Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

jazzking Creative Commons License 2013.01.31 0 0 43684

Talán ez segíthet :) Lealábbis a bonyolultsága alapján remélem. Az öt mp-s tartást próbáltam régebben is de elfelejti, egyre roszabb, az is lehet, hogy a 8 éves akksi az oka, persze műszakilag hülyeség. Ezt meg fogom próbálni. Köszi

 

Előzmény: kóboráram (43681)
opi064 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 43683

Az FM transmitterhez szólnék hozzá: ezt érdemes elolvasni, magyar fejlesztés, igényes kialakítás, csak drága...

 

http://mobilarena.hu/teszt/dension_car_dock_for_smartphone/bevezeto.html

Kotit Creative Commons License 2013.01.31 0 0 43682

És ha leveszed a tetőről az antennát?

Előzmény: rezgaras (43677)
kóboráram Creative Commons License 2013.01.31 0 0 43681

Nem akarok vitatkozni, én a workshop_manual alapján írtam. Ott csak a vezetőoldali betanításáról van szó.

 

 

Jazzking, próbáltad a "hivatalos" eljárás szerint is?

 

"Elektromos ablakemelő vezérlőegység visszaállítása - automata felhúzási funkcióval
Az elektromos ablakemelő vezérlő egység visszaállítására van szükség a következő műveletek elvégzése után:

•Az akkumulátor feszültség lekapcsolása
•A tápáram ellátás lekapcsolása, amit a műszerfal alatti biztosíték/relé dobozban a 12. sz. (10 A) és a 29. sz. (20 A) biztosítékok okoztak.
•Szakadt áramkör, amit az elektromos ablakemelő főkapcsolóról lekötött 20-pólusú csatlakozó okozott
•Az ablakemelő, az üveg vagy üvegvezető csatorna kiszerelése


1. Győződjön meg róla, hogy az üveg megfelelően van beszerelve.

2. Zárja be a vezetőoldali ajtót.

3. Kapcsolja KI a gyújtáskapcsolót.

4. Szerelje ki a műszerfal alatti biztosíték/relé dobozból a 29. sz. (20 A) biztosítékot.

5. A gyújtáskapcsolót fordítsa a (II) állásba.

6. 1 másodperc után fordítsa a gyújtáskapcsolót OFF állásba.

7. 5 másodperc múlva szerelje be a műszerfal alatti biztosíték/relé dobozba a 29. sz. (20 A) biztosítékot.

8. Győződjön meg róla, hogy a vezetőoldali ablak nem működik AUTO üzemmódban, miközben a gyújtáskapcsoló ON (II) állásban van.

9. Fordítsa a gyújtáskapcsolót a START (III) állásba, és indítsa be a motort.

10. Mozgassa a vezetőoldali ablakot teljesen le a vezetőoldali elektromos ablakemelő kapcsoló kézi DOWN (le) üzemmódjában.

11. Nyissa ki a vezetőoldali ajtót.

12. Mozgassa a vezetőoldali ablakot teljesen fel a vezetőoldali elektromos ablakemelő kapcsoló kézi UP (fel) üzemmódjában, és 1 másodpercig tartsa lenyomva a kapcsolót.

13. Ha az ablak nem működik AUTO üzemmódban, állítsa vissza újra az elektromos ablakemelő főkapcsolóját a fenti eljárás szerint."

Előzmény: Törölt nick (43675)
MX5Marci Creative Commons License 2013.01.31 0 0 43680

Azt gondoltam, hogy elfér a rekeszben, de nálam az általában tele van papírokkal, töltőkkel, gps-el, stb stb stb. Nem akartam még egy kábelt is oda benyomni és nem is lett volna egészséges állandóan a kesztyűtartóban turkálni ha számot akarok váltani, + ha nagyon merülne a lejátszó, akkor a szivargyújtó betápjából egy elágazással kivezetek egy microUSB töltőt amivel tölthetem a lejátszót gyakorlatilag folyamatosan.

