Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

appache10 Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638623

Ferkával kapcsolatban meg azt is pedzegették állítólag hogy visszafojtott motorokkal versenyeztek ausztráliában. 3-4 futam után úgyis kiderül mi az igazság az erőviszonyokkal kapcsolatban.

Előzmény: Cold Heart (638613)
Inner Circle Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638622

Pláne Sunny. Szerinte már tíz éve is szar volt, három év múlva is csak szar lesz ;)

Előzmény: Bigyula2 (638621)
Bigyula2 Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638621

Ha jól látom, akkor nem volt olyan felállás (motor+csapat), amely 4 évnél többet nyert volna zsinórban (a Ferrari kivételével, de ott volt olyan év, ami nem egyértelműen dominancia), úgyhogy már csak 3 év van hátra (az ideivel együtt) a Mercedes fölényéből... :) Ezt már féllábon is kibírjuk... :)

Előzmény: F1 Hierro (638611)
Helter Skelter Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638620

Nem tudom honnan veszik szerintem találgatnak...

 

Találtam egy másik cikket, elég érdekes, nem várt és korrekt némelyek hozzáállása:

 

MARCH 17, 2015

Furious Red Bull finding little support

 

"Our job is to attack Mercedes on the track," said boss Maurizio Arrivabene, "not to change the rules."

 

Rob Smedley, lead engineer at Williams, told Auto Motor und Sport: "I have worked for a team (Ferrari) that dominated.

"Now they (Mercedes) dominate. It's the result of hard work. They have done everything right, so you just have to take your hat off to them," said the Briton.

 

"The four big teams, including Red Bull, were adamant nothing needed to be done, and now Red Bull are getting squeezed a bit, and probably coming under pressure from their owners," he is quoted by AAP news agency. "The reality is now setting in -- welcome to the real world," added Fernley. "You can't blame Mercedes for doing a good job. Everybody else has the same opportunity."

Interestingly, Fernley also suggested that Red Bull is wrong to blame not only F1's rules, but also its struggling engine supplier Renault, for its problems.

"Is it entirely Renault?" he asked. "Their sister car (Toro Rosso) performed reasonably well (in Australia) and with two young guys in the car."

Előzmény: Cold Heart (638613)
Helter Skelter Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638619

Nem én dimenzionálom túl. Ahogy szóltál, javítottam... de nem is kellett volna kérned, mert pár óra múlva magam is észrevettem volna a dolgot, ráadásul +10 évi indexelés után látnod kellett volna, hogy azért az nem mindegy hogy valaki 15 hszből 10-szer nem linkel (ekkor nem fontoskodás, hogy szólsz), vagy mondjuk többezer hsz-ből egyszer (fontoskodás)...

Amíg mások az innen mindenféle forrásmegjelölés nélkül kivitt infókból esetleg profitot termelnek, addig az erkölcsi részét (korrektség, mások munkája) inkább hagyjuk is, maradjunk annyiban hogy díjazom a naivitásodat!

Előzmény: Cold Heart (638612)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638618

"egyszer majd olvasd vissza az itteni flémjeidet, általában úgy indul, hogy beböfögsz vmit,"

 

És sajnos valaki mindig reagál rá...

Előzmény: Cold Heart (638614)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638617

Arról is volt szó, hogy Melbournebe megbízhatósági indokkal nem a legújabb, legerősebb motorral mentek, tehát ha azt is sikerül belőni, akkor valóban nagyot léphetnek még előre. Ugyanakkor én nem hiszek benne, hogy a Mercedest utol tudják érni, inkább csak stabilabban lehetnek másodikok. Persze egy-egy versenyen elkaphatnák őket...

Előzmény: Helter Skelter (638600)
JarnoTrulli Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638616

én ezt így nem jelenteném ki, főleg hogy a másik még 1 versenyen se kapott lehetőséget

Előzmény: RyanHunterRay (638597)
F1 Hierro Creative Commons License 2015.03.19 0 0 638615

Idén fog először előfordulni, hogy nem németországi futam előzi meg a Magyar Nagydíjat (azért nem Német Nagydíjat írtam, mert 2007-ben Európa GP volt a Nürburgringen).

