Keresés

Részletes keresés

nagy ivó Creative Commons License 2010.11.22 0 0 1444

A felső szint feletti födémem milyen szigetelés van?

A válaszfalak felzárását a födémhez mivel készítették?

A repedések nagy része a födém hőtágulásától is lehet. ( "Viszont a felső szinten (az egész utcában) a" ) ( " padlótól 15 cm magasságban vízszintesen. (De itt legalább csak belül látni, a külső falon nem)  " )

Előzmény: inotech (1443)
inotech Creative Commons License 2010.11.22 0 0 1443

Üdv Mindenkinek!

 

Segítséget szeretnék kérni. Természetesen repedés ügyben! :(

4 lakásos társasház. Középen lépcsőház. Földszinten 1-1, és az emeleten 1-1 lakás. Homlokzati fal 37,5-es ytong. Rajta rabicháló, de nikecell nincs. Belső válaszfalaink 12-es ytong. 2003-ban épült. Monolit födém. Két pillér van a lakásban, a közfalak nem teherhordók. Az alsó lakásoknak semmi baja. Semmi repedés. Viszont a felső szinten (az egész utcában) a belső válaszfalak 45 fokban szétrepedtek. A repedések a fal padlószintjénél a ház homlokzatához közeli részen indulnak, és felfelé haladva "jönnek" befelé a lakás belső része felé. 2 éve egyszerű 5cm-es üvegháló+glettel eltűntettem őket, de 5-6 hónap alatt előjöttek. Sőőőt, a mai napig látok új repedéseket! És most már a főfalon is. Ott kb  a padlótól 15 cm magasságban vízszintesen. (De itt legalább csak belül látni, a külső falon nem) A próbléma valószínűleg az lehet, hogy a monolit födém a különböző erőhatásokra ráterhel a falakra, ami bereped? Kérdésem, hogyan lehet ezeket az állandó mozgásban lévő repedéseket eltűntetni. Gondoltam a gipszkartonra is, de a lakás minden falát nem tudom körbe gipszkartonozni. Üvegfátyol? Rabic háló? Az nem fog elszakadni? Vagy valami olyan anyagot kéne, ami rugalmas, és bírja a mozgást?

 

Előre is köszi a segítséget.

 

NeomatiK Creative Commons License 2010.11.19 0 0 1442

Ha nem más szerkezetű az előfalazó a válaszfalelemtől, akkor nyugodtan lehet vele válaszfalazni. A sűrűség adat jó támpont. Szerintem ugyanaz a P2-es anyag.

A wc-tartályos cucc terhelés kérdéses lehet, geometria függő is. Ha másképp nem megy, akkor eloszló terhelés kialakítását talán érdemes lenne beiktatni.

Előzmény: sabak1976 (1440)
Kopika:M61-004 Creative Commons License 2010.11.17 0 0 1441

Sziasztok!

 

Építkezésből megmaradt 27db 30as nf-es ytong 750ft/db áron,vagy egyben 20000ft. Dunakeszin található.Elérhetőségem:30/5243731.Üdv:Gábor

sabak1976 Creative Commons License 2010.10.03 0 0 1440
Sziasztok!

Régi társasházban lakom, ahol a fürdő válaszfala 7cm vastagságú téglából van falazva, mindkét oldalán 1.5 cm-es vakolattal.
Az ajtót át szeretném rakatni máshova, s a meglévő ajtó nyílást befalaztatni.
Az Ytong 600x200x75 -ös előfalazólap használható erre. Elvileg nem ajánlják válaszfalnak...
Ami még fontos, hogy falsík előtti beépített wc tartály egyik oldali rögzítő pontja is ide esne.

