Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2011.08.25 0 0 802

Én most azt írom ami a katoknál van érvényben.

 

Én úgy tudom, hogy ha valaki megtér, (kegyelmet kapott Istennél a megtérésre) a bűnei még megmaradtak. Azt meg kell bánni  (a katok meg meggyónják). Amit a megtérése után követ el, azzal ugyanez a helyzet. Megbánás,és meggyónás.

Nálunk katoknál, van közgyónás ami a kisebb bűnöket törli el. A nagyobbakat mint pl. gyilkosság, vagy paráznaság, attól fülgyónással lehet szabadulni.

Törölt nick Creative Commons License 2011.08.25 0 0 801

Attól még továbbra is bűnös marad, nem?

Előzmény: Törölt nick (799)
kari333 Creative Commons License 2011.08.24 0 0 800

 

Ahhoz, hogy fenntartsák Mária szüzességét, megalkották ezt a tant (is), halál komolyan.

 

"Ha azért a benned lévő világosság sötétség: mekkora akkor a sötétség?!" (...)

 


Előzmény: Törölt nick (798)
kari333 Creative Commons License 2011.08.24 0 0 797

 

Ez lett a "megoldás" :

 

A történelem során annyira igyekeztek, hogy Mária örök szüzességét szó szerint fenntartsák, hogy Krisztus születésének csodálatos tanát megalkották (Radbertus) annak érdekében, hogy bizonyítsák: Jézus nem nyitotta meg Mária zárt méhét a szüléskor. Radbertus eme fantasztikus születésről és Mária fizikai szüzességéről kijelentett nézetét támogatta Ambrosius, Jeromos és I.Gergely is. Vita során Ratramnus állítása szerint Jézus ugyanúgy született meg mint bármely más csecsemő, de végül az egyház elfogadta a fentebbi tant.

 

 

Előzmény: Törölt nick (795)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.10 0 0 794

A Mária-kultuszt a többi protestáns felekezettel egyetemben elvetjük.

Máriát ugyan Isten anyjának (ti. Jézus földi anyjának) valljuk és a hit nagy hősének tartjuk, de egyébként közönséges emberi lénynek tekintjük, aki nem volt mentes a bűntől sem.

Élete végén meghalt, mint bármely más halandó, további (halál utáni) sorsa az Úr titkai közé tartozik.

A Szentírásból sem igazolható,  hogy olyan kiemelt üdvtörténeti szerepet tulajdonítsunk Máriának, mint azt Ti teszitek.

 

Előzmény: Törölt nick (792)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.10 0 0 793

Az Úrvacsora kiosztása két szín alatt történik, kovásztalan kenyér ostya formában és bor.

Átváltoztatás nincs, ezt az elképzelést tévesnak tartjuk.

Hozzálényegülésről beszélünk az Úrvacsora kapcsán, van erre valami latin teológiai szakkifejezés, de most nem jut eszembe, majd utánanézek...

Előzmény: Törölt nick (789)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.10 0 0 792

Köszönöm. A Szűzanyáról tudsz valamit mondani?

Előzmény: Törölt nick (791)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.10 0 0 791

Szentséget Luther doktor csak kettőt hagyott meg, a keresztséget és az Úrvacsorát.

Azokat, amelyeknél a kegyelmi ajándékokhoz konkrét anyagi jegyek kapcsolódnak.

Ti. a keresztségnél a víz, az Úrvacsoránál a kenyér és a bor.

 

A gyónás is megmaradt, de nem önálló szentség, leginkább az Úrvacsorához kapcsolódik.

Önálló jámborsági formaként is megvan, de nem kötelező.

Kérhet a hívő magángyónást, mint a katolikusoknál, de ez nem igazán jellemző.

Nincs gyóntatófülke sem, magángyónásra bárhol sor kerülhet, ahol a gyónó hívő és a lelkész kettesben tud maradni.

 

Feszület van némelyik evangélikus templomban, de nem mindegyikben.

Rózsafüzért mi általában nem használunk, bár megtiltva éppenséggel nincs.

 

 

Előzmény: Törölt nick (789)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.09 0 0 790

Szia!

Összeszedem a gondolataimat és majd írok ezekről a dolgokról.

Üdv:-)

Előzmény: Törölt nick (789)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.09 0 0 789

Értelek. Beszélj nekem az evangélikus felekezetről. Keveset tudok róla. Érdekelne pl. hány Szentségetek van?

