Én is megosztom a kedvencem eddigi kilométereit: 107000km, 2006-os 1.4LS. Másfél éve van meg, és nagyon meg vagyok vele elégedve!
EGR tisztítás az enyémen is volt 90 ezer körül, természetesen olaj és szűrőcserék ahogy kell. Amikor vettem, a hátsó rendszámvilágítás egységéről le volt törve a fül, azt cseréltem. Az akksit most ősszel cseréltem. Kb. ennyi.
Most még van egy jelenség, nem tudom, hogy ez -e a normális? A hátsó bizti öv csak akkor engedi a kihúzást, ha teljesen visszacsévélte a szerkezet az övet. Ez a gyerekülés kialakítása miatt kényelmetlen, mivel ki kell belőle akasztanom, megvárnom, míg felcsévél, aztán tudom kihúzni. Jó, nem nagy dolog, de ennek így kell működnie?
Az ablaktörlő gumim a héten elhalálozott a Jazzen. Gondoltam nézek rá, de a bőség megzavart, aminek a nevét ismerem, az a Bosch, meg a Valeo, de van vagy 8 féle, és van aeroblade is. Tanácstalan vagyok, milyen márkát érdemes választani? Inkább aerobladet vegyek (gyárilag nem az)? Nem értem, ilyenkor miért nem elég csak a gumit kicserélni. Olyat akarok, ami bírja is a strapát. A mostani méretei elsők: 50cm, 37cm, hátsó 35cm.
Ma önszorgalomból vétel utáni első komolyabb karbantartásként szétszedtem a szívó oldalt és kitakarítottam a pillangót valamint az egr járatait. Hát nem mondom, hogy nem volt dzsuvás, de talán nem annyira mint a képeken amiket láttam róla, viszont nem lehetett messze.
Kimostam egy kicsit mindent féktisztítóval és összeraktam. Hát nem mondom, hogy a csavarok felderítése és visszajátszása nem volt szívás a zárhíd miatt, de lassacskán minden összeállt.
Első beindítás után konstatáltam, hogy jobb a gázreakció, a többit majd holnap reggel fogom tapasztalni és elhatároztam, hogy hétvégén a légszűrő házát, valamint az egr szelepet felhozom a lakásba is kicsit kitakarítom.
Légtömegmérőt viszont nem nagyon találtam a légszűrő házában és úgy alapvetően a szívó oldalon, hacsak nem a pillangó szelep környékén lehet elhelyezve. Valaki megmondaná, hogy hol keressem és érdemes-e egyáltalán takarítani?
Na ezek közül amikor választanom kellett, nem volt kérdés melyik a nyerő. Számomra a megbízhatóság, alacsony fogyasztás - de azért menjen is, tágas beltér, értéktartás volt a fő szempont.
Ezeket nézve nem hiszem, hogy van jobb a kategóriában. Külön-külön nézve a dolgokat lehet, hogy nem a Jazz a legjobb, aláírom.
2008-ban mikor vettem az autót, ez tűnt a legjobbnak. Nem bántam meg.
"0W20, - itt annyi észrevételem van csupán, hogy gyakran állok meg enyhe lejtőn, sebességbe hagyom, és többet moccan a motor, amíg besűrít annyira, hogy megtartsa az autót. Azelőtt ez nem volt"
pl. piros lampas motorleallitos megallasnal (en a kezi start-stop vagyok, önindito es fogasiv birja, mert ritkan megyek varosban), csak sebessegben hagyva (pl. Moszkva terröl Szena ter fele - bar ma mar masnak hivhatjak, bennem igy van :-):
nalam szepen lassan - de eszlelesem szerint (nem stopperolva es 10 hömersekletjelado azonos erteke eseten, azaz nincs teljes müszaki bizonyitekom :-) - gyorsabban, mint 5W-40-nel gurulgat, azaz: all, aztan 1 picit elöre, mig következö henger sürit, aztan all es ujra 1 picit elöre, stb. - elvileg ez azert lehetne megnövekedett tömitetlenseg, blowby növekedes is.