Előre is köszönöm a válaszokat.
NeomatiK Creative Commons License 2010.08.27 0 0 1439
Nem valószínű. Egyébként se pucér Ytong lesz, hanem rámegy glett, vakolat.
Előzmény: tclar (1438)
tclar Creative Commons License 2010.08.25 0 0 1438
Sziasztok! Ytong raklapom sajnos beázott, bepárásodott az udvaron a gyári fólia alatt. Most szárogatom a téglákat, nem fog a fal  penészesedni ha drótkefével letisztitom a penészes részeket? Köszi
NeomatiK Creative Commons License 2010.08.23 0 0 1437
Az Ytong tégla 20cm magas és különböző szélességűek.

Ha a 30cm széles Ytongot akarod elforgatva rakni, akkor jól söpörd le az oldalát, mert az málósabb, mint az alja és a teteje, mert más a felületi kiképzése.

Vékonyágyazatú habarcsot használhatod a nem nútos téglához is, de a legalsó sor alá normál habarcs kell 1-3 cm vastagságban. 600-700 Ft-ért lehet kapni zsákosat.

A drót csak azért kell a falba, hogy a falra merőleges erőknek jobban ellenálljon a fal, azaz ne akarjon kihasasodni. Mondjuk én drótellenes vagyok, sok értelmét nem látom a drótnak. Akkor már inkább hilti-szalagot tegyél bele, vagy valamilyen acélszalagot. Ennek nagyságrendekkel nagyobb a tartása! Egy 20cm vastag falat a konyhaszekrény nem tud akkora erővel nyomni, hogy bajt okozzon. Esetleg majd ha kész a fal a konyhaszekrény mögé fel lehet rakni valami teherelosztó OSB csíkot vagy lécet, amit eltakar a szekrény.

Előzmény: hiflo (1436)
hiflo Creative Commons License 2010.08.19 0 0 1436
Segítséget szeretnék kérni!
Soha nem csináltam ilyet, valószínűleg nem is fogok, de most muszály....
Adott egy 150cm széles és kb 230 cm magas nyílás, amit be fogunk falazni Ytongal.
A téglák már megvannak. 20cm széles, 30cm magas. Vékonyágyazású habarcsot adtak hozzá, de a tégla nem nutos, hanem sima. Ez baj-e? Alkalmazható ez az alsó sor alá, kezdésnek???
Ill. ilyen kicsi fal esetében vesződjek e a drótozással, esetleg az L alakú lemezzel???
A kész falra egyetlen konyhaszekréna lesz felfúrva kb150cm x 90 cm x 30 cm. A súly nem tudom mennyi lehet megrakva? 100-150 kg?
Köszönöm a segítséget és a tanácsokat!
NeomatiK Creative Commons License 2010.06.22 0 0 1435
Én inkább lebeszélek mindenkit a válaszfalba a kétsoronkénti huzalozásról. Értelme és haszna szerintem semmi, ráadásul a kivitelezést nehezíti, helyesebben szólva: lehetetleníti el. Magyarán előnye nincs csak hátránya.
Előzmény: memorix (1431)
NeomatiK Creative Commons License 2010.06.22 0 0 1434
Már néztem régebben is de ma megnéztem megint tüzetesebben - még nincs beglettelve, vakolva - persze nem végig, de kb az 1/3-át a falnak és egy helyen találtam repedést. Ott is azért alakult ki szerintem, mert az ytongnak csak az egyik fele támaszkodik, a másik része a levegőben van, mert a kőművesek nem raktak alá kellő vastagságban habarcsot / vagy mert nem egysíkú a felület amire rakták ezt az ytongot. És ezt a levegőben lógó elemet terheli a fölötte lévő. Ez a teherhordó fal esetében van. A válaszfalazást már én csináltam, azon nem láttam sehol repedést.
Előzmény: nagy ivó (1433)
nagy ivó Creative Commons License 2010.06.20 0 0 1433
Nem.
De lámpával kellene keresned olyan ytong falazatot ami nem reped.
Általában repedéseknek nem az alap és a födém az oka.
Ez többnyire a spórolás miatt van.
Anno, egy Hollandnak építettem ytongból, ő megvette hozzá a 2 soronként használatos rácsos szerkezetű, lemezből készült erősítő vasalatot.
Ott nem repedt semmi.
Most 8-as betonvasat használunk.
Előzmény: NeomatiK (1426)
Ata123 Creative Commons License 2010.06.20 0 0 1432