Gyónás van-e?  Milyen az Úrvacsora? Ostya-Bor?  Kenyér-Bor?  Átváltoztatás van-e?

Szűzanyáról mit vallotok? Rózsafüzér van-e?  Mi az ami meg lett tartva a katolikusból,( a reformálásnál) és mi az ami nem?

 

Egyenlőre ennyi. :)

Előzmény: Törölt nick (788)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.09 0 0 788

Többféle úrvacsorai rend van szokásban a gyülekezeteinkben.

 

Az egyiknél, amelyikről Lucilius is írt, az Úrvacsora az istentisztelet után, mintegy annak folytatásaként kerül megtartásra. Ez esetben azok a gyülekezeti tagok, akik nem kívánnak élni a Szentséggel, távozhatnak. Csak azok maradnak, akik vesznek Úrvacsorát.

Régebben az előző lelkésznél nálunk is így volt.

 

Másik esetben az Úrvacsora mintegy az istentisztelet szerves része.

Ilyenkor akik nem vesznek Úrvacsorát, azok is a helyükön maradnak és a kántor által megadott kegyességi énekeket éneklik.

Ebben az esetben az úrvacsoraosztás befejezése után jön a záró imádság és az ároni áldás, amely az istentisztelet végét jelöli, majd az ún. "kimenő ének", amely alatt a gyülekezet tagjai rendezett sorokban kivonulnak a templom épületéből.

Előzmény: Törölt nick (787)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.08 0 0 787

De azt írja, hogy kimentek a templomból akik nem Úrvacsoráztak. Mért mentek ki?

Előzmény: Törölt nick (786)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.08 0 0 786

Isten hozott!

Örülünk, hogy betértél.

 

Ahogy egyik lelkészünk fogalmazott: A mi templomaink nyitottak minden jószándékú ember előtt.

 

Úrvacsorát formailag az vehet, aki előzőleg már konfirmált, vagy ha katolikus, akkor bérmált, de egyházunk nem vizsgálja ezen feltételek meglétét.

 

Elég fura is lenne, ha ilyenek miatt elküldenének valakit az Úrvacsoráról...

Előzmény: Lucilius (784)
petrov-z Creative Commons License 2011.08.07 0 0 785

Bocsánat hogy én válaszolok (nem egy evangelikus) de majd kiigazítanak ha rosszul tudom.

 

Maradhattál volna, sőt !!

 

Én többször vettem már evangelikus  Úrvacsorát noha egyházjogilag katolikus vagyok. Persze előtte megkérdeztem az egyik ott szolgáló lelkészüket, hogy tehetem-e...

A válaszuk igenlő volt.

 

Úgy tudom, magának az evangelikus egyháznak fáj hogy saját tagjai ritkán élnek azzal a szentséggel, melynek kiszolgáltatásában az evangelikus egyház amúgy oly nagyvonalú és nem kicsinyes.

 

Utána olvastam ugyanis az evangelikus előírásoknak, és így rájöttem hogy nagyon jóhiszeműek amikor e kérdést taglalják.

 

Ha jól értettem, még egy nem hívőtöl sem tagadnák meg az Úr vacsoráját, bízva abban hogy az  aki veszi jóhiszeműen veszi, ( a hit csírája már meg lehet sőt meg van benne) és "kegyelmet" vesz magához Jézus által.

 

Nekem nagyon szimpatikus az Evangelikus egyház, mert a szentségi jegyekkel bürakratikusan fukar katolikus egyház és a inden szempontból  túl puritán egyéb reformált egyházak között,- úgy tűnik arany középúton jár.

 

Természetesen ő közöttük lehetnek törvénykezők, de mintha úgy általánosságban rudgalmasabbak lennének.

 

Érdekes cikkek ez ügyben: "Hagyjuk a tenplomot a faluban"

 

http://forum.index.hu/EditArticle/ReplayEditArticle?a=111987753&t=9147197

 

 

Előzmény: Lucilius (784)
Lucilius Creative Commons License 2011.08.07 0 0 784

életemben először elmentem egy evangélikus Istentiszteletre. Egy kérdésem lenne, az Úrvacsora előtt a templom kb  kétharmada (akik nem Úrvacsoráztak) kiment a templomból - köztük én is :-)

Maradhattam volna, mégha nem is veszek részt az Úrvacsorán, vagy pedig ilyenkor mindenkinek el kell hagynia a templomot?

kari333 Creative Commons License 2011.06.25 0 0 783

 

Azok nem értenek dolgokat , akiknek a titok titok marad egy életen át . ( lásd : szent3ság , eleve elrendelés és társai )

 

Mát. 5,6
Boldogok, a kik éhezik és szomjúhozzák az igazságot: mert ők megelégíttetnek.

