Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

95xf Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62169

Bazz, egy rendeletet ennyire nem érteni hogy lehet??

Azt értem, hogy a britt egy más állatfaj...de, hogy igaza lenne abban amiben nincs!

 

DE:

Skoumi (62165) pont leírja a lényeget: A 3820/85 EGK rendelet ... 7. cikk (1) és (2) bekezdés alapján a gépkocsivezető számára tilos 4,5 óránál többet vezetni folyamatosan. De ha a gépkocsivezető a 4,5 órás időszak végén egy egyszeri [legalább] 45 perces, vagy azon belül több, legalább 15 perces szünetet tart [ez ugye még a régi szabályozás alapján készült, ahol nem 15+30-ra, hanem 3x15-re lehetett bontani a 45 percest], úgy a 7. cikk (1) bekezdésének értelmében a [4,5 óra vezetési idő] számítást újra kell kezdeni, anélkül, hogy a gépkocsivezető által ezt megelőzően megtett vezetési és pihenőidő(ke)t figyelembe vennénk.

Helyesen ez úgy hangzik, hogy amennyiben a gkv 4,5h-n belül (akár 1,15h-nál, akár 3h-nál) legalább 45 perc (vagy 15+30) kivesz, akkor a 4,5h vezetési idő "újrakezdődik". De ez nem jelenti azt, hogy pl 1,15+4,5 lenne a napi levezethető, hanem csak azt, hogy min 2szer kell 45percnyi pihenő a 9h vezetésben.

 

Franco szerint akkor hogy lehet 3-1-3-1-3.ban vezetni??? Meg mi az a 6h-s szabály??? Most akkor hogy is nevezzünk, lassan már nem tudom hány neved van??

Itt csak 561/2006/EK és AETR létezik, hiába egy sziget attól még Európa sajnos!

A túlvezetésre is van lehetőség rendeletileg, csak meg kellene tanulni: (1ébként ennek hiányában simán megbüntethetett volna a 17percért)

561/2006/EK rendelet

12. cikk

Amennyiben az a közlekedés biztonságát nem veszélyezteti, és annak érdekében, hogy a gépjármű megfelelő megállóhelyet érhessen el, a járművezető a személyek, a jármű vagy a jármű rakományának biztonsága miatt a szükséges mértékben eltérhet a 6–9. cikktől. A járművezetőnek a menetíró készülék adatrögzítő lapján vagy a menetíróból kinyomtatott lapon, vagy a munkalapon kézi bejegyzéssel meg kell jelölnie az ilyen jellegű eltérések okát, legkésőbb egy megfelelő megállóhelyre érkezéskor.

 A 12. cikkely, mint mentőöv

Sokszor egyszerűen nem jön ki a lépés: dugó, baleset vagy teltházas parkoló miatt nem tudja betartani a sofőr az előírt pihenőidőt. A törvény szerint ez vis maior, vagy, amint a 2006/561. rendelet (EG) fogalmaz, „rendkívüli eset indokolta eltérés”.

 

Ügyi..: Amit a 10h-s vezetésről írsz az teljesen hülyeség! Bárhogy mehetsz, az a lényeg, hogy betartsd a 4,5-45 időt.

1-2. verzióba hol van leírva a második 4,5h ill. harmadik 3h után a minimum 1h pihenő??

Én leginkább 3,20-1h-t variálom (ha csak menni kell) mert így 2 pihenővel pont egyenletesre osztva jön ki a 10h.

TruckR írta meg jól, ha a többi feltétel is megvan, akkor szabályos voltál.

 

Azt sem értem minek ragaszkodni a 4,5h-hoz? Sokkal rugalmatlanabbul halad az ember vele, kevesebb a "hibalehetőség".

 

Ktm: A 15h-s munkaidőnek nincs köze a 10h-s vezetéshez. Ügyi esetében így (elvileg) mindhárom napja normál munkanap és nem csökkentett. De abban teljesen igazad van, hogy a 2 napi pihenő közt kell lennie a 9 vagy 10h vezetésnek mindegy mijen megoszlásban a 4,5h-t túl nem lépve.

skoumi Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62167

Csatlakozom Roadtrainhez: a vezetési idő nem egyenlő munkaidővel (ha rakodsz, nem vezetsz, mégis telik a munkaidőd, mert nem is pihensz, hanem dolgozol, csak nem a kormányt tekered :) )

 

