Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

hurvinka Creative Commons License 2007.01.16 0 0 736
Ez valóban egyben van a fotó szerint, de nem tetszik a színe. Igazándiból a bordó/fekete felé kacsingatok, de addig nézegetem amíg nem engedek belőle hogy más legyen. Híába az ember fia már csak emígyen tud megrögzött és elszánt lenni.
Előzmény: szpacsek (732)
monyesz Creative Commons License 2007.01.15 0 0 735

Nem azt mondtam, hogy nem kell ránézni vétel után, és folyamatosan karbantartani. De azért másfél milla sok pénz !

A rozsdával barátkozni kell, vagy venni mindenből cinezett elemet... :)

Előzmény: Bence60 (733)
monyesz Creative Commons License 2007.01.15 0 0 734
Igen ez például bevállalhatónak tűnik !
Előzmény: szpacsek (732)
Bence60 Creative Commons License 2007.01.15 0 0 733

Tapasztalatból beszélek.

Egy Kacsa az Asszonynak, ha nem akarod hogy állandóan korholjon, legalább ennyi.

Ezeknél az autóknál a korrozióvédelem még ismeretlen fogalom volt.

Előzmény: monyesz (731)
szpacsek Creative Commons License 2007.01.15 0 0 732
Ez itt elég jó álapotban van...

http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=991198&command=ugras&screenwidth=1024

Előzmény: hurvinka (728)
monyesz Creative Commons License 2007.01.15 0 0 731

Azért nem olyan tragikus a helyzet, hogy másfél milla lenne egy Kacsa.

http://www.vi-sec.hu/others/COCH/default.html

Itt hirdetnek néha, meg a hasznaltauto.hu -n is (persze egy szerelővel érdemes megnézetni).

Ha elmész 1-2 találkozóra, lehet ott is akad "Eladó" felirattal gép...

Előzmény: hurvinka (728)
hurvinka Creative Commons License 2007.01.15 0 0 730
Nem érdemesebb akkor inkább e-bay en nézni egyet német v. francia honból?
Jobb állapotunak tünnek még fotóról is.
Előzmény: Bence60 (729)
Bence60 Creative Commons License 2007.01.14 0 0 729

Pontosan.

Szépen rendben lévőt nem kapsz 1 millió alatt, és annak még lehetnek rejtett hibái.

Előzmény: hurvinka (728)
hurvinka Creative Commons License 2007.01.14 0 0 728
Értsem úgy hogy veszek egy romot, 3-500 ezerért és kb 1 mille még a komplett felújítása?
Előzmény: Bence60 (727)
Bence60 Creative Commons License 2007.01.14 0 0 727

Szia !

 

Ha legalább 1.5 milliót szánsz rá, és van garázsod is hozzá, akkor érdemes a gondolattal foglalkozni. 

Előzmény: hurvinka (726)
hurvinka Creative Commons License 2007.01.14 0 0 726
Üdv mindenkinek!

Jár ide még valaki? Kérdezzek itt vásárlási tanácsokról kacsa ügyben, vagy forduljak másik fórumhoz? Szeretnék valamikor egy ilyen fantasztikus járgányt a páromnak, ebben keresek tanácsadó fülekre.
Bence60 Creative Commons License 2006.10.30 0 0 725

Köszi a gyors választ !

Bármikor szívesen látlak egy próbaútra.

Telefonszámom: 20/9342602

Segítségedet előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Bence

Előzmény: czi.gab (724)
czi.gab Creative Commons License 2006.10.30 0 0 724

Már éppen akartam rákérdezni, hogyan áll az átépítés?

A dobozos KÁTSÁ-nak "hosszabbak" a sebesség fokozatai!

Ennek is utána lehetne nézni!

Svájcban létezik 5 + 1-s sebességváltó! Megvariálták a fokozatokat

és a 4. "mögé" betették az 5.-t. Érdekes volt vele menni, azóta is keresem a sajátomban is az 5.-t! Svájcban lehet kapni un. átépító szettet a sebváltóba!

Azt nem tudom, hogy idehaza valakinek van-e ilyen 5 sebességes KÁTSÁ-a!

Sokan hoztak be a rend/mód-szer váltás óta Svájcból is KÁTSÁ-kat.

Mikor lehet megtekinteni az e.KÁTSÁ-t? Utána nézek majd, hogy mit tudok

segíteni ez ügyben! Gát.séros üdvözlettel, Gábor

 

Előzmény: Bence60 (723)
Bence60 Creative Commons License 2006.10.30 0 0 723

Szia !

Eljött a nagy nap ! Az elektromos kacsa szárnyrakelt.

Ma tettem meg vele az első próbautat.

Minden a tervek szerint működik rajta.

Mindössze két problémám akadt:

Már az átépítés előtt csúszott a kuplung és úgy tűnik megérett a cserére.

Ez a kisebbik gond.

