Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 2018.06.25 -2 3 32469

4. Ha látják a bizalmatlanok, akik egy ismeretlen konstrukcióba nem mernek belevágni, hogy mégiscsak működőképes dologról van szó, akkor ők is leadnak rendeléseket a Bobóra, így jobb esély van arra, hogy a befektetés megtérül, így nagyobb a valószínűsége annak, hogy kiadják.

Előzmény: nazareth (32467)
Hrvatske Zeljeznice Creative Commons License 2018.06.25 -1 2 32468

Nálam is kimaradnak ezek a motorkocsik,mivel nem passzolnak a gyűjtött korszakba.

M44-ből viszont több darabot terveztem beszerezni...

Előzmény: zetaman (32450)
nazareth Creative Commons License 2018.06.24 -1 4 32467

Mi értelme egy halvány elképzelésnek?

 

Nézd:

 

1.) Kiadják a Bobót: elég pontos elképzelésük lesz a magyar piacról. Beleölnek egy valag pénzt, aztán vagy megtérül (hurrá), vagy nem (a büdös életben nem fognak a magyar igényekkel többet foglalkozni). Feltétel: annyi pénzük van, hogy nem tudják hová rakni, nincs jobb ötletük.

 

2.) Maradnak a jelenlegi 0 rálátásnál, elvégre nem ők szeretnének magyar modelleket gyártani, megvannak jól a magyar piac nélkül. Mi vinnyogunk tovább, hogy jaj, semmi nem jó, úgysem fog semmi összejönni, satöbbi-satöbbi (olvass vissza). És mindenki megy a maga útján tovább.

 

3.) Kiadnak egy relatíve kis befektetéssel összehozható modellt, még ha számíthatóan alacsonyabb is lesz az érdeklődés (III-IV-es korszak, kis példányszám), és így szereznek némi tapasztalatot a magyar piacról. Természetesen nem pontosat, de még így is végtelenszer nagyobbat, mint a jelenlegi 0. Aztán meglátjuk, hogy hogyan tovább.

 

Te gyakorlatilag azt mondtad, hogy minek a 3. út, ha nem lehet rögtön az 1-essel kezdeni; legyen a 2.

 

Szerintem teljesen logikus a 3. út.

Előzmény: kavicsasínen (32463)
Bakterpartner Creative Commons License 2018.06.24 0 3 32466

Ez egy szuper hír!!! Az ABb annyira nem érdekelt volna, de a Bb annál inkább! Lévén, hogy viharsarki vagyok és itt évtizedekig dolgoztak ezek a gépek. Remélem tényleg gyártásba kerülnek, mert az fix, hogy több darabra is vevő lennék, már csak azért is, mert párban jártak anno... Remélem, a Bobó projekt sem tűnik el a süllyesztőben. Nekem egyforma öröm lenne mindkettő modell, de az biztos, hogy arra többen vágynak, mint a motorkocsikra... Közzé teszek én is két képet, amin teljes egészében szerepel a próbadarab, hátha ez is lendít a projekt megvalósulásán...

 

  

Előzmény: S.A.S (32441)
braun Creative Commons License 2018.06.24 -2 3 32465

Vigyázz mert még a végén felkoncolnak, hogy miattad nem lesz Bobo. (az álomvilágukban.)

Ó, már megszoktam. Amennyi pletyka, félinformáció ésatöbbi kering:-)))

Előzmény: tumikas (32461)
S.A.S Creative Commons License 2018.06.24 0 0 32464

Nem, a hossza jó lesz, ez lesz a legrövidebb a csapatban. De van még pár dolog amit még lehetne orvosolni ami viszont már az előjegyzett darabszámtól függ. 

Előzmény: M40 224 (32462)
kavicsasínen Creative Commons License 2018.06.24 0 0 32463

Ami itt szerintem fura lehet többeknek az az, hogy egy eleve jóval kisebb érdeklődésre számot adó modellel kívánják "feltérképezni" a magyar piacot, ami így jó eséllyel hamis képet fog adni (ahogy Te írtad: "halvány elképzelése lesz a magyar piac felvevőképességéről"; és ami így esetleg kényelmes kihátrálási indokot fog adni a gyártónak a Bobó-projektből.

 

Mi értelme egy halvány elképzelésnek?

 

Előzmény: nazareth (32460)
M40 224 Creative Commons License 2018.06.24 0 0 32462

A táblázatban megadott járműhossz biztos jó? Vagy az lesz a kompromisszum, az "ára" ára a magyar változatnak...

