Van aki szerint 24 órán belül nem kezdhetsz kétszer műszakot.
Van aki szerint kezdhetsz, de 24 órán belül nem vezethesz 10 óránál többet akkor sem.
Tfh éjfélkor kezded a műszakot, vezetsz 9 órát egy 10 órás műszakban. Ez eddig reggel 10 óra. Megállsz pihizni, 9 órát alszol, ami este 7 avagy 19 óra. Ha 19kor elindulsz és vezetsz 4,5 órát, az 24 óra alatt 13,5 óra vezetés.
Már nem kell visszapótolni, így 15h-s műszak után elég a 9h. Mindegy, hogy 9 vagy 10h-t vezettél (sőt lehet akár 5-6h vezetés is 15h alatt), de tolerancia miatt jobban örülnek ha nincs kicentizve minden.
2. Igen kezdhetsz, de az ugyanúgy csökkentett pihenő, mint a 15h-s müszak.
3. Attól függ előtte mi volt. Mert ha pl akkor kezdesz "szabi" után, akkor elég a 24-45-24. De mivel 3ik héten pótolnod kell, ezért ezután már min 66h kötelező!
Egyébként egyszerűbb, ha olyantól kérdezel parkolóban akin látod, hogy mennyire vágja (pl Nemírokmár) és a kb-s tudású nagyotmondókat csak meghallgatod.
Legfőbb tudnivaló, hogy minden hvége 45h-s pihenő és minden nap 13h munkaidő, csak lehet csökkenteni/növelni:)
Ez úgy szok lenni, hogy a nullkilométeres páciens levezeti az előírt órákat egy ótvar húszéves fosládával, majd sikeres forgalmi vizsga és "könnyített" gki vizsga után boldogan jelentkezik a legelső helyre ahol nullkilométerrel is van felvétel.
Aztán a garázsmester vagy a műszaki diszpécser másfél perc alatt felvázolja hogy aszongya: ez itt egy automata FH/R/XF/TGX/stb kislyányom, a gáz a jobb lábadnál van, egyébként bármi baja van az autónak azt úgyis kiírja az lcdre, hat hétig ne lássam a retkes testedet.
Egyszeri sofőr meg mit tesz ilyenkor? Megpróbálja lecsapolni az infót öregebb sofőröktől, akik általában hatan tizennyolcfélét állítanak. Így szép az élet :)
sztem pár lényeges dolgot megjegyez az ember, akkor baj nemlehet, a máiks meg hogy nemkell sztem ragaszkodni ennyire a számokhoz.
:->
2heti vezidő ne legyen több mint 90óra,
az első héten ne legyen több mint 56óra,
a pihenőidőnek minimuma van, nincs maximuma! :-> felesleges belemenni 15, meg 30perces pihenőkbe, mert belekavarodsz! mindíg legyen meg a mimimum 46 s nincs para, hogy "fúúúúúú, el*úrtam, mennyit pihentem előtte... nyomtatás....",
úgymint a pihenőidőnek a vezetési időnek is van maximuma, minimum nincs! 4,5 a max, s ha te a 4,5-et nemv ezeted ki, hanem 3-akat, akkor a maradék 1,5-öt tolod magadelőtt, vagyis kivezetheted....
az egy megint más kérdés, hogy a hétvégi pihenőket, hogy veszed ki, mert itt ahány ország annyi szokás! Van olyan nemzet, aki elfogadja az 56órás hét után (itt 24-et pihensz)a következő héten 34 után a (48órás pihit) Sok gépkocsivezető 24-48ban hétvégézik, s nincs baja belőle....
Még ezt is megértem, ha nem tanult valaki a vizsgára. Mákja volt, átment. Na de amikor elkezd dolgozni, akkor csak megy a vakvilágba, majd lesz valami alapon?
Bazz, egy rendeletet ennyire nem érteni hogy lehet??
Azt értem, hogy a britt egy más állatfaj...de, hogy igaza lenne abban amiben nincs!
DE:
Skoumi (62165) pont leírja a lényeget: A 3820/85 EGK rendelet ... 7. cikk (1) és (2) bekezdés alapján a gépkocsivezető számára tilos 4,5 óránál többet vezetni folyamatosan. De ha a gépkocsivezető a 4,5 órás időszak végén egy egyszeri [legalább] 45 perces, vagy azon belül több, legalább 15 perces szünetet tart [ez ugye még a régi szabályozás alapján készült, ahol nem 15+30-ra, hanem 3x15-re lehetett bontani a 45 percest], úgy a 7. cikk (1) bekezdésének értelmében a [4,5 óra vezetési idő] számítást újra kell kezdeni, anélkül, hogy a gépkocsivezető által ezt megelőzően megtett vezetési és pihenőidő(ke)t figyelembe vennénk.
