Az igazság az, hogy ha lenne önkormányzatunknak egy csöppnyi esze (ami nincs sajna...) akkor igen jó konstrukciókat lehetne kitalálni.
Például az építettő jelentős adókedvezményt kap (iparűzési adó) mondjuk pl 100 %-ot, és még némi önkormányzati hozzájárulást gépkocsinként, akkor meg lehetne oldani hogy havi minimális összegért (cca 5000 Ft-ért) fedél alatt őrzötten legyen a kocsi éjjel-nappal. Amit esetleg tovább lehet enyhíteni a rokkantaknak, nyugdíjasoknak... A várba tényleg senkit sem beengedni, csak az ottlakókat, és a BKV-t, valamint taxi, esetleg hotel. Bár ez utóbbit nem kellene, hoszen a mélygarázs közvetlenül kapcsolódhatna a hotelhez. A várból és a Hunyadi János útról, valamint a Palota útról ki kellene tiltani a buszokat, vagy sokkal szigorúbban ellenőrizni, hogy ne járassák a motort, ha parkolnak! Szóval egy rahedli ötletem lenne. De nem csak erre vannak ötleteim, hanem az egész mostani parkolási rend átalakítására. Nem kellene hozzá mélygarázs, de mindenkinek jobb lenne.
Amúgy meg nem kell ezekhez a dolgokhoz sok ész csak logika... De az itt senkinek nincs.....
6000 m2 + harmadik??? Ha 10 m2-t számolunk egy kocsira, akkor az rengeteg! Jó, monnyuk a hasznos parkoló legyen az összterület harmada, az is legalább 200 autó. Megoldhatná a legtöbb autós parkolását, ha a matrica oda is jó lenne.
Mi az annyit tesz ki, hogy apám -mivel építész- a házban egy másik építész csákó, és én mivel épületgépész technikus vagyok. Na most azóta már jogász lettem tehát ez jó pár éve volt kb 8-9 éve. Akkoriban csupán elvi beszélgetéseket folytattunk az önkormányzattal, megmutattuk az előzetes terveket. És akkor egyértelműen az volt a reakció, hogy talajmechanikailag nem biztonságos a várfal mellett akkora gödröt ásni...
Mit ne mondjak sokminden logika nem volt benne, de mivel annyira ellenezték, nem is erőltettük tovább a dolgot.
Sokaláhúzásjelnek csak annyit, hogy cinizmusánál valószinűleg az arca nagyobb, de semmi gond, az ilyeneket szokta nevelni, tudod... az élet.
Nem tudok egyetérteni azokkal a véleményekkel sem, hogy "szívhatjuk a büdöset, meg miegymás" mert szerintem azzal, hogy megépül egy mélygarázs nem fog Vég Béla zuglóból idejárni parkolni. Akik meg amúgy is a várba jönnének annak így is, úgy is szívod a büdösét. Mindez azoknak lett volna jó, akik itt laknak, mert kocsijuk fedett helyen, őrzött körülmények között parkolt volna. Most egy kicsit irigykedem azokra, akik közel lesznek a tűzhöz:-)))
Mindenesetre egy dolog miatt imádkozom... KATONA TAMÁS még véletlenül se jöjjön vissza ide garázdálkodni, mert az Ő torz agyának szüleménye volt ez a több ponton elbaszarintott behajtási rendszer. De erről már írtam itt régebben, akit érdekel keresse meg...
KT és NGT kölcsönös utálata nem újkeletű, még az ominózus '94-'98-as időszakra vezethető vissza, amikor is KT mellett NGT volt az alpolgármester, /óh, azok a szép pártközi paktumok:(/ dehát a "kisfiút" nemigen hagyta a "nagy öreg" beleszólni a dolgokba (=bizniszbe).
Érdekes nekem pl. 1998. júniusában - egy ügyet jártam volna intézni nála - azt mondta, hogy azok a "szemét Fideszesek" nem akarják újraindítani őt, de megígérték neki, hogy visszamehet a külügyi érába. (Ezt az ígéretet be is tartották, ezért mehetett Varsóba nagykövetnek anélkül, hogy egy kukkot is beszélne lengyelül.) Ennyit Katona bácsi szavahihetőségéről.
Ma reggel volt a Napkeltében KT, és bezony nagyon cikizte NGT-t. Azt mondta, hogy ő azért nem indult 1998-ban mert a fiataloknak akarta átadni a terepet, de aztán most rájött, hogy NGT sok teendője mellett nem tud időt szakítani a kerületre (na ebbe spec igaza volt. KT-ről megjelent egy nagyon genyázó cikk a Magyar Nemzetben, és arra reagált. KT egyébként kitűnő előadó, nagyon jó a stílusa, kár hogy már ismerjük. De kire lehetne szavazni?
