Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Nelson admirális Creative Commons License 2013.03.26 0 0 32669

Hát valójában úgy történt, hogy az öszes autó utánam volt kötve azon az emelkedőn és amikor már majdnem fent voltunk akkor jött az a lánctalpas fakitermelő gép szemből és nem akart elengedni, ezért azt is fel kellett tolnom a hegytetőig, na és akkor történt a baj. A többit meg tudod.

Előzmény: TdiOxi (32668)
TdiOxi Creative Commons License 2013.03.26 0 0 32668

Hát Muki részvétem, de azért csalódott vagyok kicsit:) azt gondoltam valami vér verejtékes kemény helyzet következménye, tele férfias erőfeszítésekkel a kimentésért, azt erre meg egy sima letekerés?:(((( öregszel vazze:)))))

Előzmény: Nelson admirális (32660)
TdiOxi Creative Commons License 2013.03.26 0 0 32667

Csatlakozok én is a Barna vélemyényéhez, nem érdemes egy hozzá nem áértővel felújíttatni. Itt van új is és felújított is, és ha még nem rendeltél kintről sokan tudunk abban is segíteni. http://www.paddockspares.com/parts-and-accessories/range-rover-1986-1994/steering/power-steering-boxes.html

 

Előzmény: masato79 (32656)
TdiOxi Creative Commons License 2013.03.26 0 0 32666

Baró lett a holmi, a lemezt a stabilabb felfogatás miatt  tetted alá? Asszem hamarosan én is csörgök az emberemnek, hogy hozzon nekem is egy gurigával,, ne csak neked legyen jó:)))

Előzmény: Johnny_Disco (32650)
élijen Creative Commons License 2013.03.26 0 0 32665

Lütyő, ezt megszívtad, sajnálom :(   Még jó, hogy kikukáztuk az a hűtőt a bontóból, szerintem érezted, hogy lesz vele valami.  ( ezek szerint, ha nincs semmi pótalkatrész itthon, akkor semmi sem romlik el :)   )  

Előzmény: Nelson admirális (32660)
Nelson admirális Creative Commons License 2013.03.26 0 0 32664

Amikor egy- két hete olyan meleg volt, hogy egyszál pólóban kertészkedtem, godoltam kiveszem a hóláncot, mert már biztos nem fog kelleni.

Előzmény: fejes.i (32663)
fejes.i Creative Commons License 2013.03.26 0 0 32663

A tanulság legközelebb: csörlő helyett hólánc fel.

Előzmény: Nelson admirális (32660)
fejes.i Creative Commons License 2013.03.26 0 0 32662

Montam én mindig, hogy a csörlő veszélyes. Részvét.

 

Előzmény: Nelson admirális (32660)
fejes.i Creative Commons License 2013.03.26 0 0 32661

Ha tényleg osztómű, azt történetesen ismerem már, belülről is.Segítek persze, amit tudok.

 

 

Előzmény: Johnny_Disco (32646)
Nelson admirális Creative Commons License 2013.03.26 0 0 32660

Hát akkor mindenkinek tanúlság gyanánt:

Egy olyan helyen kellett felmenni a Naszály túrán, ahol tiszta jég volt a felület és elég meredek volt ahhoz, hogy ne tudjon megkapaszkodni a már igencsak kopottas MT gumim. Előttem is felcsörlőzte magát egy autó és mögöttem is vártak hárman így hát csörlőzésre adtam a fejem, mert az elakadástól alig 50-100 méterre a fák felett megpillantottam a csúcsot jelző beton tornyot. Kb egy órán keresztül csörlőztem felfelé, mert alig 10 méterenként inkább  kitámasztottam a verdát és letekertem az addig egyoldalra feltekert csörlőkötelet, hogy eligazítva helyesen tekerje fel. Egyre feljebb és feljebb jutva csak telt az idő. Fától fáig haladtam. Addig tekertem az elektromos vontatót, hogy járó motor mellett is lemerült mind a két akkumulátorom. (nem hiába, hiszen egy órán keresztül simán felvett 3-400 ampert folyamatosan) A voltmérő már csak 9voltot mutatott! Talán már nekem is tele volt a hócipőm, vagy a várakozásban kialakult feszült hangulat miatt, a végén, már az utolsó néhány méteren nem igazítottam meg a csörlőkötelet és a 25-30 méternyi kötél egy oldalra tekeredett fel. Végül feljutottam és megpróbáltam letekerni a rosszul feltekeredett csörlőkötelet. Szabadonfutóra állítva nem tudtam lehúzni, mert teljesen össze szorult. Bekapcsoltam hát a letekerést a csörlőn és ekkor történt a baj. 