Előzmény: S.A.S (32447)
tumikas Creative Commons License 2018.06.24 -5 2 32461

Vigyázz mert még a végén felkoncolnak, hogy miattad nem lesz Bobo. (az álomvilágukban.)

Előzmény: braun (32459)
nazareth Creative Commons License 2018.06.24 0 3 32460

Sejtem, a motorkocsik rendelései nem fogják elérni az M44 eddigi számait,

 

Akárhogy is olvasom, ilyen elvárással sehol nem találkoztam. Ahogy árukapcsolással sem. Megint csak itt a fórumon megy a sz*rkeverés.

 

Kérdések: megéri-e a nagy melót beleölni az M44-be, lesz-e kereslet rá? Megéri-e a kis melót beleölni a cseh motorvonat módosításába, lesz-e kereslet rá?

 

Ami a munkaigények abszolút mértékét és így arányát is illeti, az MTB minden bizonnyal tisztán lát.

 

Ami a kereslet arányát illeti, nyilván az MTB, mint gyártó, jobban lát ez ügyben (példányszám, korszak, ár hatása), mint mi, akik itt a fórumon ontjuk az okosságokat.

 

Ami az abszolút keresletet illeti, senkinek semmi fogalma nincs (a listák ellenére sem; sem Neked, sem Nekem, sem az MTB-nek).

 

Szerintem teljesen logikus, hogy előbb egy kisebb érdeklődésre számítható, ugyanakkor könnyebben elkészíthető modellel kezd az MTB, így legalább halvány elképzelése lesz a magyar piac felvevőképességéről.

Előzmény: zetaman (32455)
braun Creative Commons License 2018.06.24 -4 5 32459

minimálisan elvárt 600db előjegyzés csak 520 db körül

 

Nevezd nyugodtan like-nak, mert kb annyi a komolyságfaktora :-/

Előzmény: S.A.S (32453)
M63,008 Creative Commons License 2018.06.24 -1 1 32458

Bocsánat, 4:2-re gondoltam... :-)

Előzmény: M63,008 (32457)
M63,008 Creative Commons License 2018.06.24 -1 1 32457

Nálam 3:2; a tamponált szellőző és az új doboz is mínusz.

Előzmény: rizibácsi (32456)
rizibácsi Creative Commons License 2018.06.24 0 0 32456

Szia!

Nagyon szépen köszönöm a részletezést. Akkor 4:1 a pozitív változás! Üdv, Rizmajer. 

Előzmény: M63,008 (32438)
zetaman Creative Commons License 2018.06.24 -1 3 32455

Nem fogalmaztál rosszul, ez bármilyen megfogalmazásban minimum véleményes árukapcsolás.

 

„Ez egyszerű üzlet, a legtöbb üzletember legkisebb befektetéssel hajlandó a bizonytalanba belevágni...” Valószínűleg fordítva lesz, a motorkocsi nagyobb bukta lehet a magyar piacon. És akkor majd arra hivatkozva mondhatnak nemet. Furcsa.

 

Sarkítva: ha azt hiszik, hogy egy M61-hez vagy M62-höz képest népszerűbb pl. az Uzsgyi, és ha majd abból elég fogy, jöhet a népszerűbb. Nagy valószínűséggel tévednek.

 

Azt megértem, hogy az M41, M61, M62, V43 vonalra nem állnak rá. Nagyjából telített. De az M44 miért nem jó? Gyakorlatilag üres kategória, sokan vágynak rá. Egyfajta referenciájuk is lehetne sokak (az eddig be nem járt piacok) felé.

 

Sejtem, a motorkocsik rendelései nem fogják elérni az M44 eddigi számait, és ugye utóbbinál is várható a fizetéskori lemorzsolódás...

 

Hadd ne értsem, és hadd ne értsek egyet ezzel az üzletpolitikával - fenntarva, hogy természetesen nem rajtad és a szándékodon, eddigi munkádon múlik.

Előzmény: S.A.S (32453)
S.A.S Creative Commons License 2018.06.24 0 0 32454

Amiben eltérne a Noszitól: alsó feliratok elrendezésében,

ill. elképzelhető még egy kifestett ütközős és távvezérlő csatlakozós, vöröscsillagos vagy "bajszos" átjáró verzió.

