Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bigyula2 Creative Commons License 2015.03.21 0 0 638670

"Amíg a leszorítóerő a cél, addig ok, de többek között a diffúzor miatt nem tudnak rendesen szélárnyékot fogni. Az pedig kéne a autó-autó elleni csatákhoz."

 

Pont ezért nem kell a diffúzor! A leszorítóerőt nagyobb első, és hátsó szárnyakkal is lehet növelni, nem kell hozzá a padlólemez buherálása, az autó mögötti légörvény manipulálása. Így a DRS is feleslegessé válna.

 

Előzmény: candle (638655)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.21 0 0 638669

majd amikor megint lesz svéd nagydíj, tudhatjuk, hogy olcsóbb lett a rendezés.

Előzmény: candle (638664)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.21 0 0 638668

Lorenzo De Luca‏@LorenzoDL83

#Gazzetta "3 specialists will visit #Alonso tomorrow in Cambridge.Last hurdle on Thursday in Sepang"

 

#Gazzetta "It is not certain that #Alonso gets the green light: alerted #Magnussen"

 

#Gazzetta "Tomorrow, #Alonso will be at Cambridge. There will be subjected to a detailed examination by 3 specialists but hired by FIA " >>

 

>> " They will evaluate the efficiency of the 'cranial nerves". He'll undergo to pupillary reflexes and short and long memory tests"

Törölt nick Creative Commons License 2015.03.21 0 0 638667

Előzmény: Helter Skelter (638665)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.21 0 0 638666

Attól tartok, hogy ez az állapot már nem fog sokáig tartani. Az új beszállók általában durva veszteségekkel esnek ki pár éven belül, mert nincs autósport kultúrájuk, évente egyszeri használattal lehetetlen a nyereséges működés. Ez valójában hosszú távon egy piramisjáték Ecclestone-ék részéről, bele van kódolva a bukás.

Előzmény: Törölt nick (638658)
Helter Skelter Creative Commons License 2015.03.21 0 0 638665

A legjobb versenyző akit láthattam, sokunk számára ő marad az etalon, mindig emlékezni fogunk rá:

 

Előzmény: candle (638663)
candle Creative Commons License 2015.03.21 0 0 638664

Egyetértek, de addig tart a csoda, amíg nem érzi börni úgy, h nagyobb nézőveszteség nélkül ki tudná golyózni az eu helyszíneket illetve amíg az olaj kitart.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (638658)
candle Creative Commons License 2015.03.21 0 0 638663

Ma lenne 55 Ayrton Senna. :-(

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638662

nekem főleg az első koreai nagydíj maradt meg, meg kicsit a '13-as, amikor Hülkenberg befutott pár nagy előtt.

Vettelnek volt négy éve, amikor alig várta, hogy  kimozduljunk a patinás európai pályákról :)

Előzmény: Rumcice (638661)
Rumcice Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638661

Igen, a koreai projektet elkúrták, szar helyre épült a pálya, nem voltak nézők, de furcsa mód a koreai nagydíjak a tévén keresztül izgalmasak voltak.Pedig azt is Tilke tervezte, az elkúrt boxutca be- és kijáratával együtt. Jó pálya volt.

 

Kár a török nagydíjért is, a 8-as kanyarral együtt, pedig ez is Tilke pálya.

Előzmény: Törölt nick (638660)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638660

az ilyen esetek benne vannak a pakliban ebben a metódusban. speciel Koreában szerintem valakinek vagy valakiknek a körmére is néztek, az egy velejéig elrontott projekt volt.

Előzmény: toto92 (638659)
toto92 Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638659

Kérdés, hogy ezek meddig? Lásd Dél-Korea, India, akik idejekorán ki is szálltak a buliból hasonló okok miatt.

Előzmény: Törölt nick (638658)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638658

ma, amikor lassan egy fogathajtó EB-ért is Katar meg Dubai harcol, és így Bernie-ék is megtehetik, hogy addig srófolják a jogdíjakat, amíg legalább 20 ország ki akarja azt csengetni, addig az a csoda, hogy mondjuk Nagy-Britannia meg Belgium még benne vannak a naptárban.

van egy válság, de ez pont nem tünet.

Előzmény: Rumcice (638657)
Rumcice Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638657

Mondjuk úgy, hogy ha már a német nagydíj is veszteséges az alacsony nézőszám miatt, és emiatt elmarad, akkor az durva rendszerhibát jelez.

