Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

almacsiga Creative Commons License 2013.01.08 0 0 43495

Van egy olyan érzésem, hogy jobbat teszek az autóval ha 5w-40-es olajjal hidegen nem pörgetem a motort, mint hogy 0W-s olajjal hidegen nagy fordulatom próbálok alkalmazkodni a sietős emberekhez a forgalomban. Ráadásul a Jazz van olyan nyomatékos, hogy 2000-2500-es fordulat körül sem lomha, szóval nincs szükség a pörgetésre a normális forgalmi tempó tartásához. Szerintem...

Előzmény: nopánick (43493)
Jazz_1.2_09 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 43494

Én igazából arra vagyok kíváncsi, a gyakorlatban mennyi lehet a minőségbeli különbség az utángyártott és a gyári szűrő (olaj, levegő, pollen) között. Pld. Nipparts, Japanparts vs gyári. Évenkénti csere esetében, kb. 7000 km alatt van-e jelentősége mit használok?

Előzmény: nopánick (43488)
nopánick Creative Commons License 2013.01.08 0 0 43493

Nem az a lényeg, hogy észre veszi-e...

 

Hanem, hogy a hideg motor normális kenése hamarabb kezdődik meg vele.

 

Ezzel a motor élettartama nő.

 

Különösen akkor, ha valaki szeret gázt adni és normálisan mozogni

a forgalomban, már azelőtt is, hogy a hőmérő meleg motort mutatna.

Előzmény: almacsiga (43492)
almacsiga Creative Commons License 2013.01.08 0 0 43492

Elméletben biztos így van, de hogy a a 0W-s olaj előnyét az 5W-vel szemben a  gyakorlatban valaki észrevegye a magyar hőmérsékleti viszonyok között abban nem vagyok biztos. A fogyasztást mindig figyelem, de semmi javulást nem láttam az Eneos-szal.

Ahogy leírtam egy dolog eltért a szokásostól miután Eneosra váltottam, ez pedig az észrevehető olajfogyás. Persze ezt nem akarom az olajra fogni, de majd kiderül kb. 3/4 év múlva, hogy az 5W-40-re visszatérve lesz-e hasonló olajfogyasztás.

Előzmény: nopánick (43491)
nopánick Creative Commons License 2013.01.08 0 0 43491

A hideg üzemben való jobb viselkedés miatt célszerű a 0W olaj.

 

Hideg üzem az: amikor a motor már/még nem langyos

Az 45-50 fokos (kézmeleg) motor már nem hideg üzem....

 

Aki gyakran indul langyosnál jobban kihűlt motorral

pláne +5...10 fok alattival, sőt télen mínuszra kihülttel

annak érdems a 0W olajat belerakni....

 

- könnyebb indítás, hidegben

- gyorsabb átkenés, kisebb kopás és hamarabb lehet gázt adni rendesen

- kisebb olaj nyírási munka, kisebb fogyasztás

 

Előzmény: almacsiga (43490)
almacsiga Creative Commons License 2013.01.08 0 0 43490

Nálam az első 6-7 csereperiódusban mindig 5w-40-es olaj volt a Jazz-ben (Shell, Castrol), aztán a nagy lelkesedés miatt tavaly kipróbáltam az Eneos 0W-20-ast. Semmi érezhető javulást nem tapasztaltam, viszont a periódus végére (kb. 16000 km) bele kellett töltenem a 4 literből maradt kb. fél litert, mert megette. Ilyen olajfogyás korábban nem volt, csak nagyon minimális. Mindig maradt a 4 literes kannák alján az 5W-40-esekből. Most visszaálltam 5w-40-es Castrolra. Kíváncsi vagyok, hogy 1 év múlva hogy alakul az olajfogyás.

Mindig m165le topiktárs-tól rendelem az összes szervíz alkatrészt, magam rakom be és soha nem volt gondom. Így pl. a legutóbbi 1-2 hónapja történt gyertyacserés éves szervízem anyagáron (olaj, olajszűrő, pollenszűrő, légszűrő, gyertyák) 22800 Ft volt.