A nagyobb az amire számítottam is:

Az elektromos motor névleges fordulatszáma: 2800, a maximális fordulatszáma: 3600. Ezen a maximális fordulatszámon azonban már a teljesítménye csak kb. 5kW.

A kacsa váltójában viszont a 60 km/ó sebességhez négyesben tartozik a 3600-as fordulat. A menetpróba éppen ezt bizonyította 45 km/óráig elfogadhatóan gyorsult, majd lassan küzdötte fel magát 60 km/órára.

Magyarul valahogy a váltó áttételezését úgy kellene megváltoztatnom, hogy a 2800-as fordulathoz 90km/óra sebesség tartozzon. Ha ez sikerülne, akkor a végsebességem 80-90 km/óra körüli lehetne.

Van valami ötleted ?

Üdv. Bence60

Előzmény: czi.gab (718)
METYA Creative Commons License 2006.10.20 0 0 722

Bicskén biztos nem. Éppen külföldön voltam sajna.

Egyébként meg ki tudja?

Elég közismert vagyok...

:-)

Előzmény: BALOOO 83 (721)
BALOOO 83 Creative Commons License 2006.10.19 0 0 721
Mi nem találkozrunk már valaha? A 2 hete a bicskei találkozón voltál?
Előzmény: METYA (719)
BALOOO 83 Creative Commons License 2006.10.19 0 0 720

Mondom mániákus, és skótzsidó vagyok amennyire csak lehet költséget csökkentek mindenütt :).

De már letettem az átalakításról mert annyi a hátránya mint az előnye, inkább egy másik nagyobb volumenű tervemet forralom, ami szintén a kacsával és annak minél kisebb költségű üzemeltetéséről szól.

METYA Creative Commons License 2006.10.19 0 0 719

Nem lesz igazán tökéletes.

A Kacsa motorja viszonylag nagy illesztéssel készült, így vélhetően jelentős gázveszteséggel fog üzemelni.

Ráadásul a gáz savas közeget teremt, amit nem minden motor visel el tartósan.

A gáz révén egy ilyen könnyű és kisfogyasztású autónál elérhető 10, max 15% fogyicsökkenés pontosan 2075-re termeli ki a gázos üzemre átalakítás árát.

Inkább elektronikus gyújtást rakjál bele.

A Kacsa nagyon alacsony költséggel üzemel. Ezen már mit lehet még csökkenteni?

 

Előzmény: BALOOO 83 (717)
czi.gab Creative Commons License 2006.10.19 0 0 718
Nyolcvanas évek végén találkoztam benzin + gáz vegyes üzemű KÁTSÁ-val, egy KOPER-i, akkor még jugoszláviai fiatal embernek volt ilyen autója! Sajnos az utóbbi években már nem találkoztam vele! Állítólag az olaszoktól hozta be a gázos kiegészítőket! Itthon elterjedjedt egy tévhit, hogy 1000 kcm alatt nem hoz annyi megtakarítást a "konyhára", mint amit elvárnak egy vegyes üzemű autótól. Nossza rajta törd az utat "pionir"! Kivácsian várom a több9ek hozzá szólását is!
Előzmény: BALOOO 83 (717)
BALOOO 83 Creative Commons License 2006.10.18 0 0 717

Üdvözletem!

 

Régi mániám a költségcsökkentés, és az innováció.

Fejleszteni szeretnék a kacsámon, konkrétan gázüzemre gondoltam.

Mi a véleményetek róla?

czi.gab Creative Commons License 2006.10.18 0 0 716
Sikerült a müvelet? Nyikorog még, vagy már csak kattog? Most készül egy "angol" megoldás "magyarítása"! Ha visszajöttem majd értekezünk róla!
Előzmény: bp0414 (715)
bp0414 Creative Commons License 2006.10.18 0 0 715

Kösz!

Tibor

Előzmény: czi.gab (714)
czi.gab Creative Commons License 2006.10.17 0 0 714
Mielőtt megfáznának a kedvenc házi szárvnyasaink, kéretik a téli hütőmaszkokat feltenni! Bár holnaptól ismét olcsób lesz a 95-s! Éppen ezért ne verjétek magatokat + költségbe! Mert a KÁTSÁK motorjainak sem használ, ha üzemi hőfok alatt használjátok! Vive la 2CV!
METYA Creative Commons License 2006.10.14 0 0 713

Ezt a sztorit ismerem, tudom ki kókányolta össze, aztán a második körben ki javította az előző "doktor" hibáit.

Inkább az érdekelne, hogy ha jártadban-keltedben külhonban találnál olcsón alapanyagot.

De majd erről személyesen...

