Keresés

Részletes keresés

tom sawyer Creative Commons License 2018.05.22 0 0 32345

Tető. Ami nem kell az az áramszedő, de a felfogatási pontok, szigetelők viszont ugyanazok. Nem kell a légkondi, illetve kürtök és azok tartója is inkább az eredetiek lennének jók és szebbek. Arról majd nézek valamit amin látszik. 

Előzmény: tom sawyer (32340)
Firkaas Creative Commons License 2018.05.22 0 0 32344

köszönöm! :)

Előzmény: SÜNÖCSKe (32337)
róbertke Creative Commons License 2018.05.22 0 0 32343
Előzmény: akivon (32338)
kavicsasínen Creative Commons License 2018.05.22 0 0 32342

Szilzer :D

Előzmény: akivon (32338)
róbertke Creative Commons License 2018.05.22 0 0 32341

Próbáld meg cssz74 képeit...

 

Előzmény: cssz74 (60909)

Előzmény: akivon (32338)
tom sawyer Creative Commons License 2018.05.21 0 0 32340

Fedvény: Leszerelt áramszedőről van.

 

Előzmény: tom sawyer (32339)
tom sawyer Creative Commons License 2018.05.21 0 0 32339

Van. A hagyományos áramszedőt viszont nem tudom meg ígérni. Az lehet ,hogy csak papíron van.

Előzmény: akivon (32338)
akivon Creative Commons License 2018.05.21 0 8 32338

Köszönöm a képeket! jól jönnek a magyarázatok is mert nem igazán van fogalmam belülről az elrendezésre.

 

Esetleg a tetőről nincs valami jó kép valakinek? a teljes pantográfos verzió kellene.

 

Egyébként most már nem cabrió inkább egy diesel gép...

 

Üdv

 

Ákos

 

 

 

Előzmény: tom sawyer (32327)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2018.05.20 0 0 32337

http://iho.hu/hir/elkelt-az-1-es-kek-szergej-130316

 

A 12. kép a friss fővizsgás állapotot mutatja. Azóta csak koszosabb és fakóbb kett.

Előzmény: SÜNÖCSKe (32336)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2018.05.20 0 0 32336

Azzal a színnel csak az a baj, hogy nem igaz :) A MÁV BK / MÁV Hajdú Kft-nél kezdték a kékségüket, de akkoriban is ettől világosabbak voltak. Aztán jött a rohadás, a Kárpáthoz már fakó, kopott gúnyában érkezett.

Előzmény: Firkaas (32326)
tom sawyer Creative Commons License 2018.05.19 0 0 32335

Hát igen, ebben rajlik a szépsége a dolognak, mármint ezt kideríteni , ki és hol alakította át. Mindenesetre én az 1300-as pályszámcsoportban nem igazán találkoztam csík műszerrel, ellentétben én is láttam alacsony pályszámút körrel. Anno miskolcon pont a két véglet volt jellemző. Volt egy rakás alacsony psz. (1013-1057-ig, és az 1361-től 1372-ig). Az 1306, 1156 emlékeim szerint később került oda, illetve Szombathelyre került néhány régi gép a 2000-es évek elején.

Előzmény: V63-017 (32334)
V63-017 Creative Commons License 2018.05.19 0 0 32334

Hogy van nem egy magas pályaszámú gép, ami állóműszeres, meg alacsonyak között is van, ami kör...

Előzmény: tom sawyer (32333)
tom sawyer Creative Commons License 2018.05.19 0 0 32333

Mire gondolsz konkrétan?

 

Ha arra ,hogy vannak azonos alkatrészek, akkor igaz. És az is igaz ,hogy sokszor a változások fokozatosan lettek megvalósítva. Tudomásom szerint pl. a kör műszerek hamarabb jöttek mint a lecsapott sarkú vonatvezetőasztal. 

 

A gyárista sok esetben az eredeti tervből indult ki egy-egy módosítás esetén, és csak azt módosítottak amit feltétlenül kellett (itt pl. a rádió beszerelés miatt a szekrények, ugyanis a régi mozdonyokon nem volt gyárilag rádió beépítve). Bele zavar a képbe a volt északi és a fűtőházak tevékenysége is. Emiatt sokszor meglehetősen nehéz kideríteni ,hogy adott mozdonynál mi az eredeti és mi a gyári megoldás.  

Előzmény: V63-017 (32332)
V63-017 Creative Commons License 2018.05.19 0 0 32332

Azért az álló és a körműszeres kérdésben vannak átfedések! :)

Előzmény: tom sawyer (32327)
róbertke Creative Commons License 2018.05.19 0 0 32331

Nem lehetséges az, hogy csak kipattantak az ütközők a helyükről? Régebben én egy Liliputtal jártam így...:-))) 

Előzmény: Lt.Peter (32321)
k robert Creative Commons License 2018.05.19 0 0 32330

Tudtommal nem sorszámozott, de nem

is az az árkaregória.

Előzmény: nazareth (32325)
tom sawyer Creative Commons License 2018.05.18 0 0 32329

Fedvény: A bézs színű szekrényt ábrázoló képen a műszerdoboz a hűtőszekrény miatt lett elfektetve. A hűtőszekrények csak a kétezres években kerültek beszerelésre. 

