Biztonsági okokból fontos szempont volt, hogy a megoldás üzembiztosan működjön, véletlenül se szakítsa meg a benzinellátást menet közben (pl. egy előzéskor), és egy esetleges motorlefulladáskor azonnal, az indítási trükkök nélkül újra lehessen indítani a motort.
Emiatt ez úgy működik, hogy a gyújtás ráadása előtt kell a trükköket elvégezni, majd 3 mp-en belül rá kell adni a gyújtást és lehet indítani. Ha a trükkök jók voltak, akkor a relé behúz és a gyújtás alatt végig behúzva van, a gyújtás levételekor kapcsol ki. De a gyújtás levétele után még 3 mp-en belül vissza lehet kapcsolni - a trükkök nélkül is - és akkor a relé ismét behúz és újra lehet indítani. (A szerkezethez a tápáramot nem a szivattyú vezetékéről veszem.)
Ha szervizbe viszem az autót, akkor egy nehezen hozzáférhető rejtett kapcsolóval a relét áthidalom, így tudják az autót nélkülem is indítani és a trükköket sem kell illetékteleneknek elárulni. (Ez az indításgátló elromlásakor is jól jöhet, bár ilyen még nem fordult elő.)
Ha a relé nincs behúzva az indításkor, akkor a motor nem kap benzint és el sem indul vagy pár másodpercen belül leáll. A motorvezérlővel, szervizzel emiatt nem volt még gondom.
Nem vagyok benne biztos, de mintha azt olvastam volna, hogy 6200-as motorfordulat felett a motorvezérlő ideiglenesen leállítja a szivattyút, hogy ne pörögjön túl a motor.
Sziasztok! Na végre volt egy kis időm a lopásgátlómra, megszakítottam az AC áramát az inercia kapcsolónál ( jobb ajtó előtt) egy relével, ami egy impulzus-szerű feszültséggel kapcsol be és behúzva is marad, visszahurkoltam a kapcsolt vezetéket a relé behúzó lábához. Az "impulzust" adhatja egy elrejtett nyomógomb, vagy tolató, esetleg féklámpa felvillanása, ...részletkérdés...
Kérdésem: (nem mentem még vele azóta) ugye az AC mindíg megy?? Nincs olyan eset, hogy a motorvezérlő elveszi az áramát, pl. motorféknél? Mert akkor nem jó a tervem.
Valamint: érdekes, ha nem aktiválom a relét gyújtás-rátétel után, ergo: AC-hez nem megy áram, folyamatosan villog az immo kulcs-ikon lámpája a múszerfalon. Ez remélem nem baj (esetleg hibának tárol valamit a motorvezérlő és egyszercsak megtelik, vagy mittudomén...
Honda MTF hajtóműolaj kell a váltóba (120E km.-ként) DE! szükség esetén engedélyezett a 10W-30, vagy 10W-40 motorolaj is, bár csak ideiglenesen, minél előbb az előírtra cserélve! (írja a kézikönyv!)
Abba nem motorolaj kell ! Én azt az egyet (használtan vett jazzen ) szakszervízben cseréltettem. 140000km környékén. Pontosan nem emléxem mikor kellene , de úgy gondoltam :nálam rendben van és töbször már tuti nem kell cserélni.
Köszönöm a kimerítő választ! Számomra ez a kulcsmondat "A fő egységek (ECU,ABS,SRS,EPS,IMOES) elérhetőek a gyártó specifikus protokoll szerint, de a központizár-vezérlő nincs is a hálózaton." Ezek alapján a központi zár ebben az autóban teljesen független a CAN bustól? Másik kérdésem, hogy akkor milyen módon kommunikálnak egymással az általad említette fő egységek, milyen busz van nekik kialakítva (vagy az is CAN busz, csak minden gyártónak más és más rajta az adat)? A harmadik, hogy erre a buszra sincs rákötve a központi zár vezérlője? A negyedik, hogy akkor az ODB2 interfészre a fordítást azt hogy végzik el a belső buszról?
Hát az csakugyan nem egyezi. De nem is kell, hogy egyezzen, - hiszen az első ábrán a 4 reléből álló logika van, a második és harmadik ábra ill. kép már a sebességfüggő zárműködtetéshez tartozik.
Sajnos ilyen flag nincs. Alapvetően más firmware lehet az amerikai változatokban. Gondolom, az erre a piacra készült gyártmányok mindegyike rendelkezik Auto Door Locking funkcióval.