Cold Heart Creative Commons License 2015.03.19 0 0 638614

lényegtelen? egyszer majd olvasd vissza az itteni flémjeidet, általában úgy indul, hogy beböfögsz vmit,

majd az a pár ember, aki még hajlandó veled foglalkozni - például én - de hiába írunk/kérdezünk, semmire nem reagálsz, csak megint leírod, ugyanazt.

 

egyébként ki állítja itt, hogy nincsenek bajok? már megint szellemekkel harcolsz

csak teljesen mást látunk oknak, mint te.

 

az, hogy a régi rajongók kiábrándulnak, továbbra is állítom, inkább magáról az emberről szól, mint a sportról. Én a focival is ugyanígy vagyok, pedig a focit tényleg nehéz azzal vádolni, hogy válságban lenne, vagy mennyit változott az elmúlt 20 évben.

Előzmény: sunnysun333 (638610)
Cold Heart Creative Commons License 2015.03.19 0 0 638613

"Mindez nem kis mértékben a javuló fogyasztási mutatójuknak köszönhető. Melbourne kritikus pályának számít ilyen szempontból, s miután a Mercedes idén nagyobb leszorítóerővel – és ezáltal nagyobb légellenállással – versenyez, nekik jobban oda kellett figyelniük arra, hogy kijöjjenek a rendelkezésre álló 100 kilogramm üzemanyagukból. "

 

mondjuk ezt honnan veszik? Hogy a Merci innentől mindig nagyobb leszorítóerőre fog szavazni?

meg tényleg, a fene tudja, mennyire hajtotta meg magát a Merci, lehet itt még pofára esés is... :)

 

Előzmény: Helter Skelter (638600)
Cold Heart Creative Commons License 2015.03.19 0 0 638612

nem verte ki a biztosítékot, csak megkértelek rá, hogy ne tégy így legközelebb,

nem kell egy kérést túldimenzionálni. értettem, elsőre is, miért nem tetted be,

és az első bekezdésben felemlegetett jelenség igaz, de jelen esetben csak sima terelés volt.

 

Legalább annak a kamu doktorinak lett némi következménye. Megint ne már más baromságával igazoljunk bármit, amit mi teszünk, ez annyira gyenge érv.

 

Ha Nandát 1 éve baszogatjuk a linkeléssel, többen is, akkor másoktól nem kell elvárni? Szerinted ez fontoskodás?

 

Előzmény: Helter Skelter (638598)
F1 Hierro Creative Commons License 2015.03.19 0 0 638611

Ennél sokatmondóbb lehet, bár kevésbé egzakt adat, hogy melyik évben mely autók voltak bajnokesélyesek. Félkövér az egyéni bajnoké, dőlt a konstruktőr-világbajnok.

 

1950: Alfa Romeo

1951: Alfa Romeo, Ferrari

1952: Ferrari

1953: Ferrari (talán ha nem Ascari ül a Ferrariban, ebben az évben akár mások is szóhoz juthattak volna, pl. a Maserati Fangióval...)

1954: Mercedes (itt is mondhatjuk, hogy kellett a fölényhez Fangio is, a többi Mercedes-pilótát három ferraris is megelőzte. Ami még érdekes, hogy az első két futamon a Merci el sem indult, azokat Fangio megnyerte Maserarival, ami viszont az ő távozása után nem nyert abban az évben)

1955: Mercedes

1956: Ferrari, Maserati

1957: Maserati

1958: Ferrari, Vanwall

1959: Cooper-Climax (gyári csapat és a Rob Walker, a konstruktőri pontokhoz utóbbi is hozzájárult), Ferrari

1960: Cooper-Climax (talán a Rob Walker színeiben a Lotus-Climaxnek is lehetett volna keresnivalója, ha Moss nem sérül meg Belgiumban és nem hagy ki két további futamot)

1961: Ferrari, Lotus-Climax (Rob Walker)

