Nekem az az 1 dolog nem tiszta, hogy ha leakad és letépi a levegő csöveket akkor mért nem fékezte be a pótot? Az étrem hoyg a lendület viszi tovább azért nem állt meg egyhelyben de akkor se szabadott volna elvergődnie a szembe sávig.
Még ha egy 30 éves dobfékes ifa pót amibe a Józsi bácsi csak bedobálta a fékpofákat igazítás nélkül akkor érthető, na de egy csere szekrényes tandem pótnál...
Láttam a pót roncsát, egy csereszekrényes tandempótkocsi volt. Szinte csak az alváz maradt egyben, de az is elcsavarodott, akkora volt az ütközés. A szekrény teljesen darabokra tört. De a hírrel ellentétben én úgy tudom nem utolérte a szlovák a pótot, hanem frontálisan ütközött neki.
A magyar srác meg csak pár hónapja dolgozott nagy autóval. Szerencsétlen. Ha kap egy hülye bírót, bilincs lesz az ügy vége.
A csigazabáló Franciáknál is így van. Talán van benne valami, inkább a személygépkocsi szopjon a sávmegszünéssel, ne a kamion, az szgk. amúgy is fürgébb, ők könnyebben lökdösik egymást a sávmegszünésnél. :-)
Te és az kinek az idióta ötlete volt ,hogy emelkedőkön meg az új építésű pályákon ahol 1 szakaszon 3 sáv van mindíg a belső szűnik meg? mig a régi építésűeknél a külső.
nekem ez az új tecnika nayon zavaró és fura szerintem még balesetveszélyes is lehet.
Én se akarok osztani mert lassan nekem se marad semmi ;)
Nyilván mindkét oldal hibás valahol, de ez a korlátozás nélküliség a legnagyobb faszság ami létezik. Főleg azokon a pályákon amik 120-130-azásra is alkalmatlanok. Sokkal ésszerűbb lenne (szerintem) ha mondjuk a 3 sávoson nem lenne agyon korlátozva a forgalom, a 2 sávoson meg lenne mondjuk max 120 vagy 130 mint a legtöbb normális országban. Mindez ha kell trafipaxokkal betartatva...és nem az útépítéseknél lévő 60-as korlátnál elbújva.
Úgyse érteted meg, hogy igazad van. 2*2sávos az az út ott, nem 2*1,5!
Én túlmérettel is előztem régen, igaz 1 méretjelző odalett a belógó betonfal miatt:)
Halásztelki lehajtót rég le kellene betonfalazni. Ott állandó a baleset a belsőből kivágó majd megálló szgk-k miatt, amik elveszik a féktávot a külső sávban közlekedőktől!! Ugye, hogy máris nem követési távolság hiánya a baleset előidéző oka (papírra meg azt írnak amit sikerül)
A gyorshajtás meg csak egy egyszerű statisztikai fogás, van 1 gumiszabály sajnos: Út és látásai viszonyoknak megfelelő sebesség!
Azaz amikor a kollégám a tükörjégen megállt az út szélén csúszás után, majd eldőlt akkor is emiatt volt RELATÍV GYORSHAJTÁS a baleseti ok, véletlenül sem a kpm a hibás az 1 hetes úttakarítás hiánya miatt!
Majd ha már lesz 1 kis kilométer benne akkor vmi összehasonlítót írhatnál az MP2 höz képest. azzal tisztában vagyok, hogy külsőre meg belsőre mi változott, de úgy sofőr szemmel mit veni észre...
A 2-el nagyjából 1-t értek, pont a halásztelki lejáró miatt.