Előzmény: nopánick (43488)
rezgaras Creative Commons License 2013.01.08 0 0 43489

Az 1980-as évek elején árultak a Zsigulihoz egy készletet, "Ecotron" (ha jól emlékszem) volt a neve. Motorfékes üzemben elzárta a benzint (az üresjárati fúvókát). Másik előnye az volt, hogy 86-os benzin használata mellett is le lehetett állítani a motort ;-))) Aztán a 90-es évektől az autók alaptartozáka lett.

 

Előzmény: opi064 (43471)
nopánick Creative Commons License 2013.01.07 0 0 43488

Az olaj legyen 0W-... ebből ne engedj.

Célszerűen 0W-30 a JAZZ esetén. Ez teljesen OK bele.

Bár sokan az ENEOS 0W-20-ra is esküsznek....

 

Az olajat és a légszűrőt+pollen szűrőt érdemesebb vinni.

Mert, ezeket közel fele áron veheted meg, mint a márka szerviz ára.

Ami bőven 10 eFt fölötti megtakarítás.

 

Az olajszűrőt azt megszoktam hagyni a szerviznek (mert az kényesebb cucc, adják ők).

Így ezen elviselem azt a ~ 1500-2000 Ft márkaszerviz extra felárat, egye-fene.

 

Pesten a HONDA M&M csinálja meg kevéske munkadíjért a kötelező szervizt.

Cserébe nincs semmi ügyfél seggfényezés, csili-vili szalon, ingyen mosás és más nyalánkság sincs...

Előzmény: mad979 (43485)
Jazz_1.2_09 Creative Commons License 2013.01.07 0 0 43487

Én az első 2 évben Mobil1 0w-30 -ast használtam, most Eneos 0w-20 -ast. Én a 10w-40 -est nem ajánlanám.

Előzmény: mad979 (43485)
Jazz_1.2_09 Creative Commons License 2013.01.07 0 0 43486

Szia!

 

A "síma olajcsere átvizsgálással" 24 -ért valószínűleg tartalmazza az átvizsgálást, a gyári olajszűrőt, valamilyen 10w-40 -es olajat, és a pecsétet. Ezen felül még levegő és pollenszűrőt is érdemes cserélni, a gyáriak 8e körül lehetnek, a jobb minőségű utángyártott 3-4e. Ez akár otthon is cserélhető.

Szervizek tekintetében a Honda M&M az egyik legkedvezőbb árú. 12e körül van az átvizsgálás díja, minden anyagot (olajat + szűrőket) Te vihetsz az igényeid szerint.

Előzmény: mad979 (43484)
mad979 Creative Commons License 2013.01.07 0 0 43485

AZt még elfelejtettem, hogy egy-két helyen 10w-40-es olajat (Castrol) akarnak beletenni. Nem sok az egy kicsit egy új autóba?

mad979 Creative Commons License 2013.01.07 0 0 43484

Sziasztok!

 

Egy éves lesz az autóm (Jazz), és szervízre kell menjek. A szakszervizek többsége 33-39 ezer között vállalná a sima olajcserét átvizsgálással, míg a veresegyházi Honda "csak" 24-et kér. Hallottatok erről már valamit? Van esetleg más ajánlat, vélemény?

 

Köszi

kisfo Creative Commons License 2013.01.07 0 0 43483

nekem 1 db 2 ütemü Trabim volt, avval a nalam töltött teljes megtett tavra vonatkozo atlag 6.13 l/100km volt - kb. 20 eve, akkoriban is a mililiterekre gyuro vezetesi stilussal (utvonalvalasztassal, utazasi szokassal, ...)

Előzmény: vidi313 (43482)
vidi313 Creative Commons License 2013.01.06 0 0 43482

Sajnálom, pedig nosztalgiáztam volna egy kicsit. :-)

12 évig voltak az átkosban Trabantjaim (2 ütemű)

Nyomon követtem a fogyasztásokat.

Ha jól volt beállítva a karburátor, akkor átlagban 6,5 liter/100 km.

1990-ben vásároltam meg az utolsó kétüteműek egyikét újonnan.