 


Előzmény: prophet1 (782)
prophet1 Creative Commons License 2011.06.24 0 0 782

"Kik törvénytanítók akarván lenni, nem értik, sem a miket beszélnek, sem a miket erősítgetnek."

 

Én meg ezt olvastam.....

Előzmény: kari333 (781)
kari333 Creative Commons License 2011.06.24 0 0 781

 

Ma délben olvastam , és megegyezek vele :

 

"A külsőséges szertartás belső kegyesség nélkül olyan, mint az egyház istentisztelet nélkül, a mező termés nélkül, a szőlő fürtök nélkül, vagy a fügefa gyümölcs nélkül, melyet az Úr megátkozott /Mt. 21:19/, vagy a lámpa olaj nélkül a balga szüzek kezében /Mt.25:3/. Olyan, mint a kripta holttestekkel a földön, csontokkal a falak mellett, a tető alatt röpködő kísértetekkel, vagy mint egy leopárd vontatta szekér, melyet egy farkas hajt, benne pedig egy idióta ül. Mert a külső ember csak látszata az embernek, a belső, az Istentől való bölcsesség által megvilágítva, alkotja a valóságos embert. Ugyanez áll a körülmetélt vagy megkeresztelt emberre, ha nem metéli körül vagy nem mossa meg a szívét." E.S.

 

"Megmoshatod magad esővízzel, harmattal, a legtisztább kutak forrásvizével, vagy a próféták szavaiban, naponta tisztálkodhatsz lúggal, izsóppal vagy szappannal, nem tisztulhatsz meg a bűntől, csak újjászületés által." E.S.

 


Előzmény: prophet1 (780)
prophet1 Creative Commons License 2011.06.24 0 0 780

Mellesleg nem hiszem, hogy az evangélikus topikot kellene rombolni ez eretnek nézeteitekkel....Amúgy meg - ugyebár - könnyű úgy az igazság látszatában tetszelegni, hogy kihagyjuk az ellenfelek véleményének velejét.....Így még akár igazatok is lehetne........

Előzmény: kari333 (779)
kari333 Creative Commons License 2011.06.24 0 0 779

 

Beleolvastam újból Swedenborg írásába , és meglepődve vettem észre , hogy ugyanazt a kifejezést használja , mint amit én szoktam gyakran használni a testvérek felé , illetve itt az Indexen :

 

"A második nélkül az első bohóckodássá tenné a keresztséget." / 681 /

 

Írni szoktam bohóckodó keresztényekről és gyülekezetesdit játszó hívőkről , ugyanakkor a keresztség a jó lelkiismeret keresése Isten iránt . / 1.Péter 3,21 /

 

A fő és végső cél ( haszon ) az újjászületés. / 684 /

 

Itt az Indexen úgy fejeztem ki magamat , hogy miből kellene újjászületnie egy csecsemőnek , hiszen éppen akkor jött a napvilágra .

 


Előzmény: Amet (776)
kari333 Creative Commons License 2011.06.24 0 0 778

 

Mindaz a fiatal fiú vagy leány , aki hisz Krisztusban , szájával képes megvallani Őt , megértette az Istenhez történő fordulást , és odaszánja életét Jézusnak - nos őket alá lehet és kell is meríteni az Úr nevében a bűneik bocsánatára . Aki pedig vette a Szent Lelket ( a nyelveken szólás jelével ) , legyen akár még kisebb , mint az előző fiatal , ő szintén megkeresztelhető az Úr Jézus Krisztus nevében .

 

Swedenborg nézetét tavaly olvastam , és nem felejtettem el . A te bizonyságodra úgyszintén emlékszem :)

 

 

Előzmény: Amet (776)
prophet1 Creative Commons License 2011.06.24 0 0 777

Ha az alaptanítás rossz, márpedig a szentháromságtan, mint tudod rossz,

 

Kari ne tudná?....:)) Én viszont nem tudom. Sőt, az ellenkezőjét tudom.

