Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mandras79 Creative Commons License 2013.03.30 0 0 32818

NE ZAVARJÁ' ÖSSZE KISCSÁVÓ!!!!!!!!!!!!!!!!:p)

Előzmény: Mikky p38 (32816)
mandras79 Creative Commons License 2013.03.30 0 0 32817

Csak az ausztrál fórumokon olvastam-láttam nyilatkozatokat a Maxxisról.Ott eléggé elterjedt és szeretik.Nagyon sokan versenyeken is azt használják na jó 35" felettieket de min. 300Le-s gépekkel.Főleg Crepy Crawlers,Mudzilla.de vannak Trepadorok is.

Kimondottan sokat bírnak extrém körülmények között is ,azt hogy mennyire kopnak arról sajnos nem láttam infót.Nem feltétlen hatalmas sárba tervezték  de azért  ha megnézzük a Mudzillát ezt azonnal cáfoljuk:O)Szerintem jó választás lehet jó áron.A trepadorra van ötleted  vásárlás szempontjából? 

Előzmény: TdiOxi (32815)
Mikky p38 Creative Commons License 2013.03.30 0 0 32816

Adtam magamnak idot a valaszra. Vegsosoron 30 eve megvalaszolatlan a kerdes. Az altalam emlitett dilemma meg mindig nyitott kerdes. Tehat forgasirany,vagy hajtas irany? Ugye a meghajtottat a tengely forgatja,a masikat meg az ut. Tehat a meghajtott lefele as,a szabadon futo meg felfele kapaszkodik a sarban. Ezert ugy gondolom,hogy a hatsot (a traktor gumi mintaval) A betunek,az elsot meg V betunek kene felszerelni. Ismetlem,ez csak elmelkedes,mert a 4x4-esnel ez nem tema.

Előzmény: spapda (32792)
TdiOxi Creative Commons License 2013.03.29 0 0 32815

Na ha ilyen gumi vészhelyzet van, ezeket ismeri valaki, vagy esetleg valami info, tapasztalat valakinek?

continental LM90

 

maxxis trepador 

 

Előzmény: Gearboxfault King (32812)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2013.03.29 0 0 32814

ha nem mukodik, akkor megprobalhatod beadni az EKA kodot - ez egy negyjegyu kod, ami jo ha megvan, bar ritkan kell ...

 

ha pl. a kod 3456:

- beszurod a kulcsot a zarba

- 3 x elforditod balra ( nyitasiranyba)

- 4 x jobbra

- 5 x balra

- 6 x jobbra

 

ha pl. nem mukodik ,akkor meg lehet probalni az ellenkezo iranyba a biztonsag kedveert ... :-)

Előzmény: Gearboxfault King (32811)
Ivwi Creative Commons License 2013.03.29 0 0 32813
Sírva = írva
Előzmény: Ivwi (32742)
Gearboxfault King Creative Commons License 2013.03.29 0 0 32812

Szolgálati közlemény!

 

Valószínűleg drágább lesz minden gumi, minden jel arra mutat hogy különféle okok miatt drágul a gumma a jövőben(időjárás+kínaiak), az európai nagykerek vissza is tartják a meglévő készleteket - szerintem- úgyhogy ha gumit kell venni azt jobb most , mert előre láthatóan 20-30%-al drágább lesz.

 

http://www.magusz.hu/dragul-a-kaucsuk

Gearboxfault King Creative Commons License 2013.03.29 0 0 32811
Bedugod ( eddig biztos megy :) a bal első zárba a kúcsot , elfordítod balra + megnyomod a bezárást , utána elfordítod jobbra + megnyomod a kinyitást. Utána kipróbálod hogy jó-e.
Előzmény: rangejani (32805)
Gearboxfault King Creative Commons License 2013.03.29 0 0 32810

Háát ha mondjuk  a szélvédőig felvágom a sárvédőívet, meg belevágok egy kicsit az ajtóba...... lehet , hogy elfér .....vagy nem ? :)

Előzmény: Tie (32806)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2013.03.29 0 0 32809

mi az eredeti problema? mi az amit a szinkronizalassal akarsz megoldani?

