Bazz, egy rendeletet ennyire nem érteni hogy lehet??
Azt értem, hogy a britt egy más állatfaj...de, hogy igaza lenne abban amiben nincs!
DE:
Skoumi (62165) pont leírja a lényeget: A 3820/85 EGK rendelet ... 7. cikk (1) és (2) bekezdés alapján a gépkocsivezető számára tilos 4,5 óránál többet vezetni folyamatosan. De ha a gépkocsivezető a 4,5 órás időszak végén egy egyszeri [legalább] 45 perces, vagy azon belül több, legalább 15 perces szünetet tart [ez ugye még a régi szabályozás alapján készült, ahol nem 15+30-ra, hanem 3x15-re lehetett bontani a 45 percest], úgy a 7. cikk (1) bekezdésének értelmében a [4,5 óra vezetési idő] számítást újra kell kezdeni, anélkül, hogy a gépkocsivezető által ezt megelőzően megtett vezetési és pihenőidő(ke)t figyelembe vennénk.
Helyesen ez úgy hangzik, hogy amennyiben a gkv 4,5h-n belül (akár 1,15h-nál, akár 3h-nál) legalább 45 perc (vagy 15+30) kivesz, akkor a 4,5h vezetési idő "újrakezdődik". De ez nem jelenti azt, hogy pl 1,15+4,5 lenne a napi levezethető, hanem csak azt, hogy min 2szer kell 45percnyi pihenő a 9h vezetésben.
Franco szerint akkor hogy lehet 3-1-3-1-3.ban vezetni??? Meg mi az a 6h-s szabály??? Most akkor hogy is nevezzünk, lassan már nem tudom hány neved van??
Itt csak 561/2006/EK és AETR létezik, hiába egy sziget attól még Európa sajnos!
A túlvezetésre is van lehetőség rendeletileg, csak meg kellene tanulni: (1ébként ennek hiányában simán megbüntethetett volna a 17percért)
561/2006/EK rendelet
12. cikk
Amennyiben az a közlekedés biztonságát nem veszélyezteti, és annak érdekében, hogy a gépjármű megfelelő megállóhelyet érhessen el, a járművezető a személyek, a jármű vagy a jármű rakományának biztonsága miatt a szükséges mértékben eltérhet a 69. cikktől. A járművezetőnek a menetíró készülék adatrögzítő lapján vagy a menetíróból kinyomtatott lapon, vagy a munkalapon kézi bejegyzéssel meg kell jelölnie az ilyen jellegű eltérések okát, legkésőbb egy megfelelő megállóhelyre érkezéskor.
A 12. cikkely, mint mentőöv
Sokszor egyszerűen nem jön ki a lépés: dugó, baleset vagy teltházas parkoló miatt nem tudja betartani a sofőr az előírt pihenőidőt. A törvény szerint ez vis maior, vagy, amint a 2006/561. rendelet (EG) fogalmaz, rendkívüli eset indokolta eltérés.
Ügyi..: Amit a 10h-s vezetésről írsz az teljesen hülyeség! Bárhogy mehetsz, az a lényeg, hogy betartsd a 4,5-45 időt.
1-2. verzióba hol van leírva a második 4,5h ill. harmadik 3h után a minimum 1h pihenő??
Én leginkább 3,20-1h-t variálom (ha csak menni kell) mert így 2 pihenővel pont egyenletesre osztva jön ki a 10h.
TruckR írta meg jól, ha a többi feltétel is megvan, akkor szabályos voltál.
Azt sem értem minek ragaszkodni a 4,5h-hoz? Sokkal rugalmatlanabbul halad az ember vele, kevesebb a "hibalehetőség".
Ktm: A 15h-s munkaidőnek nincs köze a 10h-s vezetéshez. Ügyi esetében így (elvileg) mindhárom napja normál munkanap és nem csökkentett. De abban teljesen igazad van, hogy a 2 napi pihenő közt kell lennie a 9 vagy 10h vezetésnek mindegy mijen megoszlásban a 4,5h-t túl nem lépve.
