Keresés

Részletes keresés

pistik100d Creative Commons License 2011.02.03 0 0 346

Te nyertél:) Én csak most vettem észre.

 

Szép a fotó.

Mikor vannak kint a kocsik a Mexikóin? Van olyan időpont amikor biztosan kint vannak?
Én mindig csak a végüket látom ami az alagútból kilátszik:(

Előzmény: csuklo (345)
csuklo Creative Commons License 2011.02.02 0 0 345
Előzmény: pistik100d (344)
pistik100d Creative Commons License 2011.02.02 0 0 344
csuklo Creative Commons License 2011.02.01 0 0 343

Hát én úgy tudom, hogy a Zsolnay gyár gyártotta újra a csempéket, nem kevés pénzért!

Sok munka volt az biztos, deén úgy emlékszem persze lehet rosszúl, hogy a Bajcsy tól az Oktogonig cseréltek fődémet.

 

Az oszlopok egyrészét újra gyártották (higy hol azt nem tuidom), de volt sok amit szemcseszoertak a Fehér úton.

 

Amikor a vonalat meg hosszabították a Mexig akkor sem került szóba az egysége skinézet ezért ezt tartották a rekonstrukció allat is! (sajnos)

Előzmény: siófoki35 (340)
BFKVV Creative Commons License 2011.02.01 0 0 342

Az alagútban az oszlopok számát megduplázták, minden két eredeti oszlop közé be lett téve egy újonnan gyártott harmadik. Az eredetieket felújították és visszatették a helyükre.

Előzmény: siófoki35 (340)
1.Fabia Creative Commons License 2011.02.01 0 0 341

Szia!

 

Nem volt teljes födémcsere, csak az Oktogonon,

és azon a részen engedték le a váltókat is.

 

Szia!

siófoki35 Creative Commons License 2011.02.01 0 0 340

Hú ez érdekes, nem is tudtam hogy teljesen kicserélték az egész födémszerkezetet. A megállók öntöttvas oszlopai akkor eredetiek felújítva vagy utángyártottak? Gondolom a megállók csempézete már 1995-ben sem volt az eredeti. Amúgy jól össze voltak firkálva az állomások!! Tényleg, a Deák tér, Széchenyi fürdő, Mexikói út állomások direkt nem lettek "régiesre" megcsinálva? Mondjuk a Deákon és a Mexikóin furán hatna a csempés dizájn, de a Széchenyinél szerintem megléphető lett volna, persze valahogy megemlítve, hogy ez csak utánzat, eredetileg itt a felszínen volt az állomás.

Előzmény: csuklo (335)
pistik100d Creative Commons License 2011.02.01 0 0 339

Konkrétan ebben az évben szerintem május 8.-án (vasárnap) mondjuk 11. órára kellene szervezni az idei (idén egyetlen) nosztalgia járatot. Amit az előzőekben írtam azt az elkövetkező évekre gondoltam és javasoltam, de ezzel összhangban lenne az idei május 8. 11.00 óra.

Előzmény: pistik100d (338)
pistik100d Creative Commons License 2011.02.01 0 0 338

Az lenne jó és egyáltalán nem megvalósíthatatlan, hogy 11-es nosztalgia járatként közlekedjen az évfordulón.

 

Elképzelésem:

 

Minden évben azon a hétvégén amelyikre május 2.-a esik egyébként a május 2.-át követő hétvégén (szombat és vasárnap) reggel 10.00 és délután 15.00 között óránként indulhatna nosztalgia járat a Mexikói útról oda-vissza. A Vörösmarty téren kiszállnánk lehetne fotózkodni átmegyünk a másik oldalra és onnan lehetne visszamenni. Egyébként útközben sehol nem lehetne le- és felszállni csak megállna a kocsi. A nosztalgia jegyet a Deák téri múzeumban lehetne megvenni ELŐRE mondjuk a vonaljegy árának X-szereséért. A jegyeket lehetne úgy árulni, hogy érdeklődés hiánya esetén lehessen ritkítani a járatot.

 

Ha ez hagyományteremtő lenne, biztos vagyok benne, hogy néhány éven belül a vidékiek és külföldiek számára is egy kíváló budapesti program lenne (akár internetes jegyvásárlással) és egyik nevezetes programja lehetne a fővárosnak a fanatikus "kötöttpályásoknak" pedig egy igazi ünnep.

 

Ha illetékes olvassa fontolja meg, ha tudtok illetékest aki nem olvassa hívjátok fel a figyelmét kezdeményezésünkre.

Előzmény: csuklo (325)
FAV 20 Creative Commons License 2011.01.30 0 0 337

Nagyon jó a film, és az én munkám is feltűnik itt ott. Jelentéktelen, de az újságok is mindig ezt közölték le. Az a számláló tábla ami mutatja, hogy hány nap van még az átadásig. (És újra önöké az Andrássy út.) Na és a kressztáblás csapat az elején.

Előzmény: csuklo (335)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2011.01.30 0 0 336

Nagyon jó anyag! Köszönjük!

Előzmény: csuklo (335)
csuklo Creative Commons License 2011.01.30 0 0 335

Kis ajándék:

Törölt nick Creative Commons License 2011.01.30 0 0 334

Az új kocsikra gondoltam, azok közül csak a 21 és 22-esen.

 

Azt egyébként tudtátok hogy a 17-es kocsinak a 19-eshez hasonlóan soha nem volt vezérlőpótja, sőt az ehhez szükséges csatlást sem kapta meg!

A 16-os kocsinak is csak utólag, 1963-ban lett párja, addig az is szólóban járt!

Előzmény: CSUPA-CS (333)
CSUPA-CS Creative Commons License 2011.01.30 0 0 333

Szia zslevi! :)

A fotók alapján a 18-as kocsin is volt csatlás, korábbi h.sz.-ben láthatók.