1962: BRM, Lotus-Climax

1963: Lotus-Climax (a fölény mértékéhez hozzájárulhatott Clark is, amúgy talán a BRM-nek lehetett volna esélye tartani a lépést)

1964: Ferrari, BRM, Lotus-Climax

1965: Lotus-Climax (1963-hoz hasonló helyzet, a Clark - Lotus kombó bizonyult verhetetlennek a BRM számára is)

1966: Brabham-Repco (itt már nem tudhatjuk meg, mennyire lett volna versenyben a Ferrari, ha Surtees nem vált szezon közben Cooper-Maseratira)

1967: Brabham-Repco (a Clark fémjelezte Lotus-Ford leginkább műszaki hibák nem tudott versenyben lenni a teljes szezonra nézve, bár Clark több futamot nyert, mint a világbajnok)

1968: Lotus-Ford, Matra-Ford

1969: Matra-Ford (a Brabham-Ford Ickxszel inkább csak a szezon közepétől kezdett felzárkózni)

1970: Lotus-Ford, Ferrari

1971: Tyrrell-Ford

1972: Lotus-Ford, Tyrrell-Ford (utóbbi véleményesen, inkább a szezon második felében jött fel)

1973: Tyrrell-Ford, Lotus-Ford

1974: McLaren-Ford, Ferrari, Tyrrell-Ford

1975: Ferrari, McLaren-Ford (konstruktőriben a Brabham-Ford megelőzte a McLarent)

1976: McLaren-Ford, Ferrari

1977: Ferrari, Lotus-Ford, Wolf-Ford (egyéniben a Wolf pilótája, Scheckter lett a második, konstruktőriben viszont az egy pilótára koncentráló csapat 4. lett a Lotus és a McLaren-Ford mögött)

1978: Lotus-Ford

1979: Ferrari (a Williams-Ford a szezon második felében zárkózott fel)

1980: Williams-Ford, Brabham-Ford (konstruktőriben a Ligier-Ford megelőzte a Brabhamet)

1981: Brabham-Ford, Williams-Ford, Ligier-Matra  (helyenként közbeszólt még a Renault is)

1982: Williams-Ford, Ferrari, McLaren-Ford, Renault (utóbbi a zárófutamon már egyik címért sem volt versenyben)

1983: Brabham-BMW, Ferrari, Renault

1984: McLaren-TAG

1985: McLaren-TAG, Ferrari

1986: McLaren-TAG, Williams-Honda (a Lotus-Renault Senna révén helyenként közbeszólt, de a döntő szakaszra leszakadt)

1987: Williams-Honda (eleinte még esélyesnek tűnt a McLaren-TAG is, de a szezon során egyre inkább leszakadt, akárcsak a Lotus-Honda)

1988: McLaren-Honda

1989: McLaren-Honda

1990: McLaren-Honda, Ferrari

1991: McLaren-Honda, Williams-Renault

1992: Williams-Renault

1993: Williams-Renault (eleinte a jól sikerült szezonkezdettel esélyesnek tűnt Senna révén a McLaren-Ford, de teljes szezonra nem tudta tartani a lépést)

1994: Benetton-Ford, Williams-Renault

1995: Benetton-Renault, Williams-Renault

1996: Williams-Renault

1997: Williams-Renault, Ferrari

1998: McLaren-Mercedes, Ferrari

1999: McLaren-Mercedes, Ferrari (helyenként közbeszólt még a Jordan-Mugen Honda)

2000: Ferrari, McLaren-Mercedes

2001: Ferrari (időnként úgy tűnt, akár háromcsapatos vb is lehet, de a McLaren-Mercedes és a Williams-BMW csak bizonyos futamokon volt versenyben, inkább egymás riválisának bizonyultak)

2002: Ferrari (az edzéseken versenyben tudott lenni a Williams-BMW is, de a futamokon lemaradtak)

2003: Ferrari, Williams-BMW, McLaren-Mercedes

2004: Ferrari

2005: Renault, McLaren-Mercedes

2006: Renault, Ferrari

2007: Ferrari, McLaren-Mercedes

2008: McLaren-Mercedes, Ferrari (sokáig esélyesnek tűnt még a BMW-Sauber is Kubica révén)