Nem a rossz ötletért járó kalap pénz az elsődleges a mélygarázs-ügyben! A Palota útra tervezett összesen 6000 négyzetméternyi 2 db mélygarázst elsősorban a Szent György térre tervezett luxuslakások lakóinak készülne. A 3. (Lovas úti) mélygarázs pedig a polgármesteri hivatal mellett most épülő szintén luxuslakások részére épül. Ott már hordják el a földet a várfal alól, ma jártam arra és láttam, hogy mellette a nagy rondella szépen nyílik ketté. Talán ezekről meg kellene kérdezni a főépítészt holnap este.
Katona Tomi bá' bizonyára szeretné befejezni azokat a stikliket, amiket nem sikerült neki '94-'98 között (pl. vári önkormányzati lakását árában kétszer akkorára cserélni, mint a jelenlegi), de azt is hallottam a rádióban, hogy új alagutat akar furatni a Várhegy gyomrába a meglévő fölé, a Dísz tér alatt. No, nemhiába volt jó nagykövetnek is, úgy, hogy többet volt itthon, mint állomáshelyén...
Ki ez a Katona Tamás? Kaptunk egy kis cetlit töle, melyben kifejti, hogy nem szabad az arrogáns, cinikus, kirekesztö jobboldal jelöltjére szavazni. Ez eddig szép és jó, de arról nem szól a cetli, hogy kik az a mi, akiknek a nevében ír, kik a lista. Mi a program? Van egyáltalán nevük?
Szóval valaki nem lesz szimpatikus nekem csak azért, mert visszafikáz a jobboldalnak...
aha akkor rosszul értettem! Kösz a megvilágosodást.
Az Attila úton már így is elég nehéz parkolóhelyet találni, csak én nem oda építeném. És persze a Rácz kertben is felépítik 2 éven belül a szállodát.:((((((((
1 biztos, hogy a kedves lakosok zsebéből pénzt lehet így kihúzni, és jó kis zöldterületeket elvenni. Mert ugye aki csak dolgozni jár ide a betontengetegből azt nem érdekli az itt lakók élettere.:((((((((
Agallis,
a meghívó szerint (lásd 1050-es) legalább két mélygarázsról van szó: egyik a Palota út, másik a Lovas út mentén lenne. A részleteket valószínűleg a holnapi bemutatón tudhatjuk meg, úgyhogy mindenképp rá kellene érni meghallgatni és legfőképp kérdezni, hogy okosabbak lehessünk!
Nekem csak az jut eszembe ezekkel a mélygarázsokkal kapcsolatban, hogy Roosevelt téri fák miatt a környezetvédők mennyit tiltakoztak, itt meg semmi, noha lecsúszhat a fél Várhegy?
Mindenlébenkanál,
ha nem indiszkréció, ki az a "mi", akik "terveztünk egy bazi nagy mélygarázst a vár alá"?
veszélyes hulladékgyűjtés lesz október 12-én szombaton 9-13 óráig a Lánchíd melletti parkolóban.(budai hídfő)festék, fáradtolaj, oldószer, szárazelem, akku, fénycső, izzó, gyógyszer, gumiabroncs stb.
akkor gondolom a Széchényi könyvtár alatti résznél is mélygarázs lesz?:((Palota út2. kanyar lentről? mert a Lovas út kicsit odébb van!
Nem érted.
Hiába van jól megépítve a szellőzés a parkolóban. Ugyanis az autóknak valahogy oda kell menniük a parkolóhoz, aztán pedig el kell hagyniuk a parkolót. Ahol van egy ilyen nagy parkoló, ott értelemszerűen megnő a környék autóforgalma. A parkoló miatt. Érted már?
Hmm... Nem is tudom. Mi annó (kb 8-10 éve) a Szabó Ilonka utca - Hugyadi János út felől terveztünk egy bazi nagy mélygarázst a vár alá. Egészen pontosan a kutyafutattó alá. Közvetlen liftes kapcsolattal a várba, a Hiltonba. Akkor ez elutasították azzal az ürüggyel, hogy nem biztonságos megbontani a várfalat. Amúgy meg semmi büdöset nem szívsz, ha rendesen meg van építve a szellőzés...
Mi már szórólapot is kaptunk, amiből megtudhattuk, hogy 4 (!) szintes mélygarázst akarnak építeni a Palota úton a Várfal mögé, 714 db (!) gépkocsi részére. Mi pedig szívjunk gázt!
Kaptatok Várnegyed c. újságot? Van benne egy talányos meghívó. Ideidézem:
"Meghívó
A kerület lakosságának tájékoztatására a tervezők, illetve a beruházók bemutatják a Palota út és a Lovas út mentén tervezett terepszint alatti parkolók dokumentációját 2002. szeptember 19-én (csütörtökön) 19 órai kezdettel a Polgármesteri Hivatal földszinti tanácstermében. Minden érdeklődőt szeretettel várunk!
dr. Aczél Péter főépítész"
Csak nem a Corvin téren meghiúsult mélygarázs-beruházást készülnek Vár alá elsütni?!