Előzmény: alkotasu (32449)
S.A.S Creative Commons License 2018.06.24 0 0 32453

A történet nem árukapcsolás lehet, hogy én fogalmaztam rosszul és ha ez szűrhető le belőle akkor elnézést kérek mindenkitől. De a lényeg még mindig az, hogy a cseh motorkocsi egy "kicsi" módosítása belefér neki, hogy valamennyire felmérje az itthoni körülményeket. Egy teljesen új modell létrehozása nem. Ez egyszerű üzlet, a legtöbb üzletember legkisebb befektetéssel hajlandó a bizonytalanba belevágni, ha majd tisztább a kép, akkor emeli a tétet, vagy nem. A döntés mindig az ő kezében van, mert ő kockáztatja az elérhető haszna egy részét. Lehet, hogy csak egyszer, de ez rajtunk múlik. Nekem annyit sikerült elérnem (pénz nélkül), hogy legalább fontolóra vegye a magyar piacot.

Visszakanyarodva egy picit az M44 számaihoz, még mindig nincs meg a minimálisan elvárt 600db előjegyzés csak 520 db körül. Ez is csak elméleti, mert a fizetés emlegetésekor bizony elég erős lemorzsolódás szokott lenni.

Előzmény: zetaman (32450)
jelzo Creative Commons License 2018.06.24 0 2 32452

Hello.

Szerintem sem helyes Bbmot előjegyzés alapján meg ítélni a magyar vásárlóerőt. De külföldi barátaim is négy M44-t rendeltek, míg motorvonatot nem rendelnek. Én jegyzek motorvonatot, de az M44- ből többet is.:-) Számomra ez az üzletpolitika érthetetlen.-)

Előzmény: S.A.S (32443)
zetaman Creative Commons License 2018.06.24 0 0 32451

Hasonló cipőben járunk, motorkocsi nem, M44 a rendelési tervben már kettő volt...

Előzmény: e_zsolt (32444)
zetaman Creative Commons License 2018.06.24 0 1 32450

„... amíg az MTB nem kap képet a A/Bbmot-on keresztül a magyar piac tényleges méretéről, fizetési hajlandóságáról...”

 

Nos, eléggé furcsa elképzelés ez.

Hadd ne költsem el még egy M44 árát azért, hogy bizonyítsam, vásárolni óhajtok. Aztán, ha mégsem fogy elég ABbmot vagy ilyesmi (ami azért vélhetően eleve kevesebbeket mozgat meg, mint az M44, de ne legyen igazam!), akkor három évig hiába sóhajtoztam és kuporgattam.

 

Vegyek egy nekem felesleges motorkocsit, hgy lehessen M44-em? :-o

 

Akkor korrektebb, ha azt mondják, nem 60e, hanem 90e az M44 ára. De ez (sokaknak, akinek nem kell ABbmot, csak M44) az árukapcsolás vélhetően visszaüt.

 

A magam részéről emiatt nem fogok motorkocsit venni. Az M44-et pedig jegelem magamban, és a pénzt másra is el tudom költeni. Truckman65-tel egyetértve: „... de legalább addig sem vesznek más modellt vagy majd mire lesz esetleg addig elköltik másra és aztán azért nem lesz eszetlen vásárlás mert elfogyott a "keret"....”

 

Sajnálom, hogy csalódnom kellett a csehekben.

 

Neked személy szerint ettől függetlenül nagyon köszönöm a befektetett munkát!

Előzmény: S.A.S (32443)
alkotasu Creative Commons License 2018.06.24 -1 1 32449

Egy buta kérdés: mennyiben tér el a '60-as, '70-es évekbeli állapot a nosztalicskástól? A 3. lámpa megvan. De mi még?

Előzmény: S.A.S (32447)
M63,008 Creative Commons License 2018.06.23 -8 4 32448

OFF

 

Nagyon sok hülyegyerek van itt, el sem tudnád képzelni...

 

ON

Előzmény: Szütyi (32440)
S.A.S Creative Commons License 2018.06.23 0 0 32447

Elkészítettem a szokásos formot az előjegyzéshez. Kérném, hogy csak azok jegyezzenek elő rá, akik komolyan is gondolkodnak a megvásárlásán. A felmérésben a motorkocsi másik oldaláról is találhattok képet.

Ezen a linken található: https://goo.gl/forms/GVwp2S2XHZTlK2Sv2

Előzmény: S.A.S (32441)
Zoleek21 Creative Commons License 2018.06.23 0 6 32446

Hát szerintem az is optimista hozzáállás, ha valaki úgy hiszi, hogy rajzokkal is csak fél évbe fog telni a típust gyártásra készen letenni az asztalra. Nyilván félredobtak a csehek minden futó projektet és Bobo-t fejlesztenek. Van neki saját piaca is, már az is örömteli, ha csinálgatja és néha hallunk valamit majd róla. Mondom ezt úgy, hogy szinte nem is ismerem a gyártó tevékenységét...de logikusan gondolva. Ha valami magyar van, az már mindig örömteli...A Bobo jobb lenne..jaja. De szegediként el tudok ilyet is képzelni kékben szépen antikolva....érdekes lenne. Meglátjuk. Bobo-ra majd szerintem akkor kell elkezdeni gyűjtenem, ha abból is látunk majd próbafröccsöt.

