Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FIATowner Creative Commons License 2013.01.27 0 0 43638

Ééérdekes, hogy mik vannak? :) Én azt hittem hogy "bug", közben meg kiderül hogy "feature"! :)

 

Hogy működik ez a dolog pontosan?

 

 

Előzmény: beelaim (43637)
beelaim Creative Commons License 2013.01.27 0 0 43637

Ezt nem képzeled. Ilyenkor indul be a vákumos fékrásegítő "extra" hatása. Fordulatnál nagyobb vákum. Egy kis plussz a hondától....:))

Előzmény: FIATowner (43636)
FIATowner Creative Commons License 2013.01.27 0 0 43636

Lehet hogy csak beképzelem a dolgot de mégis mitől lehet az, hogy amikor fékezek és közben pl. visszaváltás után engedem fel a kuplungot úgy érzem, hogy a flkpedál leheletnyit beljebb esik a lábam alatt. Elég fura dolog...

 

Találkoztatok már ilyennel? Mi lehet ennek az oka?

FIATowner Creative Commons License 2013.01.27 0 0 43635

Sziasztok!

 

Mi csak 2-3hónapja vagyunk Jazz tulajok (1.4 LS A/C), így nem tudunk túl régre visszatekinteni szervíz és problémaügyileg. Az autóban jelenleg 178000km van és végig márkaszervízben volt szervizelve, szervízkönyve is vezetett, mert az előző tulaja igen gondos volt.

 

Eddigi saját tapasztalatok:

 

- a hátsó övek egyike nálunk is lassan megy vissza (a másik ok, válehően azért mert már cserélték)

- a kormány nálunk is nagyobb felületen megkopott

- vezetőülés enyhén mozog/megmozdul beszálláskor

- erős párásodási hajlam

- hátsó ablaktörlőlapát gumi csere nehézkes, de megoldható

 

Szerintem ezek egyike sem égbekiáltó probléma! :)

 

 

Korábbi szervíztörténet a szervízkönyv alapján (eredeti honda-tartozékok nyilvántartása oldal alapján):

 

- kormánymű

- stabilizátor összekötő

- j.h. biztonsági öv

- bal oldali modul csere

- motorblokk

- tömítés garnitúra

- hátsó kerékcsapágy

- provédő

 

Feltételezem ezeket cserélték az évek alatt, valamint most amikor megvettük, cserltek rajta első fékbetéteket is.

 

Fogyasztásunk jelenleg 7.2 körüli, elővárosi és városi (hideg motor, rövid út) használat mellett.

Peter.70 Creative Commons License 2013.01.26 0 0 43634

Sziasztok,

 

Hol érdemes levegőszűrőt és pollenszűrőt venni 2008. decemberi 1.4 elegance jazz-be?

Vagy gyárit tegyek bele inkább? 33 ezres ( éves ) szervíz lesz áprilisban.

 

MX5Marci Creative Commons License 2013.01.26 0 0 43633
Hát ahhoz egyáltalán nem értek :)
wastegate Creative Commons License 2013.01.26 0 0 43632

Levetted az egész szívócsőhóbelebancot az EGR csatorna tisztításhoz és a szelep hézagokat nem ellenőrizted ... pedig onan már csak egy "ugrás"

?

Vagy valamit félre értek ...

 

w

Előzmény: MX5Marci (43631)
MX5Marci Creative Commons License 2013.01.26 0 0 43631

Tegnap este önszorgalomból kiszereltem a teljes légszűrő házat és az egr szelepet. Egy éjszakai ázás után mindkettő újszerű állapotba került. Kiszárítottam és visszapakoltam.

Összességében az egr járat, szelep, pillangó szelep és légszűrő ház kitakarítás után azért érezni egy kis külömbséget.  Kicsit jobban reagál a gázra és sokkal szebb hangja van hidegen alapjáraton.