Csatlakozom Roadtrainhez: a vezetési idő nem egyenlő munkaidővel (ha rakodsz, nem vezetsz, mégis telik a munkaidőd, mert nem is pihensz, hanem dolgozol, csak nem a kormányt tekered :) )
A hatóságnak mindig van mérlegelési joga - ha nem lenne, egy csomó cég lehúzhatná a rolót, mert akár az egyperces túlvezetésért is mérlegelés nélkül ki kellene k**ja a csekket, hogy más, fájóbb dolgokat ne is említsek... Más kérdés, hogy milyen az adott közeg hozzáállása a kérdéshez, vagy mennyi mérlegelési lehetőséget szabtak meg nekik a fejeseik... (az már csak hab a tortán, hogy egy ellenőrzést végző csapatban is képesek egymásnak esni a csapattagok az "ügyfél" előtt, hogy az, amit látnak hiba vagy sem, kell-e érte büntetni vagy nem... vicc...)
Robur, te valószínűleg fényévekkel jobb vagy angolból, mint én, ez lehet az? Egy 1992-es ítélet része...
Article 7(1) and (2) of Council Regulation (EEC) No 3820/85 of 20 December 1985 on the harmonization of certain social legislation relating to road transport is to be interpreted as prohibiting drivers to which it applies from driving continuously for more than four-and-a-half hours. But where a driver has taken 45 minutes' break either as a single break or as several breaks of at least 15 minutes during or at the end of a four-and-a-half hour period, the calculation provided for by Article 7(1) of the Regulation should begin afresh, without taking into account the driving time and breaks previously completed by the driver.
Fordításom kb.:
A 3820/85 EGK rendelet ... 7. cikk (1) és (2) bekezdés alapján a gépkocsivezető számára tilos 4,5 óránál többet vezetni folyamatosan. De ha a gépkocsivezető a 4,5 órás időszak végén egy egyszeri [legalább] 45 perces, vagy azon belül több, legalább 15 perces szünetet tart [ez ugye még a régi szabályozás alapján készült, ahol nem 15+30-ra, hanem 3x15-re lehetett bontani a 45 percest], úgy a 7. cikk (1) bekezdésének értelmében a[4,5 óra vezetési idő] számítást újra kell kezdeni, anélkül, hogy a gépkocsivezető által ezt megelőzően megtett vezetési és pihenőidő(ke)t figyelembe vennénk.
Kösz mindenkinek a hozzászólást.Jó lenne látni valami joxabályt a szituációról, mert mindenki mást mond akiket eddig kérdeztem.
1. verzió, szabályos 10 órás műszak:
4.5 óra vezetés
45 perc pihi
4.5 óra vezetés
1 óra pihi (minimum!)
+ 1 óra vezetés
ez még csak 11óra45perc munkaidő
2. verzió, szabályos 10 órás műszak, ezt főleg Lütyőék szeretik
3 óra vezetés
1 óra pihi
3 óra vezetés
1 óra pihi
3 óra vezetés
1 óra pihi (minimum!)
+ 1 óra vezetés
ez összesen 13 óra munkaidő
vagyis mindegy hogy osztod be a 9 óra vezetést, a tizedik órát csak úgy lehet megkezdeni, ha előtte legalább 1 órát pihizel. WTF?A legjobb az egészben hogy van aki szerint a rendőrnek mérlegelési joga van, hogy elfogadja vagy nem..
Nos, hölgyek, urak, úgy fest, mindenkinek igaza van (a dupla vízcsapos országban leledzőknek is és Abszurdisztán lakóinak is :) ), de a kérdés még erősen körüljárandó, mint SP kisdoktorija...
AETR vagy 561 szerint (ami ugye egy jogszabály) nincs probléma a ÜgyiDulifuliOkoska műszakjával.