A hatóságnak mindig van mérlegelési joga - ha nem lenne, egy csomó cég lehúzhatná a rolót, mert akár az egyperces túlvezetésért is mérlegelés nélkül ki kellene k**ja a csekket, hogy más, fájóbb dolgokat ne is említsek... Más kérdés, hogy milyen az adott közeg hozzáállása a kérdéshez, vagy mennyi mérlegelési lehetőséget szabtak meg nekik a fejeseik... (az már csak hab a tortán, hogy egy ellenőrzést végző csapatban is képesek egymásnak esni a csapattagok az "ügyfél" előtt, hogy az, amit látnak hiba vagy sem, kell-e érte büntetni vagy nem... vicc...)

Előzmény: ÜgyiDulifuliOkoska (62163)
skoumi Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62165

Robur, te valószínűleg fényévekkel jobb vagy angolból, mint én, ez lehet az? Egy 1992-es ítélet része...

 

Article 7(1) and (2) of Council Regulation (EEC) No 3820/85 of 20 December 1985 on the harmonization of certain social legislation relating to road transport is to be interpreted as prohibiting drivers to which it applies from driving continuously for more than four-and-a-half hours. But where a driver has taken 45 minutes' break either as a single break or as several breaks of at least 15 minutes during or at the end of a four-and-a-half hour period, the calculation provided for by Article 7(1) of the Regulation should begin afresh, without taking into account the driving time and breaks previously completed by the driver.

 

Fordításom kb.:

A 3820/85 EGK rendelet ... 7. cikk (1) és (2) bekezdés alapján a gépkocsivezető számára tilos 4,5 óránál többet vezetni folyamatosan. De ha a gépkocsivezető a 4,5 órás időszak végén egy egyszeri [legalább] 45 perces, vagy azon belül több, legalább 15 perces szünetet tart [ez ugye még a régi szabályozás alapján készült, ahol nem 15+30-ra, hanem 3x15-re lehetett bontani a 45 percest], úgy a 7. cikk (1) bekezdésének értelmében a [4,5 óra vezetési idő] számítást újra kell kezdeni, anélkül, hogy a gépkocsivezető által ezt megelőzően megtett vezetési és pihenőidő(ke)t figyelembe vennénk.

Előzmény: Törölt nick (62162)
Roadtrain Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62164

Az első megoldás az teljesen jó,ehhez még azt tenném hozz,hogy a vezetési idő nem ugyanaz mint a munka idő.

A második megoldásnál meg nem kell mindig egy órát kivenni,szerintem.

Előzmény: ÜgyiDulifuliOkoska (62163)
ÜgyiDulifuliOkoska Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62163

Kösz mindenkinek a hozzászólást.Jó lenne látni valami joxabályt a szituációról, mert mindenki mást mond akiket eddig kérdeztem.


1. verzió, szabályos 10 órás műszak:

4.5 óra vezetés

45 perc pihi

4.5 óra vezetés

1 óra pihi (minimum!)

+ 1 óra vezetés

ez még csak 11óra45perc munkaidő

 


2. verzió, szabályos 10 órás műszak, ezt főleg Lütyőék szeretik

3 óra vezetés

1 óra pihi

3 óra vezetés

1 óra pihi

3 óra vezetés

1 óra pihi (minimum!)

+ 1 óra vezetés

ez összesen 13 óra munkaidő


vagyis mindegy hogy osztod be a 9 óra vezetést, a tizedik órát csak úgy lehet megkezdeni, ha előtte legalább 1 órát pihizel. WTF?A legjobb az egészben hogy van aki szerint a rendőrnek mérlegelési joga van, hogy elfogadja vagy nem..

Előzmény: skoumi (62161)
skoumi Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62161

Nos, hölgyek, urak,  úgy fest, mindenkinek igaza van (a dupla vízcsapos országban leledzőknek is és Abszurdisztán lakóinak is :) ), de a kérdés még erősen körüljárandó, mint SP kisdoktorija...

 

AETR vagy 561 szerint (ami ugye egy jogszabály) nincs probléma a ÜgyiDulifuliOkoska műszakjával.

Viszont állítólag volt egy bírósági határozat (ami meg jogszabályértelmezésen alapuló verdikt, és országa és jogrendje válogatja, hogy milyen súllyal esik latba egy kényes kérdés eldöntésekor) valamikor régen, ami a Robur által írottakkal van összhangban.

