A sokszor emlegetett bal ablak felhúzás buggal tudott már vki vmit kezdeni, igen hálás lennék ha ez mególdódna. Nem akarja mostmár sehogy se újra tanulni, csak a 25. kitugyjahogy kombinációra...
Volt ilyenem még régebben, de a gagyik recsegnek és nem működnek jól, a drágák meg drágábbak mint ez a megoldás. Elég sokat telefonálok és töltöm a kocsim a szivargyújtón keresztül, ezért azt nem szeretném elveszíteni, ha pedig vennék egy elosztót oda akkor még lassabban töltődne a telefon, egy jó transzmitterrel együtt még drágább is lenne és állandóan pakolhatnám el amikor megállok a corvin sétány környékén... ezért döntöttem az aux mellett :)
Egy MP3 as FM transmitter nem egyszerűbb? Szivargyújtóba dugod és ráhangolod a rádiót... én ilyet készülök venni egy ideje, de még mindig nem hiányzik annyira :-)
A nejem Jazz-e most 3/4 éves. Az eddigi átlag fogyasztása 6,33. Ez főleg rövidebb, város környéki utakból tevődik össze (tehát gyakorlatilag nincs benne sem városi dugóban állás, sem autópálya, sem hosszabb, fogyasztás-kímélő országút). Hozzátenném, hogy nejem nem figyel különösebben a kis fogyasztásra...
Van különbség aszerint is, hogy ő tankol-e, vagy én. Én ugyanis mindig megpróbálom csurig tölteni (hogy ne kelljen olyan gyakran tankolni :-)), ő pedig általában az első kattanásig. A különbség úgy saccra 2 liter! Így aztán amikor én tankolok ő utána, akkor magas a fogyasztás, amikor ő tankol, alacsony :-))
Az autó elődje egy 14 éves Corolla volt, az az utolsó időben azonos vezetési stílus mellett 6,8-at fogyasztott (fénykorában 6,4-et)
Holnap megcsináljuk az aux kimenetet házilag, mert drágálottam a dension-os cuccot. 2003as jazz-em van amiben gyárilag nincs ilyen, vagy legalábbis nekem nincs, csupán a rádió hátulján van egy kimenet. Oda kap egy dugaszt és a jack anyát a szivargyújtó melletti kis "vak kapcsolóba" integráljuk ahova bármikor bedughatok egy apa-apa kábelt, így összeköthetem a gyári fejegységet a telefonommal, ipoddal vagy sima mp3 lejátszóval is.
Az autóműszerész srác aki csinálja jó barátom, pesten lakik és szerintem vállal még ilyet. Megközelítőleg 6000ft-ért vállalja, ha esetleg majd mást is érdekel.
Holnap csináljuk, igyekszem fényképekkel dokumentálni, remélem minden frankó lesz :)
maximalisan egyetertek rezgaras irasaval: csak több / sok tankolas feljegyzett adataibol szamolt fogyasztas ertekelhetö.
fedcomp, 1-2 tankolas könnyen tul nagy hibat adnak.