Előzmény: Törölt nick (638636)
Helter Skelter Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638656

5. Korlátlan tesztlehetőségek

6. Akik az 5-ös pontot javasolták, azokat ne engedjük a sport közelébe! :)

7. Tesztelési lehetőség arányosan, kiegyenlítetten, mondjuk az aktuális WCC+WDC tabella szerint fordítottan.

Valami balansz kell ebbe is. Nem azt mondom, hogy teljes tilalom kell de a 10X-es szorzó a futott tesztkilométereknél igen egészségtelen tud lenni, már láttuk korábban.

Ha zárkóztatást akarnánk, akkor azt mondanám hogy lennie kell egy csapatok felett álló pénzügyi kontrollnak, amely megteremtené, hogy a kisebb költségvetésű csapatoknak ne csak lehetőségük legyen a tesztre, hanem ezt meg is tudják valósítani. De ezt már lehet hogy csak halkan tudnám mondani, mert mire a mondat közepére érnék valaki egy nejlonzacskót húzna a fejemre! :P

candle Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638655

"a 1. pont bekövetkezténél hagynám valszeg nem nézném tovább, pedig ~30 éve nézem."

 

Ebben van ráció, ja.

 

"diffúzor kell"

 

Amíg a leszorítóerő a cél, addig ok, de többek között a diffúzor miatt nem tudnak rendesen szélárnyékot fogni. Az pedig kéne a autó-autó elleni csatákhoz.

 

 

Előzmény: vénólánzsahleF (638648)
candle Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638654

"És legalább fel se merülhetne a nézőben, hogy biztos azért megy lassan, meg azért nem előz, mert tartogatja a következő 3 futamra az autót..."

 

Magam részéről nem hiszem el, h egy motor előállítási ktg-e olyan kiba sok lenne. Ha wégé erre jár, talán tud mondani valami sacc értéket.

Előzmény: F1mre (638647)
candle Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638653

"...BE rövid távon gondolkodik..."

 

 

Néha azért megmozdul valami.

 

"F1 launches official Instagram account..."

http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/195149.html

Előzmény: tyler-durden (638642)
candle Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638652

"Bottas making progress with back injury...

he pushes for a return to the cockpit in Malaysia. ..."

 

http://en.espnf1.com/williams/motorsport/story/195115.html

Bigyula2 Creative Commons License 2015.03.20 0 1 638651

A motorteljesítmény azonossága önmagában csak egy esély az egyenelőség irányába. Végül is ez a játék a vezetőkről, és a kontruktőrökről szól (nekik van kiírva VB), a motorgyártóknak nincs VB-jük.

 

A rally VB is elvileg nagyjából azonos (vagy nagyon hasonló motor) teljesíményű autókról szól.

 

Én úgy tekintem, hogy egy dolog, hogy valaki utólér egy másik versenyzőt, de ha nem tudja megelőzni, akkor nem gyorsabb. A DRS-el nem is kell utólérni a másikat, elég megközelíteni, és az esetek többségében ez egy előzéssel ér fel... Persze nem mindíg, mert ha az elől haladó motorja erősebb, akkor hiába ügyesebb, gyorsabb a hátul haladó, esélye sincs...

Előzmény: vénólánzsahleF (638648)
Bigyula2 Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638650

A 70-es évek közepén gyakorlatilag azonos teljesítményű motorok voltak (Ford-Cosworth, Ferrari). Mégis izgalmasak voltak a versenyek, amíg a Lotus el nem kezdett variálni az autó aljával, a korai "diffuzorral" az évtized vége felé.

Előzmény: F1 Hierro (638649)
F1 Hierro Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638649

1. azonos teljesítményű motorok (mint az F4-ben)

 

Pontosan utóbbi miatt nem vezetnék ezt be, nevelőszéria szintre vinné le az F1-et. És ez megint csak a túlzott uniformizációról szólna, amit nem győzök kifogásolni.

Előzmény: Bigyula2 (638644)
vénólánzsahleF Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638648

a 1. pont bekövetkezténél hagynám valszeg nem nézném tovább, pedig ~30 éve nézem. 

az egyforma hengerűrtartalom az ok, de centire egyező teljesítmény? kösz de nem.

most h így belegondolok igazából egyik pontoddal sem értek egyet:)

diffúzor kell, a drs jó, a szélesebb kerék pedig nem oszt, nem szoroz. 

