozzá más csak egy régi kivitelú "csörös olajos kanna" valamint félre kell húzni a gumiharagokat mind a négyet és már lehet is bepumpálni a "fáradt motorolajat"! Így egyuttal megszabadulunk a motorból leresztett "használhatatlanná" vált motorolajtól is! Bár az igazi megoldás a rugódobok leszerelése, szétfürészelése lenne, majd új ferrodol felszegecselése a feszítőtárcsára, aztán a dobok behegesztése majd csak a vusszaszerelés lenne a müvelet befejező része! Ezek után el lehet dönteni, hogy zsirzógombokat furunk fel
a rugódobokra, s zsírzópumpával nyomjuk tele! Az általam ajánlott "egyszerübb" megoldást követitek? Jó döntést, s hozzá jó munkát! Vive la DEUX CHEVAUX
Próbálkoztam én is képet küldeni az autómról, de választ nem kaptam. Eléggé halottnak tűnik az oldal mostanság. Kár lenne érte...
Az én kacsám is nyöszörög, nem kicsit, nagyon. És nem a rugóból jön, hanem a lengőkar felől, de kenési helyet nem találtam, igaz alámászni nem tudtam emelő híján. Nekem azt mondták, ha rugó nyiszog, fúrjak egy 5-ös likat a rugódobba aztán nyomjak bele valami zsírsprét, a teflonosra azt mondják, jó.