Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Normogo1 Creative Commons License 2013.01.25 0 0 43594

Én is megosztom a kedvencem  eddigi kilométereit: 107000km, 2006-os 1.4LS. Másfél éve van meg, és nagyon meg vagyok vele elégedve!

EGR tisztítás az enyémen is volt 90 ezer körül, természetesen olaj és szűrőcserék ahogy kell. Amikor vettem, a hátsó rendszámvilágítás egységéről le volt törve a fül, azt cseréltem. Az akksit most ősszel cseréltem. Kb. ennyi.

Most még van egy jelenség, nem tudom, hogy ez -e a normális? A hátsó bizti öv csak akkor engedi a kihúzást, ha teljesen visszacsévélte a szerkezet az övet. Ez a gyerekülés kialakítása miatt kényelmetlen, mivel ki kell belőle akasztanom, megvárnom, míg felcsévél, aztán tudom kihúzni. Jó, nem nagy dolog, de ennek így kell működnie?

Normogo1 Creative Commons License 2013.01.25 0 0 43593

Az ablaktörlő gumim a héten elhalálozott a Jazzen. Gondoltam nézek rá, de a bőség megzavart, aminek a nevét ismerem, az a Bosch, meg a Valeo, de van vagy 8 féle, és van aeroblade is.
Tanácstalan vagyok, milyen márkát érdemes választani? Inkább aerobladet vegyek (gyárilag nem az)? Nem értem, ilyenkor miért nem elég csak a gumit kicserélni. Olyat akarok, ami bírja is a strapát.
A mostani méretei elsők: 50cm, 37cm, hátsó 35cm.

Előre is kösz a tanácsokat!

MX5Marci Creative Commons License 2013.01.24 0 0 43592

Biztos valami pözsó tulaj pattog ;)

 

Ma önszorgalomból vétel utáni első komolyabb karbantartásként szétszedtem a szívó oldalt és kitakarítottam a pillangót valamint az egr járatait. Hát nem mondom, hogy nem volt dzsuvás, de talán nem annyira mint a képeken amiket láttam róla, viszont nem lehetett messze.

Kimostam egy kicsit mindent féktisztítóval és összeraktam. Hát nem mondom, hogy a csavarok felderítése és visszajátszása nem volt szívás a zárhíd miatt, de lassacskán minden összeállt.

Első beindítás után konstatáltam, hogy jobb a gázreakció, a többit majd holnap reggel fogom tapasztalni és elhatároztam, hogy hétvégén a légszűrő házát, valamint az egr szelepet felhozom a lakásba is kicsit kitakarítom.


Légtömegmérőt viszont nem nagyon találtam a légszűrő házában és úgy alapvetően a szívó oldalon, hacsak nem a pillangó szelep környékén lehet elhelyezve. Valaki megmondaná, hogy hol keressem és érdemes-e egyáltalán takarítani?

FGyula 27 Creative Commons License 2013.01.24 0 0 43591

Jazz, clio, corsa, 207, fiesta, yaris, c3, polo, swift, colt, stb.

Na ezek közül amikor választanom kellett, nem volt kérdés melyik a nyerő. Számomra a megbízhatóság, alacsony fogyasztás - de azért menjen is, tágas beltér, értéktartás volt a fő szempont.

Ezeket nézve nem hiszem, hogy van jobb a kategóriában. Külön-külön nézve a dolgokat lehet, hogy nem a Jazz a legjobb, aláírom.

2008-ban mikor vettem az autót, ez tűnt a legjobbnak. Nem bántam meg. 

Előzmény: beelaim (43586)
Piet 52 Creative Commons License 2013.01.24 0 0 43590

Biztos azért mondja, mert kiskocsinak belűlről túl nagy:-))

vidi313 Creative Commons License 2013.01.24 0 0 43589

Hallgatlak....

Nem vagyok elvakult, sőt a Jazz - el párhuzamosan másikat is használok, és a Jazz a 15-ik autóm.

