T-jet, sportom esetében, ezek a mért átlag értékek (sok ezer km. téli-nyári kerék, klíma vegyesen).
Pálya óra szerint 120 egyenletes tempóban, átlag 7.5 liter
Pálya óra szerint 140-150, átlag 8.9 liter
Falu, autóút, előzés (azaz 50-70 és 90-120) azaz gyakori gyorsításokkal, átlag 8 liter
Város nagyobb dugók nélkül "nyugisan": 9 liter
Város dugó, sok előzés/:)/ : 10.4 liter
Ami érdekes, hogy korábban mértem ugyan így pl. swift2 esetében is, így van mihez viszonyítani. A városi fogyasztás 1.8 literrel nőt, városon kívül 0.6 literrel. Szóval eleve nehéz a lábam....
Minden esetre a turbós gépekre nagyon igaz, hogy akkor fogyasztanak jól, ha nincsenek komoly(abb)an hajtva...
Anno láttam egy videót ahol egy RS4 szívó és egy S5 turbó volt komoly és egyforma tempóban hajtva ugyan ott, a turbó bő 10 literrel többet fogyasztott:D
A szabvány mérésben persze jó 30%-al kevesebbet eszik...
Kb 2 hete egy Xsara púposkodott a 24-esen. Lefelé utolért és beelőzött. Aztán a következő emelkedőnél kicsit megtoltam, be is értem, de nem előztem meg. Aztán lefelé megint meglépett, felfelé megint behalt.
Szinte láttam a drivert, hogy kitapossa a padlót, de nem meeeegy...
..tán emlékeztek, nekem az első utam/emelkedőm még a bejáratós autóval Pécsre vezetett. majd ott a Misinára vezető emelkedőn ment fel úgy a Bravó, hogy úgy kurjongattam, mint Vettel szokott a győzelem után a célegyenesben.. :)
Igen, ezt én is kommentelni akartam... Még hogy nem szereti az emelkedőket... Pont, hogy imádja őket (a fogyi számomra érdektelen, ebből a szempontból (is)), szívesen tolom neki útnak felfelé. :-D
Lehet, hogy a fogyi megugrik, de próbáld ki egyszer Bp. felé a gödöllői emelkedőt: hány partner marad a tetejére? :-) Kategóriában senki! Nagyjából 3literes dízelek tartják a tempót.
Csak annyi, hogy a hiheteltenül gazdaságtalanul működő PSA elég jól szerepel a listán... Mondjuk, a sok francia gyár nem javítja a versenyképességüket. :-)
Attól függ, mennyire gyorsítasz (mindig padlógáz?), visszaváltasz-e közben, és milyen gyakoriak az előzések... Ez nagyjából az én közlekedési stílusom, azt leszámítva, hogy nekem inkább 110-130, és egy-egy előzés után, vagy településről kigyorsítva, ha van hely, nem ritka a 180-200 sem. De ehhez 8,5 liter társul nagy átlagban, persze, a sport esetén. A 120-asnak azért nagyjából ugyanennyi kell legyen.
Az autópályás fogyasztásod nekem egy picit soknak tűnik, de ha volt nagyobb szél közben, akkor máris nem az. Persze, csak pár tizedről van szó, de ha nagyjából állandó volt a 140-150 közötti tempó, az is inkább 8,5 körül kell legyen.
Én is szoktam vele jatszani, kb +2 napi melobajaras (120 km) egy tankolás alatt ha nagypapasan vezetek, de nem igazán lehet ezt megállni, ugyhogy nyomom a gázt :D
Ennyire. 120-130 felett már aránytalanul nő a fogyasztás. Szoktam vele "játszani". Ha kamion tempóban megyek, akár 2e ft-al is kevesebb a benzin költség (oda-vissza) 300km-en. Időben meg nem nagy nyereség a száguldozás.
Aztán jön az elhatározás, hogy teszek arra a 2e Ft-ra. :-D
kb mire számítsak országúton, 100-130 közötti utazónál, előzésekkel... úgy hogy mondjuk átmegy az ember 5-6 településen, ahol vissza kell venni 50-70-re??? mondjuk nyáron, klímával... ? :-)
Sajna torkos a tjet pályán, én atlag 140 el szoktam menni minden nap, 8,5 korul szokott lenni, eleinte zavart, de mar nem érdekel. Kesobb ha raerzel majd a kocsira, picit javulni fog, de csodát ne varj