Truckman65 Creative Commons License 2018.06.23 -1 3 32445

Azért eléggé optimista várakozás hogy a Bbmotból annyit fognak venni mint az M44-ből vennének .... :)

A saját honú járműveiből is gyárt 100-200 darabot majd fél-egy évig nincs semmi és akkor újabb pályaszámmal kiadja megint.

Ezzel a lendülettel sokáig fog tartani a magyar piac "felmérése"

De legalább nálunk mindenki "megvárja a gyárit" :) --ha lesz..... de legalább addig sem vesznek más modellt vagy majd mire lesz esetleg addig elköltik másra és aztán azért nem lesz eszetlen vásárlás mert elfogyott a "keret"....

Előzmény: S.A.S (32443)
e_zsolt Creative Commons License 2018.06.23 0 4 32444

Az baj, hogy ha ezen keresztül akarják felmérni a keresletet az M44-re.

Meg kellene értetni velük, hogy nem fognak reális képet kapni a piacról. Ebből én egyet sem fogok venni az M44-ből legalább kettőt a megjelenésekor. Később lehet, hogy még egyet beszereznék.

Szerintem más is van ezzel így mint én.

Előzmény: S.A.S (32443)
S.A.S Creative Commons License 2018.06.23 0 3 32443

Nem veszett el de tetszhalott állapotban van addig amíg az MTB nem kap képet a A/Bbmot-on keresztül a magyar piac tényleges méretéről, fizetési hajlandóságáról. Ez alapján fog döntést hozni az M44-ről. Mondjuk úgy, ha a jó eredményeket érne el a Bbmot idén akkor nagyon hamar visszakerülhetne a ringbe.

Előzmény: zetaman (32442)
zetaman Creative Commons License 2018.06.23 0 2 32442

A jóval korábban megkezdett M44-ről régóta nincs semmi hír. Elveszett a projekt?

Előzmény: S.A.S (32441)
S.A.S Creative Commons License 2018.06.23 -1 22 32441

Kedves Fórumtársak!

 

Lassan megvalósítási fázisához érkezik az MTB gondozásában megjelenő GANZ öttengelyes motorkocsik első változata. Mivel természetesen az élet a legnagyobb regényíró, mindig gondoskodik olyan történésekről, eseményekről, amelyek néha napján teljesen felborítják még a leggondosabb terveket is. Nincs ez másképpen a tervezett motorkocsik esetében sem.

 

Az MTB korábbi tervei szerint a motorkocsi cseh verziója után következett volna a mi ABbmot verziónk, de ez a sorrend most bizonyos technikai jellegű szerszámtesztelések és -kialakítások miatt végérvényesen megváltozott, nem mondhatnám, hogy kedvezőtlenebb irányba J. Ennek eredményeként még az idei évben sor kerülhetne a második, későbbre tervezett motorkocsira, a Bbmot-ra. Természetesen kedvező fogadtatás esetén az ABbmot is megvalósulna 2019 elején-közepén a cseh verzió megjelenése után.

 

Ez a forgatókönyv csak megfelelő számú komoly érdeklődő esetén működhet. Amit egyelőre az ABbnél mérsékelten sikerült elérni, amit én részben a 3D-s modell hiányának tulajdonítok.  (bár azok a számok nem voltak rosszak egy úgymond „ígérvényre”).

Szokásomhoz híven a Bbmothoz tartozó igényfelmérő oldalt hamarosan elkészítem addig pedig, íme, a 3D-s modell a motorkocsihoz (természetesen, mint minden ez sem a végleges verzió, sőt van még mód némi finomításra, ami kelleni is fog, de addig is lesz miről beszélgetni/véleményt ütköztetni a lassan beköszöntő uborkaszezonban :)

Egy kis bónusz track – (egy régebbi verziós cad-ből származó fröccsöntött kaszni ) csak azért, hogy lássátok nem csak rajzolgatás szinten van eredmény. :)

Szütyi Creative Commons License 2018.06.23 -4 3 32440

Off

Ez a minuszolás tényleg egy értelmetlen dolog egy ilyen hozzászólásnál, ahol semmi vita, csak felsorolás.

On

Előzmény: M63,008 (32439)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!