Félre értetél valamit, mert a főfalakon nincs számottevő repedés és nálam is azok 30-as ytongból vannak a 10-es 20-as falak válaszfalként funkcionálnak a házban s azon komoly repedések vannak s volt olyan válaszfal amit lebontattam a válalkozóval mert annyira elvált a főfaltól és mikor lebontotta lehetett látni hogy minden második sor tégla bevoltengedve kb 5cm re a főfalban + a legnagyobb meglepetésemre az égvilágon semmit nemlehetett látni a szerelőbetonon ami okozhatta volna a bajt.

De ezenkívül is vannak még repedések bőven a házban .A B30-as tégláról meg annyit hogy amit én tapasztaltam a zajcsillapitásáról az én igényeimet bőven kielégítené bár lehet hogy nálunk is a vakolat hiánya okozza ezt a zaj problémát.

Nem biztos hogy ez a legjobb megoldás de én ebből épiteném fel a házamat ha építkeznék.

Előzmény: memorix (1430)
memorix Creative Commons License 2010.06.19 0 0 1431
A válaszfal szerintem nincs bekötve a főfalba és nincs minden 2. sorba huzal merevítés és valószínűleg a szerelő beton-t is kispóroltál a kifeszített és a sávalapba bekötött térhálóval..ez nem az Ytong hibája hanem a kivitelezésé....
Előzmény: Ata123 (1429)
memorix Creative Commons License 2010.06.19 0 0 1430
Az Ytong 20 -s nem főfalnak való tégla arra 30 -s és a 37,5 -s való...ezeknek a habgátlása pedig jobb mint a B30+20 cm EPS-80 -nak...az Ytongnak rengeteg jó tulajdonsága van...csak be kell tartani, hogy a belső oldalon 2-3 cm vakolatot raknak, vagy üveg-fátyolszövet van a vastag glettel (nem vékony glett), ennél pedig jobb megoldás, hogy gipszkarton vagy gipszrostot használnak belső vakolásra...a külső oldalra pedig érdemes EPS-80, grafitot vagy kőzetgyapot hőszigetelést felrakni és semmi probléma sem lesz..

Passzívháznál az árelőny nem jelentős +-150eFt belül szóródnak a kivitelezéssel az anyagok...alacsony energiás háznál pedig jelentős különbségek vannak... a B30 tégla rosszabb mint a B30NF -s hőszigeteléssel a függőleges habarcsolás hiánya miatt.. mindenképpen B30NF kell használni pl Mátratherm azaz Leiertherm B30NF -t...

20 cm max mészhomokból szabad használni főfalnak és azt is csak akkor ha a vezetékek a gipszkarton vagy gipszrost lap mögött mennek...

Nem hinném, hogy a födém lenne inkább az ablakok...


Előzmény: Ata123 (1425)
Ata123 Creative Commons License 2010.06.19 0 0 1429
Vannak a 10-es és 20-as falakon is elég komoly repedések konkrétan átvannak repedve tehát nem csak a vakolat van megrepedve van olyan válaszfal amelyik 3méter hosszú van amelyik 12m husszú nem "válogat" hogy melyik reped el, annyi hogy körben a főfalakon eddig nem tapasztaltam komoly repedést. 
Előzmény: NeomatiK (1428)
NeomatiK Creative Commons License 2010.06.19 0 0 1428
Milyen hosszú a válaszfal? És milyen vastag?
Előzmény: Ata123 (1420)
NeomatiK Creative Commons License 2010.06.19 0 0 1427
A kötőanyag éppenhogy rugalmas. Egy normál zsákos habarcs baromi kemény, az ytong vékonyágyazatú meg rugalmas.

Nyilvánvaló, hogy valami mozgástól keletkezik a repedés. A rugalmas ytong habarcssal rakott fal önmagában biztos nem okoz repedést. Kizárólag az alaptól és a födémtől jöhet létre.

