Én 79 000 km-nél járok. Nekem akkuproblémáim volta, de ez szerintem a riasztó miatt. Gumibakot én is cseréltem bár szerintem a régi bíta volna még. Én még az eredeti fékekkel járok. Még EGR-t sem tisztítottam szétszereléssel. Chip tuningolt. Nagyon szeretjük.
Hátsó csapágy cserék voltak még gariba, cd-rádió csere (okát nem tudom), klíma kompresszor csere (okát nem tudom) 195000-nél kuplung csere, okát sejtem :) Végig márkaszervízes és ott is volt javítva.
remelem nem zavaro, 1 hozzaszolasban összeszedve, km szerint, MX5Marci-et nem vettem bele, mert nem ismert, mire volt szükseg a 200.000 km-en.
gallileo: Az enyémben 188ezer km van, 2005-ös 1,4 ES, végig szakszervízben karbantartva, semmi pénzért nem válnék meg tőle!
vundergraf: 178000 km (2004. novemberi 1.4LS) EGR tisztítás, rádió világítás izzó csere ...más semmi
vin423: Az enyémben 150e km van, de svájci, úgy, hogy tuti volt tekerve.
Mikor megvettem (3éve 120e km-el) kellett cserélni hátsó kerékcsapágyat. Azóta ami elromlott: rádió, biztonságiőv csat.
kgyuri1: 2005.06 Jazz 1.2i Cool 139.800 km semmi gond
FGyula27: 2003 ES 1.4 Jazz , 120.000km:hátsó kerékcsapágyvcsere, klímában expanziós szelep tönkrement, eszi az olajat. Más gond nincs, meg vagyok elégedve.
kisfo: 2004.09, 1.2iLS, 98000 km, EGR szelep csere
Labdacs: 2009. 02., Jazz 1.4 Exe, 71.500 km, kopó-fogyó alkatrészek, illetve vezetőülés ülőlap-csere (54.000 km-nél)
Átnéztük azért amennyire tudtuk, nem vagyok annyira műszaki analfabéta. Az elektromos gondot megnézetem, mert az elektromossághoz nagyon nem konyítok. Szerintem hátul valami szilent kezdhet elhalni, aláfekszem valamikor, csak azt hittem gyakori hiba és azonnal rávágjátok :)
Vettem ma gyertyákat (denso), tárcsát-betéte előre (ferodo premier) és a hétvégén kicserélem. Kifuf rendben van, nem lyukas, de már nincs sok neki hátra szerintem max 1-2év. Nem tudom hova vigyem állapotfelmérésre, mert mindenki (tisztelet a kivételnek) munkagyűjtésnek gondolja az állapotfelmérést... ismertek pesten olyan helyet aki kifizetett állapotfelmérésért nem akar még plusz munkát is kreálni magának?
Talán érdemes lenne párezer forintot rászánni erre az autóra és átvizsgáltatni valami hozzáértővel (nem feltétlenül Honda szervizre gondolok), hogy milyen állapotban vannak a felfüggesztések, lengéscsillapítók, fékek, futómű geometria, kipufogórendszer, akkumulátor, generátor, ékszíj, stb, stb.
Későbbi kellemetlen meglepetéseket meg lehetne így előzni. Használt autó vásárlásakor én ilyeneket mindig megnéztem, ill. megnézettem.
A workshop manual szerint denso SKJ20DR-M13 gyertya kell bele ugye 8darab. Ahogy látom ez iridium amiből 4000körül van legjobb áron. Tuti iridium kell bele?
Asszem akkor ezt egyenlőre hagyom és ha elkezd idegesítő lenni vagy durvulni akkor jobban beleásom magam, egyenlőre nem izgat annyira...
Másik:
Ha mondjuk gyorsulok (ez kicsit erős kifejezés asszem) és gyorsan váltok, valamint a kuplungot is hirtelen ráengedem, akkor hátulról kottyanást hallok. Egyenlőre csak ilyenkor hallom és nem sikerül mindig hallatni. Mi lehet?
A feszültségszabályzás működési elvéből adódóan, van egy minimális ingadozás a gerjesztés be és kikapcsolása közt. (Ezt hívják Tirill elvnek, legalább 100 éves.) - A régi elektromechanikus feszszabályzók működése közben jól megfigyelhető volt a „régler” kapcsolgatása és a fényerő váltakozása a fényszórón.
Esetünkben, az elektronikus feszszabályozás, csak annyival más, hogy a relé helyett tranzisztor kapcsolgat, sokkal kisebb a szabályzás lengése. Emellett nem igényel karbantartást. Alkatrészi pontosságból adódik a működési tartománya, azaz gyárilag beállított.
Akkor mi lehet a hiba oka (?), - Szerintem alacsony akkumulátor kapacitás, - elhasználódás okozhatja, azt hogy a gerjesztés kikapcsolása után bezuhan a feszültség. Ezt tényleg csak oszcilloszkóppal lehet mérni, de megközelítőleg az alábbi nyugalmi értékek adnak tájékoztatást az akku állapotáról:12,72V 100% 12,4V 75% 12,2V 50% 12V 25%
Indítás után: 14,7V
Esetleg lehet még a testkábelek vagy akkusaru rossz kontaktusa!
