Nem hagyom elsüllyedni a topikot. Még akkor sem, ha már nincs Alekóm, csak egy (másik) Zafirám.
Nos ma túrtam a DVD-imet, kerestem képeket.
Aztán véletlen ráakadtam egy gyöngyszemre.
Édesapám Alekójában (mely 21-én vizsgázik) ugye könnyített lendkerék van.
2,3 kg-ot szedett le Szuromi tuningmester anno.
Ettől aztán rájött a szapora, érezhetően jobban zedte 185-ös Michelin tappancsait.
Anno kíváncsiak voltunk, mit jelentett.
Elvittem egy ismerős szakmunkás sulijába, ahol volt fékpad és megmértük.
53,7 kW (55kW)-> 57,3 kW teljesítmény növekedés (csk itt jegyzem meg, hogy katalizátor benne volt, ami 73Lóra lefog alapból), ami 6,7%-os javulás
123 -> 126,8Nm, ami 3%-os nyomatékjavulást eredményezett.
Mondjuk ez eltörpül az ellopott 1,9 CDTI Zafim 120 LE és 280Nm nyomaték mellett, vagy a mostani 1,8-as benyás Zafim 140LE és 165Nm nyomaték mellett, de
Ha mégis újra bx-et szeretnél akkor keresd fel a bx.veb.hu oldalt..Ott van egy elég jó kis összetartó csapat,biztosan segítenének egy jót felhajtani.. Én egy agyonüthetetlen szívó dieselt ajánlanék.. (az enyémben 426-ezer van felújítás nélkül..) Akinek egyszer már volt hidropneumatikus citroenje az soha nem tudna megszokni egy alekót.. Az öreg vasakba meg mindegyikbe pumpálni kell a pénzt de akkor legalább nyújtson is valamit...
Tulképp nem konkrétan ez volt a terv, de miután rongyá törték a TZD Turbo bx emet, hasonló méretű valamit szeretnék. Gyakorlatilag olyan autóra lenne szükség, amibe kényelmesen befér 12-15 banános doboznyi gyerekruha. A bx-be befért. Nézdem azokat is, de jelenleg nem láttam ár-érték arányban megfelelőt. Különben is. azt tavasszal érdemes venni, mikor már jó idő van és azonnal kihajítani az összes csőtoldást.
Szerintem,egy aleko vásárlásával nagyon sok problémának nézel elébe...Ha már mindenképpen moszkvics akkor én inkább 412-est vagy 2140-es javasolnék. Az a lényeg bármire is esik a választás,hogy vigyél magaddal egy szerelöt aki ismeri a tipust,és érdemes felemelni,átlógatni,rohadásokat,olajfolyásokat stb. szemügyre venni..Így legalább nem zsákbamacska..
A találkozó alatt ajánlott az „alkalomhoz illő” ruházat viselése!!! :-)
A „műsorváltozás” jogát a rendezőség fenn tartja. :-)
Szállás a Szolnoki Gyermek és Ifjúsági Közalapítvány Turisztikai és Szabadidő Központjában, mely fás, ligetes területen helyezkedik el a Tisza partja mellett.
Amit nyújtani tudunk Nektek: szállást (térítés ellenében), szombati túrát duzzasztóműi bejárással (!), polgárvédelmi kiállítást, fürdőzést, egy vasárnapi játékos „tájékozódási versenyt”!
Amit Tőled várunk: Gyere el (családoddal, pároddal, barátokkal), túrázz egyet a csapattal, vegyél részt a „tájékozódási versenyen” és érezd jól magad hasonló érdeklődésű emberek közt!
Várjuk egyéb ötleteiteket is!
A tavalyi rendezvény alapján számíthatunk arra, hogy a szovjet járműipar szinte minden szeglete tiszteletét teszi - motorok, személyautók, katonai járművek, teherautók és munkagépek. Ez eddigi jelentkezők közül érdekességként megemlítve, korabeli rendőrautók, KRAZ túlméretes katonai teherautók is részt vesznek és a szovjet téma jegyében egy nagy vörös meglepetéssel is készülünk.
Várunk mindenkit, aki nem egy fesztivál jellegű találkozóra vágyik, mint inkább egy kötetlen, baráti jellegű, túrában bővelkedő eseményre, ahol szeretné barátokkal, a családdal jól érezni magát egy hétvégére. Aki szeretne új ismeretségeket kötni és a tavalyi ismerősökkel ismét találkozni, annak szinte kötelező a részvétel 2011-ben is. :-)
Jelentkezési határidő: 2011. július 23.
Infó és regisztráció: avb@freemail.hu
MINDENKIT SZERETETTEL VÁRUNK!