A hatóság pedig előszeretettel hivatkozik erre a bírósági határozatra - amit most megpróbálunk meglelni, hogy 'WTF is it?', és hogy is szól pontosan.

(Robur, ha neked esetleg megvan, légyszi egy linket ossz meg velünk, vagy küldd át nekem mailben, hogy belemélyedhessünk. Köszi)

 

Szóval egy kicsit rókafogta csukának tűnik pillanatnyilag a dolog...

 

 

 

 

ktm525exc Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62159

tökéletes! egyébként ha 10 órát mész lehet 15ös a munkaidő és 9óra a pihi a müszak végén!

Előzmény: ÜgyiDulifuliOkoska (62148)
ktm525exc Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62158

a 45ös nullázás után megint lehet 4.5et vezetni max egyfolytába  ez csak ennyit jelent!! 1 nap a napi pihenő végétől a következő napi pihenő végéig van! ezen belül van 9-11órás pihi meg max9-10 vezetés a többi időben azt csinálsz amit akarsz!

Előzmény: truckR (62151)
husky610 Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62157

nehogy azt mond, hogy ott oda még külön másfajta digi tachot gyártanak?

 

Itt is 2 fajta szabályozás van: a helyes és az összes többi. :D

Előzmény: Törölt nick (62156)
suttercane Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62154

dehát a dupla vízcsapos országban mindent másképp és/vagy fordítva csinálnak :)

Előzmény: husky610 (62153)
husky610 Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62153

Lehet, hogy ott a dupla vízcsapos országban nem szabályos, de a többi országban igen.

Előzmény: Törölt nick (62149)
skoumi Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62152

nekem is úgy tűnik, hogy rendben van, ha minden egyéb kritérium rendben van.

(próbáltam privátban is írni még hozzá, de visszadobta Méler Démon)

Előzmény: ÜgyiDulifuliOkoska (62148)
truckR Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62151

Hali!

Szerintem is rendben van a dolog! (ha a többi feltételnek is megfeleltél: pl. heti max. 2x 10 órás,

heti max 56 óra, 2 heti max 90 óra...)

 

Robur! Butaságot mondasz! Képzeld el az alábbi szituációt:

Mondjuk reggel, műszakkezdéskor szól a portás, hogy állj arréb a kocsival.

5 perc alatt átállsz, utána 45 pihenő. Utána megint szól. Megint 5 perc alatt átállsz, és 45 perc pihi.

A te elméleted szerint ezzek után vége a napnak, (vagy még max. 1 óra, ha mehet a napi 10-es) mert a két 45 perces "lenullázza" az előtte lévő 4.5 órát! Butaság!!

 

Előzmény: ÜgyiDulifuliOkoska (62148)
suttercane Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62150

ez elég nagy butaság. ha csak 4 órát megyek, kiveszek egy 45-öst, akkor 30 perc "elveszik"?

szerintem teljesen szabályos a napja. 

az 561 azt írja, hogy hetente kétszer 10 órát vezethetsz. tök mindegy milyen felosztásban, a lényeg, hogy egyszerre nem mehetsz 4:30-nál többet. 

 

Előzmény: Törölt nick (62149)
ÜgyiDulifuliOkoska Creative Commons License 2012.03.30 0 0 62148

Halikra!

 

Szerintetek szabályos volt a tegnapi napom? 

Első vezetés: 3 óra 50 perc

55 perc pihi

Második vezetés: 4 óra 26 perc

1 óra 2 perc pihi

Harmadik vezetés: 1 óra 40 perc

 

Összesen 9óra 56 perc vezetés, 12 óra 50 perc munkaidő

Műszak előtt és után is 11 óra pihi.

Strigi Creative Commons License 2012.03.30 0 0 62147

Faterom a Lertonnál dolgozik amióta megalakult a cég, előtte meg a Révész Eurotransnál volt! Amikor a wabi átvette a kócerájt a Bálint megtartott egy melót meg a 20 legjobb soförjét, na erre alakult a Lerton trans, azóta "felhízott" a cég olyan 120 autóra, igazából nem nagy hír ami történt mert eddig is meg ezentúl is a Bálint tualjdonát képezi, eleinte kicsit titkolóztak mert nem akarták hogy a Waberer tudjon róla, legalábbis azt nem hogy a Bálinté a Lerton, de közben ugye eltelt 6 év...., főleg azokat a cégeket szolgálják ki akik a Bálinttól bérlik a nyíregyházi logsztikai bázisokat (Michelin,GE stb...), fater az majdnem csak gumival mozog német-francia-holland-magyar vonalon, illetve dróttal miskolcról beneluxba ha nincs hirtelen más export....

