Hát valójában úgy történt, hogy az öszes autó utánam volt kötve azon az emelkedőn és amikor már majdnem fent voltunk akkor jött az a lánctalpas fakitermelő gép szemből és nem akart elengedni, ezért azt is fel kellett tolnom a hegytetőig, na és akkor történt a baj. A többit meg tudod.
Hát Muki részvétem, de azért csalódott vagyok kicsit:) azt gondoltam valami vér verejtékes kemény helyzet következménye, tele férfias erőfeszítésekkel a kimentésért, azt erre meg egy sima letekerés?:(((( öregszel vazze:)))))
Baró lett a holmi, a lemezt a stabilabb felfogatás miatt tetted alá? Asszem hamarosan én is csörgök az emberemnek, hogy hozzon nekem is egy gurigával,, ne csak neked legyen jó:)))
Lütyő, ezt megszívtad, sajnálom :( Még jó, hogy kikukáztuk az a hűtőt a bontóból, szerintem érezted, hogy lesz vele valami. ( ezek szerint, ha nincs semmi pótalkatrész itthon, akkor semmi sem romlik el :) )
Egy olyan helyen kellett felmenni a Naszály túrán, ahol tiszta jég volt a felület és elég meredek volt ahhoz, hogy ne tudjon megkapaszkodni a már igencsak kopottas MT gumim. Előttem is felcsörlőzte magát egy autó és mögöttem is vártak hárman így hát csörlőzésre adtam a fejem, mert az elakadástól alig 50-100 méterre a fák felett megpillantottam a csúcsot jelző beton tornyot. Kb egy órán keresztül csörlőztem felfelé, mert alig 10 méterenként inkább kitámasztottam a verdát és letekertem az addig egyoldalra feltekert csörlőkötelet, hogy eligazítva helyesen tekerje fel. Egyre feljebb és feljebb jutva csak telt az idő. Fától fáig haladtam. Addig tekertem az elektromos vontatót, hogy járó motor mellett is lemerült mind a két akkumulátorom. (nem hiába, hiszen egy órán keresztül simán felvett 3-400 ampert folyamatosan) A voltmérő már csak 9voltot mutatott! Talán már nekem is tele volt a hócipőm, vagy a várakozásban kialakult feszült hangulat miatt, a végén, már az utolsó néhány méteren nem igazítottam meg a csörlőkötelet és a 25-30 méternyi kötél egy oldalra tekeredett fel. Végül feljutottam és megpróbáltam letekerni a rosszul feltekeredett csörlőkötelet. Szabadonfutóra állítva nem tudtam lehúzni, mert teljesen össze szorult. Bekapcsoltam hát a letekerést a csörlőn és ekkor történt a baj.
A vastagon feltekeredett kötél hozzáért az automataváltó olajhűtő csövéhez, ami a taszítás hatására elhajlott és a csatlakozó csonknál elrepedt. Itt kezdett el spriccelni a váltó olaj.
Sajnos nem tudtuk a helyszinen orvosolni a problémát. Le kellett vontatni a hegyről. Mivel nem lehetett járatni a motort, mert akkor a váltó olajszivattyúja is hajt, nem volt sem kormányszervó, sem fékrásegítés. (sem fűtés az utastérben)
A verda hazajutott, most várom a jó időt, hogy nekiállhassak. Még Szegeden a bontóban gubiztam egy komplett olajhűtőt csövekkel együtt, csak be kell tenni. Ezúton köszönöm meg tue-14-nek a vontatást és Vizdi78-nak a fékezést, valamint scottiepippen-nek a kanyarstabilizálást.
Ha a szimmering csere már nem segít akkor nagyon valószínű hogy az alsó tűgörgős csapágy adta meg magát. Emiatt mozog a tengely és a szimmering nem tud tömíteni.
Helló,segítséget szeretnék kérni,range rover classic 2.5 td 1991 évj szervo problémám van,az alján folyik az olaj de már kétszer cseréltek also szimeringet és megint folyik.A kérdésem az lenne hogy mennyibe kerülne kb a felújítása vagy ha valahol lehetne szerezni másikat az mennyibe kerülne?nem rég vettem és nem tudom az ilyen dolgokat hogy tudnám meg szerezni.
A tegnapi hózásban evickéltem fel a hegyre, hát ezek az ezer éves MT gummák gyakorlatilag életveszélyesek. Ha egyszer megcsúszik.......
Viszont furán működott a közepe mikor bezártam. rettentően kopogott, de a visszajelző szerint zárva volt.
Valakinek ötlet, hogy mi lehet??
Kezd ott valami halódni??
...és ez a nappali menetfény milyen jól teljesített a vontatásnál! pont annyira világított, hogy a "rövid pórázon" nem vakított senkit, de lehetett látni a fényénél.
Motortér világítás: ugyan az az alu-LED csík kombó, szintén kétoldalassal, felragasztva a motorházfedél elején belül, ott van egy olyan 2.5 cm széles sáv, ami kb. egyenes, oda prímán befér, még sarat sem nagyon kap:
A kábel levezetve a zsanérhoz a szigetelés mögött, onnan át a motortérbe, és az ott levő rugós kapcsoló vezérli, amit a lezárt motorházfedél lenyom. Viszont ekkor még szivárog át egy pici áram rajta, ezért még egy külön kapcsoló is van, amivel kompletten ki lehet iktatni.
Ilyen a fénye, este, a garázsban:
Végül pedig csomagtartó világítás:
Van egy olyan műanyag elem, ami íves, kb. 20 cm hosszú, na oda csak simán alu-csík nélkül felragasztva, a kábel bevezetve a nyíláson, ahogy látszik, és a lent levő gyári csomagtartó-lámpa aljzatára rábütykölve, azaz akkor világít a LED, amikor a lenti lámpa is.
Hát ebben a hóban én sem akarom huzigálni, csak egy kicsit csússzak be valahova, aztán a jóisten sem szedi ki az autót... Viszont csináltam - még működő korában - pár fotót a LED-esítésről. Nappali menetfény: 25 cm hosszú, 25 mm széles alucsík kétoldalas ragasztóval feltéve, arra öntapadós SMD5050-es kültéri hideg LED-csík duplán, a végén sorba kötve (az a randa fekete bigyó takarja a forrasztást). Gyújtásra felkapcsol, tompítottra lekapcsol, és egy külön kapcsolóval a műszerfalon az egészet ki tudom iktatni, ha teljes sötétben kell lopakodni. Már amennyiben egy kéttonás autó a traktorhangú dízelmotorjával képes lopakodni :)
Én sem tudok nekiesni. Még le sem tudtam mosni. Még szerencse, hogy a héten itthon vagyok. Talán csütörtökre elolvad és neki tudok állni. Szerencsére nekem minden alkatrészem megvan a hiba javításához.