Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BekeToni Creative Commons License 2013.01.24 0 0 43579

Korábbi hozzászólásaidból tudom, hogy „tudatos üzemanyag fogyasztó” vagy, és szívesen veszel ezzel összefüggő tapasztalatokat is.

 

A bemelegítési fázisát tudod rövidíteni azzal, ha csak meleg motornál nyitod ki az utastérfűtést. Etanolos üzemnél nagyon hasznosnak bizonyult ez a praktika, mert ott még számottevőbb a hidegüzemi befecskendezési korrekció.

 

Előzmény: kisfo (43470)
BekeToni Creative Commons License 2013.01.24 0 0 43578

Remélem nopanick itt van, - még ha most csendesre váltott is…

 

BekeToni Creative Commons License 2013.01.24 0 0 43577

2005évi 1.2 cool, 94000Km, semmi rendkívüli hibáról nem tudok beszámolni. Fullflexre (E85 etanolra) átalakítva, EGR-t nem tisztítottam, - csak úgy, mint Ptom71 :)

 

 15ezres csereciklust követve, Eneos 0W20, - itt annyi észrevételem van csupán, hogy gyakran állok meg enyhe lejtőn, sebességbe hagyom, és többet moccan a motor, amíg besűrít annyira, hogy megtartsa az autót. Azelőtt ez nem volt.

 

A gyári akkumulátor 5,5évet bírt, az első féktárcsákat 84e környékén cseréltem, a hosszbordás szíj 5évután kezdett megrepedni. Tavaszra kap új nyárigumit, - az elő szerelés igen elaggott már, repedezik és üt, mint a kútkerék.

 

Előzmény: kisfo (43570)
Ptom71 Creative Commons License 2013.01.23 0 0 43576

Szia!

 

Én 79 000 km-nél járok. Nekem akkuproblémáim volta, de ez szerintem a riasztó miatt. Gumibakot én is cseréltem bár szerintem a régi bíta volna még. Én még az eredeti fékekkel járok. Még EGR-t sem tisztítottam szétszereléssel. Chip tuningolt. Nagyon szeretjük.

Előzmény: kisfo (43570)
FGyula 27 Creative Commons License 2013.01.23 0 0 43575
A fékbetét, izzó, olaj, gyertya, gumi az nem hiba. Csak h pontosak legyünk.
Előzmény: boldi2006 (43574)
boldi2006 Creative Commons License 2013.01.23 0 0 43574

Bocsi, az előbb kifelejtettem :

Egyszer volt komplett fékbetét csere és 

első féktárcsák cseréje.

Amúgy tényleg semmi több.

Mohi Kecskemétről

boldi2006 Creative Commons License 2013.01.23 0 0 43573

Kedves Honda Jazz rajongók és tulajok !

 

Régen jártam itt, látom, hogy a sokat futott Jazz -ek javítási 

listáit elemezgetitek, ideírom az én történetemet is :

 

Honda Jazz 1.4 ES (?)-em van, 2007 nyarán vettem,

digit klímás, és az idén lesz 6 éves, most van benne 218 000 km.

 

Hibátlan motor, annak ellenére, hogy a garanciális idő 

lejárta után ( 100 000 km után ) saját magam cserélem benne 

az olajat és a gyertyákat.

 

Ékszíj eredeti, hibája egyéb semmi, azt a bizonyos EGR kütyüt 

tisztíttattam ki egyszer, mert szólt vki, hogy nézessem meg.

 

5,5 litert fogyaszt átlagban, de ha nem hajtom 

Kecskemétről Keszthelyre 4,8 liter/100 km.

Olajat kb fél litert fogyaszt 10000 km-en.

3-4 x volt első izzócsere, no meg a műszerfal izzók 1x itt-ott.

Abszolút hibátlan kis autó, ennyi használat után egyébként.

Eszemben sincs eladni.

Jó választás volt.

Üdv: Mohi Kecskemétről

Astra001 Creative Commons License 2013.01.23 0 0 43572

Üdv

 

eladó téligumi szett nagyon szép állapotban Jazz-re.

http://www.expressz.hu/185-55r15-teligumi-szett-80-90-44790228/

 

Üdv

MX5Marci Creative Commons License 2013.01.23 0 0 43571

Hátsó csapágy cserék voltak még gariba, cd-rádió csere (okát nem tudom), klíma kompresszor csere (okát nem tudom) 195000-nél kuplung csere, okát sejtem :) Végig márkaszervízes és ott is volt javítva.

kisfo Creative Commons License 2013.01.23 0 0 43570

remelem nem zavaro, 1 hozzaszolasban összeszedve, km szerint, MX5Marci-et nem vettem bele, mert nem ismert, mire volt szükseg a 200.000 km-en.