Előzmény: rangejani (32805)
Tie Creative Commons License 2013.03.29 0 0 32808

Tekintve, hogy ezek 1500kg terhelhetőségű kerekek, szerintem fel se nagyon lesznek fújva. :)

Előzmény: Törölt nick (32807)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.29 0 0 32807

mind kettő jó választás! tömlővel vagy annélkül?

 

Előzmény: Tie (32806)
Tie Creative Commons License 2013.03.29 0 0 32806

Én azon gondolkozom, hogy 1200x18 Gaz66 legyen, vagy 1150x400x457 BTR gumi... :)

Előzmény: Gearboxfault King (32804)
rangejani Creative Commons License 2013.03.29 0 0 32805

Köszi! De csak most kerültem gépközelbe. Mit mondjak  a fordítás egy kicsit  nehezen értelmezhető. Ha tudsz esetleg egy másikat azt megköszönném. Egyébként a gyári kulcsárol (és távirányítójárol) van szó.

 

Előzmény: Törölt nick (32610)
Gearboxfault King Creative Commons License 2013.03.29 0 0 32804

Azért motoszkálsz mert TÉNYLEG KICSI, én már rendeltem is a 285/75 r16 insa turbot . Bibibííííííí :)

Előzmény: mandras79 (32802)
mandras79 Creative Commons License 2013.03.29 0 0 32803

Padavan!!!

Te nem írhatsz hülyeséget!!!!minden szavad a vegytiszta bölcseség!!!

Előzmény: spapda (32793)
mandras79 Creative Commons License 2013.03.29 0 0 32802

Igen.Bár mostanában motoszkál bennem vmi....hogy kicsi,de nyugi kialszom magam:O)

Előzmény: terrano1 (32799)
mandras79 Creative Commons License 2013.03.29 0 0 32801

Szerencséd ,hogy a többiek is ezt írták mert nem hiszek egy japónak!!:O)

Mikor jöttök felénk???Mentek ki Braduhoz?

Előzmény: Pajero76 (32797)
kocsisjan Creative Commons License 2013.03.29 0 0 32800
Nekem ilyen van most fent (255/55r18-as; linkeltem is képeket, mert felnivel együtt árulom), bár nem országúti, hanem AT és biztos el nem adnám, ha nem váltanék 16"-os felnikre!!!
Valós vegyes használat mellett nekem nagyon jó tapasztalataim vannak vele (jobb, mint az előző Dunlop Grandtrek AT2-vel!) és nem azért írom ezt, mert el szeretném adni!
Előzmény: TdiOxi (32795)
terrano1 Creative Commons License 2013.03.29 0 0 32799

Egyébként, ez 235/85 ?

Előzmény: mandras79 (32790)
terrano1 Creative Commons License 2013.03.29 0 0 32798

Akkor meg mindegy!:-)

Előzmény: mandras79 (32790)
Pajero76 Creative Commons License 2013.03.29 0 0 32797

Bandika!

 

A kutya szerintem jól van felgumiza.:)

Előzmény: mandras79 (32768)
spapda Creative Commons License 2013.03.29 0 0 32796

Nyilván a terepgumi más műfaj, más szempontok, más konstrukció, de azért a világ nagy része sima szgk-val, aszfalton közlekedik, ezért találják ki ezeket az összevissza dolgokat. Mondjuk az is igaz, hogy a terepjáró tulajdonosok nagy része is csak aszfalton közlekedik.

Előzmény: TdiOxi (32795)
TdiOxi Creative Commons License 2013.03.29 0 0 32795

Na én pont ezért vágtam rá az Andrásnak, azt amit írtam, mert én terepgumiba gondolkodtam és abban pedig nem nagyon ismerek ilyet. És mivel Land Rover az itteni téma, vagy terepjárás, igazából lényegtelen hogy egy 205/55-ös gumi amit belinkeltél milyen, mert ilyet mi nem nagyon rakunk az autóinkra:) A mi autóinknál használatos méretekben én  a michelint ismerem ami ilyen, de az is országúti és talán ennél nem mindegy hogy mi melyik oldalon van.