2009: Brawn-Mercedes, Red Bull-Renault

2010: Red Bull-Renault, McLaren-Mercedes, Ferrari

2011: Red Bull-Renault

2012: Red Bull-Renault, Ferrari (a McLaren-Mercedes is esélyesnek tűnt az elején, de túl sok meghibásodásuk volt)

2013: Red Bull-Renault (a szezon második felére bontakozott ki az abszolút dominancia, eleinte esélyesnek tűnt a Ferrari is)

2014: Mercedes

 

Előzmény: F1 Hierro (638605)
sunnysun333 Creative Commons License 2015.03.19 0 0 638610

Hát azért te sem vagy valami változatosan élvezhető "vitapartner", kötözködni aztán tudsz rendesen...:)))

 

Nem tudom, miféle kérdéseket tettél fel nekem bármikor is, amire aztán én rendre nem válaszoltam volna, de lényegtelen is...  A lényeg, hogy igen, valóban, talán már 15 éve is károgok itt, hogy ez így globálisan nem van jól, de főleg nem lesz jól, oszt láss csodát, a F1 még mindíg nem dőlt össze...

 

Holott....  Sajnos azt is ugyanúgy sok éve károgom, hogy a F1-et nemcsak, sőt leginkább nem olyan elvakult és elkötelezett , mélytudású rajongók nézik, mint ti itt néhányan, hanem a szélesebb és nagyobb tömegek olykor még halványan se nagyon értenek hozzá. sőt a közvetítés alatt gyakran oda se néznek, zabálnak, söröznek, ebédutáni szundiznak... Fájó rágondolni, de a többség ilyen, és nem olyan, mint ti...

 

Na most én napok óta, ha ismerőseimmel, barátaimmal beszélek, akkor abból az derül ki, hogy a F1-et a legelszántabb motorsportrajongók, sokan közülük ilyen-olyan egykori aktiv versenyzők sem nézik, mert globálisan és összességében EZ egyre unalmasabb. Hiába tapsikoltok itt egy-egy szerencsés előzésnek, valamilyen "akciónak", az egész attrakció összességében egyre élvezhetetlenebb.   Márpedig régebben ez nem így volt, mi is többször beszéltünk verseny után ilyen vagy olyan mozzanatokról, eseményekről,dolgokról...

 

Tehát igenis, van válság, csak ti kényszeresen kapaszkodtok minden szalmaszálba, hogy odanézhessetek, odafigyelhessetek, próbáltok baromira érteni hozzá, villogtatjátok a brillantos memóriáitokat és amikor végleg elhal minden, akkor jönnek a vég nélküli visszaemlékezések, hogy akkor igy, meg ekkor úgy.... De ez csak egy szűk réteg szórakozása.

(Persze virtuálisan sokkal többen "értenek hozzá", mint a ti kemény magotok, de hát velük együtt sem sikerülhet a F1-et tudatosan élvező többséget megjeleníteni... Szerény és csendes véleményem szerint...)

 

A lényeg azonban jó sok ideje nem változik. Maguk a  versenyek összességükben a nagy többség számára egyre unalmasabbak és ennek nem egy vagy kettő, hanem azért  ezer oka van.

 

jó pár éve valóban, hogy rádöbbentem (... metsoda tehetség....), ezen már csak az atombomba segítene. Ha tényleg elölről lehetne kezdeni. Okulva a közeli vagy távolabbi múlt kudarcaiból... És ezt az unortodox véleményemet továbbra is tartom, hogy igazi felfordulás, igazán tiszta lappal indulni csak egy totális lerombolás után lehetne...:)))))

Előzmény: Cold Heart (638561)
Helter Skelter Creative Commons License 2015.03.19 0 0 638609

Az majd később lesz, pár számlálópördület kell ahhoz hogy megmozduljon a topic! ;)

Előzmény: Bateman (638607)
Helter Skelter Creative Commons License 2015.03.19 0 0 638608

Akkor ez kb. egyezik az olvasottakkal. 11 hármas meccs a WDC-ért a pilótáknál és mindössze 6 eset amikor 3 csapat a végén is ott volt a VB küzdelemben.

