Talán ez segíthet :) Lealábbis a bonyolultsága alapján remélem. Az öt mp-s tartást próbáltam régebben is de elfelejti, egyre roszabb, az is lehet, hogy a 8 éves akksi az oka, persze műszakilag hülyeség. Ezt meg fogom próbálni. Köszi
Nem akarok vitatkozni, én a workshop_manual alapján írtam. Ott csak a vezetőoldali betanításáról van szó.
Jazzking, próbáltad a "hivatalos" eljárás szerint is?
"Elektromos ablakemelő vezérlőegység visszaállítása - automata felhúzási funkcióval Az elektromos ablakemelő vezérlő egység visszaállítására van szükség a következő műveletek elvégzése után:
Az akkumulátor feszültség lekapcsolása A tápáram ellátás lekapcsolása, amit a műszerfal alatti biztosíték/relé dobozban a 12. sz. (10 A) és a 29. sz. (20 A) biztosítékok okoztak. Szakadt áramkör, amit az elektromos ablakemelő főkapcsolóról lekötött 20-pólusú csatlakozó okozott Az ablakemelő, az üveg vagy üvegvezető csatorna kiszerelése
1. Győződjön meg róla, hogy az üveg megfelelően van beszerelve.
2. Zárja be a vezetőoldali ajtót.
3. Kapcsolja KI a gyújtáskapcsolót.
4. Szerelje ki a műszerfal alatti biztosíték/relé dobozból a 29. sz. (20 A) biztosítékot.
5. A gyújtáskapcsolót fordítsa a (II) állásba.
6. 1 másodperc után fordítsa a gyújtáskapcsolót OFF állásba.
7. 5 másodperc múlva szerelje be a műszerfal alatti biztosíték/relé dobozba a 29. sz. (20 A) biztosítékot.
8. Győződjön meg róla, hogy a vezetőoldali ablak nem működik AUTO üzemmódban, miközben a gyújtáskapcsoló ON (II) állásban van.
9. Fordítsa a gyújtáskapcsolót a START (III) állásba, és indítsa be a motort.
10. Mozgassa a vezetőoldali ablakot teljesen le a vezetőoldali elektromos ablakemelő kapcsoló kézi DOWN (le) üzemmódjában.
11. Nyissa ki a vezetőoldali ajtót.
12. Mozgassa a vezetőoldali ablakot teljesen fel a vezetőoldali elektromos ablakemelő kapcsoló kézi UP (fel) üzemmódjában, és 1 másodpercig tartsa lenyomva a kapcsolót.
13. Ha az ablak nem működik AUTO üzemmódban, állítsa vissza újra az elektromos ablakemelő főkapcsolóját a fenti eljárás szerint."
Azt gondoltam, hogy elfér a rekeszben, de nálam az általában tele van papírokkal, töltőkkel, gps-el, stb stb stb. Nem akartam még egy kábelt is oda benyomni és nem is lett volna egészséges állandóan a kesztyűtartóban turkálni ha számot akarok váltani, + ha nagyon merülne a lejátszó, akkor a szivargyújtó betápjából egy elágazással kivezetek egy microUSB töltőt amivel tölthetem a lejátszót gyakorlatilag folyamatosan.
Ja, nekem is ez a bajom a transzmitterrel. A gagyi az fos minőséget ad, a jó meg drágább mint az aux kimenet és nem ad jobb minőséget, cserébe elhaszálom vele a szivargyújtót és nem tudok telefont tölteni,stb...
Nem igazán meggyőző. Nagyon nehéz nagyvárosok környékén, sík területen olyan frekvenciát találni, ahol nem zavar be valamilyen FM rádió. A térerő igen kicsi - nyilván attól is függ, hogy hol helyezkedik el a szivargyújtó és hol az antenna. A rádió hangerejét jóval nagyobbra kell csavarni, mint a szokásos rádiók esetében. Emiatt még zavarérzékenyebb lesz. Ráadásul recseg, sistereg, nem ad valami nagy zenei élményt. A semmi helyett jó... :-((
Nem megy a betanítás, hát akkor marad így, kibírom...
Az aux kimenet majdnem kész, a rádióba bekötöttük, mükszik, csak a szivargyújtó melletti is lapkát átfúrtuk és a jack dugó háza nem fér el a féloldalas kialaítás miatt. Próbáltuk kicsit hajlítani a lábat, de nem sikerült, rögtön eltört. Most vagy egy rádiónk amiben aux kimenet bedugva, kábelek elvezetve, végig zsugorcsövezve és a héten jön egy másik jack apa amit már használjatunk. Azért teszteltük a cuccot, mükszik rendesen :)
Amúgy próbáltam betanítani a gyári riasztót ablakfelhúzásra. A toyotámnál ez úgy működött, hogy felfelé kellett húzni az ablakot és felhúzás után várni amíg kattan. Itt nincs ilyen?
A sokszor emlegetett bal ablak felhúzás buggal tudott már vki vmit kezdeni, igen hálás lennék ha ez mególdódna. Nem akarja mostmár sehogy se újra tanulni, csak a 25. kitugyjahogy kombinációra...
