Szántást felejtsd el, ez rota gép, arra való. A talaj kötöttsége és a gép kompressziójának függvényében négy vagy 6 kapataggal rotálhatod az előző őszön vagy tavaszon szántott földet. kisebb utánfutót vontathatsz vele. Ennyi.
A tájékozottabb sporttársak biztos tudják a leírásból a pontos típust, de egy fénykép sokat segít. Hogyha nem látni a forgattyúsházon hossz irányú osztó síkot, akkor érdemes körbenézni, mert vannak konstrukciók, amelyek keresztben osztottak! A legismertebb motorok, amik ilyen rendszerűek például a kétütemű trabant, wartburg motorok. Nagyon sokan kedvelik, mert könnyebb ezeket összeszerelni a főtengely egytengelyűségének fenntartása mellett.
Szevasztok! Kérdéssel fordulok hozzátok.Van egy gcv 160 as szentkirályi kapálógépem,utánfutót szeretnék gyártani hozzá, de még nincs elképzelésem a kivitel módjáról :) (a rúd össze állitása érdekelne a legjobban) akinek van valami hasonló futója segitségét kérném az enyém megépitésében!
Tisztelt Uraim és ha léteznek itt olyanok, Hölgyeim!
Igazán örültem amikor rábukkantam erre az oldalra, avatott és tapasztalt hozzászólók tanácsait olvastam és remélem kérdéseim hasonló jóindulatot váltanak majd ki.
Apám, még fiatalabb koromban - és ez lehetett már több mint 40 éve is – vett egy rotációs kapát. Ha működött szivesen tologattam, mert akkor is és azóta is utálok kapálni és a benzin csak 3 Ft-ba kerűlt és a teljesítményt nézve összehasonlíthatatlanúl nagyobb területet lehetett egy nap megmunkálni. Egyetlen probléma volt, hogy a gép nehezen indúlt. Mire pöfögni kezdett a berántó kötél fogója rendszerint már lehozta a bőrt az ujjaimról. Nem sokat segített amit motorviselt sorstársak tanácsoltak: légszűrő le, benzin befecskendezve, buzgó fohászkodás. Szóval az indítás továbbra is szerencsejáték szinten maradt. Aztán később mikor már a saját kertemet túrtam, vettem egy Szentkirályban gyártott 6 tagos rotát ami megbízhatóságban messze felűlmúlta a régit, viszont a lassú forgás miatt a talaj kevésbé volt porhanyós.
Mivel a mai technika csodákra képes, gondoltam, talán lehetséges lenne még rendbehozni a régi masinát.
Mára már semmi leírásom nincs róla, itt a fórumon olvasgattam írásokat ill. láttam néhány képet ami szerint valószínű egy RK-01 lehet, Aspera motorral, a szárnyas lendkeréken Ducatti felöntés olvasható. Légszűrő a kormányon, szabályozás a lendkerék által keltett levegőáramlás segítségével.
Merészségemben odáig mentem, hogy leszereltem a motort, megfosztottam a röpsúlytól és a lendkeréktől, maradt a pőre forgattyúsház, benne a kis huncut dugattyúval. Itt jött a meglepetés mert csekély tapasztalataim alapján ha az ember amúgy leveszi a hengerfejet, lehúzza a hengert, létezhet még pár forgattyúsház csavar de azokat eltávolítva a házat kétfelé lehet venni. Hát itt nem! Hogyan varázsolták a főtengelyt a forgattyúsházba? Hogyan lehet eltávolítani a régi szimmeringeket és beépíteni az újjakat? A főtengelyről még le tudnám venni a hajtókart de a ház szétszerelésén az nem sokat segít. Úgy gondoltam, a motor kap egy fúrást, dugót, gyűrűt, szimmeringeket. De ha a mostani szimmeringeket nem tudom kiszedni, további ráfordítást a motor nem ér meg, mert bármennyire jók is lehettek valaha, 40 év alatt elvesztették tömítő képességüket.
Most kíváncsi lennék, van-e valaki aki elvégezte már ezt a procedúrát és tudna a szereléshez tanácsot adni?
Vagy van valakinek egy működőképes motorja amit reális áron elad?
A válaszokat előre is köszönöm, kiváló tisztelette, Birigli
Kézi kuplungos kapálógépünk van (Szevafém RK-02B) és nem kizárt, hogy idén motorcserére lesz szükség, mert az eredeti, Briggs Quantum XM 45 erősen megfáradt. Mit tanácsoltok, milyen típusú új motort érdemes mostanság megvenni? (A B&S motor és a hajtómű is bevált egyébként, 17 éves a gép és még nem volt sehol megbontva.)
Egyébként honnan tudhatom, hogy tényleg kapálógép-motort veszek és nem egy fűnyíró-motort sóznak rám éppen? Köszönöm előre is.
Ha valakit érdekelne megvan még a 151-es. Pénz szűkébe kerültem 10 e ért odaadom bárkinek, mert kellene a dollár. Ha valakit érdekel írjon nyugodtan. Foglalkozni kellene vele, de hadba foghatóra lehet hozni
jaja nekem is volt egy sijasd 1.3 kocka :) volt 1200es is :) most meg van egy 2111 1.5ös samara az is szijas de az most beteg
na lényeg aláirom ladabolond vagyok:D
Lényeg,hogy valószinűsitreni tudom hogy 100%-ban felező áttétel lenne mivel ha a főtengely 2-t fordul a vezérműtengely és az elosztó-olajpumpa-Ac meghajtó 1-et:D
A aszij is jó sőőt gondozásmentes:) bár terhelést kitudja hogy birná:s
De láncom van komplett kerekekkel tehát csak egy kis lánckereket kell keritenem és egy láncot :)
Szerintem nem biztos, hogy jó, ha kiegyensúlyozod a gépet. Úgy kéne inkább csinákni, hogy orrnehéz legyen, mert az eke majd lehúzza a hátulját... Nem csak súly kell, hanem kompenzálni kell a hátulja terheléséből adódó forgatónyomatékot is. A hhátsókerékhajtású trakin is van orrsúly. Hm?
mert szerintem egyszerűbb keretet igy megépiteni mint egyszer új hajtóművet venni:s
én ha lenne rá időm valami ilyesmi megoldással csinálnám tehát tervben van egyben a lassitóval de én ugy gondoltam hogy valami szabadon futód lánckereket(mint pl a babettáé bár azt gyengének tartom) tehát mert ha szélesebb ugymond le tudjon differálni könnyebb irányitani súly én nem is gondoltam rá ezzel a megoldással mivel a lánchajtás végett a kpl robikpát a hajtott tengelyektöl nézve előrébb tenném kb 40 cm-vel és az már kapásbol a (gép súlya a 40kg körül van általában ) a súlyelosztás :) ha előrébb van akkor orrnehéz és nem kell tulvariálni :)))
Én igy gondoltam :) lehet jó lehet az is hogy nem egy próbát nekem megér(ne) ha lenne időm:s a lánchajtást pedig mivel felező akkor pont fele annyit forduljon a kerék mint a kihajtó tengely én zsiguli vezésmű lánccal és lánckerekekkel oldanám meg duplasoros lánc :) ez milyen ötlet???:)és ezt megtudnám oldani annyira keskeny nyomtávval mint a gyári kapakerekekkel :) nem fontos azokon olyan hosszúnak lenni a csőtengelyen minél közelebb van a hajtóműhöz az is annál stabilagg nincs akkora kilengésük:)