remelem nem zavaro, 1 hozzaszolasban összeszedve, km szerint
boldi2006: Honda Jazz 1.4 ES (?), 2007 nyara, 218 000 km Hibátlan motor, Ékszíj eredeti, hibája egyéb semmi, azt a bizonyos EGR kütyüt tisztíttattam ki egyszer, mert szólt vki, hogy nézessem meg, Olajat kb fél litert fogyaszt 10000 km-en, 3-4 x volt első izzócsere, no meg a műszerfal izzók 1x itt-ott. Egyszer volt komplett fékbetét csere és első féktárcsák cseréje Abszolút hibátlan kis autó, ennyi használat után egyébként. Eszemben sincs eladni.
mx5marci: 2003.03 1.4ES 200.000km, Hátsó csapágy cserék voltak még gariba, cd-rádió csere (okát nem tudom), klíma kompresszor csere (okát nem tudom) 195000-nél kuplung csere
gallileo: Az enyémben 188ezer km van, 2005-ös 1,4 ES, végig szakszervízben karbantartva, semmi pénzért nem válnék meg tőle!
vundergraf: 178000 km (2004. novemberi 1.4LS) EGR tisztítás, rádió világítás izzó csere ...más semmi
vin423: Az enyémben 150e km van, de svájci, úgy, hogy tuti volt tekerve.
Mikor megvettem (3éve 120e km-el) kellett cserélni hátsó kerékcsapágyat. Azóta ami elromlott: rádió, biztonságiőv csat.
kgyuri1: 2005.06 Jazz 1.2i Cool 139.800 km semmi gond
FGyula27: 2003 ES 1.4 Jazz , 120.000km:hátsó kerékcsapágyvcsere, klímában expanziós szelep tönkrement, eszi az olajat. Más gond nincs, meg vagyok elégedve.
kisfo: 2004.09, 1.2iLS, 98000 km, EGR szelep csere
BekeToni: 2005évi 1.2 cool, 94000Km, semmi rendkívüli hibáról nem tudok beszámolni. Fullflexre (E85 etanolra) átalakítva, EGR-t nem tisztítottam, 15ezres csereciklust követve, Eneos 0W20, gyári akkumulátor 5,5évet bírt, az első féktárcsákat 84e környékén cseréltem, a hosszbordás szíj 5évután kezdett megrepedni.
PTOM71: 79 000 km-nél járok. Nekem akkuproblémáim volta, de ez szerintem a riasztó miatt. Gumibakot én is cseréltem bár szerintem a régi bíta volna még. Én még az eredeti fékekkel járok. Még EGR-t sem tisztítottam szétszereléssel. Chip tuningolt. Nagyon szeretjük
Labdacs: 2009. 02., Jazz 1.4 Exe, 71.500 km, kopó-fogyó alkatrészek, illetve vezetőülés ülőlap-csere (54.000 km-nél)
tovabbi km gyüjtök jelentkezzetek ! mondjuk 70.000 km alattit nem vennek ide
köszönöm a tippet ! es a figyelmes es segitökesz hozzaallast.
...sajnos tovabbi fogyasztascsökkentest nem fog okozni, mert több ev ota gondolom es hasznalom igy (korabbi gepeken is). Szakmambol tudom, hogy meleg motor kisebb fogyasztasu (nem mililiterekre gyuroknak nem szamitoan, de bizony 100°C-os viznel is jobb afogyasztas, mint 90°C-osnal), igy a jelszom: kenyelem, azaz utaster fütese helyett menjen csak a motorhoz a meleg, illetve maradjon ott.
Ehhez optimalis lenne egy visszajelzö: mikor nyit a termosztat, mert legkorabban az utan fütenek. Ennek praktikus hianyaban erzesre varom ki az idöt, miutan utasterfütes is indulhat.
Termeszetesen nem követelem mindenkitöl, hogy ennyit aldozzon a kenyelme erdekeben ! mindenki ahogy gondolja, amig evvel masokat lenyegesen nem "bant"
..szinten csak ezen a fogyasztascsökkentes teren extrem elvetemült haladoknak: mindenfele elektromos fogyasztot is igyekezzünk keveset hasznalni ("hivatalos" figyelmeztetes: azert a biztonsag rovasara ne :-)
nalam 8 ev alatt talan 2szer volt rövid idöre a hatso ablakfütes bekapcsolva, a radiot is csak ritkan hasznalom, ...
ne feledjük: az autoban MINDEN energia a benzinböl jön (Jazz-ben) [elektromos energia raadasul több atalakitasi = veszteseges lepcsön at ! brrrrr ...