Előzmény: czi.gab (712)
czi.gab Creative Commons License 2006.10.14 0 0 712
652 kcm-s motor a KÁTSÁ-ban. Metya (4637), Nem szeretném a nagyérdeműt, ilyen csekélységekkel megterhelni! A németek által kitalált módszert próbáltuk megvalósítani itthon! Az általuk átadott technológia szerint! Két próbálkozás történt idehaza a közre müködésemmel, mert az eredeti dugókat 2 párt, én szereztem be. Sajnos a hengerfúrással foglalkozó "nagy tudású" mester azt állította, hogy nem tudta, hogy ez a felfúrt henger nem vízhűtéses motorba kerül, hanem léghűtésesbe, nem úgy illesztette állítólag! Így "simán" megszorult a dugó a felfúrt hengerben! Hogy kiszerelte össze, s ki volt az aki besütötte azt inkább személyesen! Ugyanis az M7-en 4 fővel + utánfutó csónakkal megrakottan a 2CV6-nak, bizony nem éppen bejáratás! Természetesen, még egy garníturát bocsájtottam a rendelkezésükre, de az újabb próbálkozásról már nem értesítettek, hogy mi lett a végeredmény, mert "megszakadt" köztünk a kapcsolat! Én is foglalkozom a gondolattal, hogy a nálam lévő "besütött" hengerekkel kellene kezdeni valamit! A német ötlet gazda honlapját itt éred el: http://www.2cv-power.de/index1.htm Angolul is lehet olvasgatni. Jó nyelvgyakorlást!
cs.ádám Creative Commons License 2006.10.14 0 0 711

Én meg jól elfelejtettem :(

Na mindegy:)

Előzmény: czi.gab (710)
czi.gab Creative Commons License 2006.10.07 0 0 710
Ma 58 éve, hogy a 2CV-t bemutatták a nagyközönségnek a párizsi autószalonon!  Vajon milyen gondolatokkal mentek haza akkortájt az autókiállítás látogatói! Gondolok itt az "egy lovas" kordéval járókra, valamint a "kétlovas" parasztkocsival szekerezőkre meg a városi emberekre! Végre eléhető közelségbe került az autómobilizáció! Mint köztudott pár évig elő kellett jegyeztetni, sőt még pár évet várniuk kellett, hogy a saját 2CV-jükre beülhessenek, mint nálunk annak idején az "átkosban" a TRABIra + egyéb keleti márkákra!  A világ ranglistán a 2CV a HARMADIK helyet foglalja el a legnagyobb szériában legyártott autó tipusok közöt! Bizony, hogy elrepült az idő, s ma már "kultautó" lett a 2CV-ből! Már most tervezgetem, hogy 2008-ban a 2CV bemutatásának a 60. évfordulójára szervezendő talin részt vehessek! De előtte lesz még 2007-ben a 2CV barátainak a világtalija Svédországban! S remélem, hogy a DONALD'85 jövőre "megfelelő" állapotba kerül, s indulhatunk vele a "nagy útra"! Vive La DEUX CHEVAUX! 
Bence60 Creative Commons License 2006.10.04 0 0 709

Haladunk, haladunk.

Vannak fent új képek.

A motor már végleges helyén van. A kocsit sem kell már kézzel tologatni, csak ráakasztani 12V-ot a motorra és gurul ide-oda a kb. 200W-tól.

Az akkumulátor helyek kialakítása folyamatban van.

Időt inkább nem mondok.

Előzmény: czi.gab (708)
czi.gab Creative Commons License 2006.10.02 0 0 708

Szerinteg mikor kerülhet sor a próba útra? Mikor lehet kilátogatni a "tetthelyre"?

Vagy már megis történt? Kiváncsian várom a fejleményeket!

Előzmény: Bence60 (704)
czi.gab Creative Commons License 2006.10.02 0 0 707

Ne fúrkáljatok senkit, s semmit!

Hogy mi a jobb a zsir vagy a fáradt motorolaj? Azt mindenki döntse el maga!

A probléma gyökere, hogy a rugódobban lévő feszítőtárcsa homlokfaláról lekopott a ferrodol, s így keletlezik ez az "érdekes" nyikorgó hang! Bár tudom, hogy nem helyes környezetvédelmi szempontból, de a legegyszerübb megoldás szerintem a "fáradt motorolaj" betöltése a két rugódobba! Nem kell hozzá más csak egy régi kivitelú "csörös olajos kanna" valamint félre kell húzni a gumiharagokat mind a négyet és már lehet is bepumpálni a "fáradt motorolajat"! Így egyuttal megszabadulunk a motorból leresztett "használhatatlanná" vált motorolajtól is! Bár az igazi megoldás a rugódobok leszerelése, szétfürészelése lenne, majd új ferrodol felszegecselése a feszítőtárcsára, aztán a dobok behegesztése majd csak a vusszaszerelés lenne a müvelet befejező része! Ezek után el lehet dönteni, hogy zsirzógombokat furunk fel

a rugódobokra, s zsírzópumpával nyomjuk tele! Az általam ajánlott "egyszerübb" megoldást követitek? Jó döntést, s hozzá jó munkát! Vive la DEUX CHEVAUX

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!