A vastagon feltekeredett kötél hozzáért az automataváltó olajhűtő csövéhez, ami a taszítás hatására elhajlott és a csatlakozó csonknál elrepedt. Itt kezdett el spriccelni a váltó olaj.

Sajnos nem tudtuk a helyszinen orvosolni a problémát. Le kellett vontatni a hegyről. Mivel nem lehetett járatni a motort, mert akkor a váltó olajszivattyúja is hajt, nem volt sem kormányszervó, sem fékrásegítés. (sem fűtés az utastérben)

A verda hazajutott, most várom a jó időt, hogy nekiállhassak. Még Szegeden a bontóban gubiztam egy komplett olajhűtőt csövekkel együtt, csak be kell tenni. Ezúton köszönöm meg tue-14-nek a vontatást és Vizdi78-nak a fékezést, valamint scottiepippen-nek a kanyarstabilizálást. 

 

És Holle anyó mondjon le!

 

Előzmény: krisz_c (32653)
b_nagy Creative Commons License 2013.03.26 0 0 32659

Annó én vettem új kormányművet, mikor az enyém megadta magát kintről. ha jól emlékszem kb 110e volt.

Előzmény: masato79 (32658)
masato79 Creative Commons License 2013.03.26 0 0 32658

köszi a választ,de az ujj meg 200.000, 300.000 között van az meg nagyon sok,na ez most megfogott ajaj nagy a bajerre nem számitottam

Előzmény: b_nagy (32657)
b_nagy Creative Commons License 2013.03.26 0 0 32657

Ha a szimmering csere már nem segít akkor nagyon valószínű hogy az alsó tűgörgős csapágy adta meg magát. Emiatt mozog a tengely és a szimmering nem tud tömíteni.

A javítása elég horror. 80e HUF.

Jobb ha veszel egy másikat .

Előzmény: masato79 (32656)
masato79 Creative Commons License 2013.03.26 0 0 32656

Helló,segítséget szeretnék kérni,range rover classic 2.5 td 1991 évj szervo problémám van,az alján folyik az olaj de már kétszer cseréltek also szimeringet és megint folyik.A kérdésem az lenne hogy mennyibe kerülne kb a felújítása vagy ha valahol lehetne szerezni másikat az mennyibe kerülne?nem rég vettem és nem tudom az ilyen dolgokat hogy tudnám meg szerezni.

 

A válaszokat előre is köszönöm!     üdv

 

Ivwi Creative Commons License 2013.03.26 0 0 32655
szép munka!

A tegnapi hózásban evickéltem fel a hegyre, hát ezek az ezer éves MT gummák gyakorlatilag életveszélyesek. Ha egyszer megcsúszik.......
Viszont furán működott a közepe mikor bezártam. rettentően kopogott, de a visszajelző szerint zárva volt.
Valakinek ötlet, hogy mi lehet??
Kezd ott valami halódni??
Előzmény: Johnny_Disco (32651)
demoo Creative Commons License 2013.03.26 0 0 32654

...és ez a nappali menetfény milyen jól teljesített a vontatásnál! pont annyira világított, hogy a "rövid pórázon" nem vakított senkit, de lehetett látni a fényénél.

Előzmény: Johnny_Disco (32650)
krisz_c Creative Commons License 2013.03.26 0 0 32653

De mi baja lett???

 

Előzmény: Nelson admirális (32647)
scottiepippen Creative Commons License 2013.03.26 0 0 32652

Valahogy eddig hidegen hagyott ez a LED téma, de a motortér világításra bekaptam a horgot!

Tetszik, kell ilyen.

Előzmény: Johnny_Disco (32651)
Johnny_Disco Creative Commons License 2013.03.26 0 0 32651

Motortér világítás:
ugyan az az alu-LED csík kombó, szintén kétoldalassal, felragasztva a motorházfedél elején belül, ott van egy olyan 2.5 cm széles sáv, ami kb. egyenes, oda prímán befér, még sarat sem nagyon kap:

 

A kábel levezetve a zsanérhoz a szigetelés mögött, onnan át a motortérbe, és az ott levő rugós kapcsoló vezérli, amit a lezárt motorházfedél lenyom. Viszont ekkor még szivárog át egy pici áram rajta, ezért még egy külön kapcsoló is van, amivel kompletten ki lehet iktatni.