Szóval megértem én a dereki elvárásokat, de valahogy a múlt sem azt mutatja hogy az volt a jellemző amit mi mindannyian annyira szeretnénk...

Előzmény: F1 Hierro (638605)
Bateman Creative Commons License 2015.03.19 0 0 638607

micsoda új tektonikus feszültségvonalak vannak itt kialakulóban:))

Előzmény: Helter Skelter (638598)
RyanHunterRay Creative Commons License 2015.03.19 0 0 638606

Nem ismered az RBket? Mindenért sírnak....ha nem ők vezetnek 1mpel...

Előzmény: Helter Skelter (638603)
F1 Hierro Creative Commons License 2015.03.19 0 0 638605

 

Megvan, némi korrekcióval az eredeti beíráshoz képest.

 

1950

1. Fangio (Alfa Romeo) 26 2. Fagioli (Alfa Romeo) 24 3. Farina (Alfa Romeo) 22

Olasz GP, Monza: Farina 1., Fagioli 3., Fangio DNF + leggyorsabb kör

1. Farina 30 2. Fangio 27 3. Fagioli 24

(megjegyzés: a pontozás 8-6-4-3-2 volt és járt +1 a leggyorsabb körért. Az összesítésbe a legjobb négy futam számított, Fagioli ezt négy második hellyel kihasználta, ezért nem szaporította pontjait a harmadik helyezéssel)

 

1956

1. Fangio (Ferrari) 30 2. Collins (Ferrari) 22 3. Behra (Maserati) 22

Olasz GP, Monza: Fangio és Collins megosztott autóval 2. (Fangio Castellottival megosztott autóval 8.), Behra DNF (első kiesése után Maglioli autóját vette át, de szintén kiesett)

1. Fangio 30, 2. Moss (Maserati) 27 3. Collins 25 4. Behra 22

(megjegyzés: megosztott versenyzés esetén a versenyzők között egyenlő arányban szétosztották a pontokat, feltéve, ha mindketten értékelhető távot tettek meg. Egy versenyző csak egy helyezésért kaphatott pontokat. Az összetettbe öt futam eredménye számított, így a felezett második hellyel Fangio pontszáma változatlan maradt. Collins az autó átadásával tulajdonképpen saját vb-esélyéről mondott le. Moss a zárófutam megnyerésével ugrott a második helyre, de előtte már nem volt bajnokesélyes.)

 

1959

1. Brabham (Cooper-Climax) 31, 2. Moss (Cooper-Climax/Rob Walker Racing) 25,5 3.Brooks (Ferrari) 23

USA GP, Sebring: Brooks 3., Brabham 5., Moss DNF

1. Brabham 31, 2. Brooks 27, 3. Moss 25,5

(megjegyzés: öt eredmény számított a bajnokságba, Brabham ezt már kihasználta, ötödik helye nem szaporította pontjai számát)

 

1964

1. G. Hill (BRM) 39, Surtees (Ferrari) 34, Clark (Lotus-Climax) 30

Mexikói GP, Mexikóváros: Surtees 2., Clark 5., G. Hill 11.

1. Surtees 40, 2. G. Hill 39, 3. Clark 32

(megjegyzés: a pontozás 9-6-4-3-2-1 volt, hat eredmény számított a bajnokságba, Hill kihasználta, így Clark több győzelemmel bajnok lehetett volna akkor is, ha nyer és Hill legfeljebb negyedik, Surtees pedig legfeljebb harmadik.)