Hallok egy kis szelephangot hidegen, de egy hondás ismerős azt mondta, hogy ezeknél ez normális hidegen mert nem hidrotőkés. Ez igaz? Melegen elmúlik. Érdemes lenne állíttatni?

Hector Kutya Creative Commons License 2013.01.25 0 0 43630

Gyertyák cseréhez: 43343; 43369 hsz. között.

Üdv.!

Előzmény: Piet 52 (43613)
almacsiga Creative Commons License 2013.01.25 0 0 43629

Képben volt egy ideig a CVT-s Jazz is, de mivel az jelenlegi Jazz csomagtere nem lett tágasabb az enyémnél, ezért mást kerestem. Civic is jó lett volna, de nem találtam árban megfelelőt. 

Előzmény: kóboráram (43627)
almacsiga Creative Commons License 2013.01.25 0 0 43628

Találtam jó áron, kevés kilóméterrel egy 2 éves Golf VI 1.2 TSI BlueMotion kombit.

Ma hoztam el és nagyon tetszik. Ez is nagyon precíz autónak tűnik.

Egy dolog, amiben a Jazz biztos jobb az a hátsó ülés középen, mert magas a kardánalagút és szélességben sem tűnik nagyobbnak a Golf, főleg gyereküléssel.  

Képben volt egy Hyundai ix20 is, de a Golf mégis komolyabb autónak tűnt.

Előzmény: FGyula 27 (43622)
kóboráram Creative Commons License 2013.01.25 0 0 43627

Én pedig azt hittem, CVT-s Jazz-re fogsz váltani ...

Előzmény: almacsiga (43621)
HFT Creative Commons License 2013.01.25 0 0 43626

Mi is nagyobbra váltottunk a napokban, de a jazztől nem egészen váltunk meg, ui. nap mint nap láthatom, a szomszédnak adtam (aki az apukám).

:-)

 

Előzmény: almacsiga (43621)
HFT Creative Commons License 2013.01.25 0 0 43625

prs, frey7: igen, nekem is ott kopott ki a kormány! egyszer említettem is, még fotót is tettem fel ide a fórumra.

 

Előzmény: frey7 (43601)
Piet 52 Creative Commons License 2013.01.25 0 0 43624

Köszönöm Toni!

Még van amit nekem is írtál ;-)

Előzmény: BekeToni (43618)
vin423 Creative Commons License 2013.01.25 0 0 43623

akkor jól kifogtad a gumiméreteket! Én csak bementem a boltba (vidéki kisváros, kisbolt), kértem gumit és jó is lett!

Előzmény: MX5Marci (43612)
FGyula 27 Creative Commons License 2013.01.25 0 0 43622
Ha nem titok, mire váltottál? Lassan én is nagyobbat szeretnék, csak nem tudom mit...
Előzmény: almacsiga (43621)
almacsiga Creative Commons License 2013.01.25 0 0 43621

Sziasztok !

 

Majdnem 8 év Jazz-elés után váltottam egy nagyobb autóra. Köszönöm mindenkinek a sok hasznos tanácsot.

Nagyon jó kis autó volt...

 

További jó Jazz-elést!

 

MX5Marci Creative Commons License 2013.01.25 0 0 43620

:D

 

jó, ha nincs akkor nem takarítom ki :)

 

Ma egr szelepezek. Van még valami amit érdemes lenne átmosogatni?

BekeToni Creative Commons License 2013.01.25 0 0 43619

…ez ott van a vészvillogó mellett. - Marci ne haragudj, nem tudtam kihagyni. :)

 

Nincs benne légtömegmérő. Ebben a megoldásban indirekt módon számolja ki az ECU a beszívott levegő mennyiségét, a szívócsonk abszolút nyomásból és a barommetrikus nyomásból.

 

 

Előzmény: MX5Marci (43592)
BekeToni Creative Commons License 2013.01.25 0 0 43618
Előzmény: Piet 52 (43613)
BekeToni Creative Commons License 2013.01.25 0 0 43617

Szerintem ilyen Kezelési könyvet a Hondától tudsz kérni.

