Van aki szerint 24 órán belül nem kezdhetsz kétszer műszakot.
Van aki szerint kezdhetsz, de 24 órán belül nem vezethesz 10 óránál többet akkor sem.
Tfh éjfélkor kezded a műszakot, vezetsz 9 órát egy 10 órás műszakban. Ez eddig reggel 10 óra. Megállsz pihizni, 9 órát alszol, ami este 7 avagy 19 óra. Ha 19kor elindulsz és vezetsz 4,5 órát, az 24 óra alatt 13,5 óra vezetés.
Már nem kell visszapótolni, így 15h-s műszak után elég a 9h. Mindegy, hogy 9 vagy 10h-t vezettél (sőt lehet akár 5-6h vezetés is 15h alatt), de tolerancia miatt jobban örülnek ha nincs kicentizve minden.
2. Igen kezdhetsz, de az ugyanúgy csökkentett pihenő, mint a 15h-s müszak.
3. Attól függ előtte mi volt. Mert ha pl akkor kezdesz "szabi" után, akkor elég a 24-45-24. De mivel 3ik héten pótolnod kell, ezért ezután már min 66h kötelező!
Egyébként egyszerűbb, ha olyantól kérdezel parkolóban akin látod, hogy mennyire vágja (pl Nemírokmár) és a kb-s tudású nagyotmondókat csak meghallgatod.
Legfőbb tudnivaló, hogy minden hvége 45h-s pihenő és minden nap 13h munkaidő, csak lehet csökkenteni/növelni:)
Ez úgy szok lenni, hogy a nullkilométeres páciens levezeti az előírt órákat egy ótvar húszéves fosládával, majd sikeres forgalmi vizsga és "könnyített" gki vizsga után boldogan jelentkezik a legelső helyre ahol nullkilométerrel is van felvétel.
Aztán a garázsmester vagy a műszaki diszpécser másfél perc alatt felvázolja hogy aszongya: ez itt egy automata FH/R/XF/TGX/stb kislyányom, a gáz a jobb lábadnál van, egyébként bármi baja van az autónak azt úgyis kiírja az lcdre, hat hétig ne lássam a retkes testedet.
Egyszeri sofőr meg mit tesz ilyenkor? Megpróbálja lecsapolni az infót öregebb sofőröktől, akik általában hatan tizennyolcfélét állítanak. Így szép az élet :)
sztem pár lényeges dolgot megjegyez az ember, akkor baj nemlehet, a máiks meg hogy nemkell sztem ragaszkodni ennyire a számokhoz.
:->
2heti vezidő ne legyen több mint 90óra,
az első héten ne legyen több mint 56óra,
a pihenőidőnek minimuma van, nincs maximuma! :-> felesleges belemenni 15, meg 30perces pihenőkbe, mert belekavarodsz! mindíg legyen meg a mimimum 46 s nincs para, hogy "fúúúúúú, el*úrtam, mennyit pihentem előtte... nyomtatás....",
úgymint a pihenőidőnek a vezetési időnek is van maximuma, minimum nincs! 4,5 a max, s ha te a 4,5-et nemv ezeted ki, hanem 3-akat, akkor a maradék 1,5-öt tolod magadelőtt, vagyis kivezetheted....
az egy megint más kérdés, hogy a hétvégi pihenőket, hogy veszed ki, mert itt ahány ország annyi szokás! Van olyan nemzet, aki elfogadja az 56órás hét után (itt 24-et pihensz)a következő héten 34 után a (48órás pihit) Sok gépkocsivezető 24-48ban hétvégézik, s nincs baja belőle....
Még ezt is megértem, ha nem tanult valaki a vizsgára. Mákja volt, átment. Na de amikor elkezd dolgozni, akkor csak megy a vakvilágba, majd lesz valami alapon?