 

Ilyen a fénye, este, a garázsban:

 

Végül pedig csomagtartó világítás:

Van egy olyan műanyag elem, ami íves, kb. 20 cm hosszú, na oda csak simán alu-csík nélkül felragasztva, a kábel bevezetve a nyíláson, ahogy látszik, és a lent levő gyári csomagtartó-lámpa aljzatára rábütykölve, azaz akkor világít a LED, amikor a lenti lámpa is.

Előzmény: Johnny_Disco (32650)
Johnny_Disco Creative Commons License 2013.03.26 0 0 32650

 

Hát ebben a hóban én sem akarom huzigálni, csak egy kicsit csússzak be valahova, aztán a jóisten sem szedi ki az autót...
Viszont csináltam - még működő korában - pár fotót a LED-esítésről.
Nappali menetfény: 25 cm hosszú, 25 mm széles alucsík kétoldalas ragasztóval feltéve, arra öntapadós SMD5050-es kültéri hideg LED-csík duplán, a végén sorba kötve (az a randa fekete bigyó takarja a forrasztást). Gyújtásra felkapcsol, tompítottra lekapcsol, és egy külön kapcsolóval a műszerfalon az egészet ki tudom iktatni, ha teljes sötétben kell lopakodni. Már amennyiben egy kéttonás autó a traktorhangú dízelmotorjával képes lopakodni :)

 

 

Este a garázsban:

 

 

 

Előzmény: Nelson admirális (32647)
Wulfgar9 Creative Commons License 2013.03.26 0 0 32649

Hogyan vezessünk Nivát kezdőknek :D

Előzmény: Wulfgar9 (32648)
Wulfgar9 Creative Commons License 2013.03.26 0 0 32648

Csak negyed akkora mint egy Range, én nem szeretek nyomorogni, no meg olasz autó, rosszabb a híre mint az angolé :D

Akkor már inkább egy Niva, az is élményautó :D

Előzmény: spapda (32645)
Nelson admirális Creative Commons License 2013.03.26 0 0 32647

Hát ez az. Holle anyó bekaphatná.

Én sem tudok nekiesni. Még le sem tudtam mosni. Még szerencse, hogy a héten itthon vagyok. Talán csütörtökre elolvad és neki tudok állni. Szerencsére nekem minden alkatrészem megvan a hiba javításához. 

Előzmény: Johnny_Disco (32646)
Johnny_Disco Creative Commons License 2013.03.26 0 0 32646

Pisti, hamarosan kiderül, hogy mi a gond, és akkor szívesen veszem a tanácsaidat, meg az ilyen jó kis beszerzési forrásokat.

Jelen pillanatban még így néz ki az autó, ahogy vasárnap este letámasztottuk a szomszéd telke előtt:

Előzmény: fejes.i (32630)
spapda Creative Commons License 2013.03.26 0 0 32645

"Én meg ennyiből vennék egy fullos Swiftet, vagy 4x4-es Pandát. Az mekkora élmény! :-)"

 

Valóban van benne némi élvezet, amikor az ember valami apró 4x4-es szappantartóval kimegy a dzsuvába (igaz én ebből a szempontból perverz vagyok):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: fúrómester (32644)
fúrómester Creative Commons License 2013.03.26 0 0 32644

Én meg ennyiből vennék egy fullos Swiftet, vagy 4x4-es Pandát. Az mekkora élmény! :-)

Előzmény: Wulfgar9 (32643)
Wulfgar9 Creative Commons License 2013.03.26 0 0 32643

Én a helyedben ugyanennyiért benzin/gázosat vennék :) Nem azért mondom mert nekem is ilyen van és véletlenül pont eladó :)))

Előzmény: solid.state.logic (32625)
spapda Creative Commons License 2013.03.26 0 0 32642

Nem a név, hanem a méret a lényeg! :)

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: fejes.i (32640)
mandras79 Creative Commons License 2013.03.26 0 0 32641

tUDOM de nálunk a szeneslapát a szívlapát:O)

Előzmény: fejes.i (32640)
fejes.i Creative Commons License 2013.03.26 0 0 32640

szeneslapát szívlapát. Ha már barátság, akkor szív! :))

Előzmény: mandras79 (32639)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!