Előzmény: wastegate (43679)
wastegate Creative Commons License 2013.01.31 0 0 43679

Csinálhattátok volna "lengőre"  ... elfér a rekeszben simán.

 

w

Előzmény: MX5Marci (43676)
MX5Marci Creative Commons License 2013.01.31 0 0 43678

Ja, nekem is ez a bajom a transzmitterrel. A gagyi az fos minőséget ad, a jó meg drágább mint az aux kimenet és nem ad jobb minőséget, cserébe elhaszálom vele a szivargyújtót és nem tudok telefont tölteni,stb...

rezgaras Creative Commons License 2013.01.31 0 0 43677

Nem igazán meggyőző. Nagyon nehéz nagyvárosok környékén, sík területen olyan frekvenciát találni, ahol nem zavar be valamilyen FM rádió. A térerő igen kicsi - nyilván attól is függ, hogy hol helyezkedik el a szivargyújtó és hol az antenna. A rádió hangerejét jóval nagyobbra kell csavarni, mint a szokásos rádiók esetében. Emiatt még zavarérzékenyebb lesz. Ráadásul recseg, sistereg, nem ad valami nagy zenei élményt. A semmi helyett jó... :-((

 

Előzmény: zozomax (43665)
MX5Marci Creative Commons License 2013.01.30 0 0 43676

Nem megy a betanítás, hát akkor marad így, kibírom...

 

Az aux kimenet majdnem kész, a rádióba bekötöttük, mükszik, csak a szivargyújtó melletti is lapkát átfúrtuk és a jack dugó háza nem fér el a féloldalas kialaítás miatt. Próbáltuk kicsit hajlítani a lábat, de nem sikerült, rögtön eltört. Most vagy egy rádiónk amiben aux kimenet bedugva, kábelek elvezetve, végig zsugorcsövezve és a héten jön egy másik jack apa amit már használjatunk. Azért teszteltük a cuccot, mükszik rendesen :)

Törölt nick Creative Commons License 2013.01.30 0 0 43675

.... az anyós oldali első ablak is  így javult meg, amikor

egyszer megbolondult, mert a kölök félállásban lefogta.

 

(2005-ös 1.4LS)

Előzmény: kóboráram (43672)
kóboráram Creative Commons License 2013.01.30 0 0 43674

Az "új" Jazz sem húzza fel magától az ablakokat.

Annyival tud többet, hogy a gyújtás levétele után is fel lehet húzni az ablakokat, de ezt is csak akkor, ha az ajtókat nem nyitják ki.

Előzmény: Törölt nick (43671)
vidi313 Creative Commons License 2013.01.30 0 0 43673

Nekem megfelel így is.

Előzmény: kóboráram (43672)
kóboráram Creative Commons License 2013.01.30 0 0 43672

Csak a vezető ablakát lehet így betanítani, a többit nem. Azokat csak egyszerű kapcsoló működteti.

Előzmény: Törölt nick (43670)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.30 0 0 43671

A régi jazz esetén a gyári cucc tudtommal nem húzza fel magától az ablakokat ....

Előzmény: MX5Marci (43669)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.30 0 0 43670

A gyújtást levesz majd ráad.

Aztán ...

ablakot teljesen leereszt és a működtető gombot nyomva tart!!! MÉG ~5 másodpercig

ablakot teljesen felhúz és a működtető gombot nyomva tart!!! MÉG ~5 másodpercig

minden ablaknál egyenként ....

 

(tehát a gombot az első lenyomás után nem szabad

elengedni, amíg le/fel nem ér az üveg és még 5 másodpercig)

Előzmény: MX5Marci (43669)
MX5Marci Creative Commons License 2013.01.30 0 0 43669

Mi ez az ablakemelős bug? Még nem hallottam róla.

 

Amúgy próbáltam betanítani a gyári riasztót ablakfelhúzásra. A toyotámnál ez úgy működött, hogy felfelé kellett húzni az ablakot és felhúzás után várni amíg kattan. Itt nincs ilyen?

jazzking Creative Commons License 2013.01.30 0 0 43668

Legújabb szerzeményem, remélem hasznos és szép lesz!

