Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ÜgyiDulifuliOkoska Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62204

A 2. szitu egy elég vitás kérdés.


Van aki szerint 24 órán belül nem kezdhetsz kétszer műszakot. 

Van aki szerint kezdhetsz, de 24 órán belül nem vezethesz 10 óránál többet akkor sem.

 

Tfh éjfélkor kezded a műszakot, vezetsz 9 órát egy 10 órás műszakban. Ez eddig reggel 10 óra. Megállsz pihizni, 9 órát alszol, ami este 7 avagy 19 óra. Ha 19kor elindulsz és vezetsz 4,5 órát, az 24 óra alatt 13,5 óra vezetés.

Előzmény: 95xf (62202)
95xf Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62203

Szerintem hagyd abba a "tanácsadást", sokat fizetnél ezért. Mindig is 11h volt a rendes napi pihenő!!

 

Azt mondjuk megírhatnád honnan van a 10h!

 

Előzmény: Törölt nick (62201)
95xf Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62202

Már nem kell visszapótolni, így 15h-s műszak után elég a 9h. Mindegy, hogy 9 vagy 10h-t vezettél (sőt lehet akár 5-6h vezetés is 15h alatt), de tolerancia miatt jobban örülnek ha nincs kicentizve minden.

 

2. Igen kezdhetsz, de az ugyanúgy csökkentett pihenő, mint a 15h-s müszak.

3. Attól függ előtte mi volt. Mert ha pl akkor kezdesz "szabi" után, akkor elég a 24-45-24. De mivel 3ik héten pótolnod kell, ezért ezután már min 66h kötelező!

 

Egyébként egyszerűbb, ha olyantól kérdezel parkolóban akin látod, hogy mennyire vágja (pl Nemírokmár) és a kb-s tudású nagyotmondókat csak meghallgatod.

 

Legfőbb tudnivaló, hogy minden hvége 45h-s pihenő és minden nap 13h munkaidő, csak lehet csökkenteni/növelni:)

Előzmény: ÜgyiDulifuliOkoska (62200)
ÜgyiDulifuliOkoska Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62200

Azért az alapdolgokkal mindenki tisztába jön elég hamar, csak maradnak homályos foltok.


Pl. 15 órás műszak, ezen belül 10 óra vezetés után elég a 9 óra pihi, vagy 11et kell kivenni?


Vagy 9 óra vezetés (10 órás műszak) és 9 óra pihi után kezdhetsz-e új műszakot?


Vagy 24 órás hétvégi pihi után a következő hétvégére elég 45 óra, vagy 45+(45-24) kell?


:)

Előzmény: deps (62186)
nemÍROKmár Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62198

Szar a májtól, parasztosan mondva. :))) 

 

Az egész egy dolgon múlik /kicsit koppintom a stílusod/, : értő olvasás!

Előzmény: 95xf (62182)
ÜgyiDulifuliOkoska Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62197

Ismerősök Oslo körül négykezeznek, ketten három kártyával... :)

Előzmény: Törölt nick (62196)
nemÍROKmár Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62195

Tegnap amikor beszéltünk ugye odajött egy sofőr hozzám.

A következő kérdései voltak:

Nézd már meg, mennyi vezetési időm ment el?

Meddig maradsz?

Akkor megnéznéd a múlt hétvégén mennyi pihenőm volt?

Akkor megvolt a 45?

Meddig mehetek a héten?

És utána akkor mennyi pihenőt kell tartanom?

 

Nekem csak egy kérdésem volt.

Hogy mertél elindulni ? :DDD

Előzmény: - Cilike - (62170)
nemÍROKmár Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62194

Halleluja... csak az egyik böngésző makkant meg. :)

nemÍROKmár Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62193

Mukodsz-e?

95xf Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62192

Ne zavard a Művésznőt!:D

Előzmény: Roadtrain (62189)
95xf Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62191

Drukk-drukk......:o)

 

El se merek mozdulni innen:P

Előzmény: cicó (62183)
Roadtrain Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62189

Biztos a fogásod szerintem.Csak azt a járgányt ne szorítsd annyira :)

Előzmény: cicó (62188)
cicó Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62188

Meg a mentőkét, ha a járgány kicsússzik az én kezemből is :)))

Előzmény: Roadtrain (62184)
ÜgyiDulifuliOkoska Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62187

Ez úgy szok lenni, hogy a nullkilométeres páciens levezeti az előírt órákat egy ótvar húszéves fosládával, majd sikeres forgalmi vizsga és "könnyített" gki vizsga után boldogan jelentkezik a legelső helyre ahol nullkilométerrel is van felvétel. 


Aztán a garázsmester vagy a műszaki diszpécser másfél perc alatt felvázolja hogy aszongya: ez itt egy automata FH/R/XF/TGX/stb kislyányom, a gáz a jobb lábadnál van, egyébként bármi baja van az autónak azt úgyis kiírja az lcdre, hat hétig ne lássam a retkes testedet.