Előzmény: teletabiii (1419)
NeomatiK Creative Commons License 2010.06.19 0 0 1426
Ezzel azt állítod, hogy minden ytong ház reped.
Előzmény: nagy ivó (1418)
Ata123 Creative Commons License 2010.06.19 0 0 1425

Abban igazad van hogy az eps nem szigetel hangot de a sógorom háza sima b30 téglából van és az bizony magában is megfelelő zajcsillapitást nyújt +a hőtárolása is sokkal jobb mint az ytongnak ráadásul lényegesen erősebb mint az ytong a 20cm es eps kombinációt meg azért írtam mert az gondoskodna a megfelelő hőszigetelésről is.Egy bibi van kőzet gyapotos  szigeteléssel hogy irreálisan drága az eps hez képest ezért kell olyan falszerkezetet csinálni ahol olcsó eps el meglehet oldani a hőszigetelést mert maga a tégla az összes követelménynek megfelel ezenkívül ráadásul szerintem olcsóbb is felhúzni egy ilyen házat mint a marketing álltal favorizált falazó anyagokból(ytong porotherm,)és még sorolhatnám ezeket amik lehet hogy magukban is elfogadható hőszigetelést produkálnak de ha azt szeretnénk hogy jólegyen akkor úgy is kell a + hőszigetelés rájuk csak mivel hogy nincs tömegük ezért gyenge a zaj csillapitásuk így igazából a kőzetgyapot lenne rájuk ideális  ami méregdrága 8-10cm es vastagságban.

Ami még rettentő zavaró számomra azt tapasztalom zárt ablakoknál hogy olyan mintha a mély hangok még fel is erősödnének bent mert amikor kinyitom az ablakot hogy megnézzem mi dübörög annyira kint szinte alig hallani valamit érdekes és nagyon zavaró azt nemtudom hogy ez esetleg a fafödém ádásoso hatása lenne vagy a falakon jön be pedig van fönt 20cm öveggyapot leterítve igaz fölötte nincs bedeszkázva még az a szerencsém hogy egy csendes mellék utcában lakom elsem tudom képzelni ezt a házat egy forgalmassabb főút mellett katasztrófa lehet.

Előzmény: memorix (1423)
memorix Creative Commons License 2010.06.18 0 0 1424
A 10 válaszfal egy vicc még tégla fal esetében is ahhoz, hogy ne legyen áthallás ahhoz vastagabb fal kell ...a jó válaszfalak 12,5 cm kezdődnek...azonban ezek így drágábbak és a belső ajtók is drágábbak a vastagabb keret miatt....a 10 cm válaszfal a spórolás miatt van csak...
Előzmény: teletabiii (1422)
memorix Creative Commons License 2010.06.18 0 0 1423
Repedés nem csak Ytong házon lehet hanem téglaházon is... általában az Ytongnál a belső vakolat hiányzik és a sima falakat glettelik üvegszövet nélkül és így megreped... a belső vakolatnak 1,5-2 cm kéne lennie...még tégla esetében is...

érdemes megnézni felújítás előtt, hogy a belső vakolat vastagság megvan -e...a legtöbb Ytong háznál ez hiányzik...mivel ezen spórolnak az építtetők...kivitelezők...

hogyan lehet eltüntetni a repedést...

A glettelésbe üvegszövet (üvegfátyol) erősítést kell tenni...a másik és jobb megoldás, hogy nem glettelik a teherhordó falakat hanem arra gipszkarton vagy gipszrost borítást ragasztanak... ez olcsóbb mint a vakolás és minőségben sokkal jobb...

A Hungarocell/EPS nem jó hangszigetelő és rosszabb a hangszigetelési tulajdonsága a B30+20cm EPS-80 -nak mint a Ytong 37,5 téglának... ha zajcsillapítást szeretne valaki csinálni akkor kőzetgyapot szigetelést válasszon és az kerüljön a falra, födémre. Valamint a sima olcsó ajtók és ablakok sem jók, általában 3 rétegű ablakok vagy speciális üvegek kellenek és nem vékony profillal hanem 80-100 mm beépítésűek...

teletabiii Creative Commons License 2010.06.18 0 0 1422
T. Ata 123 !