Meg kellene nézni, hogy általános feszültségingadozásról van-e szó: pl. kapcsold fel a belső világítást, hogy annak a fénye is ugyanakkor ugyanúgy vibrál-e.
Ha semmi más nincs bekapcsolva (klíma, szellőzés, ablakfűtés, stb.) akkor is csinálja?
Át lehetne nézni a biztosítékokat (kiszedni, visszarakni) hogy nincs-e valamilyen érintkezési hiba - az utastérben és a motortérben is, beleértva az akkunál levőt is, hogy nem lazák, jól érintkeznek-e az akkusaruk, stb.
Rosszabb esetben lehet a generátor vagy az akku hibája, de ezt műszeresen lehet behatárolni.
Eddig több ismerősömnek is említettem és egyenlőre mindenkinek új a problémám. Tegnap hazafelé pályán este azt hittem, hogy a fáradtságtól rezonál az első világítás, de ma a garázsban parkoláskor kiderűlt, hogy nem én vagyok a hibás. Tehát: csak és kizárólag fordulaton a tompított mindkét oldalon rezonálni kezd, alapjáratra visszaesve abbahagyja. Fizikailag nincs semmi mozgása, én inkább valami feszültség ingadozásra gondolok. Az egész úgy néz ki, mint amikor azt elektromos ablakot használjátok és egy kicsit elhalványodik a tompított, csak ezt ablak nélkül produkálja kb 3x/mp (csak fordulaton).
Én általában ilyenkor olajat, szűrőt, lég illetve pollenszűrőt cserélek. Olaj 200ezer km után mobil1 5w40 megy bele és mann filter.
Pollen és légszűrő japanparts vagy jakopats nem emlékszem.
Ilyekor általában kitakarítom a pillangószelepet is amit holnap megteszek, DE olvastam, hogy érdemes az EGR környékén is valamit kitakarítani, de vizuális típus vagyok ezért egy kép jó lenne hogy mit is kell és pontosan hol van.
Hát akkor én is bejelentkeznék, ugyanis én is tegnap lettem egy Jazz tulaja. (2003, 1.4, ES)
Eddig nagyon tetszik, a váltó tényleg elég jó, féltem hogy az mx5 után nem fog tetszeni, de frankó :) Eddig minden király, lassan 200ezer van benne de végig vezetett szervizkönyves :) Jelenleg olajcsere és fék csere előtt állok, valamint izzókat, pollen és levegőszűrőt már cseréltem is.
A fogyasztási adataim számolva és nem a fedcomp szerint 5.14l/100km budapesten belül, ami nem olyan rossz így télen, főleg hogy még próbálgattam is a kis egynégyest :)
A cd kiadós nyűgöt nekem is csinálta, mikor megvettem az autót szinte mindíg sokadik próbálkozásra jött ki a disc, de aztán egyszer csak megjavult, most 100%-osan jó! Szerintem az előző tulaj sosem használta (idős úr) és elporosodhatott benne valami érintkező, vagy valami.
Amúgy az enyém 2005 júniusi és nemhogy nincs semmi baja, de konkrétan egy 0 km-es új autó érzését produkálja. A váltó valóban példaértékű, van könyöklőm, ezért csak az ujjaim hegyével szoktam "pöckölgetni" Ja, 78E km, garantáltan. Mellesleg: a minap vezettem egy "Rönó megán szeniket", szintén bowdenes váltó, 40E km környékén, nos mire átértem a város (Bp.) egyik feléről a másikra, egyszerűen elfáradt a karom, olyan szorosan működik. ("autókat alkotnak!!!")
Amúgy Wastegate szaktárs egyszeri megkörnyékezését én is beterveztem, ill., ha olvassa kérdezném a szelepállításról, hogy szoktak lenni durva eltérések, amik már veszélyesek lehetnek, ha nincs beállítva? A motorhangom, mint az óramű, szinte néma csend, ill. nagyon fülelve, finom kis "varrógép" hang. (lehet, a befecsk. szelepeket hallom) Szóval szerintem még sosem volt állítva. Még egy 20000km-et kihúznék vele, aztán gyertyacser., EGR tisztít, szelepáll. Ha szép hangja van, bevállalhatom még a 20E km.-t?
1.2 Cool, 2004.12, hó, 94000 km, semmi gond. Illetve az audio cucc nem mindig adja ki a CD-t, van hogy csak 8-10 próbálkozás után. De ez igazából már 3-4 éves kora óta megvan.
Tegnapi nap szert tettem egy Honda Jazz 1.4i LS-re (2004 év végi)
Csak gondoltam elmondom, hogy sokat olvasgattam ezt a fórumot mielőtt a Jazz mellet döntöttem úgyhogy köszi mindenkinek.
A motor hangja pedig valami úberbrutál szép, nagyon tetszik. :) A váltó pedig hát perfekt, lletem legjobb váltója. Pedig vezettem már egy két sportnak titulált kocsit.....
Wastegate fórumtárshoz pedig már be is jelentkeztem egy kisebb karbantartásra biztos amit tuti. ;)