 

1968

1. G. Hill (Lotus-Ford) 39, 2. Stewart (Matra-Ford) 36, 3. Hulme (McLaren-Ford) 33

Mexikó GP, Mexikóváros: G. Hill 1., Stewart 7., Hulme DNF

1. G. Hill 48, 2. Stewart 36, 3. Hulme 33

 

1974

1. Fittipaldi (McLaren-Ford) 52 (több győzelemmel), 2. Regazzoni (Ferrari) 52, 3. Scheckter (Tyrrel-Ford) 45

USA GP, Watkins Glen: Fittipaldi 4., Regazzoni 11., Scheckter DNF

1. Fittipaldi 55, 2. Regazzoni 52, 3. Scheckter 45

 

1981

1. Reutemann (Williams-Ford) 49, 2. Piquet (Brabham-Ford) 48, Laffite (Ligier-Matra) 43

Ceasars' Palace GP, Las Vegas: Piquet 5., Laffite 6., Reutemann 8.

1. Piquet 50, 2. Reutemann 49, 3. Jones (Williams-Ford) 46, 4. Laffite 44

(megjegyzés: Jones a futam előtt 37 ponttal 5. helyen állt a tabellán, tehát nem volt vb-esélyes)

 

1983

1. Prost (Renault) 57, 2. Piquet (Brabham-BMW) 55, 3. Arnoux (Ferrari) 49

Dél-afrikai GP, Kyalami: Piquet 3., Prost és Arnoux DNF

1. Piquet 59, 2. Prost 57, Arnoux 49

 

1986

1. Mansell (Williams-Honda) 70, 2. Prost (McLaren-TAG) 64, 3. Piquet (Williams-Honda) 63

Ausztrál GP, Adelaide: Prost 1., Piquet 2., Mansell DNF

1. Prost 72, 2. Mansell 70, 3. Piquet 69

(megjegyzés: a 11 legjobb eredmény számított, Prostnak két pontot kellett mínuszolnia)

 

2007

1. Hamilton (McLaren-Mercedes) 107 2. Alonso (McLaren-Mercedes) 103, 3. Räikkönen (Ferrari) 100

Brazil GP, Interlagos: Räikkönen 1., Alonso 3., Hamilton 7.

1. Räikkönen 110, 2. Hamilton 109, 3. Alonso 109

(megjegyzés: 10-8-6-5-4-3-2-1 volt a pontozás)

 

2010

1. Alonso (Ferrari) 246, 2. Webber (Red Bull-Renault) 238, 3. Vettel (Red Bull-Renault) 231, 4. Hamilton (McLaren-Mercedes) 222

Abu-Dzabi GP, Yas Marina: Vettel 1, Hamilton 2., Alonso 7., Webber 8.

1. Vettel 256, 2. Alonso 252 3. Webber 242, 4. Hamilton 240

 

Az 1982-es évben furcsa volt a helyzet ebből a szempontból, ugyanis a zárófutam előtt K. Rosberg (Williams-Ford) 42 ponttal vezetett a 39 pontos Pironi (Ferrari) és a 33 pontos Watson (McLaren-Ford) előtt, csakhogy Pironi a hockenheimi lábtörése miatt nem versenyezhetett, így már csak Watsonnak volt halvány esélye megelőzni Rosberget, aki azonban Las Vegas-i 5. helyével bebiztosította a bajnoki címét, Watson pedig csak második lett a futamon és helyezései révén harmadik a tabellán)

Előzmény: Helter Skelter (638551)
F1 Hierro Creative Commons License 2015.03.19 0 0 638604

Még a tavalyi idényzáró előtt összeírtam azokat az eseteket, amikor 3 esélyes volt a zárófutamon. Persze a három csapat ott is ritka volt. Próbálom visszakeresni. :)

Előzmény: Helter Skelter (638551)
Helter Skelter Creative Commons License 2015.03.19 0 0 638603

Na jó de te a Merga elé vártad őket, az azért kicsit más tészta! ;P

 

Amúgy itt most nem ez a lényeg, hanem az hogy akkor mégis csak lehet fejleszteni az autót és az erőforrást? Lehet előrelépni?

A Rötyó embere is ezt mondja, hogy "... még tizenkét módosító pontunk van, ezek segítségével óriásit léphetünk előre..." ?

