Tető. Ami nem kell az az áramszedő, de a felfogatási pontok, szigetelők viszont ugyanazok. Nem kell a légkondi, illetve kürtök és azok tartója is inkább az eredetiek lennének jók és szebbek. Arról majd nézek valamit amin látszik.
Azzal a színnel csak az a baj, hogy nem igaz :) A MÁV BK / MÁV Hajdú Kft-nél kezdték a kékségüket, de akkoriban is ettől világosabbak voltak. Aztán jött a rohadás, a Kárpáthoz már fakó, kopott gúnyában érkezett.
Hát igen, ebben rajlik a szépsége a dolognak, mármint ezt kideríteni , ki és hol alakította át. Mindenesetre én az 1300-as pályszámcsoportban nem igazán találkoztam csík műszerrel, ellentétben én is láttam alacsony pályszámút körrel. Anno miskolcon pont a két véglet volt jellemző. Volt egy rakás alacsony psz. (1013-1057-ig, és az 1361-től 1372-ig). Az 1306, 1156 emlékeim szerint később került oda, illetve Szombathelyre került néhány régi gép a 2000-es évek elején.
Ha arra ,hogy vannak azonos alkatrészek, akkor igaz. És az is igaz ,hogy sokszor a változások fokozatosan lettek megvalósítva. Tudomásom szerint pl. a kör műszerek hamarabb jöttek mint a lecsapott sarkú vonatvezetőasztal.
A gyárista sok esetben az eredeti tervből indult ki egy-egy módosítás esetén, és csak azt módosítottak amit feltétlenül kellett (itt pl. a rádió beszerelés miatt a szekrények, ugyanis a régi mozdonyokon nem volt gyárilag rádió beépítve). Bele zavar a képbe a volt északi és a fűtőházak tevékenysége is. Emiatt sokszor meglehetősen nehéz kideríteni ,hogy adott mozdonynál mi az eredeti és mi a gyári megoldás.
Fedvény: A bézs színű szekrényt ábrázoló képen a műszerdoboz a hűtőszekrény miatt lett elfektetve. A hűtőszekrények csak a kétezres években kerültek beszerelésre.
Belső festés: Ahány mozdony annyi féle :-) . A gyári és az északis séma a következő volt: A vezetőasztalok felső része zöld kalapácslakk. Az asztalok alsó része, a falak, a hátfal és a szekrények világos zöldek. A mennyezet fehér. A bézs festés jóval később, a kétezres években jött divatba, ahogy az egyéb asztal színek (fekete, szürke kalapácslakk, stb. )
Amennyiben oda ér a dolog a vezetőállást a következőképp kell megcsinálni (ha lesz). Mivel ez magas pályszámú mozdony ezért a vezetőasztal kör műszeres legyen, az asztal lecsapott sarkába tett menetrend tartóval. Az asztalok mindkét végen megegyeznek. Levegős műszerek csak a fékezőszelepek felőli oldalon legyenek. A hátfali szekrények nem egyformák. Az 1-es vezetőállásban (akksiláda felőli) van a rádió a mozdonyvezető mögötti szekrény részben. A 2-esnél (légtartályok felőli vezetőállás) csak egy kezelő egység van fent középen. A műszerek itt is köralakúak. Sajnos normális képem nincs csak részletek de össze lehet rakni a lényeget, mert a régi csík műszeres kivitelnél vannak megegyező részek. A szekrény alján lévő fűtőtestnél a kép a régebbi változaton készült, a nagy kapcsoló nem kell a fűtőtest mellé. A középen lévő szekrényajtók szintén régi mozdonyon készültek, ezek megegyeznek.
Höhö, gondolod, hogy van neki olyan? Mert hogy eredetileg még csak-csak volt, de akkor még nem Kárpátos volt. De azzal ránézésre már nem sokra mégy... :)
Én Ebayon vettem visszavásárlási garanciával, de remélem minden rendben lesz a mozdonyokkal😀, de köszönöm a figyelmeztetést szerintem a jövő hét közepenfelén itthon lesz meg addigra én is hazaérek.
214,-EUR-ért árulták a vonaton, de vigyázni kell, mert néhánynak a csomagolás során letörött az ütközője. Feltétlenül ki kell bontani átvétel elött. Made in China...
egyszeri korlátozott számú kiadás elvileg csak a nohabtúrán lehetett vásárolni és az alapítványi gép pontos jelenlegi változata az összes matricával, ha van rá keretes ne késlekedjenek én is tegnap vettem 2 db-öt magamnak és az egyik barátomnak.
Engem az érdekelne hogy az alapítványi kiadás az most milyen modell? Valahonnét hallottam hogy limitált, de a gyártó oldalán nem találok erre utaló szöveget. Van már valakinek? Meg tudja mondani valaki hogy adnak hozzá valami tanúsítványt amin rajta van hogy hányadik elkészült darab, illetve hogy mekkora az összes darabszám?