 

gallileo: Az enyémben 188ezer km van, 2005-ös 1,4 ES, végig szakszervízben karbantartva, semmi pénzért nem válnék meg tőle!

 

vundergraf: 178000 km (2004. novemberi 1.4LS) EGR tisztítás, rádió világítás izzó csere ...más semmi

 

vin423: Az enyémben 150e km van, de svájci, úgy, hogy tuti volt tekerve.  

Mikor megvettem (3éve 120e km-el) kellett cserélni hátsó kerékcsapágyat. Azóta ami elromlott: rádió, biztonságiőv csat.

 

kgyuri1: 2005.06 Jazz 1.2i Cool 139.800 km semmi gond

 

FGyula27: 2003 ES 1.4 Jazz , 120.000km: hátsó kerékcsapágyvcsere, klímában expanziós szelep tönkrement, eszi az olajat. Más gond nincs, meg vagyok elégedve.

 

kisfo: 2004.09, 1.2iLS, 98000 km, EGR szelep csere

 

Labdacs: 2009. 02., Jazz 1.4 Exe, 71.500 km, kopó-fogyó alkatrészek, illetve vezetőülés ülőlap-csere (54.000 km-nél)

 

 

tovabbi km gyüjtök jelentkezzetek !

Előzmény: kisfo (43562)
FGyula 27 Creative Commons License 2013.01.23 0 0 43569

2003 ES 1.4 Jazz , 120.000km:

hátsó kerékcsapágyvcsere, klímában expanziós szelep tönkrement, eszi az olajat. Más gond nincs, meg vagyok elégedve.

Más autóknál ennek a többszörösével találkozik az ember.

wastegate Creative Commons License 2013.01.23 0 0 43568

Én ezekkel találom szemben magam:

 

EGR ...

Első felső torony szilent ...

Fojtó szelep táp vezeték szakadás ...

Első stabil pálcák ...

Hátsó kerék agy ...

Hátsó fék szorulás, rendellenes kopás ...

Motor első hátsó szimmering szivárgás ...

Segéd meghajtó szíj feszítő görgő kopás ...

 

Ezek egy része a karbantartás hiánya miatt alakul ki.

Jazz jó és üzembiztos autó!

 

w

Előzmény: Törölt nick (43567)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.23 0 0 43567

JAZZ esetén nincs gyakori hiba :-)

 

Előzmény: MX5Marci (43565)
wastegate Creative Commons License 2013.01.23 0 0 43566

Ha valaki ismeri a tipust, tudja mit kell nézni és azt mondja, hogy ezzel érdemes törődni akkor még mindig nem kötelező megcsináltatni.

 

 

w

 

Előzmény: MX5Marci (43565)
MX5Marci Creative Commons License 2013.01.23 0 0 43565

Átnéztük azért amennyire tudtuk, nem vagyok annyira műszaki analfabéta. Az elektromos gondot megnézetem, mert az elektromossághoz nagyon nem konyítok. Szerintem hátul valami szilent kezdhet elhalni, aláfekszem valamikor, csak azt hittem gyakori hiba és azonnal rávágjátok :)

Vettem ma gyertyákat (denso), tárcsát-betéte előre (ferodo premier) és a hétvégén kicserélem. Kifuf rendben van, nem lyukas, de már nincs sok neki hátra szerintem max 1-2év. Nem tudom hova vigyem állapotfelmérésre, mert mindenki (tisztelet a kivételnek) munkagyűjtésnek gondolja az állapotfelmérést...  ismertek pesten olyan helyet aki kifizetett állapotfelmérésért nem akar még plusz munkát is kreálni magának?

Előzmény: kóboráram (43561)
MX5Marci Creative Commons License 2013.01.23 0 0 43564

2003.03 1.4ES 200.000km és nem adnám el ha lehet, most vettem :)

Előzmény: kisfo (43562)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.23 0 0 43563

178000 km (2004. novemberi 1.4LS)

 

EGR tisztítás, rádió világítás izzó csere ...más semmi

Előzmény: kisfo (43562)
kisfo Creative Commons License 2013.01.23 0 0 43562

örülnek, ha szorgalmas km gyüjtök kiegeszitenek ezt a listat, köszi !

 

gallileo: Az enyémben 188ezer km van, 2005-ös 1,4 ES, végig szakszervízben karbantartva, semmi pénzért nem válnék meg tőle!

