Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stevie-13 Creative Commons License 2015.09.01 0 0 51273

Azért az elég ritka amelyiket a hűtőfolyadék hűti.

 

 

A 2.0 FSI motor leírásából való az idézet:

 

"A töltő vízhűtésű. A keringetést motorüzemben a motor vízszivattyúja végzi. A motor leállítása után egy villamos szivattyú veszi át ezt a feladatot, mert a motor leállása után, a helyi hőtorlódás miatt, a kenőolaj kokszosodhat (5. ábra). Ezért van szükség utólagos, kb. 15 perces hűtésre. Régebbi AUDI-motorokból már ismerjük, hogy a villamos szivattyús üzemben a hűtőfolyadék-keringési irány a töltőben fordított lesz. Az 5. ábra grafikájánezjólnyomon követhető."

 

 

 

Forrás itt. (Ha rákattintasz, egy PDF file-t kapsz.)

Előzmény: 409 (51266)
superbfanatic Creative Commons License 2015.09.01 0 0 51272

Újabb 2400 km etap hiba nélkül...

409 Creative Commons License 2015.08.31 0 0 51271

Nem tudom, olyat még nem láttam.

Előzmény: stevie-13 (51268)
Octi19 Creative Commons License 2015.08.31 0 0 51270

Tudtommal nem, csak a vizet...

Előzmény: stevie-13 (51268)
Octi19 Creative Commons License 2015.08.31 0 0 51269

Ennek inkább tűzvédelmi okai vannak, mint a turbó épségének megőrzése. És nem is azzal van a baj, hogy sokáig meleg a turbó, hanem azzal hogy a pirosan világító turbó kenése megszűnik és még egy darabig forog is, meg mivel nincs levegő áramlás ami hűtené, ezért az áthevülő tengelyre szépen ráég az ottmaradó olaj... és ezen az a kevéske hűtővíz ami ott ímmel-ámmal kering, nem sokat segít!

Előzmény: stevie-13 (51264)
stevie-13 Creative Commons License 2015.08.31 0 0 51268

A problémát ugyanis az okozza, hogy a forró turbinatengelyre ráég a motorolaj, ha felhevült állapotban azonnal leállítják.

 

 

Az olajat is keringetik egy külön szivattyúval.

 

Jól tudom?

Előzmény: 409 (51266)
409 Creative Commons License 2015.08.31 0 0 51267

"Ez az érdekes ha a start-stop lelövi akkor csak bírnia kellene."

 

Kellene. De nem is állította senki, hogy sokáig bírja....... 

Előzmény: T.Szaby (51263)
409 Creative Commons License 2015.08.31 0 0 51266

"Talán mert neki megmondták, hogy a turbónak külön hűtése van, ami a motor leállítása után is keringeti a hűtőfolyadékot :-)"

 

 Azért az elég ritka amelyiket a hűtőfolyadék hűti. Ráadásul a jelen kérdés szempontjából ennek nincs jelentősége. A problémát ugyanis az okozza, hogy a forró turbinatengelyre ráég a motorolaj, ha felhevült állapotban azonnal leállítják. Ez ráégett koksz teszi tönkre a csapágyat. A motor járatásával azt érik el, hogy nem áll meg az olaj keringése, így nem tud ráégni a tengelyre.

 

 

Előzmény: stevie-13 (51264)
stevie-13 Creative Commons License 2015.08.31 0 0 51265

Én a kihajtóknál már üresbe teszem a váltót ergó alapjáraton megy kb fél percig.

 

 

Okosabb a motorfék. Magasabb a fordulatszám - gyorsabban kering a hűtőfolyadék, gyorsabban felveszi a hőt. A motor nem kap üzemanyagot - nincs kipufogógáz, nincs áramlás, jobban lassul a turbina.

Előzmény: superbfanatic (51260)
stevie-13 Creative Commons License 2015.08.31 0 0 51264

(érdekes módon a start/stop rendszer simán leállítja...)

 

 

Talán mert neki megmondták, hogy a turbónak külön hűtése van, ami a motor leállítása után is keringeti a hűtőfolyadékot :-)

Előzmény: Octi19 (51262)
T.Szaby Creative Commons License 2015.08.31 0 0 51263

Azt tudom, hogy hidegen nem hajtani. Ez az érdekes ha a start-stop lelövi akkor csak bírnia kellene.

 

Előzmény: Octi19 (51262)
Octi19 Creative Commons License 2015.08.31 0 0 51262

Turbós motoroknál nagyon fontos alapszabály: Hidegen nem hajtani, melegen nem leállítani! Egy pályás pisibe, tankolásba stb bizony bele kell kalkulálni azt a 3-4 percet amíg alapjáraton ketyeg, hogy hűljön a turbó. (érdekes módon a start/stop rendszer simán leállítja...)

Előzmény: T.Szaby (51258)
T.Szaby Creative Commons License 2015.08.31 0 0 51261

Köszönöm a tanácsokat!

Még valami. Gyárilag nem xenonos Superbet meg lehet csinálni automata magasságállítósra? B5.5 passat komplett automata magasságállítót tudok eladót. Elméletileg jó hozzá.

superbfanatic Creative Commons License 2015.08.30 0 0 51260

Üdv!