Egyszeri sofőr meg mit tesz ilyenkor? Megpróbálja lecsapolni az infót öregebb sofőröktől, akik általában hatan tizennyolcfélét állítanak. Így szép az élet :)

Előzmény: - Cilike - (62170)
deps Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62186

túlzásbaesünk!

 

sztem pár lényeges dolgot megjegyez az ember, akkor baj nemlehet, a máiks meg hogy nemkell sztem ragaszkodni ennyire a számokhoz.

 

:->

2heti vezidő ne legyen több mint 90óra,

 

az első héten ne legyen több mint 56óra,

 

a pihenőidőnek minimuma van, nincs maximuma! :-> felesleges belemenni 15, meg 30perces pihenőkbe, mert belekavarodsz! mindíg legyen meg a mimimum 46 s nincs para, hogy "fúúúúúú, el*úrtam, mennyit pihentem előtte... nyomtatás....",

 

úgymint a pihenőidőnek a vezetési időnek is van maximuma, minimum nincs! 4,5 a max, s ha te a 4,5-et nemv ezeted ki, hanem 3-akat, akkor a maradék 1,5-öt tolod magadelőtt, vagyis kivezetheted....

 

az egy megint más kérdés, hogy a hétvégi pihenőket, hogy veszed ki, mert itt ahány ország annyi szokás! Van olyan nemzet, aki elfogadja az 56órás hét után (itt 24-et pihensz)a következő héten 34 után a (48órás pihit) Sok gépkocsivezető 24-48ban hétvégézik, s nincs baja belőle....

Előzmény: ÜgyiDulifuliOkoska (62163)
Kene80 Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62185

Sziasztok!

 

Tibi2105:

Reggel láttam a paripádat a Schwehat-i kútnál, ott vettem ki 45 percet, de nagyon el voltál függönyözve, gondoltam nem dörömbölök át! :)

Roadtrain Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62184

Katasztrófavédelem telszáma legyen kéznél!!! :Đ

Előzmény: cicó (62183)
cicó Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62183

Nagy ráérésedben drukkoljál, most végzem a tudományos kisérletet :DD

Előzmény: 95xf (62181)
95xf Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62182

Itt válik el az ocsú a búzától, azaz ki a sofőr és ki a gépkocsivezető.

 

Egyébként sokan tényleg a vakvilágba mennek és rohadtul nagy malacot hordanak magukkal:(

Ahelyett, hogy maradt volna pincér, pék, asztalos, ifás...

Előzmény: - Cilike - (62177)
95xf Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62181

Megvan, csak rohadtúl ráérek (Gerobbal pont erről beszéltem tel-n).

 

Kezd ez is olyan lenni, mint a kezdő hova menjen vagy a wabis kérdések:(

Ált évente 2szer tuti megy a hozzánemértés.

 

Franco: a 6h-s szabály ránk ITT EURÓPÁBAN nem vonatkozik és az 561 az nem brüsszeli bürokraták szüleménye

Előzmény: Roadtrain (62173)
95xf Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62180

Hogyne tudnám:

arcal a szélvédő felé a hütőn ülve laptopot bámulva:)

 

Rohadt szél:(

Előzmény: - Cilike - (62170)
Roadtrain Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62179

A máknak sok köze nincs ehhez drága Cilike hanem azt inkább kenőpénznek nevezik :) vagy ha úri gyerek akarok lenni "kishelp"

Előzmény: - Cilike - (62177)
- Cilike - Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62177

Még ezt is megértem, ha nem tanult valaki a vizsgára. Mákja volt, átment. Na de amikor elkezd dolgozni, akkor csak megy a vakvilágba, majd lesz valami alapon? 

Előzmény: Roadtrain (62175)
Roadtrain Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62176

Milyen 6órás szexbajnok???Hol vezethetsz 6 órát csillagvirág?? :DD

Előzmény: Törölt nick (62172)
Roadtrain Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62175

Ebből szokot kitünni,hogy ki az aki TANULT a vizsgára és ki az aki NEM :o))

Előzmény: - Cilike - (62170)
Roadtrain Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62173

Szuszááááááááááááááááá :)

Előzmény: 95xf (62169)
husky610 Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62171

épp ez a jó benne, mindig van 1 közös téma amiben nincs 1-t értés :D

Előzmény: - Cilike - (62170)
- Cilike - Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62170

Ezen a vezetési idő vitán mindig megdöbbenek... Kamionosként, sofőrként dolgoztok, oszt azt se tudjátok merre vagytok arccal :)))

95xf Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62169

Bazz, egy rendeletet ennyire nem érteni hogy lehet??

Azt értem, hogy a britt egy más állatfaj...de, hogy igaza lenne abban amiben nincs!