Attól függ persze mi az elvárás, mert felmerülhet olyan kívánalom is, ahol tényleg nem a Jazz a legmegfelelőbb.

Beszéljük meg.

Előzmény: beelaim (43586)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.24 0 0 43588

Hanem..?

Előzmény: beelaim (43586)
MX5Marci Creative Commons License 2013.01.24 0 0 43587

Mond már jobbat ;)

beelaim Creative Commons License 2013.01.24 0 0 43586

Igazán nemszeretnék ünneprontó lenni , de azért nem ez a "legjobb kiskocsi a világon" !!!

MX5Marci Creative Commons License 2013.01.24 0 0 43585

Köszi, akkor nem cserélek izzót benne :)

Előzmény: BekeToni (43581)
kisfo Creative Commons License 2013.01.24 0 0 43584

ezt en is eszrevettem: 

"0W20, - itt annyi észrevételem van csupán, hogy gyakran állok meg enyhe lejtőn, sebességbe hagyom, és többet moccan a motor, amíg besűrít annyira, hogy megtartsa az autót. Azelőtt ez nem volt"

 

pl. piros lampas motorleallitos megallasnal (en a kezi start-stop vagyok, önindito es fogasiv birja, mert ritkan megyek varosban), csak sebessegben hagyva (pl. Moszkva terröl Szena ter fele - bar ma mar masnak hivhatjak, bennem igy van :-):

nalam szepen lassan - de eszlelesem szerint (nem stopperolva es 10 hömersekletjelado azonos erteke eseten, azaz nincs teljes müszaki bizonyitekom :-)  - gyorsabban, mint 5W-40-nel gurulgat, azaz: all, aztan 1 picit elöre, mig következö henger sürit, aztan all es ujra 1 picit elöre, stb. - elvileg ez azert lehetne megnövekedett tömitetlenseg, blowby növekedes is.

Előzmény: BekeToni (43577)
kisfo Creative Commons License 2013.01.24 0 0 43583

remelem nem zavaro, 1 hozzaszolasban összeszedve, km szerint

 

 

boldi2006:  Honda Jazz 1.4 ES (?), 2007 nyara, 218 000 km Hibátlan motor, Ékszíj eredeti, hibája egyéb semmi, azt a bizonyos EGR kütyüt tisztíttattam ki egyszer, mert szólt vki, hogy nézessem meg, Olajat kb fél litert fogyaszt 10000 km-en, 3-4 x volt első izzócsere, no meg a műszerfal izzók 1x itt-ott.    Egyszer volt komplett fékbetét csere és  első féktárcsák cseréje  Abszolút hibátlan kis autó, ennyi használat után egyébként. Eszemben sincs eladni.

 

mx5marci: 2003.03 1.4ES 200.000km, Hátsó csapágy cserék voltak még gariba, cd-rádió csere (okát nem tudom), klíma kompresszor csere (okát nem tudom) 195000-nél kuplung csere

 

gallileo: Az enyémben 188ezer km van, 2005-ös 1,4 ES, végig szakszervízben karbantartva, semmi pénzért nem válnék meg tőle!

 

vundergraf: 178000 km (2004. novemberi 1.4LS) EGR tisztítás, rádió világítás izzó csere ...más semmi

 

vin423: Az enyémben 150e km van, de svájci, úgy, hogy tuti volt tekerve.  

Mikor megvettem (3éve 120e km-el) kellett cserélni hátsó kerékcsapágyat. Azóta ami elromlott: rádió, biztonságiőv csat.

 

kgyuri1: 2005.06 Jazz 1.2i Cool 139.800 km semmi gond

 

FGyula27: 2003 ES 1.4 Jazz , 120.000km: hátsó kerékcsapágyvcsere, klímában expanziós szelep tönkrement, eszi az olajat. Más gond nincs, meg vagyok elégedve.