Viszont állítólag volt egy bírósági határozat (ami meg jogszabályértelmezésen alapuló verdikt, és országa és jogrendje válogatja, hogy milyen súllyal esik latba egy kényes kérdés eldöntésekor) valamikor régen, ami a Robur által írottakkal van összhangban.
A hatóság pedig előszeretettel hivatkozik erre a bírósági határozatra - amit most megpróbálunk meglelni, hogy 'WTF is it?', és hogy is szól pontosan.
(Robur, ha neked esetleg megvan, légyszi egy linket ossz meg velünk, vagy küldd át nekem mailben, hogy belemélyedhessünk. Köszi)
Szóval egy kicsit rókafogta csukának tűnik pillanatnyilag a dolog...
a 45ös nullázás után megint lehet 4.5et vezetni max egyfolytába ez csak ennyit jelent!! 1 nap a napi pihenő végétől a következő napi pihenő végéig van! ezen belül van 9-11órás pihi meg max9-10 vezetés a többi időben azt csinálsz amit akarsz!
Szerintem is rendben van a dolog! (ha a többi feltételnek is megfeleltél: pl. heti max. 2x 10 órás,
heti max 56 óra, 2 heti max 90 óra...)
Robur! Butaságot mondasz! Képzeld el az alábbi szituációt:
Mondjuk reggel, műszakkezdéskor szól a portás, hogy állj arréb a kocsival.
5 perc alatt átállsz, utána 45 pihenő. Utána megint szól. Megint 5 perc alatt átállsz, és 45 perc pihi.
A te elméleted szerint ezzek után vége a napnak, (vagy még max. 1 óra, ha mehet a napi 10-es) mert a két 45 perces "lenullázza" az előtte lévő 4.5 órát! Butaság!!
Faterom a Lertonnál dolgozik amióta megalakult a cég, előtte meg a Révész Eurotransnál volt! Amikor a wabi átvette a kócerájt a Bálint megtartott egy melót meg a 20 legjobb soförjét, na erre alakult a Lerton trans, azóta "felhízott" a cég olyan 120 autóra, igazából nem nagy hír ami történt mert eddig is meg ezentúl is a Bálint tualjdonát képezi, eleinte kicsit titkolóztak mert nem akarták hogy a Waberer tudjon róla, legalábbis azt nem hogy a Bálinté a Lerton, de közben ugye eltelt 6 év...., főleg azokat a cégeket szolgálják ki akik a Bálinttól bérlik a nyíregyházi logsztikai bázisokat (Michelin,GE stb...), fater az majdnem csak gumival mozog német-francia-holland-magyar vonalon, illetve dróttal miskolcról beneluxba ha nincs hirtelen más export....
Tudod egy "tanult barátod" egyszer azt mondta, hogy "átnevezték a kurvát prostituáltnak":)
Kb ugyanaz a fizu mindenhol, ezért nem értem miért itt kérdi a dolgokat??
Én simán felhívnám az illetékest keresve (vagy kimennék Dharasztiba) és megkérdezném mi merre hány óra, bár én ott nem valószínűsíthető munkaerő vagyok:J
nincs nagy ingadozás a fizetésekben, bár úgyhallottam, hogy magyarba egy volt wabis lett nagypzícióba, s a tulajdonosoknak nagyon tetszett az üzemanyagosdi :)
tuti nem visznek haza 700eFt-ot, de 200eFt-nál többet
sziasztok! elég rég jártam erre. segítségetek kellene. norvég autópályadíjat lehet-e shell kártyával hagyományosan szakaszonként fizetni, vagy kell venni ketyerét 200 korona letétért? nem szeretnék, mert olyan sűrűn azért nem járunk arra! ilyet is és olyat is olvasok.
hát ja elősször téged akartalak felkérni eme nemes feladatra:) aztán mondom felhívom Robi-t hátha van valami dublőre! erre közli ,hogy szabin van én meg így juhhééééé:)