Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

RyanHunterRay Creative Commons License 2015.03.26 0 0 638873

:DD

de attól még igaza van. :D 

Előzmény: F1 Hierro (638872)
F1 Hierro Creative Commons License 2015.03.26 0 0 638872

Mindenre emlékszik a kormányra panaszkodott

 

Mindig csak a politika! :P

Előzmény: RyanHunterRay (638869)
JarnoTrulli Creative Commons License 2015.03.26 0 0 638871
Cold Heart Creative Commons License 2015.03.26 0 0 638870

te write-only vagy?

Előzmény: RyanHunterRay (638869)
RyanHunterRay Creative Commons License 2015.03.26 0 0 638869

Na jó hír hogy Alonso indulhat, sosem volt amnéziás, ez az 1995ben ébredt dolog is egy hatalmas faszság volt szerencsére. :D Mindenre emlékszik a kormányra panaszkodott, valószínűleg az hibásodott meg. 

Törölt nick Creative Commons License 2015.03.26 0 0 638868

Mert krvára beverte a fejét? :) Ez a rész nekem sose volt problémás. Nem azt mondta, h semmire nem emlékezett, pl. kategorikusan cáfolta, h azt hitte volna h 1995 van, meg h olaszul beszélt volna :)  De egyébként elmondta, h mit csinált a teszten, a balesetet is leírta, meg azt is h mit csinált közvetlenül a baleset után (lekapcsolta a rádiót, az autót), utána veszítette el az eszméletét. Ami nincs meg neki egyáltalán az csak az a rész, amit a gyógyszerek, amit a szállításhoz, illetve néhány vizsgálathoz használtak, okoztak.

Előzmény: Szigi101 (638867)
Szigi101 Creative Commons License 2015.03.26 0 0 638867

De mitől ment el 3-4 napra az emlékezete?

Előzmény: Törölt nick (638864)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.26 0 0 638866

Én nem is értettem azokat az "értő" hozzászólásokat, akik szerint egy az ideálisnál ennyivel lassabb tempónál a szél ilyen komoly szerepet játszhatott volna...

Előzmény: Törölt nick (638864)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.26 0 0 638865

De a Red Bull választotta ezt az utat, ők vállaltak kockázatot (ha nem így lenne, akkor a STR is ezt az utat járta volna be). A kockázat most rosszul sült el, erre elkezdenek mutogatni a motorgyártóra (amiben van is igazuk, csak nem így kellene lereagálni). A nagy léptékű fejlesztések jellemzően nagyobb kockázattal járnak az élet minden területén.

Egyébként meg gyárthatott a Renault szar motort, továbbra is azt mondom, hogy az ő döntésük a Renault motor használata, ahogy az is, hogy hogyan hangolják hozzá az autót, ergo nem kellene a médiában pocskondiázni a motorszállítót, hanem meg kellene vizsgálni a rossz döntéseket.

Előzmény: wégé (638863)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.26 0 0 638864

Alo először beszélt a balesetről ma, elég érdekes dolgokat mondott. Azt mondta, h 3-4 nap kellett, mire minden emléke visszatért, a balesetre végig emlékszik. A T3 közepén "beragadt" a kormány és nem tudta megmozdítani. Az McL krva sok tesztet elvégzett, de nem találtak olyan adatot, amely "teljes mértékben" magyarázná ezt a jelenséget, viszont elég kevés adatot rögzítenek a kocsi ezen részéről, ezért most plusz szenzorokat helyeznek be. Ami nagyon érdekes volt, h elmondta, h az év elején külön részeket kért a kocsihoz, ami a kormányt és az ahhoz tartozó részeket illeti, h jobban alkalmazkodjon a vezetési stílusához az autó. Na, ezeket nem használják többet, csak a régi, kipróbált cuccokat. 

 

Alo azt is közölte, h nincs az az isten,h a szél megdobta volna, nem ekkora sebességnél, és azt is mondta, h végig magánál volt. 

 Persze, futott néhány udvariassági kört, h az McL mennyire konstruktív volt és mindent megtettek, h kiderítsék mi volt a probléma.