szucsi1 adatahoz es hasonlo gep, de nagyon fogyasztasra figyelve vezetve (belertve hasznalat modjat is: rövid utak szama minimalis, stb.), a könnyebb összehasonlithatosagert ugyanannyi km-re:
szücsi1: 2004 decemberi 1,2 cool 87826 km-re 6124 liter benzin
kisfo: 2004 szept. 1.2 i LS 87829 km-re 3926.34 l benzin (elerve 2011 szept. 21-en; benzinkutak mutatasa alapjan, valamennyi tankolas blokkja megvan :-)
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
spritmonitor.de-n nezve:
csak 15000 km-nel többet ment manualis Jazz 1.2, iDSi: min. atlag 4.68, atlagok atlaga 6.01, max. atlag 7.27 l/100km
csak 15000 km-nel többet ment manualis Jazz 1.2, iVTEC: min. atlag 4.66, atlagok atlaga 5.86, max. atlag 7.84 l/100km
csak 15000 km-nel többet ment Golf 1.2TSI-k (mert szoba/topicba került): min. atlag 5.14, atlagok atlaga 6.42, max. atlag 8.38 l/100km
csak 15000 km-nel többet ment Yaris hybrid-ek (mert engem erdekel; optimalis lenne Jazz karosszeria + Yaris hybrid hajtaslanc): min. atlag 4.30, atlagok atlaga 4.80, max. atlag 5.39 l/100km (mivel ujabb tipus: 5000 km-re levive a hatart van 4.00-as atlagu is; Jazznel is van 1 aki 5000km-re levive a hatart 3.92 l/100km-t irt be)
Tapasztalatom szerint az olajfogyasztás japcsi motoroknál a "gondos" (előző)tulajoknak köszönhető. Nem megfelelő csereciklus, megfőzött motor stb. Az én régi Civicemnél is volt ilyen és körbejártam a témát de a javításon kívül nem lett volna más megoldás. Pedig több olajat is kipróbáltam (különböző konzisztenciájúakat is) de aztán végülis hallgattam a Mazda mesterre és vettem valami nem túl drága olajat és azt öntögettem bele. Viszont neked azért még érdemes lenne megnézetni valakivel hátha olcsón orvosolható.
Ha az égéstérbe kerül a motor olaj egy része az kimutatható a kipuffgáz HC értékéből is ... magas Hc ppm érték.
A katalizátor egy ideig észrevétlenné teszi az elégett olaj származékot ezért látványos "kék" füst nincs.
A sűrű vs híg olaj nem mindig hozza az elvárt olajfogyasztás csökkenést (pl egy husosabb olajból több marad a hengerfalon és ennek megfelelően többet is éget).
Gyújtó gyertyák állapota némi információval szolgálhat olajfogyós hengerben, ellenőrizni kellene látszik e rajta extra korom.
Ha nincs kézzel fogható hiba jelenség akkor a motor veszteség mérés lehet célraveztő.
Kicsit sokallom ezt a mennyiséget, nem találkoztam még Jazzkocsin ilyen mértékű fogyással.
2 variáció lehet elméletben: 1 hengerfejen szelepszáraknál (szívó szelep mellett bejut az égés térbe).
Nálam ugyanez a helyzet. Kb 1.5l olajat töltök rá a két olajcsere között.
5W-40-et használok, nekem is azt mondták, h próbáljam meg a 10w40-et, mert az öregebb autónál már talán jobb, főleg ha eszi az olajat. Végül is 120000km van már az enyémben, 2003-as évjárat. Bár én úgy vagyok vele, h ez legyen a legnagyobb hibája.
Az előző autóm 1999-es békalámpás 1.4 corolla egy deci olajat nem evett, ahhoz képest nekem is fura, de hát ez van.
Nem 6l motorolajat evett meg, hanem már összesen 6l motorolajat töltöttem bele (olajcseréstől), 9000 Km-nél tartok, és már megint kellene tölteni, mert fogy...
2011. novemberében jutottam hozzá egy 2005-ös, 1.4 - LS Jazz-hez, 73000 km-el. Ez a fórum (TI) nagyban hozzájárult ahhoz, hogy végül ezt az autót vásároltam meg. Köszönet mindenkinek. Azóta (lassan 1,5 év) használva nagyon megszerettük a Jazz-t.
Jelenleg egy - számomra igen komolynak tűnő - problémám van. A motor eszi az olajat. Ezen a fórumon sok hozzászólást olvastam arról, hogy milyen motorolajat volna tanácsos beletenni. Amikor megvettem, 5W 40-es volt benne (talán TOTAL Quartz), de kellett töltenem hozzá.