Jobb karbi, jobb gyújtás volt már benne, mint az előzőekben, és hosszú távon, autópálya (folyamatos 90-100 km/h - Wien-be) :-), 5,5 literes fogyasztást tudtam elérni. Ma már nem szívesen ülnék vissza bele, de alapjában véve szerettem, és jó volt a kormányváltó!! 3-asból 4-esbe és vissza könnyedén 1 újjal is váltható volt a sebesség. Volt 4 üteműm is. Az gyalázat! A fenéket volt az VW motoros! Csak a hengertömb a főtengellyel, meg dugattyúkkal volt az, a hengerfej, és minden más jó DDR gyártmány. Összességében meg sem közelítette a kétüteműek színvonalát, pedig azok sem képviselték az élvonal perifériáját sem. :-)))

Előzmény: kisfo (43479)
BekeToni Creative Commons License 2013.01.06 0 0 43481

:)

Előzmény: kóboráram (43478)
BekeToni Creative Commons License 2013.01.06 0 0 43480

Nagyon kiváló kérdés! Ez a bizonyos üzemanyag-lekapcsolás vezérlés (Fuel Cut-off Control) függ a motor hőmérséklettől és persze a motorfordulattól, ugyanis az 1160rpm csak akkor igaz, ha a motor üzem meleg.

A képen egy Honda (- nem Jazz), ECU paramétertábla, vonatkozó értékeit látod.

 

 

Az első táblázat, öt hőmérséklet értékel kijelöli a tartományokat, és az injektor működtetés ki-be kapcsolási fordulatszámokat.

A második táblázat szerint a MAP szenzort (szívócsonk abszolút nyomást) is figyelembe veszi a VTEC rendszerű szelepmechanizmusoknál a két szelepvezérlési profilt.

 

Előzmény: kisfo (43470)
kisfo Creative Commons License 2013.01.06 0 0 43479

Trabis idömben sajnos a tudasom ill. rendszeressegem sem volt ehhez elegendö, no meg a müszerezettseg, idötavok, es a gep müszaki allapotanak allandosaga sem tette lehetöve.

 

latom jo a hangulat a forumon, kivanom, hogy igy is maradjon.  egesz evben es nem csak a forumon !

Előzmény: vidi313 (43474)
kóboráram Creative Commons License 2013.01.06 0 0 43478

Dehogynem, odalett a drága benzin!

Ennyivel kisfo 4,4 km-t autózott volna (én valamivel kevesebbet). :))

Előzmény: Kara_kán (43477)
Kara_kán Creative Commons License 2013.01.06 0 0 43477

Akkor az ijedtséget leszámítva nem történt semmi. :-)

Előzmény: HFT (43476)
HFT Creative Commons License 2013.01.06 0 0 43476

ha utána nem gyújtottad meg, akkor nem. :-)

 

elpárolog, megszárad, nem megy tönkre a gumi sem.

Előzmény: Kara_kán (43475)
Kara_kán Creative Commons License 2013.01.06 0 0 43475

Helló!

Ma tankolás közben véletlenül a téligumimra csorgattam kb. 2 deci 95-ös benzint. Lehet baj ebből? 

vidi313 Creative Commons License 2013.01.06 0 0 43474

"de Trabin is jatszottam a 4.-ben szabadonfutoval (vs. üresbe tétel)"

 

Ott milyen eredményed jött ki? Csak kíváncsiságból kérdezem. Igaz ez már a múlt, sőt régmúlt, de gondolom a kimutatásod arról is megvan. :-)

Előzmény: kisfo (43472)
opi064 Creative Commons License 2013.01.06 0 0 43473

Aha, értem, na akkor én is kíváncsi vagyok erre.

Előzmény: kisfo (43472)
kisfo Creative Commons License 2013.01.06 0 0 43472

szia,

termeszetesen ilyen dolgokat tudok, es a több mint 97000 km-re 4.5 l/100km alatti teljes atlag eleresehez alaposan hasznalom is :-)

 

elötte termeszetesen mas autoimon is kihasznaltam (pl. Suzuki Swift 1.3 több mint 80000 km-re 4.9 l/100 km-es atlag), de Trabin is jatszottam a 4.-ben szabadonfutoval (vs. üresbe tétel)

 

ugyanakkor applikacios oldalrol ismerem, hogy sok komfort (pl. ne "ütesszerü" legyen a "motorfekes" bef.lekapcsolas, hanem szep finom folyamatos) es egyeb meggondolas (pl. katalizator ne hüljön ki) nem feltetlenül egyszerüen fordulatfüggöve teszi ezt.

