Meg kellene nézni, hogy általános feszültségingadozásról van-e szó: pl. kapcsold fel a belső világítást, hogy annak a fénye is ugyanakkor ugyanúgy vibrál-e.
Ha semmi más nincs bekapcsolva (klíma, szellőzés, ablakfűtés, stb.) akkor is csinálja?
Át lehetne nézni a biztosítékokat (kiszedni, visszarakni) hogy nincs-e valamilyen érintkezési hiba - az utastérben és a motortérben is, beleértva az akkunál levőt is, hogy nem lazák, jól érintkeznek-e az akkusaruk, stb.
Rosszabb esetben lehet a generátor vagy az akku hibája, de ezt műszeresen lehet behatárolni.
Eddig több ismerősömnek is említettem és egyenlőre mindenkinek új a problémám. Tegnap hazafelé pályán este azt hittem, hogy a fáradtságtól rezonál az első világítás, de ma a garázsban parkoláskor kiderűlt, hogy nem én vagyok a hibás. Tehát: csak és kizárólag fordulaton a tompított mindkét oldalon rezonálni kezd, alapjáratra visszaesve abbahagyja. Fizikailag nincs semmi mozgása, én inkább valami feszültség ingadozásra gondolok. Az egész úgy néz ki, mint amikor azt elektromos ablakot használjátok és egy kicsit elhalványodik a tompított, csak ezt ablak nélkül produkálja kb 3x/mp (csak fordulaton).
Én általában ilyenkor olajat, szűrőt, lég illetve pollenszűrőt cserélek. Olaj 200ezer km után mobil1 5w40 megy bele és mann filter.
Pollen és légszűrő japanparts vagy jakopats nem emlékszem.
Ilyekor általában kitakarítom a pillangószelepet is amit holnap megteszek, DE olvastam, hogy érdemes az EGR környékén is valamit kitakarítani, de vizuális típus vagyok ezért egy kép jó lenne hogy mit is kell és pontosan hol van.
Hát akkor én is bejelentkeznék, ugyanis én is tegnap lettem egy Jazz tulaja. (2003, 1.4, ES)
Eddig nagyon tetszik, a váltó tényleg elég jó, féltem hogy az mx5 után nem fog tetszeni, de frankó :) Eddig minden király, lassan 200ezer van benne de végig vezetett szervizkönyves :) Jelenleg olajcsere és fék csere előtt állok, valamint izzókat, pollen és levegőszűrőt már cseréltem is.
A fogyasztási adataim számolva és nem a fedcomp szerint 5.14l/100km budapesten belül, ami nem olyan rossz így télen, főleg hogy még próbálgattam is a kis egynégyest :)
A cd kiadós nyűgöt nekem is csinálta, mikor megvettem az autót szinte mindíg sokadik próbálkozásra jött ki a disc, de aztán egyszer csak megjavult, most 100%-osan jó! Szerintem az előző tulaj sosem használta (idős úr) és elporosodhatott benne valami érintkező, vagy valami.
Amúgy az enyém 2005 júniusi és nemhogy nincs semmi baja, de konkrétan egy 0 km-es új autó érzését produkálja. A váltó valóban példaértékű, van könyöklőm, ezért csak az ujjaim hegyével szoktam "pöckölgetni" Ja, 78E km, garantáltan. Mellesleg: a minap vezettem egy "Rönó megán szeniket", szintén bowdenes váltó, 40E km környékén, nos mire átértem a város (Bp.) egyik feléről a másikra, egyszerűen elfáradt a karom, olyan szorosan működik. ("autókat alkotnak!!!")
Amúgy Wastegate szaktárs egyszeri megkörnyékezését én is beterveztem, ill., ha olvassa kérdezném a szelepállításról, hogy szoktak lenni durva eltérések, amik már veszélyesek lehetnek, ha nincs beállítva? A motorhangom, mint az óramű, szinte néma csend, ill. nagyon fülelve, finom kis "varrógép" hang. (lehet, a befecsk. szelepeket hallom) Szóval szerintem még sosem volt állítva. Még egy 20000km-et kihúznék vele, aztán gyertyacser., EGR tisztít, szelepáll. Ha szép hangja van, bevállalhatom még a 20E km.-t?
1.2 Cool, 2004.12, hó, 94000 km, semmi gond. Illetve az audio cucc nem mindig adja ki a CD-t, van hogy csak 8-10 próbálkozás után. De ez igazából már 3-4 éves kora óta megvan.
Tegnapi nap szert tettem egy Honda Jazz 1.4i LS-re (2004 év végi)
Csak gondoltam elmondom, hogy sokat olvasgattam ezt a fórumot mielőtt a Jazz mellet döntöttem úgyhogy köszi mindenkinek.
A motor hangja pedig valami úberbrutál szép, nagyon tetszik. :) A váltó pedig hát perfekt, lletem legjobb váltója. Pedig vezettem már egy két sportnak titulált kocsit.....
Wastegate fórumtárshoz pedig már be is jelentkeztem egy kisebb karbantartásra biztos amit tuti. ;)
A fogyasztása nagyjából 100-ig 5l, 120-ig 6l 140-ig 7l. A soproni Honda Kudo-ba viszem az autót, ott is vettem. A 20 ezres szervízek kb 30 ezerbe, a 40 ezresek a duplájába kerülnek. Biztos olcsóbban is ,meg lehetne oldani, de nekem nagyon fontos, hogy az autóm műszakilag állandóan tip-top állapotban legyen, ezért maradok a Kudonál.
Érdeklődnék a Tisztelt Jazz tulajdonosknál, hogy a 2007-es gyártású, 1,2 Jazz motorvezérlése láncos, vagy bordásszíjas-e, van-e ezzel kapcsolatosan valamiylen teendő, illetve, hogy a százezernél előírt szelephézag állításnak mi a költségvonzata, van-e valakinek adata az előírt szelephézagokról?