 

jazzking Creative Commons License 2013.01.30 0 0 43667

Kedves mindeki!

 

A sokszor emlegetett bal ablak felhúzás buggal tudott már vki vmit kezdeni, igen hálás lennék ha ez mególdódna. Nem akarja mostmár sehogy se újra tanulni, csak a 25. kitugyjahogy kombinációra...

Kezdem unni...

:(

Köszi, ha tud valaki valamit.

 

 

MX5Marci Creative Commons License 2013.01.30 0 0 43666

Volt ilyenem még régebben, de a gagyik recsegnek és nem működnek jól, a drágák meg drágábbak mint ez a megoldás. Elég sokat telefonálok és töltöm a kocsim a szivargyújtón keresztül, ezért azt nem szeretném elveszíteni, ha pedig vennék egy elosztót oda akkor még lassabban töltődne a telefon, egy jó transzmitterrel együtt még drágább is lenne és állandóan pakolhatnám el amikor megállok a corvin sétány környékén... ezért döntöttem az aux mellett :)

zozomax Creative Commons License 2013.01.30 0 0 43665

Egy MP3 as FM transmitter nem egyszerűbb? Szivargyújtóba dugod és ráhangolod a rádiót... én ilyet készülök venni egy ideje, de még mindig nem hiányzik annyira :-) 

 

http://www.argep.hu/trend/FMTR/Fm-transmitter-mp3.html

Előzmény: MX5Marci (43662)
rezgaras Creative Commons License 2013.01.30 0 0 43664

A nejem Jazz-e most 3/4 éves. Az eddigi átlag fogyasztása 6,33. Ez főleg rövidebb, város környéki utakból tevődik össze (tehát gyakorlatilag nincs benne sem városi dugóban állás, sem autópálya, sem hosszabb, fogyasztás-kímélő országút). Hozzátenném, hogy nejem nem figyel különösebben a kis fogyasztásra...

 

Van különbség aszerint is, hogy ő tankol-e, vagy én. Én ugyanis mindig megpróbálom csurig tölteni (hogy ne kelljen olyan gyakran tankolni :-)), ő pedig általában az első kattanásig. A különbség úgy saccra 2 liter! Így aztán amikor én tankolok ő utána, akkor magas a fogyasztás, amikor ő tankol, alacsony :-))

 

Az autó elődje egy 14 éves Corolla volt, az az utolsó időben azonos vezetési stílus mellett 6,8-at fogyasztott (fénykorában 6,4-et)

 

Előzmény: kisfo (43661)
wastegate Creative Commons License 2013.01.30 0 0 43663

Erről készült már részletes és hasznos leírás képekkel illusztrálva ... keress rá és akkor kottából csinálhatja a szaki.

 

w

Előzmény: MX5Marci (43662)
MX5Marci Creative Commons License 2013.01.29 0 0 43662

Holnap megcsináljuk az aux kimenetet házilag, mert drágálottam a dension-os cuccot. 2003as jazz-em van amiben gyárilag nincs ilyen, vagy legalábbis nekem nincs, csupán a rádió hátulján van egy kimenet. Oda kap egy dugaszt és a jack anyát a szivargyújtó melletti kis "vak kapcsolóba" integráljuk ahova bármikor bedughatok egy apa-apa kábelt, így összeköthetem a gyári fejegységet a telefonommal, ipoddal vagy sima mp3 lejátszóval is.

 

Az autóműszerész srác aki csinálja jó barátom, pesten lakik és szerintem vállal még ilyet. Megközelítőleg 6000ft-ért vállalja, ha esetleg majd mást is érdekel.

Holnap csináljuk, igyekszem fényképekkel dokumentálni, remélem minden frankó lesz :)

kisfo Creative Commons License 2013.01.29 0 0 43661

maximalisan egyetertek rezgaras irasaval: csak több / sok tankolas feljegyzett adataibol szamolt fogyasztas ertekelhetö.