 

Az más kérdés, h a kormánymű probléma volt a legkézenfekvőbb verzió a beszámolók, a BBC és az AmuS adati, valamint a fényképek alapján, csak azt nem tudom, h a Meki miért érezte szükségét h mismásoljon? Ennyit számít, h agy a biztosító fizetett és nem ők?

 

http://www.f1fanatic.co.uk/2015/03/26/steering-not-wind-caused-crash-alonso/

wégé Creative Commons License 2015.03.26 0 0 638863

Rossz a logikád, mert ebből az következik, hogyha te egy teljesen kihegyezett rendszer félgázon üzemeltetsz, akkor az abban a tartományban nem lesz olyan hatékony, mint az eleve félgázra optimalizált verzió. És jelenleg ez a helyzet.

Előzmény: Törölt nick (638860)
Inner Circle Creative Commons License 2015.03.26 0 0 638862

Szerintem pont azon megy a majré, hogy rövid távon a Merci a király, és ha valaki majd megveri, az jelen állás szerint nem a Renault lesz, hanem a Honda, akiknél ők legfeljebb vásárlói csapat lehetnek és mint ilyenek, a V6-formulában szinte ledolgozhatatlan hátrányuk lenne a Mekivel szemben. A saját motor szerintem délibáb, marad az, hogy kihisztiznek valami olyan szabályváltozást, amivel legalább a jövőben versenyképessé tehetik a Renault-t. Vagy konyec filma, mert a középmezőnyben nem fognak berendezkedni.

Előzmény: Helter Skelter (638845)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.26 0 0 638861

"az első problémás év után nem hisztized tele a sajtót, hogy mindenki hibás csak te nem csináltál semmit rosszul. Ez nem sportszerű."

És nem csak hogy nem sportszerű, de nem is kötelezte őket senki arra, hogy Renault motort használjanak. Akárhogy is alakult a történet, ez az ő döntésük is, és nem a Renault kell pocskondiázni.

Előzmény: Helter Skelter (638845)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.26 0 0 638860

Azzal együtt, hogy a fő "bűnös" valóban a Renault, abból hogy "egyforma alapmotorok ellenére sem ugyanazok az erőforrásokból kihozható maxumumok, sem erőben, sem autó tervezésileg" éppen az következik, hogy ugyanazzal a motorral majdnem csak akkor teljesítményre voltak képesek, mint a STR. Arról nem a Renault és nem a STR tehet, hogy a RB úgy döntött ebben, ahogy.

Előzmény: wégé (638842)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.26 0 0 638859
wégé Creative Commons License 2015.03.25 0 0 638858

Az RBR maga Mateschitz, egyszemélyes cég, egyszemélyes irányítással. Amúgy versenyzésbuzi. Az embereit maga válogatta, nincs ki felé megfelelni. Ha beleunna, abbahagyja, de ennél jóval régebben ott van az autosportban, hogy egyik napról a másikra kilépjen. Ugyanazt teszi, mint annak idején Frank Williams, Eddie Jordan, vagy bármely istálló tulajdonos. Hobbi és üzletI vállakozás egyben, csak neki nem ettől függ a léte.

Előzmény: Törölt nick (638855)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.25 0 0 638857

"mi lehet különböző?"

 

- teljesen masok a kulonbozo autok aerodinamikai es hutesi jellemzoi. Kulonbozo a motornak rendelkezesre allo hely, masmilyenek a hutonyilasok, gyanitom hogy maguk a hutok is maskepp vannak elhelyezve, ezert masmilyen a hutoteljesitmeny, emiatt mas a motorteljesitmeny is. A hajtaslancbol maximalisan kiveheto teljesitmeny egyik korlatja a homerseklet, ami befolyasolja a fogyasztast is. 