 

kisfo: 2004.09, 1.2iLS, 98000 km, EGR szelep csere

 

BekeToni: 2005évi 1.2 cool, 94000Km, semmi rendkívüli hibáról nem tudok beszámolni. Fullflexre (E85 etanolra) átalakítva, EGR-t nem tisztítottam, 15ezres csereciklust követve, Eneos 0W20, gyári akkumulátor 5,5évet bírt, az első féktárcsákat 84e környékén cseréltem, a hosszbordás szíj 5évután kezdett megrepedni.

 

PTOM71: 79 000 km-nél járok. Nekem akkuproblémáim volta, de ez szerintem a riasztó miatt. Gumibakot én is cseréltem bár szerintem a régi bíta volna még. Én még az eredeti fékekkel járok. Még EGR-t sem tisztítottam szétszereléssel. Chip tuningolt. Nagyon szeretjük

 

Labdacs: 2009. 02., Jazz 1.4 Exe, 71.500 km, kopó-fogyó alkatrészek, illetve vezetőülés ülőlap-csere (54.000 km-nél)

 

 

tovabbi km gyüjtök jelentkezzetek !  mondjuk 70.000 km alattit nem vennek ide

kisfo Creative Commons License 2013.01.24 0 0 43582

köszönöm a tippet ! es a figyelmes es segitökesz hozzaallast.

 

...sajnos tovabbi fogyasztascsökkentest nem fog okozni, mert több ev ota gondolom es hasznalom igy (korabbi gepeken is). Szakmambol tudom, hogy meleg motor kisebb fogyasztasu (nem mililiterekre gyuroknak nem szamitoan, de bizony 100°C-os viznel is jobb afogyasztas, mint 90°C-osnal), igy a jelszom: kenyelem, azaz utaster fütese helyett menjen csak a motorhoz a meleg, illetve maradjon ott.

Ehhez optimalis lenne egy visszajelzö: mikor nyit a termosztat, mert legkorabban az utan fütenek. Ennek praktikus hianyaban erzesre varom ki az idöt, miutan utasterfütes is indulhat.

Termeszetesen nem követelem mindenkitöl, hogy ennyit aldozzon a kenyelme erdekeben !  mindenki ahogy gondolja, amig evvel masokat lenyegesen nem "bant"

 

..szinten csak ezen a fogyasztascsökkentes teren extrem elvetemült haladoknak: mindenfele elektromos fogyasztot is igyekezzünk keveset hasznalni ("hivatalos" figyelmeztetes: azert a biztonsag rovasara ne :-)

nalam 8 ev alatt talan 2szer volt rövid idöre a hatso ablakfütes bekapcsolva, a radiot is csak ritkan hasznalom, ...

ne feledjük: az autoban MINDEN energia a benzinböl jön (Jazz-ben) [elektromos energia raadasul több atalakitasi = veszteseges lepcsön at ! brrrrr ...

 

tovabbi tippeket szivesen veszek

Előzmény: BekeToni (43579)
BekeToni Creative Commons License 2013.01.24 0 0 43581

A vészvillogó kapcsolója nem villog, csak az irányjelző visszajelzések a műszerfalon. 

 

Előzmény: MX5Marci (43580)
MX5Marci Creative Commons License 2013.01.24 0 0 43580

Help!

 

Tegnap bekapcsoltam az elakadásjelzőt amíg egy parkolóhely felszabadulására vártam a corvin sétánynál. Az elakadás jelzőnek 2003as jazz-en belül kell villognia vagy sem? Nekem a gomb nem villog, gyanítom, hogy kéne, nem?

BekeToni Creative Commons License 2013.01.24 0 0 43579

Korábbi hozzászólásaidból tudom, hogy „tudatos üzemanyag fogyasztó” vagy, és szívesen veszel ezzel összefüggő tapasztalatokat is.

 

A bemelegítési fázisát tudod rövidíteni azzal, ha csak meleg motornál nyitod ki az utastérfűtést. Etanolos üzemnél nagyon hasznosnak bizonyult ez a praktika, mert ott még számottevőbb a hidegüzemi befecskendezési korrekció.

