nem mindegyik rozsdával kell foglalkozni, a kipufogó külső rozsdájával meg főleg nem. (Régebbi autóimon többször rohadt szét kipufogó, de mindig belülről, hiába csináltam vele bármit.)
A Jazz-en a féktárcsák rozsdás részeit lefestettem korrózióvédő festékkel, de csak azért, mert az alufelni küllőin át látni lehetett a rozsdát, egyéb jelentősége nem volt.
Amire figyelni kell, azok a karosszéria vékony lemezei, de ezeken elég jó a gyári védelem. Nekem 6 év alatt nem kellett hozzányúlnom, kritikus helyen sehol nem rozsdásodott.
A bömös jobb volt a rajtnál, de hát eljárt felette az idő. Most vége a hátsó hajtás adta rajt előnynek, de egyben vége a pöckölgetéseknek is, - Nem lesz több megpördülés.
Ami a Hondát illeti, Power of dreams… Hajrá Zengő, hajrá Norbi!
Kipuff cső és a hátsó futómű híd nem tartozik az álltalad említett kategóriába (alváz vs karosszéria).
Jellemzően azokon az autókon amelyen nincsenek napi használatban sokkal szembetűnőbb a felületi korrózió mivel a lecsapódott pára nem tud leszáradni a menetszél miatt. (fék tárcsák, fék nyergek, kipuff cső, futómű alkatrészek)
Kipuffot hiába kezeled le kívülrő,l belűlről úgy sem lehetséges.
Hátsó híd anyaga pedig olyan vastag anyagból van, hogy örök élet + 1 év.
Tavasszal egy kiadós vegyszeres alsó mosás több előnyt jelent az állagmegóvásban!
10 év használat után nem nevezném roncsnak a Jazzkocsit.
Az elmúlt 2 hónapban 2x húzták meg a lökhárítómat a parkolóban (ráadásul elöl-hátul). Élvédőt gondoltam rá felragasztani. Nem tudja valaki hová érdemes fordulni? (A gyárit kicsit drágállom...
Lassan 7 éve lesz, hogy Jazz-t használok, de eddig csak utángyártott levegő- és pollenszűrőt vettem hozzá a gyárihoz képest töredék áron (az Armafilt-nél, nekem az van közel) és magam cserélem. Nem láttam, hogy rosszabbak lennének a gyárinál.
Én kb. 10 ezrenként szoktam cserélni, a "jó" pesti levegőtől szépen megfeketedik addigra. Sűrűbben szerintem felesleges, és ez nem romlik idővel, hogy évente cserélni kellene.
"Évenkénti csere esetében, kb. 7000 km alatt van-e jelentősége mit használok?"
Szerintem semmi.
Bár erre már én is kíváncsi voltam más típusoknál is, de a "gyári" és utángyártott szűrőkön erre semmilyen használható adatot nem találtam sohasem.
22 évig alkatrészekkel foglalkoztam éves szintean milliárdos nagyságrendben, ebből az a tapasztalat jött le számomra, hogy az esetek 90%-ában nem egyenesen arányos a magasabb árral a magasabb minőség, hosszabb élettartam, vagy jobb használhatóság.
Van egy olyan érzésem, hogy jobbat teszek az autóval ha 5w-40-es olajjal hidegen nem pörgetem a motort, mint hogy 0W-s olajjal hidegen nagy fordulatom próbálok alkalmazkodni a sietős emberekhez a forgalomban. Ráadásul a Jazz van olyan nyomatékos, hogy 2000-2500-es fordulat körül sem lomha, szóval nincs szükség a pörgetésre a normális forgalmi tempó tartásához. Szerintem...
Én igazából arra vagyok kíváncsi, a gyakorlatban mennyi lehet a minőségbeli különbség az utángyártott és a gyári szűrő (olaj, levegő, pollen) között. Pld. Nipparts, Japanparts vs gyári. Évenkénti csere esetében, kb. 7000 km alatt van-e jelentősége mit használok?
Elméletben biztos így van, de hogy a a 0W-s olaj előnyét az 5W-vel szemben a gyakorlatban valaki észrevegye a magyar hőmérsékleti viszonyok között abban nem vagyok biztos. A fogyasztást mindig figyelem, de semmi javulást nem láttam az Eneos-szal.
Ahogy leírtam egy dolog eltért a szokásostól miután Eneosra váltottam, ez pedig az észrevehető olajfogyás. Persze ezt nem akarom az olajra fogni, de majd kiderül kb. 3/4 év múlva, hogy az 5W-40-re visszatérve lesz-e hasonló olajfogyasztás.
Nálam az első 6-7 csereperiódusban mindig 5w-40-es olaj volt a Jazz-ben (Shell, Castrol), aztán a nagy lelkesedés miatt tavaly kipróbáltam az Eneos 0W-20-ast. Semmi érezhető javulást nem tapasztaltam, viszont a periódus végére (kb. 16000 km) bele kellett töltenem a 4 literből maradt kb. fél litert, mert megette. Ilyen olajfogyás korábban nem volt, csak nagyon minimális. Mindig maradt a 4 literes kannák alján az 5W-40-esekből. Most visszaálltam 5w-40-es Castrolra. Kíváncsi vagyok, hogy 1 év múlva hogy alakul az olajfogyás.
Mindig m165le topiktárs-tól rendelem az összes szervíz alkatrészt, magam rakom be és soha nem volt gondom. Így pl. a legutóbbi 1-2 hónapja történt gyertyacserés éves szervízem anyagáron (olaj, olajszűrő, pollenszűrő, légszűrő, gyertyák) 22800 Ft volt.
Az 1980-as évek elején árultak a Zsigulihoz egy készletet, "Ecotron" (ha jól emlékszem) volt a neve. Motorfékes üzemben elzárta a benzint (az üresjárati fúvókát). Másik előnye az volt, hogy 86-os benzin használata mellett is le lehetett állítani a motort ;-))) Aztán a 90-es évektől az autók alaptartozáka lett.