Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

opi064 Creative Commons License 2013.01.12 0 0 43518

Ezt én is ismerem, használtam,,,állat jó!

Előzmény: Jazzig (43517)
Jazzig Creative Commons License 2013.01.12 0 0 43517
Jazzig Creative Commons License 2013.01.12 0 0 43516

Passziváló, rozsdaátalakítót ajánlanék inkább. Drága, de tuti, rózsaszin lötyi, és felkenés után a Fe2O3

átalakul fekete, átlátszó kemény réteggé. Szerintem :-)

 

Előzmény: Kara_kán (43510)
kóboráram Creative Commons License 2013.01.11 0 0 43515

waste-nak igaza van,

nem mindegyik rozsdával kell foglalkozni, a kipufogó külső rozsdájával meg főleg nem. (Régebbi autóimon többször rohadt szét kipufogó, de mindig belülről, hiába csináltam vele bármit.)

 

A Jazz-en a féktárcsák rozsdás részeit lefestettem korrózióvédő festékkel, de csak azért, mert az alufelni küllőin át látni lehetett a rozsdát, egyéb jelentősége nem volt.

 

Amire figyelni kell, azok a karosszéria vékony lemezei, de ezeken elég jó a gyári védelem. Nekem 6 év alatt nem kellett hozzányúlnom, kritikus helyen sehol nem rozsdásodott.

 

 

 

Előzmény: Kara_kán (43510)
HFT Creative Commons License 2013.01.11 0 0 43514

így van, jó autó, jó döntés, hajrá!

Előzmény: BekeToni (43512)
prs Creative Commons License 2013.01.11 0 0 43513

Akkor ez is jöhet:

 

Becsapódott a pizzériába, majd leadta a rendelést

A nebraskai férfi nagyon éhes lehetett, mert az autójával okozott rombolás ellenére is rendelni akart. Tovább »

forrás: velvet.hu

 

Szép fehér Jazz-el a pizzériában.

Előzmény: frey7 (43509)
BekeToni Creative Commons License 2013.01.11 0 0 43512

A bömös jobb volt a rajtnál, de hát eljárt felette az idő. Most vége a hátsó hajtás adta rajt előnynek, de egyben vége a pöckölgetéseknek is, - Nem lesz több megpördülés.

Ami a Hondát illeti, Power of dreams… Hajrá Zengő, hajrá Norbi!

 

Előzmény: frey7 (43509)
wastegate Creative Commons License 2013.01.11 0 0 43511

Kipuff cső és a hátsó futómű híd nem tartozik az álltalad említett kategóriába (alváz vs karosszéria).

 

Jellemzően azokon az autókon amelyen nincsenek napi használatban sokkal szembetűnőbb a felületi korrózió mivel a lecsapódott pára nem tud leszáradni a menetszél miatt. (fék tárcsák, fék nyergek, kipuff cső, futómű alkatrészek)

 

Kipuffot hiába kezeled le kívülrő,l belűlről úgy sem lehetséges.

Hátsó híd anyaga pedig olyan vastag anyagból van, hogy örök élet + 1 év.

 

Tavasszal egy kiadós vegyszeres alsó mosás több előnyt jelent az állagmegóvásban!

 

10 év használat után nem nevezném roncsnak a Jazzkocsit.

 

w

 

 

Előzmény: Kara_kán (43510)
Kara_kán Creative Commons License 2013.01.11 0 0 43510

Már hogyne okozna!

5-6 év után minden ilyen kocsival - amelynek nem rozsdamentes az alváza, karosszériája - foglalkozni kell.

Az én mentalitásom meg nem olyan, hogy használom 10 évig, majd rásózom valakire a roncsot.

Előzmény: wastegate (43508)
frey7 Creative Commons License 2013.01.10 0 0 43509

Nem tartozik szorosan a topikhoz, de azért eléggé:

 

http://www.zengomotorsport.hu/hu/breking_hondaval_folytatjuk_videoval

 

 

Óriási dolog ez szerintem. Nagyon örülök neki.

wastegate Creative Commons License 2013.01.10 0 0 43508

Felesleges vacakolni vele ... nem okoz valós problémát.

 

w

Előzmény: Kara_kán (43506)
almacsiga Creative Commons License 2013.01.10 0 0 43507
Előzmény: Jazz_1.2_09 (43504)
Kara_kán Creative Commons License 2013.01.10 0 0 43506

Olajcsere közben tűnt fel, hogy a kocsi alján helyenként - pl. kioufogócső, de a hátsó híd hegesztéseinél is - rozsda van.