Előzmény: tom sawyer (32327)
tom sawyer Creative Commons License 2018.05.18 0 0 32328

Belső festés: Ahány mozdony annyi féle :-) . A gyári és az északis séma a következő volt: A vezetőasztalok felső része zöld kalapácslakk. Az asztalok alsó része, a falak, a hátfal és a szekrények világos zöldek. A mennyezet fehér. A bézs festés jóval később, a kétezres években jött divatba, ahogy az egyéb asztal színek (fekete, szürke kalapácslakk, stb. )

Előzmény: tom sawyer (32327)
tom sawyer Creative Commons License 2018.05.18 0 0 32327

Akivonnak a V43-projecthez:

 

Amennyiben oda ér a dolog a vezetőállást a következőképp kell megcsinálni (ha lesz). Mivel ez magas pályszámú mozdony ezért a vezetőasztal kör műszeres legyen, az asztal lecsapott sarkába tett menetrend tartóval. Az asztalok mindkét végen megegyeznek. Levegős műszerek csak a fékezőszelepek felőli oldalon legyenek. A hátfali szekrények nem egyformák. Az 1-es vezetőállásban (akksiláda felőli) van a rádió a mozdonyvezető mögötti szekrény részben. A 2-esnél (légtartályok felőli vezetőállás) csak egy kezelő egység van fent középen. A műszerek itt is köralakúak. Sajnos normális képem nincs csak részletek de össze lehet rakni a lényeget, mert a régi csík műszeres kivitelnél vannak megegyező részek. A szekrény alján lévő fűtőtestnél a kép a régebbi változaton készült, a nagy kapcsoló nem kell a fűtőtest mellé. A középen lévő szekrényajtók szintén régi mozdonyon készültek, ezek megegyeznek.  

Firkaas Creative Commons License 2018.05.18 0 0 32326

jah egy kicsit kifakult szegényke,de valami támpont kellene a szín eltalálásához.

 

Láttam  blogon egy szépet ,ez a szín is megfelelő volna .

http://vasutmodell-szemle.blog.hu/2017/12/28/godollo_630?token=d253f500daaaa408cb89e80bdfd8880f

Előzmény: nazareth (32325)
nazareth Creative Commons License 2018.05.18 0 0 32325

Höhö, gondolod, hogy van neki olyan? Mert hogy eredetileg még csak-csak volt, de akkor még nem Kárpátos volt. De azzal ránézésre már nem sokra mégy... :)

Előzmény: Firkaas (32323)
Törölt nick Creative Commons License 2018.05.18 0 0 32324

Aham,. Számozott vagy nem számozott?

 

Előzmény: k robert (32320)
Firkaas Creative Commons License 2018.05.18 0 0 32323

Sziasztok!

 

Tudna valaki segíteni abban,hogy a KÁRPÁT  628 168  kék Szergejnek mi a kék RAL kódja?

 

 

köszi

k robert Creative Commons License 2018.05.18 0 0 32322

Én Ebayon vettem visszavásárlási garanciával, de remélem minden rendben lesz a mozdonyokkal😀, de köszönöm a figyelmeztetést szerintem a jövő hét közepenfelén itthon lesz meg addigra én is hazaérek.

Előzmény: Lt.Peter (32321)
Lt.Peter Creative Commons License 2018.05.18 0 0 32321

214,-EUR-ért árulták a vonaton, de vigyázni kell, mert néhánynak a csomagolás során letörött az ütközője. Feltétlenül ki kell bontani átvétel elött. Made in China...

Előzmény: k robert (32320)
k robert Creative Commons License 2018.05.18 0 0 32320

Szia 

 

egyszeri korlátozott számú kiadás elvileg csak a nohabtúrán lehetett vásárolni és az alapítványi gép pontos jelenlegi változata az összes matricával, ha van rá keretes ne késlekedjenek én is tegnap vettem 2 db-öt magamnak és az egyik barátomnak.

 

üdv.: Robi

 

Előzmény: Törölt nick (32319)
Törölt nick Creative Commons License 2018.05.17 0 0 32319

Jó estét!

 

Engem az érdekelne hogy az alapítványi kiadás az most milyen modell? Valahonnét hallottam hogy limitált, de a gyártó oldalán nem találok erre utaló szöveget. Van már valakinek? Meg tudja mondani valaki hogy adnak hozzá valami tanúsítványt amin rajta van hogy hányadik elkészült darab, illetve hogy mekkora az összes darabszám?

 

Üdv. A.

akivon Creative Commons License 2018.05.17 0 0 32318

Most már igy tiszta.

 

Köszönöm !!

 

 

Előzmény: Sir Gombóc (32308)
újrarákattanva Creative Commons License 2018.05.17 -1 1 32317

Köszi :-) linkkel egyértelműbb

 

Előzmény: róbertke (32313)
kavicsasínen Creative Commons License 2018.05.17 0 0 32316

Elvileg itthon is lesz.

Előzmény: újrarákattanva (32311)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!