Az alagútban az oszlopok számát megduplázták, minden két eredeti oszlop közé be lett téve egy újonnan gyártott harmadik. Az eredetieket felújították és visszatették a helyükre.
Hú ez érdekes, nem is tudtam hogy teljesen kicserélték az egész födémszerkezetet. A megállók öntöttvas oszlopai akkor eredetiek felújítva vagy utángyártottak? Gondolom a megállók csempézete már 1995-ben sem volt az eredeti. Amúgy jól össze voltak firkálva az állomások!! Tényleg, a Deák tér, Széchenyi fürdő, Mexikói út állomások direkt nem lettek "régiesre" megcsinálva? Mondjuk a Deákon és a Mexikóin furán hatna a csempés dizájn, de a Széchenyinél szerintem megléphető lett volna, persze valahogy megemlítve, hogy ez csak utánzat, eredetileg itt a felszínen volt az állomás.
Konkrétan ebben az évben szerintem május 8.-án (vasárnap) mondjuk 11. órára kellene szervezni az idei (idén egyetlen) nosztalgia járatot. Amit az előzőekben írtam azt az elkövetkező évekre gondoltam és javasoltam, de ezzel összhangban lenne az idei május 8. 11.00 óra.
Az lenne jó és egyáltalán nem megvalósíthatatlan, hogy 11-es nosztalgia járatként közlekedjen az évfordulón.
Elképzelésem:
Minden évben azon a hétvégén amelyikre május 2.-a esik egyébként a május 2.-át követő hétvégén (szombat és vasárnap) reggel 10.00 és délután 15.00 között óránként indulhatna nosztalgia járat a Mexikói útról oda-vissza. A Vörösmarty téren kiszállnánk lehetne fotózkodni átmegyünk a másik oldalra és onnan lehetne visszamenni. Egyébként útközben sehol nem lehetne le- és felszállni csak megállna a kocsi. A nosztalgia jegyet a Deák téri múzeumban lehetne megvenni ELŐRE mondjuk a vonaljegy árának X-szereséért. A jegyeket lehetne úgy árulni, hogy érdeklődés hiánya esetén lehessen ritkítani a járatot.
Ha ez hagyományteremtő lenne, biztos vagyok benne, hogy néhány éven belül a vidékiek és külföldiek számára is egy kíváló budapesti program lenne (akár internetes jegyvásárlással) és egyik nevezetes programja lehetne a fővárosnak a fanatikus "kötöttpályásoknak" pedig egy igazi ünnep.
Ha illetékes olvassa fontolja meg, ha tudtok illetékest aki nem olvassa hívjátok fel a figyelmét kezdeményezésünkre.
Nagyon jó a film, és az én munkám is feltűnik itt ott. Jelentéktelen, de az újságok is mindig ezt közölték le. Az a számláló tábla ami mutatja, hogy hány nap van még az átadásig. (És újra önöké az Andrássy út.) Na és a kressztáblás csapat az elején.
Én benne vagyok a dologban, csak egy a bökkenő: Május 2-a hétfőre esik, így a múzeum vélhetőleg zárva lesz. Május 1-én nem tudom, hogy nyitva lesz-e... esetleg aznapot kinézhetnénk.
Remélem, addig elkészülök a FAV 1-gyel, szeretném ott beüzemelni.
Kb félórája 4,8-as erejű földrengés volt Budapesten. A hírek között böngészve egy tavalyi rengésről így számol be egy internes hírportál. Nézzétek meg az ott található képet!
Köszi Neked is és Pistik100d topiktársnak is a gratulációt! De még azért messze a vége.
Jön a másik félkörív kifejlesztése. Az a félkörív, amit ma betettem, nem lett elég jó, úgyhogy kidolgozási technikát kell váltanom. Majd meglátjuk, mi sül ki belőle. Az ezt követő lépés valószínűleg a többi pad illetve a padló kidolgozása lesz. Egy csomó munka van még vele, úgyhogy én is csak bízni tudok abban, hogy májusra elkészül. Ha kész lesz, akkor kiteszem majd egyik napon a FAV múzeumba az eredeti 1-es mellé... persze úgy, hogy működjön, és világítson.
Vagy ahogy Zslevi is írja, még nem volt meg a megfelelő technika egy éles fotózáshoz a sötétben. A rajz ráadásul kicsit aránytalanul sikerült, az állomás belmagasságához képest Ferenc József és a többi ember törpének tűnik. Ferenc József márpedig nem egy törpe volt (azt hiszem 180 cm-t meghaladta a magassága, így abban a korban igen magas embernek számított), tehát az állomás plafonját a rajzon lejjebb kellett volna hozni.
Köszönöm a rajzot én még nem láttam. Szerintem a rajzoló vagy ott volt az eseményen vagy ott sem volt, de mindenképpen emlékezetből rajzolhatta le az eseményt hiszen sétáló embereket nem lehet pillanatok alatt lerajzolni. Ez adhat magyarázatot arra, hogy hibásan miért fémburkolatú kocsihoz igyekszik FJ. Ha a Pesti Napló ezt hozta le akkor nyilván nem készült megfelelő fotó. Lehet, hogy nem engedtek fotózni?
A többi millenniumi eseményen sem nagyon pózol FJ.
Ezt a rajzot ismertem, de fotót, főképpen a 20-as kocsival a "nagybajuszút" még sehol nem láttam.
Ha létezik is fénykép, az szerintem csak a felszíni szakaszon készülhetett, 1896-ban még nem volt olyan a technika hogy egy állomáson mozgó embereket élesen lehessen lefotózni.