Gondoltam, lefújom rozsdamaróval, amely védőréteget képez. Van erre tippetek? Bevált márka, vagy jó a háztartási rozsdamaró is?

Szerintem igen, mert ez sima kémia.

wastegate Creative Commons License 2013.01.10 0 0 43505

Homasita ....

 

w

Előzmény: Jazz_1.2_09 (43504)
Jazz_1.2_09 Creative Commons License 2013.01.10 0 0 43504

Az elmúlt 2 hónapban 2x húzták meg a lökhárítómat a parkolóban (ráadásul elöl-hátul). Élvédőt gondoltam rá felragasztani. Nem tudja valaki hová érdemes fordulni? (A gyárit kicsit drágállom...

Thomas_Lane Creative Commons License 2013.01.09 0 0 43503

Köszönöm.

Előzmény: wastegate (43502)
wastegate Creative Commons License 2013.01.09 0 0 43502

Gyakorlatilag jazz motoron nem okozott még problémát tudtommal  +0.5 liter ...

De nyílván nem véletlen a min és a max jelölés illik betartani az előírást.

 

w

Előzmény: Thomas_Lane (43500)
Thomas_Lane Creative Commons License 2013.01.09 0 0 43501

olajcszint bocsi

ja 5w-30 eneos hyper ment bele.

TL

Thomas_Lane Creative Commons License 2013.01.09 0 0 43500

Kedves Jazz Társak!

 

Kérdésem az lenne, hogy olajcserénél a szerelő 4 litert töltött bele, így a nivópálca max jelzése felett 1cm-re van az olakszint.

Eresszek le belőle, vagy maradhat?

köszi:

TL

kóboráram Creative Commons License 2013.01.08 0 0 43499

Lassan 7 éve lesz, hogy Jazz-t használok, de eddig csak utángyártott levegő- és pollenszűrőt vettem hozzá a gyárihoz képest töredék áron (az Armafilt-nél, nekem az van közel) és magam cserélem. Nem láttam, hogy rosszabbak lennének a gyárinál.

Én kb. 10 ezrenként szoktam cserélni, a "jó" pesti levegőtől szépen megfeketedik addigra. Sűrűbben szerintem felesleges, és ez nem romlik idővel, hogy évente cserélni kellene.

 

Az olajszűrőt viszont a szervizre szoktam bízni.

Előzmény: Jazz_1.2_09 (43494)
nopánick Creative Commons License 2013.01.08 0 0 43498

HA, OTT VAN MÁR az olaj az alkatrészek között ...akkor már mindegy.

A különbség az abban van, hogy hidegben

- mennyi idő után lesz ott biztosan a beindulás után

- a hidegben (sűrűbbé váló) nehezebben szivattyúzható olajat

   mekkora terheléssel továbbítja a rendszer és egyáltalán

- eleget tud-e továbbítani a hidegben is a kis résekbe az indulás utáni percekben

 

---

 

Láttam már -12 fok körül a motorblokk oldalán kinéző hajtókart, mert

a gazdája adott egy kisebb gázfröccsöt a beindítás után pár másodperccel

 

Minusz 8-10 fokban egy 5W olajnak kell 15-20 másodperc, mikorra

kockázat mentesen, rendesen tolható a 2500-3000-es fordulat...

A 0W esetén ez 5-10 másodperce csökken.

A 10W esetén meg félperc vagy több is célszerű.

 

Aki a szabadban parkol télen is és rövid utakra indul, gyakran

annak csak ez decikben mérhető téli fogyasztás különbséget okoz.

 

Aki szinte mindig az +5...10 fokos, vagy pláne fűtött garázsból indul, annak meg kb. mindegy az olaj.

Előzmény: almacsiga (43495)
vidi313 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 43497

Igazad van!

Előzmény: almacsiga (43495)
vidi313 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 43496

"Évenkénti csere esetében, kb. 7000 km alatt van-e jelentősége mit használok?"

Szerintem semmi.

Bár erre már én is kíváncsi voltam más típusoknál is, de a "gyári" és utángyártott szűrőkön erre semmilyen használható adatot nem találtam sohasem.

22 évig alkatrészekkel foglalkoztam éves szintean  milliárdos nagyságrendben, ebből az a tapasztalat jött le számomra, hogy az esetek 90%-ában nem egyenesen arányos a magasabb árral a magasabb minőség, hosszabb élettartam, vagy jobb használhatóság.