Előzmény: Bigyula2 (638644)
F1mre Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638647

Van az F1 Youtube csatornáján egy promo videó, ahol azzal büszkélkedtek, hogy 2013-hoz képest kb 30%-kal kevesebb üzemanyagot használtak az autók 2014-ben. És mégis ki nem szarja le? :) Ez a takarékoskodás probléma szerintem. 5 hétvégés motor, 72 hétvégés váltó és hasonlók. Persze hetente motort cserélni drága, de olyan alkatrészeket a motorba tenni is drága, amivel kibír több ezer kilométert. És legalább fel se merülhetne a nézőben, hogy biztos azért megy lassan, meg azért nem előz, mert tartogatja a következő 3 futamra az autót...

Előzmény: tyler-durden (638643)
Bigyula2 Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638646

A korlátlan tesztlehetőséggel nem értek egyet, de a jelenleginél több tesztlehetőség kellene.

Előzmény: DortmundFan (638645)
DortmundFan Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638645

5. Korlátlan tesztlehetőségek

Előzmény: Bigyula2 (638644)
Bigyula2 Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638644

Szerintem néhány apró változtatással egész nézhető lenne:

 

1. azonos teljesítményű motorok (mint az F4-ben)

2. tök sima padlólemez (az orrtól a hátsó szárnyig, semmi diffúzor!)

3. DRS megszüntetése

4. szélesebb kerekek

Előzmény: tyler-durden (638643)
tyler-durden Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638643

nagyjából egyetértek veled. szerintem is el kéne választani a technikát a sportszakmától. legalábbis addig, amíg az f1 újra kitalálja magát. mert ugye minden sorozatnak van valami létalapja. Rally, Endurance, Nascar stb. Az F1 mi? a leggyorsabb akar lenni? A technikailag legfejlettebb? A legnagyobb ügyességet kívánó? A legveszélyesebb? Vagy csak egyszerűen trendi, elit és mittudoménmi. Régebben ez egyértelmű volt, ma ez utóbbi oltárán feláldoztak sokmindent és maradt egy katyvasz. Én azt az F1-et szerettem, ami szimplán blowed your head off. Amelynek a rajtjánál érezni lehetett a feszültséget, hogy itt most férfimunka következik 2 órán át. A többi mehet a gyártók laboratóriumába, az engem nézőt nem érdekel. Tudom, ez nem egyszerű, mert gyorsaságban tán egy évtizede elértük a határt és az sem volt élvezhető, de a konstruktőrök számára meg nem cél nehezen vezethető autókat gyártani, a technikai fejlettség meg sportszakmailag nem feltétlenül hasznos. sok itt az ellentmondás, talán egyszer elgondolkozom rajta, ha lesz annyi időm.

Előzmény: sunnysun333 (638610)
tyler-durden Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638642

a cikk legérdekesebb mondata az, hogy BE rövid távon gondolkodik. ennek oda elég egyértelmű, de sajnos elég központi probléma is. 

Előzmény: keménykalap és ... (638634)
tyler-durden Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638641

én is sokszor gondolkodom ezen, hogy vajon én-e vagy a sport, de nekem ott van az alpesi sí, amit minden körülmények között képes vagyok megnézni. ne kérdezzétek miért, de nálam ez egy gyerekkor óta tartó szűnni nem akaró kattanás:) 

a focit is szeretem, de az autósportok és a sí mögött mindig is csak 3. volt, és kábé stagnál. Autósportban viszont csak a pályaautózásért vagyok oda, és az f1 melletti többi sorozatot ugyanúgy követem, mint korábban (kivéve ha volt benne kedvencem, vagy a tv normális módon adta). Az hogy az f1 bukik látványosan, az viszonylag egyértelmű, mert ez volt a legmagasabban és a legnagyobb várakozásokat ez kreálta, viszont azt kell, hogy mondjam, hogy egy WEC futamot is szívesebben nézek már lassan...rájöttem, hogy ha egy autót egyedül körözni is izgalmas néznem, az adott sorozatot is szeretem, de egy F1-es autó körözgetése semmiylen izgalmat vagy adrenalint nem ad. 

Előzmény: Cold Heart (638613)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!