A kínai megoldásban, egy mikrokontroller van felprogramozva erre a feladatra. Lekérdezi a motor fordulat és járműsebesség adatokat. A canbus felé úgy viselkedik, mint egy szabványos node. Vagyis a kicsi kínai kifürkészte, hogy milyen parancsot küld a Honda canbuszos ajtózáró gombja és ugyanazt küldözgeti az eszköz attól függően, hogy a lekérdezett adatok milyen feltételeknek felel meg.
Ha az autó eléri a megfelelő sebességet, küld egy zárás parancsot, mintha megnyomták volna a központi zárógombot. Ha leáll a motor vagy intenzív lassulást számol, akkor nyitás.
A régi Jazz-hez azért nem jó ez, mert ott nem teljes a can bus rendszer, ebből a szempontból hiába van kihozva a diagnosztikai csatlakozóra.
A fő egységek (ECU,ABS,SRS,EPS,IMOES) elérhetőek a gyártó specifikus protokoll szerint, de a központizár-vezérlő nincs is a hálózaton.
Összefoglalva, 2007-ig a szabványban megkövetelt OBD, ISO 9141/2 univerzális és a többi egység csak gyártóspecifikus can protokoll szerint kommunikál, 2011-tól már univerzális CANbus van.
Hűtőfolyadékot én 3-4 évente cserélnék. Ősszel bemérem, ha -25C alatt van akkor jó. 2008-ban mikor vettem a verdát -34C volt, most -28C. Nem töltöttem rá még soha. Sokat vagyok nagyon hideg helyen(ausztria) ezért ennyi. Otthon elég lenne -20C is.
Szerelő haver azt mondta, sebességváltó olajat nem kell cserélni, csak ha elmenne vhová az olaj, akkor meg ugyis szétszedik az egészet. Én ugy tudom ugyanaz az olaj megy bele, mint a motorba, de nem 100%.
Olyan megoldás nincs, ami valahogy a meglévő infrastruktúrát (értsd, autó meglévő szerkezeti elemei) hasznosítja és nem igényel plusz eszközt? :) Ahogy alább írtam, pl az ECU-ban bebilleneteni valami bitet vagy ilyesmi?
Volt egy pár sorral alábbi arról is szó, hogy az OBD2-n hogyan kommunikál a régi Jazz.... És tényleg, hogyan?
Több megoldás lehetséges. Ha nem ragaszkodsz a sebességfüggő záródáshoz, akkor pl. néhány relével megoldható a kívánt funkció.
A gyári változattól való eltéréskor az egyik lényeges kérdés a biztonság. Értékes másodperceket lehet veszíteni a járműből való menekülés vagy kimentés esetén, ha zárva marad borulás, ütközés vagy vízbeesés után.
Nem túl modern, de olcsó és biztonságos az alábbi rajz szerinti megoldás:
Az „A” jelű relé behúz, amikor működik az üzemanyag szivattyú. Ha baj van, az inercia kapcsoló megszakítja az áramkört és ugyanaz történik, mint a gyújtás levételekor, a kondenzátorban tárolt energia, működteti a nyitást a „B” jelű relén keresztül.
Az indítást követő első fékhasználat, a „D” jelű relén keresztül működteti a zárást, ha az ajtók nincsenek nyitva. Ez a funkció meg van eredetileg is, - mármint a zárás akadályozása - de itt az a lényeg, hogy nem is kezdeményezi a zárást, ha nincs meg a feltétel. (Mondjuk szándékosan nyitott csomagtér ajtó esetén.)
Ha mindenképen sebességhez szeretnéd kötni a zárást, akkor kell egy frekvencia kapcsoló,
ami a VSS (Vehicle Speed Sensor) jelből komparája a feltételt, kimenete a féklámpa helyére kerül…
Szinte biztos, hogy az amerikai változat teljesen más szerkezetileg. Ott az a törvény, hogy még a csomagtér ajtónak is belülről nyithatónak kell lenni. :)
Hát én ,ha olyan környékre tévedek, ahol gázos a biztonság ( pl,. Illatos út, Gubacsi út sarok), akkor megnyomom az ajtómban lévő központizár gombot és kész. Lehet nem kellett volna lecserélni a tuti franciát egy szutyok japánra? :-) ( csak mert sokszor emlegeted, hogy AZ bezzeg tudta ezt, azt, EZ meg nem tudja...)
Amúgy hová kéne bekötni a központi zárat záró relét? Hol van az a vezeték amit rövidre zárva/megszakítva (vagy +12-re kötve) bezáródnak / kinyílnak az ajtók?
Csak most néztem meg a videót, a manualban lényegében ugyanez van leírva röviden. De ez nem minden modellváltozatban működik, a manual szerint az USA-ban igen, de a kanadaiakban nem.