Előzmény: Jazz_1.2_09 (43494)
almacsiga Creative Commons License 2013.01.08 0 0 43495

Van egy olyan érzésem, hogy jobbat teszek az autóval ha 5w-40-es olajjal hidegen nem pörgetem a motort, mint hogy 0W-s olajjal hidegen nagy fordulatom próbálok alkalmazkodni a sietős emberekhez a forgalomban. Ráadásul a Jazz van olyan nyomatékos, hogy 2000-2500-es fordulat körül sem lomha, szóval nincs szükség a pörgetésre a normális forgalmi tempó tartásához. Szerintem...

Előzmény: nopánick (43493)
Jazz_1.2_09 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 43494

Én igazából arra vagyok kíváncsi, a gyakorlatban mennyi lehet a minőségbeli különbség az utángyártott és a gyári szűrő (olaj, levegő, pollen) között. Pld. Nipparts, Japanparts vs gyári. Évenkénti csere esetében, kb. 7000 km alatt van-e jelentősége mit használok?

Előzmény: nopánick (43488)
nopánick Creative Commons License 2013.01.08 0 0 43493

Nem az a lényeg, hogy észre veszi-e...

 

Hanem, hogy a hideg motor normális kenése hamarabb kezdődik meg vele.

 

Ezzel a motor élettartama nő.

 

Különösen akkor, ha valaki szeret gázt adni és normálisan mozogni

a forgalomban, már azelőtt is, hogy a hőmérő meleg motort mutatna.

Előzmény: almacsiga (43492)
almacsiga Creative Commons License 2013.01.08 0 0 43492

Elméletben biztos így van, de hogy a a 0W-s olaj előnyét az 5W-vel szemben a  gyakorlatban valaki észrevegye a magyar hőmérsékleti viszonyok között abban nem vagyok biztos. A fogyasztást mindig figyelem, de semmi javulást nem láttam az Eneos-szal.

Ahogy leírtam egy dolog eltért a szokásostól miután Eneosra váltottam, ez pedig az észrevehető olajfogyás. Persze ezt nem akarom az olajra fogni, de majd kiderül kb. 3/4 év múlva, hogy az 5W-40-re visszatérve lesz-e hasonló olajfogyasztás.

Előzmény: nopánick (43491)
nopánick Creative Commons License 2013.01.08 0 0 43491

A hideg üzemben való jobb viselkedés miatt célszerű a 0W olaj.

 

Hideg üzem az: amikor a motor már/még nem langyos

Az 45-50 fokos (kézmeleg) motor már nem hideg üzem....

 

Aki gyakran indul langyosnál jobban kihűlt motorral

pláne +5...10 fok alattival, sőt télen mínuszra kihülttel

annak érdems a 0W olajat belerakni....

 

- könnyebb indítás, hidegben

- gyorsabb átkenés, kisebb kopás és hamarabb lehet gázt adni rendesen

- kisebb olaj nyírási munka, kisebb fogyasztás

 

Előzmény: almacsiga (43490)
almacsiga Creative Commons License 2013.01.08 0 0 43490

Nálam az első 6-7 csereperiódusban mindig 5w-40-es olaj volt a Jazz-ben (Shell, Castrol), aztán a nagy lelkesedés miatt tavaly kipróbáltam az Eneos 0W-20-ast. Semmi érezhető javulást nem tapasztaltam, viszont a periódus végére (kb. 16000 km) bele kellett töltenem a 4 literből maradt kb. fél litert, mert megette. Ilyen olajfogyás korábban nem volt, csak nagyon minimális. Mindig maradt a 4 literes kannák alján az 5W-40-esekből. Most visszaálltam 5w-40-es Castrolra. Kíváncsi vagyok, hogy 1 év múlva hogy alakul az olajfogyás.

Mindig m165le topiktárs-tól rendelem az összes szervíz alkatrészt, magam rakom be és soha nem volt gondom. Így pl. a legutóbbi 1-2 hónapja történt gyertyacserés éves szervízem anyagáron (olaj, olajszűrő, pollenszűrő, légszűrő, gyertyák) 22800 Ft volt.

Előzmény: nopánick (43488)
rezgaras Creative Commons License 2013.01.08 0 0 43489

Az 1980-as évek elején árultak a Zsigulihoz egy készletet, "Ecotron" (ha jól emlékszem) volt a neve. Motorfékes üzemben elzárta a benzint (az üresjárati fúvókát). Másik előnye az volt, hogy 86-os benzin használata mellett is le lehetett állítani a motort ;-))) Aztán a 90-es évektől az autók alaptartozáka lett.

 

Előzmény: opi064 (43471)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!