 

Előzmény: kisfo (43470)
BekeToni Creative Commons License 2013.01.24 0 0 43578

Remélem nopanick itt van, - még ha most csendesre váltott is…

 

BekeToni Creative Commons License 2013.01.24 0 0 43577

2005évi 1.2 cool, 94000Km, semmi rendkívüli hibáról nem tudok beszámolni. Fullflexre (E85 etanolra) átalakítva, EGR-t nem tisztítottam, - csak úgy, mint Ptom71 :)

 

 15ezres csereciklust követve, Eneos 0W20, - itt annyi észrevételem van csupán, hogy gyakran állok meg enyhe lejtőn, sebességbe hagyom, és többet moccan a motor, amíg besűrít annyira, hogy megtartsa az autót. Azelőtt ez nem volt.

 

A gyári akkumulátor 5,5évet bírt, az első féktárcsákat 84e környékén cseréltem, a hosszbordás szíj 5évután kezdett megrepedni. Tavaszra kap új nyárigumit, - az elő szerelés igen elaggott már, repedezik és üt, mint a kútkerék.

 

Előzmény: kisfo (43570)
Ptom71 Creative Commons License 2013.01.23 0 0 43576

Szia!

 

Én 79 000 km-nél járok. Nekem akkuproblémáim volta, de ez szerintem a riasztó miatt. Gumibakot én is cseréltem bár szerintem a régi bíta volna még. Én még az eredeti fékekkel járok. Még EGR-t sem tisztítottam szétszereléssel. Chip tuningolt. Nagyon szeretjük.

Előzmény: kisfo (43570)
FGyula 27 Creative Commons License 2013.01.23 0 0 43575
A fékbetét, izzó, olaj, gyertya, gumi az nem hiba. Csak h pontosak legyünk.
Előzmény: boldi2006 (43574)
boldi2006 Creative Commons License 2013.01.23 0 0 43574

Bocsi, az előbb kifelejtettem :

Egyszer volt komplett fékbetét csere és 

első féktárcsák cseréje.

Amúgy tényleg semmi több.

Mohi Kecskemétről

boldi2006 Creative Commons License 2013.01.23 0 0 43573

Kedves Honda Jazz rajongók és tulajok !

 

Régen jártam itt, látom, hogy a sokat futott Jazz -ek javítási 

listáit elemezgetitek, ideírom az én történetemet is :

 

Honda Jazz 1.4 ES (?)-em van, 2007 nyarán vettem,

digit klímás, és az idén lesz 6 éves, most van benne 218 000 km.

 

Hibátlan motor, annak ellenére, hogy a garanciális idő 

lejárta után ( 100 000 km után ) saját magam cserélem benne 

az olajat és a gyertyákat.

 

Ékszíj eredeti, hibája egyéb semmi, azt a bizonyos EGR kütyüt 

tisztíttattam ki egyszer, mert szólt vki, hogy nézessem meg.

 

5,5 litert fogyaszt átlagban, de ha nem hajtom 

Kecskemétről Keszthelyre 4,8 liter/100 km.

Olajat kb fél litert fogyaszt 10000 km-en.

3-4 x volt első izzócsere, no meg a műszerfal izzók 1x itt-ott.

Abszolút hibátlan kis autó, ennyi használat után egyébként.

Eszemben sincs eladni.

Jó választás volt.

Üdv: Mohi Kecskemétről

Astra001 Creative Commons License 2013.01.23 0 0 43572

Üdv

 

eladó téligumi szett nagyon szép állapotban Jazz-re.

http://www.expressz.hu/185-55r15-teligumi-szett-80-90-44790228/

 

Üdv

MX5Marci Creative Commons License 2013.01.23 0 0 43571

Hátsó csapágy cserék voltak még gariba, cd-rádió csere (okát nem tudom), klíma kompresszor csere (okát nem tudom) 195000-nél kuplung csere, okát sejtem :) Végig márkaszervízes és ott is volt javítva.

kisfo Creative Commons License 2013.01.23 0 0 43570

remelem nem zavaro, 1 hozzaszolasban összeszedve, km szerint, MX5Marci-et nem vettem bele, mert nem ismert, mire volt szükseg a 200.000 km-en.

