Nem értem, hogy ez miért akkora szám, a kupé forma egy az egyben A5, amit 2007 óta gyártanak, a másik pedig CLS shooting brake csak kicsiben.Szépek persze, de nem újdonság egyik sem.
Na ja, de hát mindenért a váltó (annak áttételezése...) a hibás, nem is értem miért nem automata. Vagy miért nem tesznek bele rendes motort, ha már az év autója lett. :-D
Azt hittem, a dízel eleve jó fogyasztása miatt nem kell ilyen kompromisszum, bár azért nem egy olyan dízelt vezettem, mely 2000 alatt halott volt, lehet, itt is ez a helyzet.
Van is egy kívánatos példány az év autójától: 1,6 hdi, 115 ló. Kedvenc részem az alábbi cikkből:
"A nyomatékos motort kissé lefojtja a takarékosságra tervezett hosszú váltó-áttételezés, 130 km/h-nál hatodikban például csak 2100 a fordulatszám. Egy forgalmas útra ezért nem lehet kettesben kikanyarodni, bizony vissza kell tenni egyesbe a viszonylag precízen megvezetett, de hosszú úton járó kart, mert különben nem gyorsul az autó."
A Bravo sport jó partner ebben. Nagy tempóban emelkedőket mászni, azokon gyorsítani, de tulajdonképpen hegyi szakaszokon kanyarokból kigyorsítani is tökéletes. :-)
És ennek a dead lock funkciónak mi az értelme? Ha az, amit a videó mutatott, akkor nem értem. :-) Ha simán bezárom, akkor is ez történik, nem? Vagy akkor belülről nyitható marad?
Ezt mire lehetne használni, ha működne? Nyitott ablakkal otthagyni valahol az autót? Mi van a riasztósokkal? Nálunk ez eleve nem játszik... Vagy vmit nagyon félreértek?
40 éve mondják, hogy kicsit le van zsírozva az egész. Ma már nincs akkora marketing-jelentősége, de régebben óriási volt! Pl. a Talbot Horizon is volt emlékeim szerint évautó, pedig mindenki tudta, hogy egy gány. Viszont ez volt az utolsó lehetősége a Talbotnak, hogy megmeneküljön. Aztán megvette a Pezsó. Több ilyenről is olvastam.
Mondjuk eleve nehéz az egyik tojást a másik létrával összehasonlítani. Mi az összehasonlítási alap a Veyron és a Matiz között? :-)
Viszont noname újságírók egy-két hónapig jól megélnek a témából....
köszi. A leírtak (tied meg a többieké) szerint akkor nincs aggodalomra ok, csak szeret inni a drága :-) Hát ez van...az biztos, hogy 1/2-1l fogyasztáscsökkenésért nem fogom beáldozni az élményfaktort :-) Köszi a válaszokat mindenkinek...
T-jet, sportom esetében, ezek a mért átlag értékek (sok ezer km. téli-nyári kerék, klíma vegyesen).
Pálya óra szerint 120 egyenletes tempóban, átlag 7.5 liter
Pálya óra szerint 140-150, átlag 8.9 liter
Falu, autóút, előzés (azaz 50-70 és 90-120) azaz gyakori gyorsításokkal, átlag 8 liter
Város nagyobb dugók nélkül "nyugisan": 9 liter
Város dugó, sok előzés/:)/ : 10.4 liter
Ami érdekes, hogy korábban mértem ugyan így pl. swift2 esetében is, így van mihez viszonyítani. A városi fogyasztás 1.8 literrel nőt, városon kívül 0.6 literrel. Szóval eleve nehéz a lábam....
Minden esetre a turbós gépekre nagyon igaz, hogy akkor fogyasztanak jól, ha nincsenek komoly(abb)an hajtva...
Anno láttam egy videót ahol egy RS4 szívó és egy S5 turbó volt komoly és egyforma tempóban hajtva ugyan ott, a turbó bő 10 literrel többet fogyasztott:D
A szabvány mérésben persze jó 30%-al kevesebbet eszik...
Kb 2 hete egy Xsara púposkodott a 24-esen. Lefelé utolért és beelőzött. Aztán a következő emelkedőnél kicsit megtoltam, be is értem, de nem előztem meg. Aztán lefelé megint meglépett, felfelé megint behalt.
Szinte láttam a drivert, hogy kitapossa a padlót, de nem meeeegy...