Tegnap bekapcsoltam az elakadásjelzőt amíg egy parkolóhely felszabadulására vártam a corvin sétánynál. Az elakadás jelzőnek 2003as jazz-en belül kell villognia vagy sem? Nekem a gomb nem villog, gyanítom, hogy kéne, nem?
Korábbi hozzászólásaidból tudom, hogy „tudatos üzemanyag fogyasztó” vagy, és szívesen veszel ezzel összefüggő tapasztalatokat is.
A bemelegítési fázisát tudod rövidíteni azzal, ha csak meleg motornál nyitod ki az utastérfűtést. Etanolos üzemnél nagyon hasznosnak bizonyult ez a praktika, mert ott még számottevőbb a hidegüzemi befecskendezési korrekció.
2005évi 1.2 cool, 94000Km, semmi rendkívüli hibáról nem tudok beszámolni. Fullflexre (E85 etanolra) átalakítva, EGR-t nem tisztítottam, - csak úgy, mint Ptom71 :)
15ezres csereciklust követve, Eneos 0W20, - itt annyi észrevételem van csupán, hogy gyakran állok meg enyhe lejtőn, sebességbe hagyom, és többet moccan a motor, amíg besűrít annyira, hogy megtartsa az autót. Azelőtt ez nem volt.
A gyári akkumulátor 5,5évet bírt, az első féktárcsákat 84e környékén cseréltem, a hosszbordás szíj 5évután kezdett megrepedni. Tavaszra kap új nyárigumit, - az elő szerelés igen elaggott már, repedezik és üt, mint a kútkerék.
Én 79 000 km-nél járok. Nekem akkuproblémáim volta, de ez szerintem a riasztó miatt. Gumibakot én is cseréltem bár szerintem a régi bíta volna még. Én még az eredeti fékekkel járok. Még EGR-t sem tisztítottam szétszereléssel. Chip tuningolt. Nagyon szeretjük.
Hátsó csapágy cserék voltak még gariba, cd-rádió csere (okát nem tudom), klíma kompresszor csere (okát nem tudom) 195000-nél kuplung csere, okát sejtem :) Végig márkaszervízes és ott is volt javítva.
remelem nem zavaro, 1 hozzaszolasban összeszedve, km szerint, MX5Marci-et nem vettem bele, mert nem ismert, mire volt szükseg a 200.000 km-en.
gallileo: Az enyémben 188ezer km van, 2005-ös 1,4 ES, végig szakszervízben karbantartva, semmi pénzért nem válnék meg tőle!
vundergraf: 178000 km (2004. novemberi 1.4LS) EGR tisztítás, rádió világítás izzó csere ...más semmi
vin423: Az enyémben 150e km van, de svájci, úgy, hogy tuti volt tekerve.
Mikor megvettem (3éve 120e km-el) kellett cserélni hátsó kerékcsapágyat. Azóta ami elromlott: rádió, biztonságiőv csat.
kgyuri1: 2005.06 Jazz 1.2i Cool 139.800 km semmi gond
FGyula27: 2003 ES 1.4 Jazz , 120.000km:hátsó kerékcsapágyvcsere, klímában expanziós szelep tönkrement, eszi az olajat. Más gond nincs, meg vagyok elégedve.
kisfo: 2004.09, 1.2iLS, 98000 km, EGR szelep csere
Labdacs: 2009. 02., Jazz 1.4 Exe, 71.500 km, kopó-fogyó alkatrészek, illetve vezetőülés ülőlap-csere (54.000 km-nél)
Átnéztük azért amennyire tudtuk, nem vagyok annyira műszaki analfabéta. Az elektromos gondot megnézetem, mert az elektromossághoz nagyon nem konyítok. Szerintem hátul valami szilent kezdhet elhalni, aláfekszem valamikor, csak azt hittem gyakori hiba és azonnal rávágjátok :)
Vettem ma gyertyákat (denso), tárcsát-betéte előre (ferodo premier) és a hétvégén kicserélem. Kifuf rendben van, nem lyukas, de már nincs sok neki hátra szerintem max 1-2év. Nem tudom hova vigyem állapotfelmérésre, mert mindenki (tisztelet a kivételnek) munkagyűjtésnek gondolja az állapotfelmérést... ismertek pesten olyan helyet aki kifizetett állapotfelmérésért nem akar még plusz munkát is kreálni magának?