Előzmény: TIR BÉCI (57420)
husky610 Creative Commons License 2012.03.30 0 0 62146

1 az anyja mindegyiknek... 300-350 a plafon szerintem eben az uniozos világban.

 

Egyedül Zoty akeres többet de ő jó cégnél van :O)  Jut eszembe lassan jöhetne vmi beszámolóval.

Előzmény: deps (62144)
95xf Creative Commons License 2012.03.30 0 0 62145

Tudod egy "tanult barátod" egyszer azt mondta, hogy "átnevezték a kurvát prostituáltnak":)

Kb ugyanaz a fizu mindenhol, ezért nem értem miért itt kérdi a dolgokat??

Én simán felhívnám az illetékest keresve (vagy kimennék Dharasztiba) és megkérdezném mi merre hány óra, bár én ott nem valószínűsíthető munkaerő vagyok:J

Előzmény: deps (62144)
deps Creative Commons License 2012.03.30 0 0 62144

nincs nagy ingadozás a fizetésekben, bár úgyhallottam, hogy magyarba egy volt wabis lett nagypzícióba, s a tulajdonosoknak nagyon tetszett az üzemanyagosdi :)

tuti nem visznek haza 700eFt-ot, de 200eFt-nál többet

Előzmény: scanibal (62137)
deps Creative Commons License 2012.03.30 0 0 62143

jövőhéten szerdán nemvagy otthon fokon????? Papádat majd megkérdem, mert úgy jönne ki az alvóka fokkörűl :)

Előzmény: Gerob (62138)
husky610 Creative Commons License 2012.03.30 0 0 62142

És ne a furgonnal, hanem a turannal menyjünk, az kényelmesebb :D

Előzmény: Roadtrain (62141)
Roadtrain Creative Commons License 2012.03.30 0 0 62141

Nyáron mutogassad,mikor szezon van és legalább egy hétig :)

Előzmény: maci86 (62139)
dss Creative Commons License 2012.03.30 0 0 62140

sziasztok! elég rég jártam erre. segítségetek kellene. norvég autópályadíjat lehet-e shell kártyával hagyományosan szakaszonként fizetni, vagy kell venni ketyerét 200 korona letétért? nem szeretnék, mert olyan sűrűn azért nem járunk arra! ilyet is és olyat is olvasok.

maci86 Creative Commons License 2012.03.30 0 0 62139

Ez amolyan előrakodás vámolással:)  majd ha megint kapunk Montenegrói kört akkor valamelikőtöknek megmutatom az adria tengert:P

Előzmény: husky610 (62135)
Gerob Creative Commons License 2012.03.30 0 0 62138

Nem, úri munka volt. Itt csak vezetni kellett, minden mást Ő csinált(atott).

Ugye nincs a Mackónak nagy puttonyra jogsija, ezért jött a felkérés.

Kis egérkamionozás volt az ellopott - megkerült futóval.

Előzmény: husky610 (62135)
scanibal Creative Commons License 2012.03.30 0 0 62137

Sziasztok!

 

Megtudná valaki mondani mennyit keresnek a Reingnél?

 

Köszi

Roadtrain Creative Commons License 2012.03.30 0 0 62136

Lenyúltad a "pénzes" melómat :D kocsog :D meg még ki se fúrtátok a lukat a futón :P nem tudom mi a tökömet csináltatok a vámplaccon :D

Előzmény: Gerob (62130)
husky610 Creative Commons License 2012.03.30 0 0 62135

El kellett volna menni vámolni vagy mi?

Előzmény: maci86 (62134)
maci86 Creative Commons License 2012.03.30 0 0 62134

hát ja elősször téged akartalak felkérni eme nemes feladatra:)  aztán mondom felhívom Robi-t hátha van valami dublőre! erre közli ,hogy szabin van én meg így juhhééééé:)

Előzmény: husky610 (62133)
husky610 Creative Commons License 2012.03.30 0 0 62133

Szabin vag yés ott vagy a bilkben?

Mackó úr hívott engem is vagy 3x, de csak este vetem észre, 2 napja tesóm kocsiját csinálom :( Ilyenkor jut eszembe, hogy mért nem péknek mentem :D

Előzmény: Gerob (62131)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!