Magyarország legkisebb területü kocsiállományú volánja , de méretéhez képest a külső szemlélő nagyobbnak láthatja, talán ha nincs Uti Csaba akkor feleannyi kocsival üzemegység kirendeltség lehetne Gyöngyös fennhatósága alatt nem így történt. Várok képeket infókat bármit és lehetőleg lehetnek benne Gödöllő Pásztó Jászberény Gyöngyös környéki témák is.
A Szu. 1991. decemberi megszűnése, valamint az ez előtt járó gazdasági válság jó sok mindent megkutyult...így járhatott az Ikarus is a megrendelésekkel...
A nyakunkon is maradt azokban az időkben jó pár szovjet példány, igaz, azok szerintem 1993-asok. Legtöbbjük 260.51-es, amit itthon 260.32-esként helyeztek forgalomba, a vázszámot pedig átütötték HU-ra.
Valami olyasmit mesélt az egyik HV-s sofőr, hogy mentek 1992 körül átvenni a buszokat és rengeteg félkész félbehagyott autóbusz volt az IKARUS-nál, amit bizonyos alkatrészek hiányában nem tudtak befejezni.
Gondolom részleges fizetésképtelenség stb. miatt ezért ez elképzelhető...
Valami olyasmi helyzet lehetett, hogy a SZU/Oroszországba kikerült buszok egy részét nem fizették ki, így a cég forgóeszközök nélkül nem igazán volt likvid...
Ez megmagyarázhatja, hogy miért készült el ilyen lassan egy-egy busz, mint a luca széke...
Mostantól jó lesz, de visszamenőleg nincs az az isten hogy végignézzem az összes néhai volán járműparkját 5-6 ezer járművel. Sokat láttam olyat amikor összevontam a társaságokat, hogy felvitte valaki a rendszerbe a rendszámot, és ennyi. semmi mást. Még évjáratot se hogy legalább következtetni lehessen hogy él e még a kocsi egyáltalán. Az ilyeneknek sok értelmét nem látom.
Pedig minden topikban van ügyeletes buszfánk, nyugodtan lehetne vezetni őket. Pont ezért hoztam létre a KK-s topikot, azok alapján próbálom mindig frissíteni országos szinten az adatbázist.
Ez mind szép és jó, legalább ad valami támpontot - sajnos azt nem írja szinte semmi, hogy mikor selejtezték le őket (a Kékesbusz gépeiről kb. nulla itt az infó). Mondjuk egy részükre be lehet tippelni 2013-at, az esztergomi szolgálat végét, de a BHC-kről fogalmam sincs.
Kicsit visszább olvasol kiderül, hogy a télen kipucolták az egész 'ketrecet'! Mindent elherdáltak bedobták a MÉH-be. Még a belső berendezéseket menthető dolgokat sem szedték ki a buszokból.
Egyedül a már korábban kihozott és Kecskeméten felújított ex. GDK és a most Pesten teljesen szétbombázott felújítás alatt lévő FEZ úszta meg ...
Amúgy ezt nem selejt miatt írtam a többi közé, inkább azért, ha esetleg elvitték volna, vagy eladták, vagy mittudomén. A fehér L-es használt német járgányok, illetve M6Log-ügyben sosem lehet tudni semmit biztosan :)