 

fedcomp, 1-2 tankolas könnyen tul nagy hibat adnak.

 

szucsi1 adatahoz es hasonlo gep, de nagyon fogyasztasra figyelve vezetve (belertve hasznalat modjat is: rövid utak szama minimalis, stb.), a könnyebb összehasonlithatosagert ugyanannyi km-re:

 

szücsi1: 2004 decemberi 1,2 cool 87826 km-re 6124 liter benzin

kisfo: 2004 szept. 1.2 i LS 87829 km-re 3926.34 l benzin (elerve 2011 szept. 21-en; benzinkutak mutatasa alapjan, valamennyi tankolas blokkja megvan :-)

 

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

 

spritmonitor.de-n nezve:

csak 15000 km-nel többet ment manualis Jazz 1.2, iDSi: min. atlag 4.68, atlagok atlaga 6.01, max. atlag 7.27 l/100km

csak 15000 km-nel többet ment manualis Jazz 1.2, iVTEC: min. atlag 4.66, atlagok atlaga 5.86, max. atlag 7.84 l/100km

 

csak 15000 km-nel többet ment Golf 1.2TSI-k (mert szoba/topicba került): min. atlag 5.14, atlagok atlaga 6.42, max. atlag 8.38 l/100km

 

csak 15000 km-nel többet ment Yaris hybrid-ek (mert engem erdekel; optimalis lenne Jazz karosszeria + Yaris hybrid hajtaslanc): min. atlag 4.30, atlagok atlaga 4.80, max. atlag 5.39 l/100km   (mivel ujabb tipus: 5000 km-re levive a hatart van 4.00-as atlagu is; Jazznel is van 1 aki 5000km-re levive a hatart 3.92 l/100km-t irt be)

Előzmény: szucsi1 (43648)
HFT Creative Commons License 2013.01.29 0 0 43660

"Időközben bejelentkeztem wastegate fórumtárshoz."

 

Jó döntés!

:-)

Előzmény: osereso (43658)
dismember Creative Commons License 2013.01.29 0 0 43659

Tapasztalatom szerint az olajfogyasztás japcsi motoroknál a "gondos" (előző)tulajoknak köszönhető. Nem megfelelő csereciklus, megfőzött motor stb. Az én régi Civicemnél is volt ilyen és körbejártam a témát de a javításon kívül nem lett volna más megoldás. Pedig több olajat is kipróbáltam (különböző konzisztenciájúakat is) de aztán végülis hallgattam a Mazda mesterre és vettem valami nem túl drága olajat és azt öntögettem bele. Viszont neked azért még érdemes lenne megnézetni valakivel hátha olcsón orvosolható.

Előzmény: osereso (43655)
osereso Creative Commons License 2013.01.29 0 0 43658
Csak feltételezem, hogy valós volt 2011-ben... Két gazdája volt, mindkettő városi használatban járatta.

A 99-es Civicem sem fogyasztott ennyi olajat 200E km után se.

Időközben bejelentkeztem wastegate fórumtárshoz. A jövő héten kiderülhet, mi okozza a fogyasztást.

Addig is köszönöm a hozzászólásokat, és szívesen olvasom még tapasztalataitokat az olajhasználat/olajfogyasztás témakörben.
Jazz_1.2_09 Creative Commons License 2013.01.29 0 0 43657

Kérdés, hogy mennyire valós az a 73000 km?

Előzmény: osereso (43649)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.29 0 0 43656

Az olajfogyásnak leginkább mechnikai oka (kopás, sérülés) van, ha nincs állandóan nagy fordulaton forgatva a motor.

 

A JAZZ motor esetében 150 ekm még nem igazán jelent kopott motort.

Ha, ettől jóval kisebb km-nél is már eszegeti az ...gyanús.

 

Előzmény: osereso (43655)
osereso Creative Commons License 2013.01.29 0 0 43655

Amúgy mi miatt kezdheti el enni az olajat? Nem 4000+as fordulattal járok.

 

Szerintetek megérné megpróbálni más olajat is?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!