Elvtársi üdvözlettel!
ifj Kánya Zoltán,
Szolnoki Alföldi Veterán Börze Kulturális Bizottsága :-)
Moszkvics 412, világoskék, 1.5 benzibes, 1970-es évjáratú, 70.000 kilométerrel, érvényes műszakival, első tulajdonostól gyűjtőnek eladó. Rendszeresen szervizelt, igen megkímélt, kitűnő állapotban, rozsdamentes, garázsban tartott. Több mint 70 féle új és keveset használt alkatrész: az eredeti motor (felújítható), valamint új karosszéria elemek, fő darabok, kormánymű, sebváltó, hátsó híd, új csapágyak tartoznak hozzá.
Nekem az utolsók egyike "jutott", az SL előszele. Külsőre semmi szokatlan dolgot nem láttál, de meg lett "álddva" egy egészen más műszerpulttal( like samara). Viszont rendesen elnyűhetetlen volt. Fehérgyarmatról hoztam el Szolnokra, majd fel pestre, vissza szolnok, megint pest( eközben fokozatosan hangosodott valami hátul. rutin híján hozzáértőtől tudtam meg, hogy a difi "sír" olajért) és vissza szolnok.Ekkor már hangosabb volt a difi a motornál és szétszedtem. difi belsejét kicserélte az előd, de olajat nem töltött bele. Két cspággyal megúsztam és csodálkozva néztem, hogy minden más épségben maradt odabent.
egyébként mennyit esznek a 12412-es alekók( "kockám" beérte7,5-8-körül, ha nem hajtottam)
10 milliós autókhoz szokott embereknek fura ez a "puritánság".
Az a baj, hogy a 412-es blokk hengerfején néminemű módosítást eszközöltek, hogy belemenjen a talbot licencű kasztniba. Innentől kezdve ritka alkalom, hogy a 75 lóból mind a hetvenöt ott maradt volna. Átlag 65 lóerőre sikeredtek. Ettől független, ha volt 2140-ed (nekem is, mégpedig az angol feliratos és elefántfőles 1980-as) és tudsz szelepet, karburátort és gyújtást állítani ott lesz az a 75 paci. Pláne, ha egy 1200-as zsigakarbit felteszel és a rudazatos rendszert bowdenessé átalakítod.
Megnéztem Vinkler tesztet az alekóról. Szerintem elég leharcolt példányt fogott ki. Volt 2140-esem, izsem és nem hiszem el, hogy 90-nél nem megy többet a 412-es moci. Persze, lehet, hogy kicsit lomhább mint az 1.6, de annyira nem, mint ahogy Robi elmondta.
Moszkvics motor kicsit gyengusz a 2141-es moszkvicsnak.
Javaslom az 1,6-es lada motort. Ha átalakítod szamara gyújtira a rendszert, akkor többet elektromos gondod nem lesz. A családban megfordult mind a 4 alekó át lett alakítva.
Ha a karbit jól beállítod, télen se megy 9 fölé városban, rövid távon.
Országúton meg nagy hajó 6 liter alatt.(Hálaneked 5. sebesség).
Ami hátránya az alekónak, az a rohadás. A kasztnit nézd meg nagyon.
JÓfajta kocsikat 150 körül már kaphatsz. 400-ért meg nem érdemes venni, mert alacsony fogyasztású hasonévjáratú suzukit kapsz az áráért.
Én is inkább egy csacsit javaslok. Nekem volt 2 is.: az első egy 5gangos 5ajtós volt, a másik 3 jtós 4 sebességes( mindkettő 1.3-as), de egyik se fogyasztott többet 7-nél. Bár a könyv szerint az 5-ös váltó hosszabb az 5-össel(a többi fokozat ugyanaz), valójában én másképp érzékeltem. a 3 ajtósom fürgébb volt és 6-6,5-el beérte. egy a lényeg: nem kell kitaposni a lelkét. Ja és "doboz" legyen mindíg nálad tartalék( doboz alatt azt a modult, vagy vezérlőelektronikát- ki minek mondja- hívom, ami váratlanul el tud szállni.( legalább is én így jártam)
Ettől függetlenül jó kis gép.
A másik tippem( ha mindenképp igazi orosz vasat szeretnél), hahu-n láttam egy 1500-as moszkvát 100e-forintért, most lejárt müszivel, horoggal.
Az egyik dolog, hogy szomorúan konsttáltam a tényt, hogy eltűntek az Izs kisteherautók( és ha lelni, akkor is csillagászati áron).
A másik kicsit egyszerűbb: Mennyire megbízhatóak a moszkvics- mocis aleko-k? Mennyi lehet egy ilyen fogyasztása? S ha arra szánnám magam, hogy vegyek, mire kell odafigyelni(persze az apapvető dolgokon kívül)?
Ja, még valami:
A hahu-n láttam egy sárga zapit(a kopoltyús típus) erősen feújításr szoruló állapotban. Az ember azt mondta, hogy nem sokáig árulgatja, mert útban van neki. Ha senkinek sem kell, leadja vasba( ezt azért írtam, hátha valaki érez affinitást hozzá)