 

vin423: Az enyémben 150e km van, de svájci, úgy, hogy tuti volt tekerve.  

Mikor megvettem (3éve 120e km-el) kellett cserélni hátsó kerékcsapágyat. Azóta ami elromlott: rádió, biztonságiőv csat.

 

kgyuri1: 2005.06 Jazz 1.2i Cool 139.800 km semmi gond

 

kisfo: 2004.09, 1.2iLS, 98000 km, EGR szelep csere

 

Labdacs: 2009. 02., Jazz 1.4 Exe, 71.500 km, kopó-fogyó alkatrészek, illetve vezetőülés ülőlap-csere (54.000 km-nél)

Előzmény: Labdacs (43541)
kóboráram Creative Commons License 2013.01.23 0 0 43561

Talán érdemes lenne párezer forintot rászánni erre az autóra és átvizsgáltatni valami hozzáértővel (nem feltétlenül Honda szervizre gondolok), hogy milyen állapotban vannak a felfüggesztések, lengéscsillapítók, fékek, futómű geometria, kipufogórendszer, akkumulátor, generátor, ékszíj, stb, stb.

 

Későbbi kellemetlen meglepetéseket meg lehetne így előzni. Használt autó vásárlásakor én ilyeneket mindig megnéztem, ill. megnézettem.

Előzmény: MX5Marci (43558)
kóboráram Creative Commons License 2013.01.23 0 0 43560

Talán valami el tud mozdulni a csomagtartóban, esetleg a pótkerék környékén ...

Előzmény: MX5Marci (43558)
MX5Marci Creative Commons License 2013.01.22 0 0 43559

És mégvalami...

 

A workshop manual szerint denso SKJ20DR-M13 gyertya kell bele ugye 8darab. Ahogy látom ez iridium amiből 4000körül van legjobb áron. Tuti iridium kell bele?

MX5Marci Creative Commons License 2013.01.22 0 0 43558

Asszem akkor ezt egyenlőre hagyom és ha elkezd idegesítő lenni vagy durvulni akkor jobban beleásom magam, egyenlőre nem izgat annyira...

 

Másik:

 

Ha mondjuk gyorsulok (ez kicsit erős kifejezés asszem) és gyorsan váltok, valamint a kuplungot is hirtelen ráengedem, akkor hátulról kottyanást hallok. Egyenlőre csak ilyenkor hallom és nem sikerül mindig hallatni. Mi lehet?

BekeToni Creative Commons License 2013.01.22 0 0 43557

A feszültségszabályzás működési elvéből adódóan, van egy minimális ingadozás a gerjesztés be és kikapcsolása közt. (Ezt hívják Tirill elvnek, legalább 100 éves.) - A régi elektromechanikus feszszabályzók működése közben jól megfigyelhető volt a „régler” kapcsolgatása és a fényerő váltakozása a fényszórón.

 

Esetünkben, az elektronikus feszszabályozás, csak annyival más, hogy a relé helyett tranzisztor kapcsolgat, sokkal kisebb a szabályzás lengése. Emellett nem igényel karbantartást. Alkatrészi pontosságból adódik a működési tartománya, azaz gyárilag beállított.

 

Akkor mi lehet a hiba oka (?), - Szerintem alacsony akkumulátor kapacitás, - elhasználódás okozhatja, azt hogy a gerjesztés kikapcsolása után bezuhan a feszültség. Ezt tényleg csak oszcilloszkóppal lehet mérni, de megközelítőleg az alábbi nyugalmi értékek adnak tájékoztatást az akku állapotáról:12,72V 100%      12,4V 75%           12,2V 50%           12V 25%

Indítás után: 14,7V

 

Esetleg lehet még a testkábelek vagy akkusaru rossz kontaktusa!

 

Említésre méltó az intelligens töltés, nem csak Jazzre érdeklődőknek…

 

Előzmény: MX5Marci (43555)
kóboráram Creative Commons License 2013.01.22 0 0 43556

Első körben:

 

Meg kellene nézni, hogy általános feszültségingadozásról van-e szó: pl. kapcsold fel a belső világítást, hogy annak a fénye is ugyanakkor ugyanúgy vibrál-e.

 

Ha semmi más nincs bekapcsolva (klíma, szellőzés, ablakfűtés, stb.) akkor is csinálja?

 

Át lehetne nézni a biztosítékokat (kiszedni, visszarakni) hogy nincs-e valamilyen érintkezési hiba - az utastérben és a motortérben is, beleértva az akkunál levőt is, hogy nem lazák, jól érintkeznek-e az akkusaruk, stb.