Aztán az első olajcserémnél Liqui Moly 5W 40-et tettem bele. Igazából azóta csak 9000 km jártam vele, de az 5l-es liqui moly maradékát is beleöntöttem, meg még kellett hozzá töltenem 1l Schell-t is (ugyancsak 5W 40). Szóval 9000 km járással (vegyes) 6l motorolajat evett meg (szemrevételezésemre nem "ereszti" el az olajat), és nemsokára már megint kezd szűkösen lenni, de már nem akarok újratölteni bele, inkább a végére szeretnék járni ennek az olajevészetnek.
(Nem hondás) ismerőseim azt javasolják, hogy tegyek bele 10W 40-et, mert azt nem enné - a fórumon meg sokan 0W 30-at, 0W 40-et ajánlotok (?), az enyémnél jóval több km-es Jazz-be is.
Ha valaki tud hasznos tanácsot adni, mit érdemes megnézni/megnézetni és hol, azaz kivel, azt megköszönném. Én Pest megyében lakom - ha tudtok megbízható szakembert ajánlani - vagy éppen ti foglalkoztok szervízzel (wastegate fórumtárs?) - megköszönném a segítséget.
Ha nem muszáj, nem vinném szakszervízbe, de még maszekhez sem, mielőtt hozzá nem szóltok itt.
Konkrét adat 2004 decemberi 1,2 cool 87826 km-re 6124 liter benzin. Ha elfogadjuk a kutak pontosságát ez 6,97287819096851/100 km vagyis 7 liter/100 km fogyasztást jelent. Főleg Budapest néha vidék országúton+néha autópálya +néhány külföldi út vagyesen.
Üdv:szucsi1
ps.: mindez 1 826 332 forintba került 8 év alatt :((((((((
Én nem hiszek el egy szót sem fogyasztási adatokról, ha azokat nem legalább 4-5 tankolás feljegyzett értékei alapján számolták ki. A "fedkomp" egyáltalán nincs kalibrálva, amit mutat, jóakarattal is csak tájékoztató érték.
Ma kb. 20 km-t mentem a Golffal városban, max. 2 km-es utakon ügyintézni és 7.3 L/100km-t mutat a fedkomp átlaga, ami semmivel sem rosszabb a Jazz-nél. Persze nem tudom mennyire pontos a kijelzés.
Nekem fedkomp szerint mostmár 9nap leforgása alatt (mióta nálam van) 4.8 és 5.6 között mozog. Szerintem a friss légszűrő, az olajcsere és a kitakarított egr+járatai is közrejátsszhatnak. Ez a fogyi kicsi pályázással, várossal és elővárossal jött össze eddig, de tény hogy nyugodtan vezetek, a forgalmat egyáltalán nem tartom fel csupán lendületből autózom.
almacsiga: amikortol realis fogyasztasi tapasztalataid lesznek, erdekel az összehasonlitas ? beirod majd ezen forumra ? vagy hol keressem ?
Zol-y: a fogyasztas, amit elersz, szinte a spritmonitor.de atlaga, felfele es lefele kb. 2 l/100km-rel el lehet terni (avval, amit irtal: vezetesi stilus, utvonal, autohasznalat; nyilvan mindenki ugy csinalja, ahogy Neki jo :-)
remelem nem zavaro, 1 hozzaszolasban összeszedve, km szerint
boldi2006: Honda Jazz 1.4 ES (?), 2007 nyara, 218 000 km Hibátlan motor, Ékszíj eredeti, hibája egyéb semmi, azt a bizonyos EGR kütyüt tisztíttattam ki egyszer, mert szólt vki, hogy nézessem meg, Olajat kb fél litert fogyaszt 10000 km-en, 3-4 x volt első izzócsere, no meg a műszerfal izzók 1x itt-ott. Egyszer volt komplett fékbetét csere és első féktárcsák cseréje Abszolút hibátlan kis autó, ennyi használat után egyébként. Eszemben sincs eladni.
mx5marci: 2003.03 1.4ES 200.000km, Hátsó csapágy cserék voltak még gariba, cd-rádió csere (okát nem tudom), klíma kompresszor csere (okát nem tudom) 195000-nél kuplung csere
gallileo: Az enyémben 188ezer km van, 2005-ös 1,4 ES, végig szakszervízben karbantartva, semmi pénzért nem válnék meg tőle!
vundergraf: 178000 km (2004. novemberi 1.4LS) EGR tisztítás, rádió világítás izzó csere ...más semmi
vin423: Az enyémben 150e km van, de svájci, úgy, hogy tuti volt tekerve.