 

ezek viszont tipusfüggöek, amiben masok sokkal nagyobb tudasuak nalam, ebben erdekelne info a DSI Jazz kapcsan.

Előzmény: opi064 (43471)
opi064 Creative Commons License 2013.01.06 0 0 43471

Ez nem időjárásfüggő dolog, ha sokat motorfékezel, akkor csökken a fogyasztásod, pl. piroslámpára ráguruláskor minél hosszabb ideig motorfékkel gurulsz (presze, ha nemn hagyod leesni a fordulatot az említett kb. 1200 alá,) addíg semmi benzint nem fogyasztasz. De ebbe semmi extra nincs, már töb mint 10 éve így működik minden benzines autó. Van aki a megállás előtti utolsó méterekig nyomja a gázt, majd nagy fék....na arról kell leszokni, és egyből érezni a tankoláskor a pénztárcán.

Előzmény: kisfo (43470)
kisfo Creative Commons License 2013.01.06 0 0 43470

ezt irtad: "Az injektorok nem kapnak impulzust - motorfék üzemben, zárt fojtószelep mellett 1160rpm felett"

 

ez fogyasztasi szempontbol reszletesebben erdekelne (mililiterekre gyuro vagyok :-)

 

pl.: van-e es milyen hömersekletfüggese ? fentit ugy ertelmezem: 1160 rpm felett nincs befecskendezes (azaz fogyasztas) motorfek eseten. Ez igaz -25°C-nal is ?

 

egyeb ennek kapcsan gondolatat ill. konkret tipusismereti adatot szivesen vesezek, köszi

Előzmény: BekeToni (43467)
kóboráram Creative Commons License 2013.01.05 0 0 43469

Abban igazad van, hogy a relé szempontjából valamivel biztonságosabb lenne, ha elengedett állapotban adna áramot a szivattyúnak. De ezek a relék nem olyan rosszak, hogy csak úgy elengedjenek különösebb ok nélkül menet közben, ennek nagyon kicsi a valószínűsége.

 

És szól egy másik érv is a behúzott relé mellett: ez csak a jogos indításnál kattan, egyébként csendben van. A fordított esetben viszont letiltáskor húzna be és ezt a kattanást a tolvaj is meghallhatja és így könnyeben megtaláhatja a relét....

Előzmény: nopánick (43465)
opi064 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 43468

Köszi Srácok, ez a Toni-féle 2 relés cucc tetszik, ha lesz hangulatom hozzá, lehet hozzávariálom az én 1 relésemhez.

BekeToni Creative Commons License 2013.01.05 0 0 43467

Teljesen rendben van, hogy villog kulcs bent lámpa. Semmilyen hátránnyal nem jár.

 

Az injektorok nem kapnak impulzust - motorfék üzemben, zárt fojtószelep mellett 1160rpm felett, vagy - túlpörgéskor, 6200rpm felett.

De ilyenkor nem kapcsol ki az AC.

 

Ha a motort nem indítod el 2 másodpercen belül, akkor kikapcsol az AC relé. Ugyanez történik, ha nem jár a motor, de gyújtáson van. - Mondjuk lefullad.  

 

Ha az ábra szerinti áramkört építed meg, kb. 5-6 másodpercig behúzva marad az általad beépített relé. Ez előnyös egy gyors újraindításkor nem kell vacakolni az egyedi indításgátlóval.

Előzmény: opi064 (43461)
opi064 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 43466

Ne bonyolítsuk túl, Kóboráramnak igaza van, több relé is behúzva van üzem közben, amik ha elengednének, leállna a motor. Mégis így múködik minden autó. Szóval a behúzott relé eléggé üzembiztos...

Előzmény: nopánick (43465)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!