Nálunk 10-es válaszfalak vannak, mindkét oldalon vakolattal, hát áthallás azért van, korántsem tökéletes a hangszigetelés, de nem tudom mit is várhatnék ilyen falvastagság esetén. Utcai zajok beszűrődése is átlagosnak tűnik, de itt is kérdés, mi jön a falon és mi az ablakon keresztül.
Előzmény: Ata123 (1421)
Ata123 Creative Commons License 2010.06.18 0 0 1421

Nálatok nincs probléma a szobák közti áthallással+az utcáról érkező zajokkal?

Nem egy süketszoba szintű zajcsillapitást várok ,de mikor szinte mindegy hogy a két szoba közt van fal vagy nincs ,mert a legkissebb motoszkálás is áthallatszik az eléggé csökkenti az ember komfort érzetét. 

Előzmény: teletabiii (1419)
Ata123 Creative Commons License 2010.06.18 0 0 1420
Hidd el én örülnék a legjobban ha nem így volna az alapozással nálam sincs gond mondjuk azt hozzá kell tegyem hogy a belső válaszfalak repedeznek de azok viszont elég rendesen.
Előzmény: NeomatiK (1417)
teletabiii Creative Commons License 2010.06.18 0 0 1419
T. Neomatik !

Az alaptest 50 cm széles és kb 70-80 cm mély 12-es vasbeton koszorúval és igaz ami igaz, monolit vasbeton födémet öntöttünk. A nemesvakolatot kb. 1,5 évvel a tető elkészülte után raktuk fel, azt követően számottevő (több mint 1 mm széles) repedés nem jött elő, talán csak egy helyen, előtte volt bőven. Szerintem ez az anyag ill. kötőanyag rigiditásából fakad, mint említettem, kicsit túl van ez a probléma dimenzionálva. Persze nem ez a tökéletes falszerkezet, tömör téglafal 20 cm külső dryvittal vagy méginkább egy szendvicsfal (30 cm porotherm+10 cm kőzetgyapot+1 sor tömörtégla kívül) többet tud.
Másrészt ha még egyszer építkeznék monolit vasalt padlólemezt tennék, az igazán egyenletesen vinné át a terhelést az alaptestre, a vízszigetelés is sokkal egyszerűbb.
Előzmény: NeomatiK (1413)
nagy ivó Creative Commons License 2010.06.18 0 0 1418
Kérdezni kell a bentlakókat.
A vallás és a valóság, két külön dolog.
Előzmény: NeomatiK (1417)
NeomatiK Creative Commons License 2010.06.18 0 0 1417
Sok tízezer házat építettek Ytongból. Nem hiszem, hogy fél Európában lévő minőségi kifogások, kártérítések, rosszhírnév dacára talpon tudott volna maradni az Ytong cég.
Előzmény: nagy ivó (1416)
nagy ivó Creative Commons License 2010.06.18 0 0 1416
Nem kötelező elhinni, kérdezni kell a bentlakókat.
A kártérítésre meg a "vílág" pénze is kevés volna.
Anno, a szilikátot is ott készítették, az is repedt, reklamációkor 40000 Ft-ot kértek, akkor, amikor 160000 volt a hitel egy épületre.
Mondták, ha jogos a reklamáció akkor kártalanítják, ha nem, akkor bebukta a 40000-ret.
Senki nem mert kockáztatni, megfélelmítésre az összeg beváltotta a gyártói reményeket.
Előzmény: NeomatiK (1415)
NeomatiK Creative Commons License 2010.06.18 0 0 1415
Én ezt nem vagyok hajlandó elhinni! :) De tényleg. Akkor már rég bezárt volna az Ytong cég.
Előzmény: nagy ivó (1414)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!