Előzmény: Amet (776)
Amet Creative Commons License 2011.06.24 0 0 776

Kedves kari333!

 

"Maradok a .... a felnőttkeresztségnél..."

 

Én is azt gondoltam, hogy ebben fogok maradni. Már csak azért is, mert Baptista családban születtem, és sokat hadakoztam a felnőttkeresztség mellett.
Egészen addig, amíg Swedenborg üzenetét nem olvasam arról, amit a témáról a mennyben hallott.

 

Luther is visszakozott, a bemásolt link szerint, nagyon helyesen! Ezek szerint belátta, hogy nagy melléfogás volt az a vélekedése, hogy semmi binliai alapja nincs a csecsemőkeresztségnek:

 

"Luther forradalmi lépése volt, amikor 1521-ben szakítani mert a csecsemőkeresztséggel. Ekkor elmondott prédikációja 1526-ban nyomtatásban is megjelent. Ebben nyilvánvalóvá tette a csecsemőkeresztség tarthatatlanságát: „A keresztség senkinek nem segít, nem is részesülhet benne más, csak aki saját magáért hisz, és saját hite nélkül senkit sem szabad megkeresztelni. Ha pedig nem tudjuk bebizonyítani, hogy a fiatal gyermekek maguk is képesek hinni, és hogy van saját hitük, akkor az én hűséges tanácsom és ítéletem az, hogy egyenesen álljunk el a csecsemőkeresztségtől - minél előbb, annál jobb -, és ne merészeljünk többé egy gyermeket sem megkeresztelni, hogy ilyen balgasággal és szemfényvesztéssel, melynek semmi (bibliai) alapja sincs, Istennek felmagasztalt méltóságát gúnyoljuk és káromoljuk." Megdöbbentő hogy a bátran vállalt bibliai igazságtól a nagy reformátor alig három esztendő múlva visszafordult a csecsemőkeresztséghez és az evangélikus egyházban mindmáig használt Nagy Kátéjában már a csecsemőkeresztségnek a megkérdőjelezését is az ördögtől származó gondolatnak minősítette."

 

A bemutatkozásodban olvastam ezt az Igét:


"Péter pedig monda nékik : Térjetek meg és keresztelkedjetek meg mindnyájan a Jézus Krisztusnak nevében a bűnöknek bocsánatára ; és veszitek a Szent Lélek ajándékát . Mert néktek lett az ígéret és a ti gyermekeiteknek , és mindazoknak , kik messze vannak , valakiket csak elhív magának az Úr , a mi Istenünk."(Ap.Csel.2,38-39)
 

Bizony a házannéphez, akárhogy is gondolom, hozzátartoznak a gyerekek is!

 

Nem kereszteltek meg csecsemőként. Nagy kegyelemnek tartom, hogy mégis megmaradtam az Úr mellett. Ez annak is köszönhető, hogy 14 éves koromban az Úr eljött hozzám, és akkor neki adtam az életem. Így a saját vallásom hamisságaival is szembe tudtam helyezkedni, amint felismertem azokat, mert az Ő kezét fogtam.

 

A Baptisták szentháromság vallók. Ha az alaptanítás rossz, márpedig a szentháromságtan, mint tudod rossz, rossz az összes ráépített vélekedés is. Szinte csak azok a tanításaik jók, amik a szent életre buzdítanak. De ez elmondható a mai összes kereszténynek mondott vallásfelekezetről.
Ma már látom, hogy a keresztséggel kapcsolatos nézetük is tévedés, miután megismertem a mennyei kijelentést ezzel kapcsolatban.

A Baptistáktól terjedt el a csak felnőttkeresztség gyakorlása, ami eltér az eredeti egész háznép megkeresztelésének gyakorlatától, amit a Szentírás elénktár.

A családfő hite megtartotta az egész házanépét, ezért meg is keresztelték  apraját nagyját:

 

"És kihozván őket, monda: Uraim, mit kell nékem cselekednem, hogy idvezüljek?
Azok pedig mondának: Higyj az Úr Jézus Krisztusban, és idvezülsz mind te, mind a te házadnépe!
És az magához vévén őket az éjszakának azon órájában, megmosá az ütésektől; és megkeresztelkedék azonnal ő és az övéi mindnyájan."(Csel. 16,30-33)

 

Már a gyerekeimet is kisgyerekkorukban kereszteltem meg, és az alábbiak ismeretében, már helyesnek tartom a csecsemőkeresztséget. (Szentlélekkeresztséget is kaptak, a nyelveken szólás lelki ajándékával együtt, pici gyerekkorukban.)