 

Előzmény: MX5Marci (43616)
MX5Marci Creative Commons License 2013.01.25 0 0 43616

Honnan tudnék szerezni magyar vagy esetleg angol kezelési útmutatót 2003as jazzhez? Csupán érdekelne és nem kaptam hozzá sajnos :(

 

Workshop manualom van csak.

MX5Marci Creative Commons License 2013.01.25 0 0 43615

A lapát füleket én is néztem de elég merevnek tűntek és nem akartam hogy eltörjön...

kóboráram Creative Commons License 2013.01.25 0 0 43614

Én vittem magammal a lapátot a boltba. A Valeo gumija kb. fél mm-rel szélesebb volt, de a lapát füleit egy kis fogóval könnyen méretre lehetett hajtani, így tökéletes.

Előzmény: MX5Marci (43612)
Piet 52 Creative Commons License 2013.01.25 0 0 43613

Nos akkor kérdezzük meg a Jazz-specialistákat:

Ajánlják-e az Eneos 0W20-as olajat a Jazzbe?

Egyforma gyertya kell a Jazzbe előre és a hátsó sorba?

(ezek régen témák voltak itt ,de nem találom)

Előzmény: MX5Marci (43612)
MX5Marci Creative Commons License 2013.01.25 0 0 43612

Vettek tékában egyet, kipróbáltak, nem volt jó, visszavittem, cseréltem másikra, nem volt jó. Elmentem auchanba, nem volt, elmentem tescoba, nem volt, elmentem norautóba, nem volt.

Többet már nem érte volna meg utánajárni, felhívtam egy hondát és inkább megvettem. Majd a kövinél 10év múlva odafigyelek :)

Piet 52 Creative Commons License 2013.01.25 0 0 43611

Nekem az első gumi jó lett :) (Esetleg a régit magaddal vihetted volna)

Előzmény: MX5Marci (43608)
Zol-y Creative Commons License 2013.01.25 0 0 43610

Sziasztok!

 

Én is megosztom a tapasztalataimat:

2005 12. havi 1.4 iES, digit klímás. 118 000 km van benne. 2007-ben vettem 31 000 km-el.

Javarész Budapesten járok vele, a városból ritkán megyek ki. Meló 22 Km-re van, reggeli dugó, stb.

 

Maximálisan elégedett vagyok vele, nagyon szeretem.

Hibát nem tapasztaltam a kopó alkatrészeken, meg a kötelező szervizeken kívül nem kellett még hozzá nyúlni.

Még az EGR sem volt pucolva, vagy ellenőrizve.Olajból 5W40-es Castrol-t használok, egy gramm sem hiányzott még belőle egyik olajcserénél sem.

Tankolom és megy, mondjuk amennyire lehet vigyázok rá és igyekszem mindent megadni neki, ami kell. Ha egy apró pici fura zörej, vagy eddig nem tapasztalt rendellenes hangot felfedezek már nem tudok aludni. :D

 

Azért bosszantó dolgok is vannak. Pl a rádió hangerőszabájzó gombjának a világítása kiégett és a gomb körüli kapcsolók (CD-re váltás, hang beállító gomb, stb) szintén egytől-egyig. Nem álltam neki kicserélni, met nem merem megbontani, de még ha ki is venném a rádiót, azt is szét kéne szedni, amit végképp nem merek.

A vezető oldali ülés egyre jobban nyikorog. (ha mocorgok benne, vagy bukkanón megyek át, esetleg tempósabb kanyarba megyek). Az anyós ülés ülőlapja, ha nem ül benne senki zörög (nem a sín van kikopva azt megnéztem).

A jobb hátsó biztonsági öv botrány, a gyerekülés bekötése kész tortúra, mert ha kihúzom az övet, nem húzza vissza, valamint ha megrántom és beakad, csak akkor tudom újra húzni, ha teljesen visszaengedem.