 

gallileo: Az enyémben 188ezer km van, 2005-ös 1,4 ES, végig szakszervízben karbantartva, semmi pénzért nem válnék meg tőle!

 

vundergraf: 178000 km (2004. novemberi 1.4LS) EGR tisztítás, rádió világítás izzó csere ...más semmi

 

vin423: Az enyémben 150e km van, de svájci, úgy, hogy tuti volt tekerve.  

Mikor megvettem (3éve 120e km-el) kellett cserélni hátsó kerékcsapágyat. Azóta ami elromlott: rádió, biztonságiőv csat.

 

kgyuri1: 2005.06 Jazz 1.2i Cool 139.800 km semmi gond

 

FGyula27: 2003 ES 1.4 Jazz , 120.000km: hátsó kerékcsapágyvcsere, klímában expanziós szelep tönkrement, eszi az olajat. Más gond nincs, meg vagyok elégedve.

 

kisfo: 2004.09, 1.2iLS, 98000 km, EGR szelep csere

 

Labdacs: 2009. 02., Jazz 1.4 Exe, 71.500 km, kopó-fogyó alkatrészek, illetve vezetőülés ülőlap-csere (54.000 km-nél)

 

 

tovabbi km gyüjtök jelentkezzetek !

Előzmény: kisfo (43562)
FGyula 27 Creative Commons License 2013.01.23 0 0 43569

2003 ES 1.4 Jazz , 120.000km:

hátsó kerékcsapágyvcsere, klímában expanziós szelep tönkrement, eszi az olajat. Más gond nincs, meg vagyok elégedve.

Más autóknál ennek a többszörösével találkozik az ember.

wastegate Creative Commons License 2013.01.23 0 0 43568

Én ezekkel találom szemben magam:

 

EGR ...

Első felső torony szilent ...

Fojtó szelep táp vezeték szakadás ...

Első stabil pálcák ...

Hátsó kerék agy ...

Hátsó fék szorulás, rendellenes kopás ...

Motor első hátsó szimmering szivárgás ...

Segéd meghajtó szíj feszítő görgő kopás ...

 

Ezek egy része a karbantartás hiánya miatt alakul ki.

Jazz jó és üzembiztos autó!

 

w

Előzmény: Törölt nick (43567)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.23 0 0 43567

JAZZ esetén nincs gyakori hiba :-)

 

Előzmény: MX5Marci (43565)
wastegate Creative Commons License 2013.01.23 0 0 43566

Ha valaki ismeri a tipust, tudja mit kell nézni és azt mondja, hogy ezzel érdemes törődni akkor még mindig nem kötelező megcsináltatni.

 

 

w

 

Előzmény: MX5Marci (43565)
MX5Marci Creative Commons License 2013.01.23 0 0 43565

Átnéztük azért amennyire tudtuk, nem vagyok annyira műszaki analfabéta. Az elektromos gondot megnézetem, mert az elektromossághoz nagyon nem konyítok. Szerintem hátul valami szilent kezdhet elhalni, aláfekszem valamikor, csak azt hittem gyakori hiba és azonnal rávágjátok :)

Vettem ma gyertyákat (denso), tárcsát-betéte előre (ferodo premier) és a hétvégén kicserélem. Kifuf rendben van, nem lyukas, de már nincs sok neki hátra szerintem max 1-2év. Nem tudom hova vigyem állapotfelmérésre, mert mindenki (tisztelet a kivételnek) munkagyűjtésnek gondolja az állapotfelmérést...  ismertek pesten olyan helyet aki kifizetett állapotfelmérésért nem akar még plusz munkát is kreálni magának?

Előzmény: kóboráram (43561)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!