Szerintem Te is tudod, hogy 10 ből 9 nem tartja be akövetési távolságot ha 60-70 ezés megy a pályán. Annyira azért nem vagyok kezdő, főleg nem az M0 ból, mert 4 ből 3 évet az M0 on közlekedve naponta 2-3-4 szer elég jól tudom, hogy hol lehet haladni és hol szűkebb a sáv vagy éppen hol rángatja be a nyomvájú úgy az autót hogy átlóghatsz a belső sávba. ( Ezzel nem királykodni meg nagyképűsködni akarok) De az szerintem ugyanannyira balesetveszélyes, ha rám dudál mutogat és rámhúzza a kormányt. Ha már dudál és mutogat akkor már nem az útra figyel az ember hanem arra, hogy "mi a fazsnak dudálsz köcsög" mondatot minnél gyorsabban és hangosabban tudja ki kiabálni...
Nem szeretnék "észosztani", de immáron 3 éve dolgozom Németországban, és ebből több mint másfelet avval töltöttem, hogy mindenféle személyautót vittem lábon fel s alá az országban, és majd egy éve pedig kamionozok idekint. Tehát talán mondhatom, hogy sokat láttam a német közlekedésből. Amit én tapasztaltam, az az, hogy sok német, és a legtöbb külföldi nem hiszi el, hogy az a valami, amit ő úgy lát, hogy kéttőszáz felett jön, az TÉNYLEG kettőszáz felett jön.. Jómagam is fékeztem már ropogósra pár kilométeres A6-ot, épp egy magyar úrvezető miatt, aki egy villanás után bent termett a belsőben, kb 110-es tempóval.. Nem beszélve a hollandusokról a lakókocsikkal.. Amikor kivág a kamionok közül 90-nel. Egy kettőnél necces volt, hogy nem kopogok be a nappalijába hátulról. :) Ami meg a nagy kocsival előzést illeti. Nem tudom, ki hogy van vele, de nekem pl a halálom, amikor teszem azt, kiengedem a kútról, parkolóból, feljáróból, és ahelyett, hogy visszaengedne, elkezdi taposni.. Akkor én is tudok pukkanni. Kétsávoson igyekszem nem nagy sort generálni mögöttem, bár ha késésben vagyok, akkor néha bizony csinálok.. Háromsávoson meg elférnek bőven. A villogásban bizony igazad van. Sok idióta hajlamos rá. Én régen sem tettem, illete csak akkor, amikor kimegy a kolléga úgy előzni, kétsávoson, dombra fel, hogy kb 0,5 km/h-val gyorsabb. Én ilyenkor visszaveszek egy két kilométerrel a tempomaton, hogy hadd menjen, ha ennyire siet. De nem mindenki teszi, és akkor jön a perces vonatozás:) Amit megértem, hogy bosszantja a machtboxokat, hiszen így ő sem halad. Tehát mindkét oldalnak van igaza, de mindkét oldalnak van vaj is a fül mögött..
Akkor várom a véleményedet, hogy mennyivel baleset veszélyesebb az ha az üres belsőben elhaladok a kamionsor mellett 90 el, mintha vonatoznék 70 el a sorban 1 méterre az előttem lévőtől?
Bár még taknyos fiatal vagyok kevés rutinal, de emlékeim szerint a vonatozásból volt idáig több baleset...
Lehet, hogy baleset veszélyes ugyanúgy mint az egész sofőr szakma. Szimplán csak aki ugat az ilyen miatt az irigy, mert ő nyuszi megtenni és csak a parkolóban a történet mesélésnél ő a fasza gyerek.
Én még eddig csak száraz típusú állófűtéssel találkoztam, és úgy tudom, h a kamionokban ezek is vannak jobban elterjedve. De javítsatok ki, ha tévednék! :)
Sajnos, tudom szinte lehetetlen ilyen munkát taláni, máshoz nem értek, párom kereskedelemben dolgozik,összevissza szabadnap, vagy nem, két pici gyermek, segítség senki, csak magunkra számíthatunk, nem panaszképpen írom, gondolom, sokan vannak ilyen helyzetben, úgy gondolom, mást kell nézzek, minden jót, és balesetmentes közlekedést kívánok mindenkinek!:-)
H-P ig a kocsiban laksz és hétvégére hazakeveredsz vagy a kamionnal, vagy leteszed a T.H-n a kamiont és kiskocsival irány haza, majd vasárnap éjel indulás újra.