 

DE:

Skoumi (62165) pont leírja a lényeget: A 3820/85 EGK rendelet ... 7. cikk (1) és (2) bekezdés alapján a gépkocsivezető számára tilos 4,5 óránál többet vezetni folyamatosan. De ha a gépkocsivezető a 4,5 órás időszak végén egy egyszeri [legalább] 45 perces, vagy azon belül több, legalább 15 perces szünetet tart [ez ugye még a régi szabályozás alapján készült, ahol nem 15+30-ra, hanem 3x15-re lehetett bontani a 45 percest], úgy a 7. cikk (1) bekezdésének értelmében a [4,5 óra vezetési idő] számítást újra kell kezdeni, anélkül, hogy a gépkocsivezető által ezt megelőzően megtett vezetési és pihenőidő(ke)t figyelembe vennénk.

Helyesen ez úgy hangzik, hogy amennyiben a gkv 4,5h-n belül (akár 1,15h-nál, akár 3h-nál) legalább 45 perc (vagy 15+30) kivesz, akkor a 4,5h vezetési idő "újrakezdődik". De ez nem jelenti azt, hogy pl 1,15+4,5 lenne a napi levezethető, hanem csak azt, hogy min 2szer kell 45percnyi pihenő a 9h vezetésben.

 

Franco szerint akkor hogy lehet 3-1-3-1-3.ban vezetni??? Meg mi az a 6h-s szabály??? Most akkor hogy is nevezzünk, lassan már nem tudom hány neved van??

Itt csak 561/2006/EK és AETR létezik, hiába egy sziget attól még Európa sajnos!

A túlvezetésre is van lehetőség rendeletileg, csak meg kellene tanulni: (1ébként ennek hiányában simán megbüntethetett volna a 17percért)

561/2006/EK rendelet

12. cikk

Amennyiben az a közlekedés biztonságát nem veszélyezteti, és annak érdekében, hogy a gépjármű megfelelő megállóhelyet érhessen el, a járművezető a személyek, a jármű vagy a jármű rakományának biztonsága miatt a szükséges mértékben eltérhet a 6–9. cikktől. A járművezetőnek a menetíró készülék adatrögzítő lapján vagy a menetíróból kinyomtatott lapon, vagy a munkalapon kézi bejegyzéssel meg kell jelölnie az ilyen jellegű eltérések okát, legkésőbb egy megfelelő megállóhelyre érkezéskor.

 A 12. cikkely, mint mentőöv

Sokszor egyszerűen nem jön ki a lépés: dugó, baleset vagy teltházas parkoló miatt nem tudja betartani a sofőr az előírt pihenőidőt. A törvény szerint ez vis maior, vagy, amint a 2006/561. rendelet (EG) fogalmaz, „rendkívüli eset indokolta eltérés”.

 

Ügyi..: Amit a 10h-s vezetésről írsz az teljesen hülyeség! Bárhogy mehetsz, az a lényeg, hogy betartsd a 4,5-45 időt.

1-2. verzióba hol van leírva a második 4,5h ill. harmadik 3h után a minimum 1h pihenő??

Én leginkább 3,20-1h-t variálom (ha csak menni kell) mert így 2 pihenővel pont egyenletesre osztva jön ki a 10h.

TruckR írta meg jól, ha a többi feltétel is megvan, akkor szabályos voltál.

 

Azt sem értem minek ragaszkodni a 4,5h-hoz? Sokkal rugalmatlanabbul halad az ember vele, kevesebb a "hibalehetőség".

 

Ktm: A 15h-s munkaidőnek nincs köze a 10h-s vezetéshez. Ügyi esetében így (elvileg) mindhárom napja normál munkanap és nem csökkentett. De abban teljesen igazad van, hogy a 2 napi pihenő közt kell lennie a 9 vagy 10h vezetésnek mindegy mijen megoszlásban a 4,5h-t túl nem lépve.

skoumi Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62167

Csatlakozom Roadtrainhez: a vezetési idő nem egyenlő munkaidővel (ha rakodsz, nem vezetsz, mégis telik a munkaidőd, mert nem is pihensz, hanem dolgozol, csak nem a kormányt tekered :) )

 

A hatóságnak mindig van mérlegelési joga - ha nem lenne, egy csomó cég lehúzhatná a rolót, mert akár az egyperces túlvezetésért is mérlegelés nélkül ki kellene k**ja a csekket, hogy más, fájóbb dolgokat ne is említsek... Más kérdés, hogy milyen az adott közeg hozzáállása a kérdéshez, vagy mennyi mérlegelési lehetőséget szabtak meg nekik a fejeseik... (az már csak hab a tortán, hogy egy ellenőrzést végző csapatban is képesek egymásnak esni a csapattagok az "ügyfél" előtt, hogy az, amit látnak hiba vagy sem, kell-e érte büntetni vagy nem... vicc...)

Előzmény: ÜgyiDulifuliOkoska (62163)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!