Én a kihajtóknál már üresbe teszem a váltót ergó alapjáraton megy kb fél percig. Nem benzines turbók ezek, azért nem kell túllihegni ezt a kérdést, elég ha nem pörög már a turbinakerék maxon mikor lelövöd a motort. Sokkal jobban odafigyelek a hideg motorra inkább.

Előzmény: T.Szaby (51258)
zida Creative Commons License 2015.08.30 0 0 51259

Leállítás előtt járatni kellene kicsit alapjáraton?

Igen, én pl. 3 percig szoktam ezt csinálni.

Előzmény: T.Szaby (51258)
T.Szaby Creative Commons License 2015.08.29 0 0 51258

Sziasztok! Egy kis segítséget kérnék. A Superb az első turbós autóm és nem igazán tudom, hogy autópályás közlekedésnél (mi nálam elég sok) mennyire kell a turbót úgymond visszahűteni? Gondolok itt a pihenőbe kihajtásra. Leállítás előtt járatni kellene kicsit alapjáraton?

zida Creative Commons License 2015.08.28 0 1 51257

Ezt a kombinációt pont nem próbáltam még, a másik autónkon működik a bluetooth-os csatlakozó, a superbre csak a vcds csatlakozót szoktam rádugni.

De nem hinném, hogy az autóval lenne a gond, ha egyébként más diagnosztikai csatlakozóval működik. Majd jövő héten úgyis szerelgetem az autómat több

ügyből kifolyólag majd rádugom és megnézem.

Előzmény: SpisakTomi (51255)
Octi19 Creative Commons License 2015.08.27 0 0 51256

Húúú barátom, ezért a "Béé" ért mit fogsz te itt kapni... :-)

Előzmény: SpisakTomi (51255)
SpisakTomi Creative Commons License 2015.08.27 0 0 51255

Sziasztok!

 

Új vagyok itt, bár a Béé-t hajtók közt már nem. Olyan kérdésem lenne, hogy valaki innen próbált-e már bluetooth-os OBD csatlakozóval kommunikálni a Superbjével? 2008-as 116 lovas PD-m van (picit okosítva), a Torque androidos programmal szeretnék csatlakozni, viszont az autó nem igazán partner ebben... Az ELM csatlakozót látja a program a Béé viszont semelyik csatornán nem kommunikál... Járt-e már így valaki közületek, tud-e valaki valami okosat??

 

Előre is köszi, Tomi!

Dawyd66 Creative Commons License 2015.08.25 0 0 51254

Így van soha rosszabat!! 

Előzmény: emre19 (51251)
Dawyd66 Creative Commons License 2015.08.25 0 0 51253

Hello! Köszönöm, viszont kivánom!

És így van , sajnos én sem sűrűn!

Előzmény: superbfanatic (51231)
emre19 Creative Commons License 2015.08.23 0 0 51252

kép lemaradt

Előzmény: emre19 (51251)
emre19 Creative Commons License 2015.08.23 0 0 51251

Soha rosszabbat!

 

 

Előzmény: Dawyd66 (51225)
Octi19 Creative Commons License 2015.08.21 0 0 51250

Ha csak nincs benne digitális tuner, akkor az már sehogyan, mióta megtörtént az átállás!

Előzmény: Surferb (51249)
Surferb Creative Commons License 2015.08.20 0 0 51249

Hali. Nemreg vettem a Superbmet ezert meg nem nagyon ismerem. Az erdekelne hogy müködik a TV, illetve hogy tudom egyaltalan elerni?

skt15 Creative Commons License 2015.08.20 0 0 51248

Igen, tudom, de 1000x ellenőriztem. Sose volt még egyik autómnál sem ilyen.

Előzmény: 409 (51247)
409 Creative Commons License 2015.08.20 0 0 51247

"...csak fix 2 km/h-t csalt a teljes sebességtartományban..."

 

 Az elég nehezen elképzelhető a működési elvéből adódóan.

 

 

"Nem úgy van a szabály, hogy nem mutathat kevesebbet?"

 

 Nem, mert akkor nem maradna "játéktér" a gumi kopására és a gumi/kerékméretek változtatására.

Bármely váltómérettel és kopott gumival is plusz irányba kell mutasson, hogy ne lehessen arra hivatkozni gubanc esetén, hogy -de nekem annyit mutatott az óra-.

Előzmény: skt15 (51245)
T.Szaby Creative Commons License 2015.08.20 0 0 51246

Kerekek gyári méretűek. Köszi az infót! Akkor majd megszokom, hogy pályán nyugodtan mehetek "140"-el :)

Előzmény: 409 (51244)
skt15 Creative Commons License 2015.08.20 0 0 51245

Nem úgy van a szabály, hogy nem mutathat kevesebbet?

5-10% elég sok azért (természetesen gyakori ekkora% is) és nekem pl. a Superb2 csak fix 2 km/h-t csalt a teljes sebességtartományban (225/40 R18)

Előzmény: 409 (51244)
409 Creative Commons License 2015.08.20 0 0 51244

Az előírás szerint az óráknak 5-10% között kell többet mutatniuk a valósnál, gyári méretű kerekek esetén.

Előzmény: T.Szaby (51243)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!