 

- a szoftver ugyanaz, a szoftver beallitasai kulonbozoek, de ez akar versenyzokent is elterhet. A szoftverben szabalyozzak azt hogy hogyan reagaljon a motor a gazpedalallasra, a lenyomas mertekere es sebessegere, hogyan rekuperaljon fektavon, azaz mennyire agressziven hasznalja a villanymotorokat a fekezesre, ez milyen karakterisztikaval mukodjon es meg biztos van tobb szaz parameter amivel el lehet jatszani. Ezek visszahatnak a homersekletre es a maximalis teljesitmenyre valamint a fogyasztasra is, es nem mellesleg a vezethetosegre, a stabilitasra fektavon es a kigyorsitasokra is. Amiket befolyasol meg a mechanikai tapadas, az auto egyensulya, az aerodinamika karakterisztikaja es sok mas dolog. 

 

Ahhoz hogy egy auto versenykepes legyen, rengeteg dolognak kell stimmelni, nem eleg csak megkapni a legjobb hajtaslancot, az csak egy resze az egyenletnek. A Mercedes mindenhol jo, nagyon jo a hajtas es nagyon jo az auto is, es lathatoan sikerult osszehangolni a legaprobb reszletekig az egeszet. Hiaba emeled ki a motort es teszed at mondjuk a Williamsbe, ott rengeteg dolog nem olyan jo, igy maga az auto sem lesz eleg gyors.

 

 

Előzmény: Törölt nick (638852)
Inner Circle Creative Commons License 2015.03.25 0 0 638856

Nálam már az is rendesen kiverte a biztosítékot, amikor tavaly Marko bemondta, hogy a jogászaik keresik a lehetőségét, hogy a Renault-n kártérítést hajtsanak be.

Előzmény: wégé (638847)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.25 0 0 638855

Sem megfőzni való főszponzoruk, sem örjöngő tifosi nincs mögöttük, hogy kozmetikázni kellene a teljesítményüket kifelé. Pont ők azok, akik simán eltekinthetnek ettől.

 

Ez azért nem teljesen biztos. Amennyire ezt így kívülről meg lehet ítélni, a Red Bull egy igazi, őszinte globális, versenyalapú cég, és az RBR-nek, mint F1-es csapatnak, amely az anyacégnek csak egy projektje, igazolni kell a létét Mateschitzék felé, ők meg nem kifejezetten olyan társaságnak tűnnek, akik annyira türelmesek lennének és bármi más elfogadható lenne nekik akár már középtávon is, mint az élmezőny. Ahhoz túl sokba van ez nekik és ők alapvetően nem egy autó-motor cég.

Előzmény: wégé (638842)
Helter Skelter Creative Commons License 2015.03.25 0 0 638854

:)

Mondjuk nem csodálom.

 

Nem tudjuk mi lesz jövőre, de sokaknak csípi a szemét a merci domina!

Biztos lesz változás.

Előzmény: Bateman (638851)
Helter Skelter Creative Commons License 2015.03.25 0 0 638853

Nem is mondtuk. CH-RBR ügyben ez szerintem pont nem játszik, mert ez inkább morális kérdés, mint bármi más.

Az meg azért csak felette áll a fanságnak! ;)

Előzmény: wégé (638850)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.25 0 0 638852

Készséggel elismerem, hogy sokkal több infód van és teljesen más a rálátásod, én még életemben nem vezettem versenyautót és alighanem ez így is marad. Ez egyébként érdekes téma, a futam körül volt is egy kis értetlenség, hogy hogyan kaphat más motort a RBR és a STR. Ahogy írod, az alapmotor azonos, akkor a kérdés, hogy mi lehet különböző? A szoftvert biztos egyedileg alakítják ki, ezt mutatja a Manor/Marussia esete is, akik a saját szoftverek hiányában be se tudták indítani a motorjaikat. Ezek szerint ez a motorvezérlés egyedileg, a csapat kéréseinek megfelelően kerül kialakításra - tehát a Red Bull részben saját kéréseinek válhatott az áldozatává. Miben különbözhet a RBR és a STR, a Mercedes és a Williams/Lotus motorja?

Előzmény: wégé (638842)
Bateman Creative Commons License 2015.03.25 0 0 638851

jobban csípem, mint a nanda ámokfutit.

