Kézi kuplungos kapálógépünk van (Szevafém RK-02B) és nem kizárt, hogy idén motorcserére lesz szükség, mert az eredeti, Briggs Quantum XM 45 erősen megfáradt. Mit tanácsoltok, milyen típusú új motort érdemes mostanság megvenni? (A B&S motor és a hajtómű is bevált egyébként, 17 éves a gép és még nem volt sehol megbontva.)
Egyébként honnan tudhatom, hogy tényleg kapálógép-motort veszek és nem egy fűnyíró-motort sóznak rám éppen? Köszönöm előre is.
Ha valakit érdekelne megvan még a 151-es. Pénz szűkébe kerültem 10 e ért odaadom bárkinek, mert kellene a dollár. Ha valakit érdekel írjon nyugodtan. Foglalkozni kellene vele, de hadba foghatóra lehet hozni
jaja nekem is volt egy sijasd 1.3 kocka :) volt 1200es is :) most meg van egy 2111 1.5ös samara az is szijas de az most beteg
na lényeg aláirom ladabolond vagyok:D
Lényeg,hogy valószinűsitreni tudom hogy 100%-ban felező áttétel lenne mivel ha a főtengely 2-t fordul a vezérműtengely és az elosztó-olajpumpa-Ac meghajtó 1-et:D
A aszij is jó sőőt gondozásmentes:) bár terhelést kitudja hogy birná:s
De láncom van komplett kerekekkel tehát csak egy kis lánckereket kell keritenem és egy láncot :)
Szerintem nem biztos, hogy jó, ha kiegyensúlyozod a gépet. Úgy kéne inkább csinákni, hogy orrnehéz legyen, mert az eke majd lehúzza a hátulját... Nem csak súly kell, hanem kompenzálni kell a hátulja terheléséből adódó forgatónyomatékot is. A hhátsókerékhajtású trakin is van orrsúly. Hm?
mert szerintem egyszerűbb keretet igy megépiteni mint egyszer új hajtóművet venni:s
én ha lenne rá időm valami ilyesmi megoldással csinálnám tehát tervben van egyben a lassitóval de én ugy gondoltam hogy valami szabadon futód lánckereket(mint pl a babettáé bár azt gyengének tartom) tehát mert ha szélesebb ugymond le tudjon differálni könnyebb irányitani súly én nem is gondoltam rá ezzel a megoldással mivel a lánchajtás végett a kpl robikpát a hajtott tengelyektöl nézve előrébb tenném kb 40 cm-vel és az már kapásbol a (gép súlya a 40kg körül van általában ) a súlyelosztás :) ha előrébb van akkor orrnehéz és nem kell tulvariálni :)))
Én igy gondoltam :) lehet jó lehet az is hogy nem egy próbát nekem megér(ne) ha lenne időm:s a lánchajtást pedig mivel felező akkor pont fele annyit forduljon a kerék mint a kihajtó tengely én zsiguli vezésmű lánccal és lánckerekekkel oldanám meg duplasoros lánc :) ez milyen ötlet???:)és ezt megtudnám oldani annyira keskeny nyomtávval mint a gyári kapakerekekkel :) nem fontos azokon olyan hosszúnak lenni a csőtengelyen minél közelebb van a hajtóműhöz az is annál stabilagg nincs akkora kilengésük:)
mert ahogy néztem a képet ott a keret 3 ponton csatlakozik a robikapához a két tengely csapágyazva és a gyári vonórésznél azért gondoltam arra hogy a vonószerkezetet a keretre hegeszteni és akkor alvázként funkcionálna:) tehát a robikapa hajtóműháza lényegében nem is lenne terhelve csak mint hajtóműként szolgálna :)