Mikor megvettem (3éve 120e km-el) kellett cserélni hátsó kerékcsapágyat. Azóta ami elromlott: rádió, biztonságiőv csat.
kgyuri1: 2005.06 Jazz 1.2i Cool 139.800 km semmi gond
FGyula27: 2003 ES 1.4 Jazz , 120.000km:hátsó kerékcsapágyvcsere, klímában expanziós szelep tönkrement, eszi az olajat. Más gond nincs, meg vagyok elégedve.
Zol-y: 2005 12. havi 1.4 iES, 118 000 km van benne. 2007-ben vettem 31 000 km-el. Javarész Budapesten járok vele, a városból ritkán megyek ki. Meló 22 Km-re van, reggeli dugó, stb. Maximálisan elégedett vagyok vele, nagyon szeretem. Azért bosszantó dolgok is vannak. Pl a rádió hangerőszabájzó gombjának a világítása kiégett ...vezető oldali ülés egyre jobban nyikorog. ...A jobb hátsó biztonsági öv botrány Hibát nem tapasztaltam a kopó alkatrészeken, meg a kötelező szervizeken kívül nem kellett még hozzá nyúlni. Még az EGR sem volt pucolva, vagy ellenőrizve.Olajból 5W40-es Castrol-t használok, egy gramm sem hiányzott még belőle egyik olajcserénél sem.
kisfo: 2004.09, 1.2iLS, 98000 km, EGR szelep csere
BekeToni: 2005évi 1.2 cool, 94000Km, semmi rendkívüli hibáról nem tudok beszámolni. Fullflexre (E85 etanolra) átalakítva, EGR-t nem tisztítottam, 15ezres csereciklust követve, Eneos 0W20, gyári akkumulátor 5,5évet bírt, az első féktárcsákat 84e környékén cseréltem, a hosszbordás szíj 5évután kezdett megrepedni.
Frey7: 1.2 Cool 2004.12 hó, 94000 km hiba: 0 80ezernél szelepállítás+EGR tisztítás, kb. 70ezernél első fékbetét csere, olajak-szűrők-gyertyák menetrend szerint, akksi csere 6 évesen. izzócsere nekem is volt, a gyáriakat kb. 6 évesen kivettem - ugyan nem égtek ki de elég feketék voltak, Műszakira felkészítés=lemosás
prs: 1.2S Cool, 2005 őszi, 2006 tavaszán vettem, 89000 km: a kopó-fogyó cuccokat leszámítva összesen három izzócsere (elöl, két helyzetfény, egy tompított), a vezetőülés irritálóan nyikorog (vállnál, eddig csak jobb-, most már baloldalon is), és a kormány bal küllője tetején van egy furcsa ujjnyi kopás (nyáron savasat izzadna a kezem?!).
Szakszervizbe viszem évente, idén tavasszal fékbetétcsere betervezve, meg egy akku is kéne már
PTOM71: 79 000 km-nél járok. Nekem akkuproblémáim volta, de ez szerintem a riasztó miatt. Gumibakot én is cseréltem bár szerintem a régi bíta volna még. Én még az eredeti fékekkel járok. Még EGR-t sem tisztítottam szétszereléssel. Chip tuningolt. Nagyon szeretjük
Labdacs: 2009. 02., Jazz 1.4 Exe, 71.500 km, kopó-fogyó alkatrészek, illetve vezetőülés ülőlap-csere (54.000 km-nél)