 

Előzmény: spapda (32793)
HunterLRD Creative Commons License 2013.03.29 0 0 32794

Ivwi:

 

Nem találom a hozzászólásom pedig egyszer már válaszoltam! :s

5mm-es és rozsdamentesből van.

Igen a párra vonatkozik az ár, de min 5-öt kellene legyártatni, hogy betegyék gyártásba!

Előzmény: Ivwi (32742)
spapda Creative Commons License 2013.03.29 0 0 32793

"Mindig tanul az ember, és mt-ben pl melyik gumi ilyen, mondjuk az itthon is kaphatóakból?"

 

A most következő válaszomat nem gondoltam végig kellő alapossággal, tehát lehet, hogy hülyeség, amit írok.

 

Szóval terepgumi ügyben szerint az a helyzet, hogy a többsége vagy szabadon forgatható, lásd Pápai nehézterep ("fenyő") mintás, vagy forgásirányos, lásd trakeszgumma, BFG MT és klónjai. Hirtelen nem jut eszembe külső/belső oldalt megkülönböztető aszimmetrikus terepgumi, ennek valószínűleg az az oka, hogy az aszimmetrikus mintázat alapvetően nem terepre, hanem tempós aszfalt-autózásra lett kitalálva.

Előzmény: TdiOxi (32782)
spapda Creative Commons License 2013.03.29 0 0 32792

A dolog egyszerű. Amin nyíl van, az "forgásirányos", tehát a nyílnak az oldalán mindig menetirány felé kell mutatnia. Ha ez nem így történik, egyik részről baromira nem optimálisan fog működni a gumi, másik részről pedig akár baromi gyorsan meg is halhat, hiszen a belső struktúrája és mintázata egy bizonyos irányú gördülésre van tervezve. Szélsőséges példa a traktorgumi. Gondold végig, mit történik, hogyan dolgozik, amikor helyesen és fordítva rakják fel (tegyük fel, hogy mindkét képen egy bal első gumit látunk):

 

 

Ugye, nem mindegy, hogy kiköpi a sarat, vag pont maga alá kanalazza?

 

Amin nincs outside/inside jelölés, sem forgásirányt jelző nyíl, azt meg tetszőlegesen forgathatod, hiszen a mintázat mindig ugyanabba az irányba fog állni. Elég csak a fenyőmintás pápaira gondolni:

 

 

Ha ezt megfordítod, akkor is ugyanazt az eredményt kapod, tehát tök mindegy, hogyan rakod fel (illetve csak majdnem mindegy, a gumi előéletétől függően lenne azért egy optimális irány, de egy futózott guminál ez már tényleg mellékes dolog).

 

Az aszimmetrikus gumiknál meg ugye az inside/outside jelölést kell követni, ugyanis a futófelület és úgy általában a szerkezet külső és belső fele nem egyforma. Az alapelv az, hogy kanyarban a gumi külső felét éri a nagyobb erőhatás, ezért azt megerősítik, így jobb a kanyarstabilitás. A belső fele meg "szellősebb", jobb a vízelvezető képessége:

 

 

Nyilván ha jót akarsz, akkor ebben az esetben is betartod a szerelési szabályt. Az más kérdés, hogy ennek igazából csak szgk-n, aszfalton van értelme, ott is csak a komolyabb autók esetében.

Előzmény: Mikky p38 (32785)
mandras79 Creative Commons License 2013.03.28 0 0 32791

az semmi bameg csakhogy én ezt minden évben eljátszom:O)

Laci !!!!!Emlékszel erdélyben Ádámnak úgy felraktuk a kötött írányú 35" silverstone-okat kb 5 perc alatt!!!!! hogy utána rájöttünk csak 1 jó a többit fordítva tettük fel?:O)

Előzmény: terrano1 (32774)
mandras79 Creative Commons License 2013.03.28 0 0 32790

Na ilyen  írás nincs.

Előzmény: spapda (32783)
mandras79 Creative Commons License 2013.03.28 0 0 32789

Igaz ahova elmegyek onnan vissza is kell jönni!!

Előzmény: Gearboxfault King (32784)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!