 

Idézet Swedenborg Emanuel: "Az igaz keresztény vallás" c. könyvének a "Keresztség" c. fejezetéből (http://swedenborg.fw.hu):
(A teljes átlátáshoz ajánlatos az egész fejezetet elolvasni, de mivel hosszú, ezért csak pár részletet idézek belőle.)

 

"...IV. A keresztség első haszna: bevehetés /vagy beiktatás/ a keresztyén egyházba és ebből következően a keresztyénekhez való csatlakozás a lelki világban.

677. Hogy a keresztség pusztán bevezetés a keresztyén egyházban, érthető a következő megfontolásból:

 

1/ a keresztség a körülmetélés helyett rendeltetett, és ahogy a körülmetélés annak a jele volt, hogy azok, akik elfogadták, az izráeli egyházhoz tartoztak, úgy a keresztég is annak a jele, hogy akik részesülnek benne, azok a keresztyén egyházhoz tartoznak /lásd az előző pontot. Ez a jel pusztán az elismerésért van, megkülönböztető jelként van az újszülöttekre helyezve.

 

2/ A megkeresztelt kisgyermek nem képes az értelmét használni és a hitet megszerezni,/ olyan, mint egy fa fiatal ága/

 

3 / Akik keresztyén hitre tértek, öregek vagy fiatalok, megkeresztelkednek. Ez azelőtt történik, mielőtt tanítva volnának, feltéve, ha kifejezést adnak abbéli vágyuknak, hogy keresztyén hitre akarnak térni. Ezt gyakorolták az apostolok is az Úr szavai szerint, hogy tegyenek tanítványokká minden népet és kereszteljék meg őket. /Mt 28:19/

 

4/ János megkeresztelt mindenkit a Jordán folyóban, aki Judeából és Jeruzsálemből jött hozzá. /Mt.3:6; Mk.l:5/ A Jordánban keresztelt, mert Kánaán földjére ezen a folyón keresztül lehetett bejutni, Kánaán az egyházat jelentette, mert az egyház ott volt, ennél fogva a Jordán, pedig az egyházba való bevezetést jelentette /lásd a 285.pontot a Kijelentett Apokalipszis című müben./

 

Ez az egyházba való bevezetés a földön történik, de a keresztség a kisgyermeket kapcsolatba hozza a keresztyén mennyországgal és az Úr angyalokat biz meg azzal, hogy gondoskodjanak róluk. Ezek az angyalok olyan állapotban tartják a gyermekeket, hogy elfogadhassák a hitet az Úrtól. Hanem amikor felnőnek, és önállóan gondolkodnak és cselekednek, az őrző angyalok elválnak, az ifjak, pedig olyan lelkületű társakhoz vonzódnak, akik megfelelnek életüknek és hitüknek. A keresztség tehát a keresztyénekkel való közösségre vezet a lelki világban is.

 

678. A lelki világban nemcsak a csecsemők, hanem mindenki más is a keresztség által vezettetik be a keresztyének közé.

Mert ebben a világban a vallás különbözteti meg a különféle népeket és nemzetéket. A keresztyének vannak a középpontban, körülöttük a mohamedánok, mögöttük a bálványimádók, a szélén, pedig a zsidók. Sőt, az ugyanazon valláshoz tartozók is különböző közösségekbe rendeződnek: a Mennyben az Isten és a felebarát szeretetének különböző formái szerint, a pokolban, pedig a testi kívánságok különböző fajtái szerint. A lelki világban, amelyen mind a Mennyet, mind a poklot értjük, minden dolog általában és részleteiben a leggondosabban van megszervezve, mert ettől függ az egész mindenség megtartása. Ez a szervezés lehetetlen volna, ha nem lenne mindenki megkülönböztetve valamilyen jellel, ami mutatná, hogy melyik vallási közösséghez tartozik valaki.

 

Mert a keresztség keresztyén jele nélkül, valamilyen mohamedán vagy bálványimádó lélek kapcsolatba lépne keresztyén csecsemőkkel és gyermekekkel, és beléjük oltaná a saját vallására való hajlamot. Ez elvonná gondolataikat és elidegenítené őket a keresztyénségtől és így eltorzítaná és rombolná a lelki rendet..."