Akkor mi volt ez a picsogó-show az üccsis fiúktól? :)

 

 

Előzmény: RyanHunterRay (638602)
RyanHunterRay Creative Commons License 2015.03.19 0 0 638602

Hogy is volt ez hogy a williams a ferka előtt lesz? :D 

Előzmény: Helter Skelter (638600)
candle Creative Commons License 2015.03.19 0 0 638601

Hirtelen nem ugrik be, ki volt az, akinek engedték, h a konkurencia paripáját használja. Vagy nagyon nagy ász a mostani mezőnyben, vagy már átigazolt. :-)

Előzmény: Bigyula2 (638599)
Helter Skelter Creative Commons License 2015.03.19 0 0 638600
Bigyula2 Creative Commons License 2015.03.19 0 0 638599

Nocsak, nocsak:

 

"Hamilton nem tudott ellenállni az ezer lóerős LaFerrarinak"

 

http://efpluszegy.reblog.hu/hamilton-nem-tudott-ellenallni-az-ezer-loeros-laferrarinak

 

Lehet, hogy edzeni akar az 1000 lóerős korszakra? :)

 

Helter Skelter Creative Commons License 2015.03.19 0 0 638598

Lazuljál már egy picit, kezdesz olyan lenni mint Lorenzo kapitány a Die Hard 2-ben! :)

 

Elmondtam világosan, hogy nem azért nem tettem be a forrást mert inkorrekt vagyok, hanem mert reggel kapkodtam (még az idézőjeleket is elszabtam). Ennyi. Utána a jogos észrevételedre ki is javítottam a dolgot. Az első bekezdés meg arra válasz, hogy az információ nem csak egy irányba áramlik, forrásmegjelöléssel vagy anélkül.

 

Manapság amikor komplett doktori disszertációkat lehet beadni mindenféle forrásmegjelölés nélkül, akkor nehogy már egy közkincsnek tekinthető hír vagy nyilatkozatrészlet figyelmetlenségből történő forrásmegjelölés nélküli idézése verje már ki a biztosítékot.

 

Még mielőtt újabb fontossági tudat rohamot kapnál tekintsd ezt az utóbbi megjegyzést egy általános megjegyzésnek és ne tulajdoníts neki semmiféle politikai jelentőséget! :)

Előzmény: Cold Heart (638596)
RyanHunterRay Creative Commons License 2015.03.19 0 0 638597

Gp2be is figyeltem, magasan a legjobb volt, sajnos vbt nem nyert, de jobbnak tartottam mint palmert. Sztem tipikusan az a helyzet hogy palmer pont az f1ben nem lenne sehol, Nasr meg itt is jó lehet.

Előzmény: JarnoTrulli (638591)
Cold Heart Creative Commons License 2015.03.19 0 0 638596

most az első bekezdés mire válasz? mi közünk mások faszságához?

 

egyébként a legfőbb érvem tényleg az: forrás nélkül semmit se idézgessünk sehol, így korrekt.

a mások munkájának megbecsülése számomra itt másodlagos.

de akár egy gyenge fordítást is megbecsülhetünk, ha mi magunk nem az angol cikket akarjuk itt idézni...

 

Előzmény: Helter Skelter (638595)
Helter Skelter Creative Commons License 2015.03.19 0 0 638595

Maradjunk annyiban, hogy a forrást akkor is illik megjelölni és a szerzőt megbecsülni, amikor innen a topicból származik és mondjuk egy statról van szó amibe szándékosan belerejtettünk egy-két hibát a későbbi beazonosíthatóság miatt. ;)

 

Nem mindig történik meg ez náluk se, sőt olvastam olyan cikket is ami egy az egyben egy autosportos cikknek a gyenge fordítása volt, de sehol nem volt feltüntetve a szerző...

 

Szóval ha lehet nézd ezt el nekem, mert reggel volt és nagyon siettem!

;)

Előzmény: Cold Heart (638588)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.19 0 0 638594

Nagyon nem tudjak feljebbhuzni, mert az atfolyas korlatozasa nagyon merev hatar.

Előzmény: candle (638582)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!