"Amíg a leszorítóerő a cél, addig ok, de többek között a diffúzor miatt nem tudnak rendesen szélárnyékot fogni. Az pedig kéne a autó-autó elleni csatákhoz."
Pont ezért nem kell a diffúzor! A leszorítóerőt nagyobb első, és hátsó szárnyakkal is lehet növelni, nem kell hozzá a padlólemez buherálása, az autó mögötti légörvény manipulálása. Így a DRS is feleslegessé válna.
Attól tartok, hogy ez az állapot már nem fog sokáig tartani. Az új beszállók általában durva veszteségekkel esnek ki pár éven belül, mert nincs autósport kultúrájuk, évente egyszeri használattal lehetetlen a nyereséges működés. Ez valójában hosszú távon egy piramisjáték Ecclestone-ék részéről, bele van kódolva a bukás.
Egyetértek, de addig tart a csoda, amíg nem érzi börni úgy, h nagyobb nézőveszteség nélkül ki tudná golyózni az eu helyszíneket illetve amíg az olaj kitart.
Igen, a koreai projektet elkúrták, szar helyre épült a pálya, nem voltak nézők, de furcsa mód a koreai nagydíjak a tévén keresztül izgalmasak voltak.Pedig azt is Tilke tervezte, az elkúrt boxutca be- és kijáratával együtt. Jó pálya volt.
Kár a török nagydíjért is, a 8-as kanyarral együtt, pedig ez is Tilke pálya.
az ilyen esetek benne vannak a pakliban ebben a metódusban. speciel Koreában szerintem valakinek vagy valakiknek a körmére is néztek, az egy velejéig elrontott projekt volt.
ma, amikor lassan egy fogathajtó EB-ért is Katar meg Dubai harcol, és így Bernie-ék is megtehetik, hogy addig srófolják a jogdíjakat, amíg legalább 20 ország ki akarja azt csengetni, addig az a csoda, hogy mondjuk Nagy-Britannia meg Belgium még benne vannak a naptárban.
6. Akik az 5-ös pontot javasolták, azokat ne engedjük a sport közelébe! :)
7. Tesztelési lehetőség arányosan, kiegyenlítetten, mondjuk az aktuális WCC+WDC tabella szerint fordítottan.
Valami balansz kell ebbe is. Nem azt mondom, hogy teljes tilalom kell de a 10X-es szorzó a futott tesztkilométereknél igen egészségtelen tud lenni, már láttuk korábban.
Ha zárkóztatást akarnánk, akkor azt mondanám hogy lennie kell egy csapatok felett álló pénzügyi kontrollnak, amely megteremtené, hogy a kisebb költségvetésű csapatoknak ne csak lehetőségük legyen a tesztre, hanem ezt meg is tudják valósítani. De ezt már lehet hogy csak halkan tudnám mondani, mert mire a mondat közepére érnék valaki egy nejlonzacskót húzna a fejemre! :P
"a 1. pont bekövetkezténél hagynám valszeg nem nézném tovább, pedig ~30 éve nézem."
Ebben van ráció, ja.
"diffúzor kell"
Amíg a leszorítóerő a cél, addig ok, de többek között a diffúzor miatt nem tudnak rendesen szélárnyékot fogni. Az pedig kéne a autó-autó elleni csatákhoz.
A motorteljesítmény azonossága önmagában csak egy esély az egyenelőség irányába. Végül is ez a játék a vezetőkről, és a kontruktőrökről szól (nekik van kiírva VB), a motorgyártóknak nincs VB-jük.
A rally VB is elvileg nagyjából azonos (vagy nagyon hasonló motor) teljesíményű autókról szól.
Én úgy tekintem, hogy egy dolog, hogy valaki utólér egy másik versenyzőt, de ha nem tudja megelőzni, akkor nem gyorsabb. A DRS-el nem is kell utólérni a másikat, elég megközelíteni, és az esetek többségében ez egy előzéssel ér fel... Persze nem mindíg, mert ha az elől haladó motorja erősebb, akkor hiába ügyesebb, gyorsabb a hátul haladó, esélye sincs...
A 70-es évek közepén gyakorlatilag azonos teljesítményű motorok voltak (Ford-Cosworth, Ferrari). Mégis izgalmasak voltak a versenyek, amíg a Lotus el nem kezdett variálni az autó aljával, a korai "diffuzorral" az évtized vége felé.
Pontosan utóbbi miatt nem vezetnék ezt be, nevelőszéria szintre vinné le az F1-et. És ez megint csak a túlzott uniformizációról szólna, amit nem győzök kifogásolni.
Van az F1 Youtube csatornáján egy promo videó, ahol azzal büszkélkedtek, hogy 2013-hoz képest kb 30%-kal kevesebb üzemanyagot használtak az autók 2014-ben. És mégis ki nem szarja le? :) Ez a takarékoskodás probléma szerintem. 5 hétvégés motor, 72 hétvégés váltó és hasonlók. Persze hetente motort cserélni drága, de olyan alkatrészeket a motorba tenni is drága, amivel kibír több ezer kilométert. És legalább fel se merülhetne a nézőben, hogy biztos azért megy lassan, meg azért nem előz, mert tartogatja a következő 3 futamra az autót...
nagyjából egyetértek veled. szerintem is el kéne választani a technikát a sportszakmától. legalábbis addig, amíg az f1 újra kitalálja magát. mert ugye minden sorozatnak van valami létalapja. Rally, Endurance, Nascar stb. Az F1 mi? a leggyorsabb akar lenni? A technikailag legfejlettebb? A legnagyobb ügyességet kívánó? A legveszélyesebb? Vagy csak egyszerűen trendi, elit és mittudoménmi. Régebben ez egyértelmű volt, ma ez utóbbi oltárán feláldoztak sokmindent és maradt egy katyvasz. Én azt az F1-et szerettem, ami szimplán blowed your head off. Amelynek a rajtjánál érezni lehetett a feszültséget, hogy itt most férfimunka következik 2 órán át. A többi mehet a gyártók laboratóriumába, az engem nézőt nem érdekel. Tudom, ez nem egyszerű, mert gyorsaságban tán egy évtizede elértük a határt és az sem volt élvezhető, de a konstruktőrök számára meg nem cél nehezen vezethető autókat gyártani, a technikai fejlettség meg sportszakmailag nem feltétlenül hasznos. sok itt az ellentmondás, talán egyszer elgondolkozom rajta, ha lesz annyi időm.
én is sokszor gondolkodom ezen, hogy vajon én-e vagy a sport, de nekem ott van az alpesi sí, amit minden körülmények között képes vagyok megnézni. ne kérdezzétek miért, de nálam ez egy gyerekkor óta tartó szűnni nem akaró kattanás:)
a focit is szeretem, de az autósportok és a sí mögött mindig is csak 3. volt, és kábé stagnál. Autósportban viszont csak a pályaautózásért vagyok oda, és az f1 melletti többi sorozatot ugyanúgy követem, mint korábban (kivéve ha volt benne kedvencem, vagy a tv normális módon adta). Az hogy az f1 bukik látványosan, az viszonylag egyértelmű, mert ez volt a legmagasabban és a legnagyobb várakozásokat ez kreálta, viszont azt kell, hogy mondjam, hogy egy WEC futamot is szívesebben nézek már lassan...rájöttem, hogy ha egy autót egyedül körözni is izgalmas néznem, az adott sorozatot is szeretem, de egy F1-es autó körözgetése semmiylen izgalmat vagy adrenalint nem ad.