Sziasztok!
Én is megosztom a tapasztalataimat:
2005 12. havi 1.4 iES, digit klímás. 118 000 km van benne. 2007-ben vettem 31 000 km-el.
Javarész Budapesten járok vele, a városból ritkán megyek ki. Meló 22 Km-re van, reggeli dugó, stb.
Maximálisan elégedett vagyok vele, nagyon szeretem.
Hibát nem tapasztaltam a kopó alkatrészeken, meg a kötelező szervizeken kívül nem kellett még hozzá nyúlni.
Még az EGR sem volt pucolva, vagy ellenőrizve.Olajból 5W40-es Castrol-t használok, egy gramm sem hiányzott még belőle egyik olajcserénél sem.
Tankolom és megy, mondjuk amennyire lehet vigyázok rá és igyekszem mindent megadni neki, ami kell. Ha egy apró pici fura zörej, vagy eddig nem tapasztalt rendellenes hangot felfedezek már nem tudok aludni. :D
Azért bosszantó dolgok is vannak. Pl a rádió hangerőszabájzó gombjának a világítása kiégett és a gomb körüli kapcsolók (CD-re váltás, hang beállító gomb, stb) szintén egytől-egyig. Nem álltam neki kicserélni, met nem merem megbontani, de még ha ki is venném a rádiót, azt is szét kéne szedni, amit végképp nem merek.
A vezető oldali ülés egyre jobban nyikorog. (ha mocorgok benne, vagy bukkanón megyek át, esetleg tempósabb kanyarba megyek). Az anyós ülés ülőlapja, ha nem ül benne senki zörög (nem a sín van kikopva azt megnéztem).
A jobb hátsó biztonsági öv botrány, a gyerekülés bekötése kész tortúra, mert ha kihúzom az övet, nem húzza vissza, valamint ha megrántom és beakad, csak akkor tudom újra húzni, ha teljesen visszaengedem.
A műszerfal felől is jön némi ciripelés, de nem állandóan, ezen még dolgozom. :)
Fogyasztás:
Ámulva olvasom az általatok írtakat, mert még csak megközelíteni sem tudtam a többség fogyasztási adatait. Minden tiszteletem kisfo-é és az elért adataié. Én erre képtelen lennék, ha ennyi mindenre kéne figyelnem nem lenne olyan szabad és örömteli az autózás. Vagyis képtelen vagyok hímestojással a talpam alatt járni, vagy előbb elindulni, hogy ne kelljen rohannom. Élvezem a vezetést és ennek ára van. Nem hajtom szét, hisz nem versenyautó, de szeretek dinamikusan közlekedni és lehet is vele. Sokat motorfékezek (imádom a kipuff hangját) nagyokat kanyarodok (főleg az új futóművel).
Most télen, ha a reggeli csúcsban járok dolgozni fedcomp szerint 6,9-el járok, ha délutános műszakban járok be, akkor 6,2-6,4 körül jövök ki. Nyáron ugyan ezeken az útvonalakon, forgalomban, vezetési stílussal bőven 6 alá megy. Ez szerintem kiváló fogyasztás.
Nekem a honda (illetve a jazz) nem csak egy autó, ami elvisz A-ból B-be, hanem életérzés, vezetési élmény, hobbi és megszállottság egyaránt. Ezért sem teljesen gyári a kicsikém, de nem is egy csicsás boyracer autó.
Imádom a civic-eket is, de külön öröm, hogy ültetett, sport kipufogós, fóliázott 16"-os felniken guruló jazz-el nem fogok minden sarkon összfutni. :)
A legújabb módosítás:
3 hete kapott egy KW állítható magasságú és keménységű sportfutóművet. Mondanom sem kell, hogy mintha más autóban ülnék. Eddig sem volt rossz a futóműve, de így elképesztően jó. Igazi élmény és nem ment a használhatóság rovására, pedig ettől féltem. Még sehol sem akadtam fel vele, nem rázza ki a tömést a fogamból és ugyan úgy tudok jönni menni, mint eddig, pedig az utak minőségét gondolom nem kell ecsetelni. Sok fekvő rendőrt kell megmásznom nap mint nap, de azokkal sem volt gond. Elöl 6cm-t ül (és további 6-ot lehetne még ültetni), hátul 2,5-3cm körül.
Ha valakit érdekel, eladó a gyári kiváló állapotú futóművem a bontós árak alatt!
Továbbá a pakolászások során megtaláltam a gyári kipufogó dobom is (32 000 km-t volt az autón), örülnék ha valaki elvinné, mert csak a helyet foglalja.
Összességében (mint ezt Ti is tudjátok) a Jazz egy fantasztikus és sokoldalú autó. Minden igényt kiszolgál, jól variálható, praktikus és megbízható. Ha kell családi autó, ha kell sportos és egyedi.
Aki jazzben gondolkodik, csak ajánlani tudom!
Üdv, Zoli