 

Üdv: Amet

Előzmény: kari333 (775)
kari333 Creative Commons License 2011.06.23 0 0 775

 

Mi ez, hogy az apostoli tanítás fel van higulva?

 

Arra a rengeteg dogmára , liturgiára gondoltam , amely Nícea óta megfogalmazódott , és a sötét középkorba vetette a bibliai hívőket , az igaz kereszténységet .

 

http://www.evangelikus.hu/lapszemle/ellenreformacio-es-rekatolizacio-az-ujkori-europaban

 

Maradok a megtérésnél , a felnőttkeresztségnél , és az Ő Lelkének vételénél .

 

Csel. 2,40
Sok egyéb beszéddel is buzgón kéri és inti vala őket, mondván: Szakaszszátok el magatokat e gonosz nemzetségtől! 

Csel. 2,41
A kik azért örömest vevék az ő beszédét, megkeresztelkedének; és hozzájuk csatlakozék azon a napon mintegy háromezer lélek. 



Előzmény: Törölt nick (774)
kari333 Creative Commons License 2011.06.22 0 0 773

 

A Szent Szellemmel nincs probléma sohasem .

 

Márk. 14,38
Vigyázzatok és imádkozzatok, hogy kísértetbe ne jussatok; a lélek ugyan kész, de a test erőtelen. 


1 Ján. 2,27
És az a kenet, a melyet ti kaptatok tőle, bennetek marad, és így nincs szükségetek arra, hogy valaki tanítson titeket; hanem a mint az a kenet megtanít titeket mindenre, úgy igaz is az és nem hazugság, és a miként megtanított titeket, úgy maradjatok ő benne.

 

Ján. 16,13
De mikor eljő amaz, az igazságnak Lelke, elvezérel majd titeket minden igazságra. Mert nem ő magától szól, hanem azokat szólja, a miket hall, és a bekövetkezendőket megjelenti néktek.

 

A Szent Lélek vezetése és elöljáróink tanítása nem zárja ki egymást , sőt együtt sokkal eredményesebb lehet , ugyanis időt , energiát , kudarcokat spórolsz meg , mindamellett Istenünk jobban tudja , hogy mit miért kíván úgy , és abban a formában közölni mivelünk , ahogy a gondolatait megosztani kívánja ...

 

1 Kor. 13,9
Mert rész szerint van bennünk az ismeret, rész szerint a prófétálás: 


1 Kor. 12,27
Ti pedig a Krisztus teste vagytok, és tagjai rész szerint.

 

Ne felejtsd el , hogy az 1.János levelének írása idején , ( 1.János 2,27 ) még nem történt meg az elhajlás az egyházban az apostolok tudományától , akkor még nem volt felhígulva az apostoli tanítás .

 


Előzmény: Törölt nick (765)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.20 0 0 771

Elismerem és bocsánatot kérek tőled, lehet, hogy nem egészen jól fogalmaztam meg azt amit mondani szerettem volna. Kérlek ne haragudj rám ezért.

 

Csak azt akartam volna mondani, hogy Karinak is szüksége volt olyan emberekre akik előtte játnak a hitben. Akik vezették őt. Akiktől tanult. Persze a Szentlélek által vezette őt is, de ez nem zárja ki azt, hogy másoktól tanuljon.

 

Azzal volt alázatos, hogy hajlandó volt a hitben előtte járóktól tanulni.

Előzmény: Törölt nick (770)
nézzatükörbe Creative Commons License 2011.06.20 0 0 769

Hallgass!

 

Előzmény: prophet1 (767)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.20 0 0 768

Látod!!! Még Karinak is szüksége volt olyan emberek vezetésére aki előtte járnak. Akik tapasztaltak.  Tanult tőlük.

Nem azt mondta, hogy nekem senki ne beszéljen! Leszarom ki mit mond!

Hanem elfogadta a tapasztaltabbak tanácsait, vezetését. Alázatos volt! Nem szégyelt másoktól tanulmi. Akik előtte jártak a hitben.

Nem a saját feje után ment.

 

Nem csak ő maga állapította meg, hogy én már alázatos vagyok.

 

Előzmény: Törölt nick (765)
prophet1 Creative Commons License 2011.06.20 0 0 767

Akkor ragyogjál.

Előzmény: SacredSpirit (766)
SacredSpirit Creative Commons License 2011.06.20 0 0 766

Itt vagyok.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!