 

engem most az foglalkoztat, hogy valóban feloldják-e/puhítják-e jövőre a motorfejlesztésre vonatkozó szabályozást? ha ez a merc domina kell hozzá, akkor hajrá, idén is nyerjék ők.

Előzmény: Helter Skelter (638849)
wégé Creative Commons License 2015.03.25 0 0 638850

Mindig elfelejtem, hogy itt sosem középen álló emberrel vitázom:)

Előzmény: Helter Skelter (638848)
Helter Skelter Creative Commons License 2015.03.25 0 0 638849

Ez zavar téged vagy örülsz neki? ;)

Előzmény: Bateman (638846)
Helter Skelter Creative Commons License 2015.03.25 0 0 638848

Láttam én már 21 éves WDC mentes időszakot is, szóval nem kell annyira parázni.

 

Azt is elképzelhetőnek tartom, hogy 2020-ig marad a motorformula és addig RBR WDC nélkül maradunk! :)

Előzmény: wégé (638847)
wégé Creative Commons License 2015.03.25 0 0 638847

Azért az első problémás év és a második problémás év nem ugyanaz a helyzet. Tavaly nem is volt ekkora feszkó. Márpedig a Renault is elmondta, hogy idén sem lesz nyerő motorjuk. Egy hete még arról szólt a fáma, hogy majd a 12 zsetonnal hogy jönnek előre. Sok minden változik egyetlen hét alatt:)

Előzmény: Helter Skelter (638845)
Bateman Creative Commons License 2015.03.25 0 0 638846

na, mi ez a megújulás itt? végre újra F1 a téma!

Helter Skelter Creative Commons License 2015.03.25 0 0 638845

Nem lennék nyugodt valszeg :), de ezt amit ezek műveltek az nekem picit sok.

 

Úgy tűnik másoknak is:

 

Watsonnak megvan a véleménye a Red Bull csapatfőnökéről, Christian Hornerről is, aki Ausztráliában különösen kritikusan nyilatkozott a Renault erőforrásairól.

 

„Amit Christian a Renault-ról mondott egyszerűen vérlázító. Elvesztette az eszét? Volt néhány szükségtelen komment a Renault motorjairól. Ezeket az észrevételeket zárt ajtók mögött kellene megbeszélni. A Renault rengeteget költ a technológiára és a motorra, hogy támogassa a Red Bullt sikerei elérésében. A Renault helyében azt érezném, hogy a Red Bull beleharapott az enni adó kézbe. Úgy tűnik a kapcsolatuk hamar tönkre fog menni. Nem volt jó ötlet bevonni a médiát a csatározásukba.”

FORRÁS

 

Horneréknek tudomásul kell venniük, hogy az F1 az nem olyan mint a magyar közbeszerzési rendszer! Itt nem nyerhetsz verseny nélkül és nem rád írják a szabályokat.

Itt bizony előfordulhat az, hogy mások jobb munkát végeznek, és ha a győzelem pillanataiban egy csapatként élted meg az örömöket (mondjuk a motorszállítóddal), akkor legyél már annyira fair, hogy az első problémás év után nem hisztized tele a sajtót, hogy mindenki hibás csak te nem csináltál semmit rosszul. Ez nem sportszerű.

Még akkor sem ha tényleg nem te hibáztál.

 

Szóval nem a statokat kell megnézni, de azért a Renault helyében elhangozhatott volna az is, hogy figyu, mi már bizonyítottunk ebben a sportban, nem 1X, nem 2X...

Ha nektek ez a partneri kapcsolat nem felel meg akkor jó szórakozást kívánunk a Hondával! :P

 

 

 

Előzmény: wégé (638844)
wégé Creative Commons License 2015.03.25 0 0 638844

Mindig csak annyira vagy jó, mint a legutolsó versenyed - nem véletlen a mondás. A Renault statjai a múlté, a probléma a jelenben van.

 

Téged sem lehetne azzal csitítani a sorrendben második tervezési hibás új autóddal kapcsolatban, hogy "na de kedves Helter úr, nézze meg a korábbi statjainkat!":)

Előzmény: Helter Skelter (638843)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!