A műszerfal felől is jön némi ciripelés, de nem állandóan, ezen még dolgozom. :)

 

Fogyasztás:

Ámulva olvasom az általatok írtakat, mert még csak megközelíteni sem tudtam a többség fogyasztási adatait. Minden tiszteletem kisfo-é és az elért adataié. Én erre képtelen lennék, ha ennyi mindenre kéne figyelnem nem lenne olyan szabad és örömteli az autózás. Vagyis képtelen vagyok hímestojással a talpam alatt járni, vagy előbb elindulni, hogy ne kelljen rohannom. Élvezem a vezetést és ennek ára van. Nem hajtom szét, hisz nem versenyautó, de szeretek dinamikusan közlekedni és lehet is vele. Sokat motorfékezek (imádom a kipuff hangját) nagyokat kanyarodok (főleg az új futóművel).

Most télen, ha a reggeli csúcsban járok dolgozni fedcomp szerint 6,9-el járok, ha délutános műszakban járok be, akkor 6,2-6,4 körül jövök ki. Nyáron ugyan ezeken az útvonalakon, forgalomban, vezetési stílussal bőven 6 alá megy. Ez szerintem kiváló fogyasztás.

Nekem a honda (illetve a jazz) nem csak egy autó, ami elvisz A-ból B-be, hanem életérzés, vezetési élmény, hobbi és megszállottság egyaránt. Ezért sem teljesen gyári a kicsikém, de nem is egy csicsás boyracer autó.

Imádom a civic-eket is, de külön öröm, hogy ültetett, sport kipufogós, fóliázott 16"-os felniken guruló jazz-el nem fogok minden sarkon összfutni. :)

 

A legújabb módosítás:

3 hete kapott egy KW állítható magasságú és keménységű sportfutóművet. Mondanom sem kell, hogy mintha más autóban ülnék. Eddig sem volt rossz a futóműve, de így elképesztően jó. Igazi élmény és nem ment a használhatóság rovására, pedig ettől féltem. Még sehol sem akadtam fel vele, nem rázza ki a tömést a fogamból és ugyan úgy tudok jönni menni, mint eddig, pedig az utak minőségét gondolom nem kell ecsetelni. Sok fekvő rendőrt kell megmásznom nap mint nap, de azokkal sem volt gond. Elöl 6cm-t ül (és további 6-ot lehetne még ültetni), hátul 2,5-3cm körül.

 

Ha valakit érdekel, eladó a gyári kiváló állapotú futóművem a bontós árak alatt!

Továbbá a pakolászások során megtaláltam a gyári kipufogó dobom is (32 000 km-t volt az autón), örülnék ha valaki elvinné, mert csak a helyet foglalja.

 

Összességében (mint ezt Ti is tudjátok) a Jazz egy fantasztikus és sokoldalú autó. Minden igényt kiszolgál, jól variálható, praktikus és megbízható. Ha kell családi autó, ha kell sportos és egyedi.

Aki jazzben gondolkodik, csak ajánlani tudom!

 

Üdv, Zoli

 

vidi313 Creative Commons License 2013.01.25 0 0 43609

"Azért a véleményemet fent tartom."

O.K. rendben, de fejtsd ki, ezt kértük.

Pl. ilyenekkel: Mint mondtam, másik autót is használok a Jazz mellett.

1.5 D Saxo-t. Van olyan helyzet, ahol a Saxo a "jobb". Pl. városban mínusz fokoknál, rövid szakaszokon sokkal kevesebbet fogyaszt, majdnem felényit. Ez egy szempont.

Nem vagyok elszédülve egy autótól sem, de úgy gondolom, ha 100 szempontot veszünk alapul, nem csak egyet, abból a Jazz jön ki a legjobban a kiskocsik között. Ez nem önigazolás akar lenni, mert hogy ezt választottam 10 évvel ezelőtt...

 

Előzmény: beelaim (43606)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!