 

Rosszabb esetben lehet a generátor vagy az akku hibája, de ezt műszeresen lehet behatárolni.

Előzmény: MX5Marci (43555)
MX5Marci Creative Commons License 2013.01.22 0 0 43555

Egy kis segítség kellene.


Eddig több ismerősömnek is említettem és egyenlőre mindenkinek új a problémám. Tegnap hazafelé pályán este azt hittem, hogy a fáradtságtól rezonál az első világítás, de ma a garázsban parkoláskor kiderűlt, hogy nem én vagyok a hibás. Tehát: csak és kizárólag fordulaton a tompított mindkét oldalon rezonálni kezd, alapjáratra visszaesve abbahagyja. Fizikailag nincs semmi mozgása, én inkább valami feszültség ingadozásra gondolok. Az egész úgy néz ki, mint amikor azt elektromos ablakot használjátok és egy kicsit elhalványodik a tompított, csak ezt ablak nélkül produkálja kb 3x/mp (csak fordulaton).

 

Ez mi a rák lehet?

wastegate Creative Commons License 2013.01.21 0 0 43554

Szia ...

 

Nem, az nem Én vagyok ,,, jelenleg civicezek.

 

w

Előzmény: MX5Marci (43553)
MX5Marci Creative Commons License 2013.01.20 0 0 43553

Neked nem egy épített Jazz-ed van? Ha jól gondolom 10.kerületben laksz... nem?

Előzmény: wastegate (43530)
MX5Marci Creative Commons License 2013.01.20 0 0 43552

És akkor az első kérdés:

 

Mit érdemes vásárlás után megcsinálni?

Én általában ilyenkor olajat, szűrőt, lég illetve pollenszűrőt cserélek. Olaj 200ezer km után mobil1 5w40 megy bele és mann filter.

Pollen és légszűrő japanparts vagy jakopats nem emlékszem.

Ilyekor általában kitakarítom a pillangószelepet is amit holnap megteszek, DE olvastam, hogy érdemes az EGR környékén is valamit kitakarítani, de vizuális típus vagyok ezért egy kép jó lenne hogy mit is kell és pontosan hol van.

MX5Marci Creative Commons License 2013.01.20 0 0 43551

Helló!

 

Hát akkor én is bejelentkeznék, ugyanis én is tegnap lettem egy Jazz tulaja. (2003, 1.4, ES)

 

Eddig nagyon tetszik, a váltó tényleg elég jó, féltem hogy az mx5 után nem fog tetszeni, de frankó :)
Eddig minden király, lassan 200ezer van benne de végig vezetett szervizkönyves :)
Jelenleg olajcsere és fék csere előtt állok, valamint izzókat, pollen és levegőszűrőt már cseréltem is.

A fogyasztási adataim számolva és nem a fedcomp szerint 5.14l/100km budapesten belül, ami nem olyan rossz így télen, főleg hogy még próbálgattam is a kis egynégyest :)

 

 

 

 

opi064 Creative Commons License 2013.01.20 0 0 43550

A cd kiadós nyűgöt nekem is csinálta, mikor megvettem az autót szinte mindíg sokadik próbálkozásra jött ki a disc, de aztán egyszer csak megjavult, most 100%-osan jó! Szerintem az előző tulaj sosem használta (idős úr) és elporosodhatott benne valami érintkező, vagy valami.

Amúgy az enyém 2005 júniusi és nemhogy nincs semmi baja, de konkrétan egy 0 km-es új autó érzését produkálja. A váltó valóban példaértékű, van könyöklőm, ezért csak az ujjaim hegyével szoktam "pöckölgetni" Ja, 78E km, garantáltan. Mellesleg: a minap vezettem egy "Rönó megán szeniket", szintén bowdenes váltó, 40E km környékén, nos mire átértem a város (Bp.) egyik feléről a másikra, egyszerűen elfáradt a karom, olyan szorosan működik. ("autókat alkotnak!!!")

Amúgy Wastegate szaktárs egyszeri megkörnyékezését én is beterveztem, ill., ha olvassa kérdezném a szelepállításról, hogy szoktak lenni durva eltérések, amik már veszélyesek lehetnek, ha nincs beállítva? A motorhangom, mint az óramű, szinte néma csend, ill. nagyon fülelve, finom kis "varrógép" hang. (lehet, a befecsk. szelepeket hallom) Szóval szerintem még sosem volt állítva. Még egy 20000km-et kihúznék vele, aztán gyertyacser., EGR tisztít, szelepáll. Ha szép hangja van, bevállalhatom még a 20E km.-t?

Előzmény: frey7 (43548)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!