Volt ilyenem még régebben, de a gagyik recsegnek és nem működnek jól, a drágák meg drágábbak mint ez a megoldás. Elég sokat telefonálok és töltöm a kocsim a szivargyújtón keresztül, ezért azt nem szeretném elveszíteni, ha pedig vennék egy elosztót oda akkor még lassabban töltődne a telefon, egy jó transzmitterrel együtt még drágább is lenne és állandóan pakolhatnám el amikor megállok a corvin sétány környékén... ezért döntöttem az aux mellett :)
Egy MP3 as FM transmitter nem egyszerűbb? Szivargyújtóba dugod és ráhangolod a rádiót... én ilyet készülök venni egy ideje, de még mindig nem hiányzik annyira :-)
A nejem Jazz-e most 3/4 éves. Az eddigi átlag fogyasztása 6,33. Ez főleg rövidebb, város környéki utakból tevődik össze (tehát gyakorlatilag nincs benne sem városi dugóban állás, sem autópálya, sem hosszabb, fogyasztás-kímélő országút). Hozzátenném, hogy nejem nem figyel különösebben a kis fogyasztásra...
Van különbség aszerint is, hogy ő tankol-e, vagy én. Én ugyanis mindig megpróbálom csurig tölteni (hogy ne kelljen olyan gyakran tankolni :-)), ő pedig általában az első kattanásig. A különbség úgy saccra 2 liter! Így aztán amikor én tankolok ő utána, akkor magas a fogyasztás, amikor ő tankol, alacsony :-))
Az autó elődje egy 14 éves Corolla volt, az az utolsó időben azonos vezetési stílus mellett 6,8-at fogyasztott (fénykorában 6,4-et)
Holnap megcsináljuk az aux kimenetet házilag, mert drágálottam a dension-os cuccot. 2003as jazz-em van amiben gyárilag nincs ilyen, vagy legalábbis nekem nincs, csupán a rádió hátulján van egy kimenet. Oda kap egy dugaszt és a jack anyát a szivargyújtó melletti kis "vak kapcsolóba" integráljuk ahova bármikor bedughatok egy apa-apa kábelt, így összeköthetem a gyári fejegységet a telefonommal, ipoddal vagy sima mp3 lejátszóval is.
Az autóműszerész srác aki csinálja jó barátom, pesten lakik és szerintem vállal még ilyet. Megközelítőleg 6000ft-ért vállalja, ha esetleg majd mást is érdekel.
Holnap csináljuk, igyekszem fényképekkel dokumentálni, remélem minden frankó lesz :)
maximalisan egyetertek rezgaras irasaval: csak több / sok tankolas feljegyzett adataibol szamolt fogyasztas ertekelhetö.
fedcomp, 1-2 tankolas könnyen tul nagy hibat adnak.
szucsi1 adatahoz es hasonlo gep, de nagyon fogyasztasra figyelve vezetve (belertve hasznalat modjat is: rövid utak szama minimalis, stb.), a könnyebb összehasonlithatosagert ugyanannyi km-re:
szücsi1: 2004 decemberi 1,2 cool 87826 km-re 6124 liter benzin
kisfo: 2004 szept. 1.2 i LS 87829 km-re 3926.34 l benzin (elerve 2011 szept. 21-en; benzinkutak mutatasa alapjan, valamennyi tankolas blokkja megvan :-)
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
spritmonitor.de-n nezve:
csak 15000 km-nel többet ment manualis Jazz 1.2, iDSi: min. atlag 4.68, atlagok atlaga 6.01, max. atlag 7.27 l/100km
csak 15000 km-nel többet ment manualis Jazz 1.2, iVTEC: min. atlag 4.66, atlagok atlaga 5.86, max. atlag 7.84 l/100km
csak 15000 km-nel többet ment Golf 1.2TSI-k (mert szoba/topicba került): min. atlag 5.14, atlagok atlaga 6.42, max. atlag 8.38 l/100km
csak 15000 km-nel többet ment Yaris hybrid-ek (mert engem erdekel; optimalis lenne Jazz karosszeria + Yaris hybrid hajtaslanc): min. atlag 4.30, atlagok atlaga 4.80, max. atlag 5.39 l/100km (mivel ujabb tipus: 5000 km-re levive a hatart van 4.00-as atlagu is; Jazznel is van 1 aki 5000km-re levive a hatart 3.92 l/100km-t irt be)
Tapasztalatom szerint az olajfogyasztás japcsi motoroknál a "gondos" (előző)tulajoknak köszönhető. Nem megfelelő csereciklus, megfőzött motor stb. Az én régi Civicemnél is volt ilyen és körbejártam a témát de a javításon kívül nem lett volna más megoldás. Pedig több olajat is kipróbáltam (különböző konzisztenciájúakat is) de aztán végülis hallgattam a Mazda mesterre és vettem valami nem túl drága olajat és azt öntögettem bele. Viszont neked azért még érdemes lenne megnézetni valakivel hátha olcsón orvosolható.