Helyesen ez úgy hangzik, hogy amennyiben a gkv 4,5h-n belül (akár 1,15h-nál, akár 3h-nál) legalább 45 perc (vagy 15+30) kivesz, akkor a 4,5h vezetési idő "újrakezdődik". De ez nem jelenti azt, hogy pl 1,15+4,5 lenne a napi levezethető, hanem csak azt, hogy min 2szer kell 45percnyi pihenő a 9h vezetésben.
Franco szerint akkor hogy lehet 3-1-3-1-3.ban vezetni??? Meg mi az a 6h-s szabály??? Most akkor hogy is nevezzünk, lassan már nem tudom hány neved van??
Itt csak 561/2006/EK és AETR létezik, hiába egy sziget attól még Európa sajnos!
A túlvezetésre is van lehetőség rendeletileg, csak meg kellene tanulni: (1ébként ennek hiányában simán megbüntethetett volna a 17percért)
561/2006/EK rendelet
12. cikk
Amennyiben az a közlekedés biztonságát nem veszélyezteti, és annak érdekében, hogy a gépjármű megfelelő megállóhelyet érhessen el, a járművezető a személyek, a jármű vagy a jármű rakományának biztonsága miatt a szükséges mértékben eltérhet a 6–9. cikktől. A járművezetőnek a menetíró készülék adatrögzítő lapján vagy a menetíróból kinyomtatott lapon, vagy a munkalapon kézi bejegyzéssel meg kell jelölnie az ilyen jellegű eltérések okát, legkésőbb egy megfelelő megállóhelyre érkezéskor.
A 12. cikkely, mint mentőöv
Sokszor egyszerűen nem jön ki a lépés: dugó, baleset vagy teltházas parkoló miatt nem tudja betartani a sofőr az előírt pihenőidőt. A törvény szerint ez vis maior, vagy, amint a 2006/561. rendelet (EG) fogalmaz, „rendkívüli eset indokolta eltérés”.
Ügyi..: Amit a 10h-s vezetésről írsz az teljesen hülyeség! Bárhogy mehetsz, az a lényeg, hogy betartsd a 4,5-45 időt.
1-2. verzióba hol van leírva a második 4,5h ill. harmadik 3h után a minimum 1h pihenő??
Én leginkább 3,20-1h-t variálom (ha csak menni kell) mert így 2 pihenővel pont egyenletesre osztva jön ki a 10h.
TruckR írta meg jól, ha a többi feltétel is megvan, akkor szabályos voltál.
Azt sem értem minek ragaszkodni a 4,5h-hoz? Sokkal rugalmatlanabbul halad az ember vele, kevesebb a "hibalehetőség".
Ktm: A 15h-s munkaidőnek nincs köze a 10h-s vezetéshez. Ügyi esetében így (elvileg) mindhárom napja normál munkanap és nem csökkentett. De abban teljesen igazad van, hogy a 2 napi pihenő közt kell lennie a 9 vagy 10h vezetésnek mindegy mijen megoszlásban a 4,5h-t túl nem lépve.
Csatlakozom Roadtrainhez: a vezetési idő nem egyenlő munkaidővel (ha rakodsz, nem vezetsz, mégis telik a munkaidőd, mert nem is pihensz, hanem dolgozol, csak nem a kormányt tekered :) )
A hatóságnak mindig van mérlegelési joga - ha nem lenne, egy csomó cég lehúzhatná a rolót, mert akár az egyperces túlvezetésért is mérlegelés nélkül ki kellene k**ja a csekket, hogy más, fájóbb dolgokat ne is említsek... Más kérdés, hogy milyen az adott közeg hozzáállása a kérdéshez, vagy mennyi mérlegelési lehetőséget szabtak meg nekik a fejeseik... (az már csak hab a tortán, hogy egy ellenőrzést végző csapatban is képesek egymásnak esni a csapattagok az "ügyfél" előtt, hogy az, amit látnak hiba vagy sem, kell-e érte büntetni vagy nem... vicc...)