Hali. :)

Előzmény: Törölt nick (328)
BFKVV Creative Commons License 2011.01.30 0 0 332

Kedves Csukló barátom!

 

Én benne vagyok a dologban, csak egy a bökkenő: Május 2-a hétfőre esik, így a múzeum vélhetőleg zárva lesz. Május 1-én nem tudom, hogy nyitva lesz-e... esetleg aznapot kinézhetnénk.

Remélem, addig elkészülök a FAV 1-gyel, szeretném ott beüzemelni.

 

Üdv: Sz.Marci

Előzmény: csuklo (325)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.30 0 0 331

Kösz.

Előzmény: Törölt nick (330)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.30 0 0 330

1975-ben lettek leszedve, addig még ezzel futottak.

( legalábbis a 22-es kocsin 1975-ben még megvolt...)

Előzmény: Törölt nick (329)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.30 0 0 329

Akkor szedték le ezeket amikor átadták az új szakaszt, mivel már nem volt értelme használni ugye?

Előzmény: Törölt nick (328)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.30 0 0 328

Így van, a régi kocsiszínbe való behúzáshoz használták, ide volt csatolva a muki.

Csak a 21-es és 22-es kocsinak volt ilyen.

Előzmény: Törölt nick (327)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.30 0 0 327

Én úgy tudom, hogy erősáramű csatlás volt, hogy a régi kocsiszínbe ki tudja húzni a muki.

Előzmény: csuklo (326)
csuklo Creative Commons License 2011.01.30 0 0 326

Szia

 

A lámpák fölött milyen "csatlás" volt?

Előzmény: Törölt nick (312)
csuklo Creative Commons License 2011.01.30 0 0 325

Keddves Fórum tátrsak

 

Szeretnék javasolni egy topik találkozót a Kisföldalatti 115 évfordulójára.

Amit azt tudjuk ez 2011.05.02-án lesz.

Helyszinnek javasolnám a Deák téri Múzeumot.

 

Kinek mi  a véleménye?

 

* * BPO-700 * * Creative Commons License 2011.01.29 0 0 324

Kb félórája 4,8-as erejű földrengés volt Budapesten. A hírek között böngészve egy tavalyi rengésről így számol be egy internes hírportál. Nézzétek meg az ott található képet!

BFKVV Creative Commons License 2011.01.29 0 0 323

Köszi Neked is és Pistik100d topiktársnak is a gratulációt! De még azért messze a vége.

Jön a másik félkörív kifejlesztése. Az a félkörív, amit ma betettem, nem lett elég jó, úgyhogy kidolgozási technikát kell váltanom. Majd meglátjuk, mi sül ki belőle. Az ezt követő lépés valószínűleg a többi pad illetve a padló kidolgozása lesz. Egy csomó munka van még vele, úgyhogy én is csak bízni tudok abban, hogy májusra elkészül. Ha kész lesz, akkor kiteszem majd egyik napon a FAV múzeumba az eredeti 1-es mellé... persze úgy, hogy működjön, és világítson.

Előzmény: CSUPA-CS (322)
CSUPA-CS Creative Commons License 2011.01.28 0 0 322

Én is gratulálok! :)

Jó mert ezt legalább kézbe lehet venni, nem úgy mint az én virtuális FAV-omat! :)))))))))))))))

Előzmény: BFKVV (320)
pistik100d Creative Commons License 2011.01.28 0 0 321

Szép lesz!

Aki már kicsit barkácsolgatott ezt-azt sejtheti, hogy a félkörívvel nagyon megszenvedhettél:)

Sok türelmet, már szinte kész van!

Előzmény: BFKVV (320)
BFKVV Creative Commons License 2011.01.28 0 0 320

Amúgy meg a mai termés: egy üléssor és az egyik félkörív próbaképp beragasztva.

 

 

 

 

egyszóval: lassan, de bizonytalanul fejlődik a modell...

Előzmény: BFKVV (319)
BFKVV Creative Commons License 2011.01.28 0 0 319

Vagy ahogy Zslevi is írja, még nem volt meg a megfelelő technika egy éles fotózáshoz a sötétben. A rajz ráadásul kicsit aránytalanul sikerült, az állomás belmagasságához képest Ferenc József és a többi ember törpének tűnik. Ferenc József márpedig nem egy törpe volt (azt hiszem 180 cm-t meghaladta a magassága, így abban a korban igen magas embernek számított), tehát az állomás plafonját a rajzon lejjebb kellett volna hozni.

Előzmény: pistik100d (318)
pistik100d Creative Commons License 2011.01.28 0 0 318

Köszönöm a rajzot én még nem láttam. Szerintem a rajzoló vagy ott volt az eseményen vagy ott sem volt, de mindenképpen emlékezetből rajzolhatta le az eseményt hiszen sétáló embereket nem lehet pillanatok alatt lerajzolni. Ez adhat magyarázatot arra, hogy hibásan miért fémburkolatú kocsihoz igyekszik FJ. Ha a Pesti Napló ezt hozta le akkor nyilván nem készült megfelelő fotó. Lehet, hogy nem engedtek fotózni?

A többi millenniumi eseményen sem nagyon pózol FJ.

 

Előzmény: BFKVV (316)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.28 0 0 317

Ezt a rajzot ismertem, de fotót, főképpen a 20-as kocsival a "nagybajuszút" még sehol nem láttam.

Ha létezik is fénykép, az szerintem csak a felszíni szakaszon készülhetett, 1896-ban még nem volt olyan a technika hogy egy állomáson mozgó embereket élesen lehessen lefotózni.

Előzmény: BFKVV (316)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!